تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819137604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهارت، جايگزين سنوات در طبقه بندي مشاغل


واضح آرشیو وب فارسی:الف: مهارت، جايگزين سنوات در طبقه بندي مشاغل
وزير كار و امور اجتماعي از برنامه ريزي براي جايگزيني مهارت به جاي سنوات خدمتي در طرح طبقه بندي مشاغل خبر داد.

سيد محمد جهرمي در گفتگو با مهر گفت: طرح جايگزيني مهارت محوري به جاي سنوات محوري در بنگاههاي اقتصادي اجرا مي شود.

وزير كار و امور اجتماعي اظهار داشت: ما در طرح جايگزيني مهارت به جاي سنوات و مدرك گرايي 3 برنامه را دنبال مي كنيم كه يك مورد آن در طرح طبقه بندي مشاغل خواهد بود كه در اين بخش تاكيد بر اين است كساني كه داراي كارت مهارت هستند از افرادي كه فقط سنوات بيشتر دارند در اولويت بيشتر و ارزش بالاتري قرار گيرند.

وي يك بخش ديگر مهارت گرايي را در اصلاح قانون كار دانست و تصريح كرد: در اصلاح قانون كار پيش بيني شده كسي مي تواند خود را كارگر يا شاغل بنامد كه مهارت انجام آن كار يا شغل را داشته باشد و در غير اين صورت كارآموز قلمداد مي شود.

وزير كار و امور اجتماعي در ادامه سخنان خود افزود: البته مهارت با مدرك تحصيلي داشتن فرق دارد و شايد شغلي براي تصدي نياز به مدرك در كنار مهارت داشته باشد.

جهرمي همچنين در تكميل نظرات خود به كارت نظام مهندسي و شرايط اخذ آن اشاره كرد و بيان داشت: در حال حاضر فرد براي داشتن كارت نظام مهندسي علاوه بر مدرك مهندسي بايد داراي حداقل 3 سال سابقه كار باشد و پس از طي كردن مراحل امتحان اگر مهارت وي محرز شود مي تواند كارت نظام مهندسي را دريافت دارد.

وي خاطر نشان كرد: ما در برنامه ريزي براي جايگزين كردن مهارت به جاي مدرك به دنبال اين هستيم كه اگر فردي كارت مهارت انجام كاري را ندارد به وي اجازه داده شود تا 3 سال در خصوص توانايي انجام هر كاري مهارت همراه با استانداردهاي آموزشي را كسب كند.

وزير كار و امور اجتماعي همچنين از تلاش براي قرار دادن مهارت به عنوان ملاك استخدام در برنامه هاي جذب نيرو توسط سازمانها و بنگاههاي اقتصادي خبر داد.
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن