تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816990420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخرين نفس هاي دولت بوش براي دستيابي به يك موفقيت سياسي / رويترز


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اخرين نفس هاي دولت بوش براي دستيابي به يك موفقيت سياسي / رويترز
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 87/06/15

خبرگزاري رويترز در گزارشي از ليسبون به قلم سو پلمينگ نوشت ...
دولت جرج دبليو بوش رئيس جمهور امريكا روابط جديد با ليبي را يك موفقيت در سياست خارجي خود مي داند اما در جاي ديگر از كره شمالي گرفته تا ايران ، كاندوليزا رايس وزير امور خارجه امريكا با خبرهاي بدي روبرو است.
رايس امروز عازم ليبي مي شود تا با معمر قذافي رهبر ليبي ديدار و گفتگو كند . اين نخستين سفر يك وزير امور خارجه امريكا به طرابلس از سال هزار و نهصد و پنجاه و سه تاكنون به شمار مي رود .
درحاليكه تنها چهار ماه به پايان دوره رياست جمهوري بوش در ژانويه سال دو هزار و نه باقي مانده است ، رايس پرونده هاي زيادي بر روي ميز خود دارد كه هنوز بسته نشده و چشم انداز موفقيت هاي دولت بوش پيش از ورود جان مك كين يا باراك اوباما نامزدهاي حزب جمهوريخواه و دموكرات به كاخ سفيد رو به كاهش است.
وي در تلاش براي انعقاد موافقتنامه بين اسرائيل و فلسطيني ها تا پايان امسال است . مذاكرات هسته اي كره شمالي با موانعي روبرو شده است و موافقتنامه هسته اي غير نظامي واشنگتن با هند نيز همچنان در هاله اي از ابهام است و ايران نيز همچنان از توقف برنامه هسته ايش خودداري مي كند.
رايس بارها در مصاحبه با خبرنگاران گفته است به تلاش هاي خود براي به نتيجه رسيدن در اين مسائل سرعت خواهد بخشيد .
وي تاكيد دارد زمان براي رسيدن به بسياري از اهداف سياست خارجي امريكا
وجود دارد .
اما برخي تحليلگران مي گويند تلاش هاي رايس بسيار ناچيز است و ديگر تلاش در اين زمينه خيلي دير شده است و چشم ها همگي به رئيس جمهور اينده دوخته شده است .
ادوارد والكر سفير سابق امريكا در اسرائيل و مصر با صحيح دانستن تلاش هاي رايس براي ايجاد يك جو خوش بينانه گفت اما يكي از مسائل بسيار مهم مسئله اعتبار است . درحال حاضر مردم از توجه به دولت كنوني باز ايستاده و چشم به دولت اينده دوخته اند .
وي به تلاش هاي بيل كلينتون رئيس جمهور سابق امريكا اشاره كرد كه تا اخرين روزهاي دوره رياست جمهوري خود تلاش كرد تا بين اسرائيل و فلسطين صلح برقرار كند اما تلاش هاي وي با شكست روبرو شد.
رايس همچنان به امضاء موافقتنامه بين اسرائيل و فلسطين تا پايان امسال اميدوار است . هدفي كه روند ان از كنفرانس اناپوليس امريكا در نوامبر گذشته اغاز شد.
امريكا خواستار ان است تا نشان دهد كشوري مانند ليبي كه برنامه هاي تسليحات هسته اي ، شيميايي و ميكروبي خود را متوقف كرده است مي تواند از نزديكي با كشورهاي غربي سود ببرد و اين پيامي روشن براي كشورهايي مانند ايران و كره شمالي خواهد بود كه برنامه هاي هسته اي دارند .
سفر رايس به ليبي درحالي صورت مي گيرد كه كمتر از يك ماه از توافق بين ليبي و امريكا درخصوص پرداخت غرامت به خانواده هاي قربانيان حملات ليبي و همچنين حملات تلافي جويانه امريكا در دهه هزار و نهصد و هشتاد مي گذرد.
شان مك كورمك سخنگوي وزارت امور خارجه امريكا گفت سفر رايس به ليبي فصل جديدي در روابط دوجانبه بين امريكا و ليبي خواهد بود.
اخرين وزير امور خارجه امريكا كه به ليبي سفر كرده بود جان فوستر دالس بود كه سال هزار و نهصد و پنجاه و سه در سفر به اين كشور با ادريس سناسي پادشاه ليبي در ان زمان ديدار كرد .
روابط بين امريكا و ليبي سال هزار و نهصد و هشتاد و يك به علت حمايت ادعا شده طرابلس از تروريسم به حال تعليق درامد و اوايل سال دو هزار و چهار پس از انكه قذافي تاييد كرد طرابلس تلاش هايي را براي برچيدن تسليحات كشتار جمعي خود اغاز كرده است ازسر گرفته شد.
امريكا سال دو هزار و شش عادي سازي كامل روابط با ليبي را اعلام و سپس نام اين كشور را از فهرست حاميان تروريسم خود خارج كرد و همچنين روابط با ليبي را در سطح سفيران ارتقاء داد .
موافقتنامه پرداخت غرامت بين امريكا و ليبي چهاردهم ماه اوت امضاء‌ شد . اين موافقتنامه دربرگيرنده قربانيان بمب گذاري سال هزار و نهصد و هشتاد و هشت در پرواز پن امريكن برفراز لاكربي اسكاتلند است كه دويست و هفتاد كشته درپي داشت و همچنين بمب گذاري در يك باشگاه شبانه در برلين است كه براثر ان دو امريكايي كشته شدند .
رايس چهاردهم ماه اوت در سفر به تفليس پايتخت گرجستان اعلام كرد به زودي به ليبي سفر خواهد كرد .
وزير امور خارجه امريكا اغلب گفته است قصد دارد به ليبي سفر كند تا به ايران و كره شمالي نشان دهد كه اگر در برچيدن برنامه هاي هسته اي خود از ليبي الگوبرداري كنند با امتيازهايي روبرو خواهند شد .
رايس سال دو هزار و شش درحالي كه جهان در تلاش براي تغيير در رفتار رژيم هاي ايران و كره شمالي بود گفت ليبي نمونه اي مهم است ... ما از مقامات ايران و كره شمالي مي خواهيم يك تصميم استراتژيك مشابه ليبي بگيرند زيرا چنين اقدامي به سود شهروندان انهاست .
كارشناسان مي گويند باتوجه به اينكه هيچ چشم انداز روشني درخصوص روند صلح خاورميانه به چشم نمي خورد و تلاش هاي ديپلماتيك براي منزوي كردن ايران تاكنون هيچ سودي نداشته است ، دولت بوش در تلاش است تا عاري سازي هسته اي شبه جزيره كره را به عنوان يك پيروزي در سياست خارجي امريكا پيش از پايان دوره رياست جمهوري بوش جلوه دهد.
..........................................
10101/01013/161/104
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن