تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819943888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسد: اروپا نقش فعال‌تري در خاورميانه داشته باشد گفت‌وگوهاي غيرمستقيم تل آويو- دمشق متوقف شده است - آغاز نشست چهارجانبه سوريه، قطر، فرانسه و تركيه در دمشق


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اسد: اروپا نقش فعال‌تري در خاورميانه داشته باشد گفت‌وگوهاي غيرمستقيم تل آويو- دمشق متوقف شده است - آغاز نشست چهارجانبه سوريه، قطر، فرانسه و تركيه در دمشق
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

رييس‌جمهور سوريه از همتاي فرانسوي خود خواست كه تلاش بيشتري براي بازگشت مجدد نقش فعال اتحاديه اروپا در خاورميانه انجام دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري سوريه، بشار اسد، رييس جمهور سوريه در كنفرانس خبري مشترك با نيكولا ساركوزي، رييس جمهور فرانسه در دمشق اظهار داشت: گفت‌وگوهاي دمشق و پاريس بسيار مثبت بوده است و اين گفت‌وگوها به شكل اساسي بر گفت‌وگوهاي غيرمستقيم سوريه و اسراييل و نيز قضاياي خاورميانه و روابط دو جانبه متمركز شده بود.

اسد هم‌چنين از تلاش فرانسه براي حمايت از روابط دو جانبه با كشورهاي عربي قدرداني كرد و افزود: سوريه هميشه از اروپا خواسته است كه نقش فعال‌تري در قضاياي خاورميانه ايفا كند.

وي تاكيد كرد: گفت‌وگوهاي من با ساركوزي بسيار صريح،‌ سازنده و مثبت بوده است و دو طرف بر تحكيم روابط و گسترش روابط تاكيد داشتيم.

اسد هم‌چنين گفت: سفر ساركوزي به سوريه فضاي مثبتي از اعتماد ايجاد كرد و زمينه را براي روابط دوستانه كامل و دايمي فراهم آورد.

ساركوزي نيز با قدرداني از عملكرد سوريه در بسياري از مسايل اظهار داشت: همانگونه كه شاهد بوديد سوريه تمامي قطعنامه‌ها و تعهدات خود در پاريس را عملي ساخته است به خصوص ديدار تاريخي ميان دو رييس جمهور سوريه و لبنان كه ما اميدواريم اين روابط به صورت مثبت ميان دو كشور دوست و همسايه يعني سوريه و لبنان در آينده ادامه يابد.

ساركوزي هم‌چنين گفت: ما با همتاي سوري خود موضوع قرارداد ايرباس و تحريم‌هاي موجود بر قطعات يدكي به سوريه و هم چنين فعاليت شركت توتال نفتي فرانسه در سوريه را به گفت‌وگو و بررسي گذاشتيم.

ساركوزي هم‌چنين اعلام كرد: فرانسه آمادگي آن را دارد كه گفت‌وگوهاي صلح مستقيم ميان سوريه و اسراييل را نظارت كند.

هم‌چنين خبرگزاري سوريه اعلام كرد: قرار است امروز (پنجشنبه) توافقنامه‌ي همكاري‌هاي اقتصادي ميان سوريه و لبنان منعقد شود.

اين كنفرانس چهار جانبه بيشتر بر موضوع گفت‌وگوهاي صلح ميان سوريه و اسراييل و نيز برخي از پرونده‌هاي ديگر منطقه از جمله پرونده روابط لبنان و سوريه و ايران متمركز است.

اسد در اين كنفرانس چهارجانبه اعلام كرد: به دليل استعفاي گفت‌وگو كننده ارشد اسراييلي گفت‌وگوهاي غير مستقيم تل آويو و دمشق در حال حاضر متوقف شده است.

اين در حالي است كه يك منبع ديپلماتيك از كاخ اليزه اعلام كرد: توقف اين گفت‌وگوها به دليل مشكلات سياسي داخلي اسراييل از جمله پرونده فساد اخلاقي و مالي ايهود المرت انجام گرفته است.

اسد هم‌چنين در نشست چهار جانبه امروز با ابراز نگراني از حوادث اخير قفقاز اظهار داشت: سوريه از تمامي تلاش‌هاي ساركوزي براي حل اين بحران به واسطه گفت‌وگو و با هدف برقراري ثبات در منطقه قفقاز حمايت مي‌كند.

اسد تاكيد كرد: سوريه خواهان جنگ سرد در جهان نيست و هر گونه بحراني در گرجستان مطمئنا پيامدهاي خود را بر تركيه و خاورميانه بر جاي خواهد گذاشت و اين منطقه به عرصه جنگ تبديل خواهد شد.

اسد هم چنين تاكيد كرد: به عنوان رييس جمهور سوريه اعلام مي‌دارد كه كشورم نقشي جز تشويق روند صلح در منطقه ايفا نخواهد كرد و در هر مرحله‌اي از صلح تماس‌هاي طرف آمريكايي مي‌تواند تشويقي در اين راستا باشد.

ساركوزي نيز در نشست امروز تاكيد كرد كه سياست‌ خارجي كشورش براساس برقراري صلح و ثبات در منطقه و جهان استوار است.

وي ضمن تشكر از امير قطر به دليلي نقش برجسته در نشست دوحه و حل بحران لبنان گفت كه فرانسه و قطر از دوستان قديمي هستند و پاريس به همكاري با دوحه ادامه خواهد داد.

وي هم‌چنين گفت كه اردوغاننقش محوري در مذاكرات غيرمستقيم اسراييل - سوريه ايفا مي‌كند اما فرانسه اميدوار است كه اين مذاكرات تبديل به مذاكرات مستقيم شود.

ساركوزي گفت كه فرانسه سوريه را تشويق به برقراري صلح با اسراييل و منطقه مي كند.

رييس‌جمهور فرانسه گفت كه پاريس از سوريه براي حل مساله هسته‌يي ايران كمك مي‌خواهد و معتقد است كه دمشق مي تواند نقش محوري در اين زمينه داشته باشد.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن