تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812751837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران - عربستان; نبرد گلادياتورها پيش به سوي فتح رياض


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: ايران - عربستان; نبرد گلادياتورها پيش به سوي فتح رياض
بابك غنائي-دور نهايي رقابت هاي فوتبال مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در منطقه آسيا از امروز (شنبه) در دو گروه كليد مي خورد. در رقابتهاي گروه نخست تيم هاي بحرين و ژاپن از ساعت 30:21 به وقت محلي برابر يكديگر قرار مي گيرند و تيم ملي قطر نيز از ساعت 22 به وقت دوحه به مصاف ازبكستان مي رود. اما، در ديدارهاي گروه دوم كه هر دو در ساعت 15:22 به وقت محلي آغاز مي شود، تيم عربستان سعودي در ورزشگاه ملك فهد شهر رياض برابر تيم ملي ايران قرار خواهد گرفت و امارات نيز در ورزشگاه محمد بن زايد پذيراي كره شمالي خواهد بود. بي ترديد بازي عربستان-ايران را بايد داربي غرب آسيا ناميد، بازي هاي اين دو تيم در حافظه تاريخي فوتبال آسيا همواره حساس بوده است، رقابت تنگاتنگ سياسي، فرهنگي و اقتصادي قدرت اول و دوم خليج فارس تاثير بسزايي در رويارويي هاي ورزشي اين دو تيم داشته است. تيم علي دايي در حالي امروز مقابل تيم ناصر الجوهر قرار مي گيرد كه انگيزه هاي مردان جوان تيم ايران برابر تجربه بازيكنان عربستان محك خواهد خورد. ايران با اضافه شدن لژيونرهاي اروپايي روحيه اي دوچندان گرفته است كه در ورزشگاه ملك فهد رياض بار ديگر آرزوي ميليونها ايراني مشتاق فوتبال با بلند پروازي هاي همسايه عربي خود دست و پنجه نرم مي كند. از سويي ناصر الجوهر» مربي بومي عربستان كه از سوي مطبوعات اين كشور به بازي تدافعي مشهور است قول داده تا در بازي با ايران سراسر هجومي تيمش را روانه ميدان نمايد و از سوي ديگر علي دايي در آخرين اظهارنظر خود تيمش را آماده رويارويي با تيم هايي بزرگتر از عربستان همانند برزيل دانسته است. حال بايد ديد كه تيم دايي توانايي فتح رياض را دارد يا خير؟
همه مردان علي دايي
تيم ملي فوتبال ايران در حالي خود را آماده رقابتهاي مقدماتي جام جهاني 2010 مي كند كه "علي دايي" با رويكردي جوان گرايانه، نسل بازيكنان تيم ملي را تغيير داده تا با تركيب جديد آينده فوتبال ايران را رقم بزند.همين تغيير نسل كافي است تا ترديدها و نگراني هاي زيادي در مورد سرنوشت تيم ملي فوتبال ايران در راه رسيدن به جام جهاني آفريقاي جنوبي مطرح شود. در زير نگاهي داريم به بازيكناني كه قرار است در قالب تيم ملي فوتبال ايران برابر عربستان به ميدان بروند.
دروازه بان -شماره يك براي رحمتي
اگر اتفاق خاصي نيفتد، مهدي رحمتي به واسطه آمادگي اين روزهاي خود و همچنين بازي هاي كه در اين چند وقت اخير براي تيم ملي انجام داده است، به عنوان دروازه بان اول از دقيقه يك در تركيب تيم ملي قرار خواهد گرفت. طالب لو و مخصوصا رحمان احمدي بازيكناني نيستند كه بتوانند تهديدي براي جايگاه رحمتي ايجاد كنند و به همين دليل است كه دروازه بان آماده مس كرمان به اعتقاد اكثر كارشناسان از شايستگي بيشتري نسبت به ساير هم پستي هاي خود براي قرار گرفتن در درون دروازه تيم ملي برخوردار است. اگر رحمتي بتواند شرايط فعلي خود را حفظ كند، با توجه به وضعيت نه چندان مناسب دروازهباناني چون طالب لو، ميرزاپور و واعظي مي تواند تا روز آخر بازي هاي مقدماتي پيراهن شماره يك را در اختيار خود ببيند.
مدافعان مياني -هادي و سيد جلال
آخرين نقطه خط دفاعي، يكي از جاهايي است كه دايي در آن تغييرات وسيعي انجام داده و حالا تيم ملي رهبري خط دفاعي اش را به هادي عقيلي و سيد جلال حسيني سپرده است تا اين دو بازيكن با استفاده از تكنيك فردي و البته تجربه اي كه از آن بهره مي برند، بتوانند انسجام لازم را به سازمان دفاعي بدهند. هادي عقيلي كه سه سال متوالي به همراه سپاهان اصفهان ميادين بينالمللي را تجربه كرده است، بهترين مدافع حال حاضر ايران است و اگر در ادامه با سير نزولي مواجه نشود،حتي مي تواند در جام جهاني هم خود را به عنوان يكي از مستحكم ترين مدافعان معرفي كند. سيد جلال حسيني هم كه از دو سال پيش، پيشرفت را شروع كرده است در شرايط كنوني مورد توجه سرمربي تيم ملي قرار گرفته است كه همه از او به عنوان يك مدافع محكم با توانايي هاي لازم براي حضور در تركيب تيم ملي ياد مي كنند. محمد نصرتي را هم مي توان بهترين آلترناتيو مدافعان تيم ملي دانست.
مدافع راست -جاي خالي كعبي
با اعلام محروميت حسين كعبي از بازي برابر عربستان، دغدغه هاي دايي بيشتر شد. سرمربي تيم ملي حالا به نظر مي رسد چاره اي جز اعتماد به غلام نژاد جوان نداشته باشد،اين بازيكن كه يكي از بهانه هاي انتقاد از دايي در انتخاب ملي پوشان بود، از تجربه كافي براي بازي در رياض محروم است و در شرايط طبيعي بازي گرفتن از وي در اين ديدار نفس گيري اشتباه تلقي مي شود. البته شايد دايي براي پر كردن جاي خالي كعبي تدبير ديگري بيانديشد، محمد نصرتي و مجتبي شيري مهره هاي هستند كه با وجود عدم تخصص در منطقه راست خط دفاعي، به دليل تجربه اي كه دارند حداقل به لحاظ روحي مشكلي براي بازي مقابل عربستان نخواهند داشت.
مدافع چپ - اين چند نفر
با نگاهي به ليست بازيكنان اعزامي به عربستان، كمبود يك مدافع چپ تخصصي احساس مي شود. با اين حال دايي براي اين منطقه از زمين نگراني چنداني ندارد، چون بازيكناني كه بتوانند خواسته هاي سرمربي را در منطقه چپ دفاعي برآورده كنند در بين ملي پوشان ديده مي شود. ستار زارع اين بار بر خلاف دوره هاي قبل در بازي هاي حساس فرصت بيبشتري براي حضور در تركيب ثابت دارد. نصرتي با وجود اينكه علاقه اي براي بازي به عنوان دفاع چپ ندارد،يكي از گزينه هايي است كه دايي در مواقع لازم به او فكر خواهد كرد. نصرتي نزديك به 50 بازي ملي به عنوان دفاع چپ در كارنامه خود دارد و شايد به همين دليل است كه با وجود نارضايتي در صورت نياز باز هم در اين منطقه از زمين به ميدان خواهد رفت.
هافبك هاي مياني -مهره هاي اروپايي تيم ملي
جواد نكونام و آندرانيك تيموريان دو گزينه اصلي براي قرار گرفتن در ميانه ميدان تيم ملي هستند. نكونام با وظيفه ميدانداري و تغذيه مهره هاي هجومي و آندو كه بيشتر بايد از خط دفاعي حمايت كند. نكونام لاليگا را با گلزني شروع كرد تا با شرايط روحي فوق العاده اي به استقبال بازي با عربستان برود. تيموريان كه با پيوستن به فولهام، فصل كابوس وار با بولتون را فراموش كرده است، در شرايطي تيم ملي را همراهي مي كند كه به تصور خودش آمادگي بهتري نسبت به چند ماه گذشته دارد و به خوبي مي تواند تمام خواسته هاي دايي را در زمين پياده كند،البته آندو بازيكني است كه امكان دارد در اين شرايط حتي نيمي از توانايي هايش را نشان ندهد، اين شايد تنها نگراني باشد كه هميشه حول و حوش تيموريان احساس مي شود. در كنار اين دو بازيكن كيانوش رحمتي اين روزها مورد توجه خاص دايي قرار گرفته و امكان دارد كه سرمربي تيم ملي او را بر تيموريان ترجيح دهد.
گوش راست -رضايي پديده دايي
غلامرضا رضايي بازيكني است كه به خوبي توانست از فرصت به دست آمده استفاده كرده و خودش را به تركيب اصلي تيم ملي تحميل كند. اين بازيكن كه آمار قابل توجهي در گلزني از خود بر جاي گذاشته است، به طور حتم اولين و شايد هم بتوان گفت تنها گزينه دايي براي بازي در گوش راست است تا هم با تكنيك و سرعت خود نظم مدافعان عربستان را به هم بريزد و هم اينكه با شم گلزني اش به فكر باز كردن دروازه حريف باشد.
گوش چپ -نقطه مجهول تركيب
كمتر كسي مي تواند با قاطعيت از حضور يك بازيكن در گوش چپ تيم ملي صحبتي به ميان آورد. دايي در اين نقطه از زمين مهرزاد معدنچي و فريدون زندي را در اختيار دارد،اما از آنجا كه مدت هاست از زندي اطلاعي چنداني در دست ندارد، شايد بعد از پيوستن اين بازيكن به تمرينات در مورد گوش چپ تيمش تصميم گيري كند. احتمال سوم حضور رسول خطيبي در اين پست است كه به نظر مي رسد دايي فقط در صورت اجبار به او به عنوان يار اصلي بازي مي دهد.
هافبك نفوذي -مسعود شجاعي
مسعود شجاعي هم مثل نكونام لاليگا را در بهترين شرايط ممكن شروع كرد تا حالا با روحيه و البته اعتماد به نفسي بيشتر از گذشته تيم ملي را در نخستين روز مقدماتي جام جهاني دنبال كند. اين بازيكن تكنيكي در هنگامي كه مي خواهد توپ را در زمين به چرخش در آورد، شعور بالايي را در حركات خود نشان مي دهد و شايد اگر قبل از اين فرصت لازم در اختيارش گذاشته شده بود اكنون يكي از بازيكنان با تجربه تيم ملي محسوب مي شد. مجتبي جباري هم در شرايط عادي نخستين مهره اي است كه در صورت نياز به جاي شجاعي در اين نقطه خودش را نشان دهد. جباري البته اين روزها شرايط چندان مناسبي ندارد و شايد به همين دليل است كه هيچ جايي در تفكرات دايي ندارد.
مهاجم نوك -بازگشت وحيد هاشميان
هاشميان بعد از حرف و حديث هاي فراوان در مورد اينكه براي بازي در تيم ملي راغب است يا نه، دوباره به همراه تيم ملي بازي خواهد كرد تا شايد به مانند مقدماتي جام جهاني 2006، اين بار هم با گل هايش فوتبال ايران را در مسير راهيابي به جام جهاني كمك كند. مهاجم ثابت باشگاه بوخوم آلمان با وجود اينكه در هفته هاي اول بوندس ليگا در گل زني موفق نبوده، شرايط نسبتا خوبي دارد و اگر بتواند با ساير بازيكنان به هماهنگي لازم برسد، مي شود به گلزني اش برابر عربستان آن هم در رياض اميدوار بود.
تركيب عربستان
سرمربي تيم ملي عربستان با انتخاب بازيكنان اصلي براي ديدار با ايران برنامه هاي تاكتيكي را مرور كرد. ناصر الجوهري آخرين تمرين هاي تيم خود را پشت درهاي بسته انجام داد تا تاكيتيك هاي اين تيم فاش نشود. با وجود تلاش هاي ناصر الجوهر براي مخفي ماندن تمرين عربستان، خبرنگار روزنامه الرياض توانست برخي از جزئيات تمرينات را به دست آورد و تركيب اصلي را شناسايي كند. 10 بازيكن اصلي مشخص شده اند. النجعي در درون دروازه بود، البحري، تكر، هوساوي و عبدالغني در دفاع بازي كردند و عطيف، عزيز و الشهلوب در ميانه و در خط حمله نيز ياسر و الحارثي بودند. در اين جلسه تمريني فقط شرايط مالك معاذ نامشخص است، زيرا سرمربي در اين جلسه تمريني با ترديد نسبت به وي عمل مي كرد و شرايط وي براي بازي كردن برابر ايران هنوز مشخص نشده است، اما اگر كادر پزشكي تائيد كند تركيب 11 نفره عربستان برابر ايران تكميل مي شود. بسياري از خوانندگان روزنامه الرياض از ناصر الجوهري مي خواهند كه به جاي نجعي، وليد عبدا... را در دروازه قرار دهد.
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن