تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815413805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنگاه هاي زودبازده دروازه اي به سوي توسعه اقتصادي و اشتغالزايي


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بنگاه هاي زودبازده دروازه اي به سوي توسعه اقتصادي و اشتغالزايي


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: در حالي طرح بنگاه هاي زودبازده كار خود را به عنوان طرحي از سوي دولت نهم براي توسعه اقتصادي و اشتغالزايي شروع كرده كه در طول سه سال فعاليت خود حدود يك ميليون اشتغال را سبب شده ولي هنوز اقتصاددانان و بزرگان اين عرصه درخصوص موفقيت آن ترديد دارند.

از سال هاي آغاز طرح تاكنون اين بنگاه ها در پنج بخش كشاورزي، صنعت و معدن، خدمات، خود اشتغالي و گردشگري صورت گرفته كه در كل از يك ميليون و 51 هزار و 166 طرح معرفي شده به بانك ها با پيش بيني توليد اشتغال سه ميليون و 114 هزار و 387 نفر حدود 605 هزار و 295 طرح به انعقاد قرارداد به بانك ها رسيدند و حدود 8 هزار ميليارد و 737 هزار و 468 ريال به متقاضيان مبلغ پرداخت شده و 465 هزار و 914 طرح به بهره برداري رسيده و حدود 905 هزار و 955 اشتغال جديد به ثبت رسيده است.
بنگاه هاي زودبازده طرحي است كه در تمام دنيا به عنوان راهكاري براي توليد اشتغال مطرح است اما به شرط اينكه پايداري توسعه يابد و به يك بنگاه بزرگ تبديل شود كه البته نبايد حين حمايت از بنگاه هاي كوچك از واحدهاي بزرگ غافل شد چرا كه اكثر توليد و اشتغالزايي يك كشور به رشد واحدهاي بزرگ بستگي دارد تا كوچك.
البته اين طرح مخالفان زيادي نيز داشته كه تورم موجود در كشور، عدم پايداري بنگاه ها و نرفتن تسهيلات به سمت توليد را از مشكلات بنگاه هاي كوچك مي دانند و معتقدند حمايت از بنگاه هاي بزرگ بسيار كارآمدتر از توجه قراردادن بنگاه هاي زودبازده موجود است.
در روزهاي اخير هم رييس دفتر بازرسي دفتر مقام معظم رهبري اعلام كرده است كارآمدي بنگاه ها، زودبازده بودن آن ها نيست و اين بنگاه ها انحراف زيادي در زمينه تسهيلات داشته اند. اين در حالي است كه جهرمي وزير كار و امور اجتماعي بارها از تمام ارگان هاي نظارت و بازرسي كشور دعوت كرده است كه از اين بنگاه ها بازديد و دستاوردهاي آنها را مورد بررسي قرار دهند كه در اين بررسي ها بيش از 95 درصد تسهيلات به سمت توليد رفته و فقط حدود 6/4 درصد انحراف داشته اند.
حال بنگاه هاي زودبازده با توجه به سياست هاي انقباظي بانك مركزي و نياز آنها به سرمايه در گردش در كما به سر مي برد.
در حالي كه براي نتيجه گيري اين بنگاه ها همه از جمله مظاهري رييس بانك مركزي، اقتصاددان ها و ناطق نوري رييس دفتر بازرسي دفتر مقام معظم رهبري آگاهانه بايد از جهرمي و طرح هاي وزارت كار حمايت كرده تا با ثبات مديريت و طرح ها به نتيجه نهايي كه جهان آن را تجربه كرده است دست يافت./ 05/146/120
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن