تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816803764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حكم مرگ پدرزن تيرانداز شكست


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: حكم مرگ پدرزن تيرانداز شكست
«عبدالعلي» : زندگي بي دردسري داشتم تا اين كه متوجه شدم «اردشير» به «تهمينه» نظر دارد و ....
قضات هيات عمومي ديوان عالي كشور با بررسي موشكافانه يك پرونده اصراري – كيفري ، حكم مرگ مردي كه دامادش را قرباني غيرت خود كرد، شكستند.
مرد 50 ساله اي به نام «عبدالعلي – ص» كه آرام به نظر مي رسيد عصر 9 فروردين 84 به سراغ پليس كهكيلويه و بوير احمد رفت و از مرگ دامادش «اردشير» خبرداد.
وي گفت: دامادم را كشتم چون به زن دومم نظر داشت.از وقتي دخترم قرباني يك بيماري سخت شد به خاطر سه نوه ام از پدرشان حمايت كردم.من 163 راس گوسفند براي دامادم خريدم تا به راحتي زندگي كند.بعدها زنم مرد و با تهمينه 30 ساله ازدواج كردم.
«عبدالعلي» اضافه كرد: زندگي بي دردسري داشتيم تا اين كه چند وقت پيش متوجه شدم «اردشير» به «تهمينه» نظر دارد.زماني كه شكم به يقين رسيد اسلحه شكاري ام را برداشتم ، دامادم را به بيابان هاي اطراف روستا كشاندم و او را با شليك گلوله كشتم.
به دنبال اعتراف هاي اين مرد ميانسال ، پلس به قربانگاه رفت و جنازه با دستور قضايي به پزشكي قانوني سپرده شد.همچنين پرونده در اختيار شعبه اول دادگاه كيفري استان كهكيلويه و بوير احمد قرار گرفت و «عبدالعلي» پاي ميز محاكمه نشست.
در نشست رسيدگي به اين ماجرا كه يكم آذر 1384 برگزار شد متهم ، جنايت را گردن گرفت:«دوم فروردين بود كه ديدم تهمينه و اردشير در يك چادر نشته اند و با هم شوخي مي كنند.من كه شوكه شده بودم به چادر رفتم و خودم را به خواب زدم.تهمينه ، پسر بزرگم را به بهانه چراندن گوسفندان به دنبال گله فرستاد و پسر كوچكم هم براي خريد به روستا رفت.خودم شنيدم اردشير به زنم سيگار تعارف كرد و آنجا بود كه نقشه قتل را كشيدم. مي خواستم اول داماد خيانتكارم را را بكشم و بعد زنم را.»
«عبدالعلي» ادامه داد: به بهانه كشيدن قليان ، اردشير را به بيابان هاي اطراف روستا بردم و با اسلحه شكاري به دست و پهلويش شليك كردم.همان موقع تصميم گرفتم به چادر برگردم و تهمينه را هم بكشم كه پسرخاله ام جلويم را گرفت و به خاطر بچه هايم منصرف شدم.
به دنبال اين اعترافها ، قضات وارد شور شدند و ادعاي مهدورالدم بودن «اردشير» را بي اساس دانستند.در نتيجه متهم مطابق مواد 205 ، بند «الف» 206 و بند يكم ماده 231 قانون مجازات اسلامي به قصاص نفس (مرگ) پس از تامين سهم سه فرزند صغير او محكوم شد.
حكم اما با اعتراض وكيل «عبدالعلي» در ديوان عالي كشور شكست و قضات شعبه 32 اعلام كردند راي ؛ شبهه دارد.آنان تاكيد كردند از آنجا كه متهم ، قرباني را همچون فرزند خود مي دانسته ، در كمك به او هيچ مضايقه اي نكرده و انگيزه تيراندازي را مسئله ناموسي بيان داشته ، كارش منطبق با تبصره 2 ماده 295 قانون مجازات اسلامي است و بايد ديه بپردازد.
بدين ترتيب پرونده به خاطر نبود شعبه همعرض در كهكيلويه و بوير احمد به شعبه پنجم دادگاه كيفري استان فارس فرستاده شد.قضات اين شعبه 29 بهمن 1385 به شور نشستند و تاكيد كردند چون متهم نگفته با چشمان خودش رابطه اردشير و تهمينه را ديده و فقط به ظن و گمان اكتفا كرده از اين رو جرم او محرز است و مستحق مرگ.
اين بار نيز حكم اشد مجازات با اعتراض وكيل متهم در شعبه 32 ديوان عالي كشور شكست و قضات اظهار داشتند متهم با اعتقاد به مهدور الدم بودن دامادش ، او را كشته است و مشمول تبصره2 ماده 295 قانون مي شود.گزارش ايسكانيوز مي افزايد،آنان با اكثريت آرا اصرار بر نظريه شعبه پيشين داشتند و به همين دليل پرونده براي طرح در هيات عمومي ديوان عالي كشور به معاون رئيس اين ديوان سپرده شد.
50 قاضي ، نشست ويژه اي برگزار كردند و پرونده اصراري – كيفري به رياست آيت ا... مفيد (رييس ديوان عالي كشور) و باحضور آيت ا... دري نجف آبادي (دادستان كل كشور) به شور گذاشته شد.
قاضي «ابراهيم ابراهيمي» معاون قضايي ديوان عال كشور توضيح داد: در اين پرونده همسر متهم منكر هرگونه رابطه پنهاني با قرباني شده است.با اين وجود ، عبدالعلي ادعا مي كند در حالي كه خودش را به خواب زده بود متوجه رابطه آن دو شد و اين در حالي است كه هيچ كس نمي تواند در حالي كه پتو روي سر خود كشيده اطراف را مشاهده كند.
وي خاطر نشان ساخت: بر اساس قانون مجازات اسلامي ،زماني شوهر مي تواند اقدام به قتل مرد اجنبي و همسرش كند كه آنها را در يك جا ديده و علم و يقين به رابطه شان داشته باشد.اين در حالي است كه متهم فقط بر اساس حدس و گمان ، دست به جنايت زده است.
معاون قضايي ديوان عال كشور اضافه كرد: شواهد نشان مي دهد اردشير پس از مرگ دختر متهم، زن ديگري اختيار كرده و اين موضوع موجب ناراحتي عبدالعلي شده است. همچنين گفته مي شود اردشير با پسر عبدالعلي ترياك مي كشيده است كه تمامي اين مسائل خشم عبدالعلي را به همراه داشت.
سپس قاضي «عروجي» رئيس شعبه ديوان عالي كشور گفت: متهم با گفتن اين كه اگر اردشير 100 بار هم زنده شود او را مي كشم نشان داده به مهدور الدم بودن قرباني اعتقاد داشته و بر اساس همين باور ، مستحق پرداخت ديه است.
«حجت ا... يزدان زاده» رئيس شعبه سوم ديوان عالي كشور نيز با تائيد حرف هاي قاضي «عروجي» اظهار داشت : در اين پرونده به نظر مي رسد كشتن اردشير با اعتقاد به مهدور الدم بودن ، طبق تبصره 2 ماده 295 از نوع شبه عمد است.
قاضي «بلادي» مستشار شعبه ديوان عالي اما با اعتراض به اين نظر عنوان كرد: اين طور نيايد باشد هر كسي خيال كرد مردي با همسرش رابطه دارد برود و او را بكشد و بعد ديه بدهد. ممكن است آن فرد وسواسي و يا بيمار رواني باشد.
در همين حال دادستان كل كشور ، اذعان داشت: همسر متهم منكر هرگونه رابطه با رادشير شده و اين در حالي است كه دختر 14 ساله عبدالعلي مي گويد به رابطه نامادري اش با مقتول ، پي برده بود اما به خاطر ترس ، حرفي نزد. آيت ا... «دري نجف آبادي» خاطر نشان ساخت: اين مسئله و همچنين گفته هاي شاهدان مبني ير اين كه تهمينه وقتي عبدالعلي را ديد كه با اسلحه به سوي او مي رفت التماس كرد«نگذاريد مرا بكشد» نشان دهنده وجود يك رابطه نامتعارف است.
دري نجف آبادي با اشاره به موارد زير تاكيد كرد متهم مستحق حكم مرگ نيست.
1- عبدالعلي پس از قتل ،خود را به پليس معرف مي كند.
2- وي در تمامي مراحل تحقيق اعم از نيروي انتظامي و بازپرسي و در جريان دادرسي در محاكم كيفري استان كهكيلويه و بويراحمد و فارس علت و انگيزه تيراندازي را يقين به خيانت مقتول و همسرش و برقراري رابطه نامشروع بيان كرده و مصرانه اظهار داشته «اگر به دفعات متهم زنده شود، باز هم او را مي كشم.»
3-متهم نه تنها سابقه شرارت يا محكوميت نداشته بلكه رفتار وي با مقتول قبل از آدمكشي ، صميمي بوده و او را شريك زندگي خود قرار داده و هيچ گونه انگيزه اي جز اعتقاد به خيانت در كار نبوده است.
4- هرچند همسر دوم متهم منكر رابطه نامشروع با مقتول شده است اما شواهد از اين موضوع حكايت دارد.به گزارش ايسكانيوز ، در پايان اين نشست ، قضات پس از ساعتها بحث و گفت و گو ، نظر شعبه 32 ديوان مبني بر شبه عمد بودن جنايت را پذيرفتند و حكم مرگ را شكستند.بدين ترتيب قرار شد پرونده براي رسيدگي دوباره به شعبه همعرض فرستاده شود.
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن