تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816897819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: اخبار كوتاه
احتمال كمبود ذخاير خوني
در برخي استان ها

سازمان انتقال خون با استناد به برآوردهاي به دست آمده از آمار اهداي خون در سطح كشور، احتمال داد كه در چند روز آينده برخي از استان ها با كمبود ذخاير خون مواجه شوند بر اين اساس از هموطناني كه توانايي اهداي خون را دارند،خواست تا به مراكز انتقال خون در سراسر كشور مراجعه و خون خود را اهدا كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان انتقال خون، با آغاز ماه مبارك رمضان آمار اهداي خون در برخي از استان هاي كشور از جمله استان هاي تهران، سيستان و بلوچستان، گلستان، هرمزگان، گيلان و مازندران با كاهش روبرو شده است.
اين در حالي است كه با توجه به محدوديت زمان نگهداري فرآورده هاي خوني نياز به اهداي مستمرخون وجود دارد و پلاكت بيش از سه روز و گلبول قرمز بيش از يك ماه قابل نگهداري نيست.
اين گزارش حاكي است با وجود تسهيلات به عمل آمده به دليل توسعه مراكز درماني و افزايش اعمال جراحي از يك سو و افزايش سفرها پيش از ماه رمضان، خاموشي ها و گرماي تابستان از سوي ديگر در ماه مرداد و ابتداي شهريور، آمار ذخاير خوني در برخي استان ها به ويژه استان هايي كه بيشترين آمار تعداد بيماران تالاسمي را دارند، كاهش يافته است.

تصويب طرح يك نوبته شدن مدارس

طرح يك نوبته شدن مدارس، در راستاي استفاده از فضاي خالي مدرسه در سال تحصيلي 88-87 به تصويب رسيد.
يزداني، رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام اين مطلب به ايلنا گفت: بر اساس اين طرح اغلب مدارس دو شيفته به صورت تك شيفت درخواهند آمد.
يزداني افزود: اين طرح در سال جاري در مركز كشور اجرا مي شود.
وي با اشاره به بازدهي بيشتر مدارس يك نوبته تصريح كرد: بهترين ساعات تدريس و يادگيري صبح است.
رييس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: طرح يك نوبته كردن مدارس با هدف صرفه جويي در ساعت آموزشي شكل گرفته است.

اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد
در دستور كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي

اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در دستور كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار مي گيرد.
به گزارش ايلنا، مخبر دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اين مطلب در تشريح مصوبات جلسه شب گذشته اين شورا گفت: در اين جلسه كه به رياست رييس جمهوري و رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشكيل شد، موضوع وارد نشدن ديوان عدالت اداري در تصميمات مراجع تخصصي دانشگاهي و مراكز آموزشي قانوني در شئون و امور علمي، آموزشي و تحقيقاتي و شمول اساسنامه نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري به دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي به تصويب رسيد.
وي تصريح كرد: موضوع ارزيابي كلان علم و فناوري كشور و وضع شاخص هاي اين حوزه به ويژه در حوزه توليد علمي بين المللي و اختراعات ثبت شده در داخل كشور مورد بررسي اعضاي شوراي عالي قرار گرفت.
عضو هيات علمي دانشگاه تهران با اشاره به روند مثبت و رو به افزايش توليدات علمي بين المللي و اختراعات ثبت شده تاكيد كرد: در حوزه فناوري و به ويژه چند فناوري خاص رشد بسيار خوبي داشته ايم، اما تا رسيدن به وضع مطلوب فاصله وجود دارد كه اميد است در پرتو رشد سريع اين فاصله كم گردد.

در كنكور امسال
بيشترين قبولي براي رشته رياضي

در آزمون سراسري سال 87 رشته رياضي بيشترين تعداد قبولي را كسب كرد.
توكلي معاون اجرايي سازمان سنجش با اعلام اين مطلب به ايلنا گفت: تعداد 162 هزار و 925 نفر در آزمون سراسري سال جاري در رشته رياضي پذيرفته شدند.
وي افزود: رشته علوم انساني با 154 هزار و 550 نفر و تجربي با 106 هزار و 19 نفر داوطلب، به ترتيب بعد از رشته علوم رياضي قرار گرفتند.
معاون اجرايي سازمان سنجش تصريح كرد: كليه پذيرفته شدگان در يكي از روزهاي 23، 24، 25 و 26 شهريور ماه جاري بر اساس حرف اول نام خود به دانشگاه پذيرفته شده براي ثبت نام مراجعه كنند.
توكلي خاطر نشان كرد: در آزمون سال 87 تعداد يك ميليون و 344 هزار و 978 داوطلب ثبت نام كردند و از اين تعداد، يك ميليون و 201 هزار و 821 نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.
وي در ادامه گفت: فهرست اسامي پذيرفته شدگان تا چند برابر ظرفيت نيز دوم مهر ماه منتشر مي شود.
معاون اجرايي سازمان سنجش تصريح كرد: تعداد 86 هزار و 41 نفر در دانشگاه هاي روزانه، 228 هزار و 794 نفر پيام نور و 26 هزار و 974 نفر شبانه و 9 هزار و 809 نفر در دانشگاه غيرانتفاعي پذيرفته شدند.

يك مورد ابتلا به وبا در شش روز گذشته

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد، در شش روز گذشته فقط يك مورد ابتلا به وبا در كشور ثبت شده و هيچ مورد جديد ابتلا به وبا در استان تهران مشاهده نشده است.
به گزارش «ايلنا» به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، اين وزارتخانه ضمن تقدير از مردم به دليل رعايت اصول بهداشتي و همراهي با اين وزارتخانه در جلوگيري از شيوع اين بيماري در كشور، مجددا از مردم خواست با رعايت موازين بهداشتي خصوصا در استفاده از آب آشاميدني سالم، سالم سازي سبزيجات و رعايت بهداشت فردي از ابتلا به اين بيماري پيشگيري كنند.
در پايان اين اطلاعيه از مردم خواسته شده است در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتي از جمله عدم رعايت بهداشت فردي كاركنان مراكز طبخ، عرضه، توزيع و فروش مواد غذايي در شهرها و جاده هاي بين شهري، عدم رعايت بهداشت در سرويس هاي بهداشتي اماكن عمومي و تفريحي مراتب را به شماره 09678 مركز فوريت هاي سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اطلاع دهند.
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن