تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816565875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خشكسالي توان آب توليدي استان كرمانشاه را ‪ ۶۰۰‬ليتر در ثانيه كاهش داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خشكسالي توان آب توليدي استان كرمانشاه را ‪ ۶۰۰‬ليتر در ثانيه كاهش داد
داخلي. اجتماعي. آبفا. شهري.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب شهري استان كرمانشاه گفت: بر اثر خشكسالي و كاهش ذخاير آبي استان، حدود ‪ ۶۰۰‬ليتر بر ثانيه از ظرفيت آبهاي توليدي استان كاسته شده است.

مهندس " غلامرضا رضايي فر " روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به اينكه كشورمان در منطقه خشك و نيمه‌خشك كره زمين واقع شده است و هر چند سال در معرض خشكسالي قرار دارد بنابراين همواره بايد در مصرف بهينه توجه جدي نشان دهيم.

وي گفت: هم‌اكنون ميزان مصرف آب شرب در استان كرمانشاه سه هزار و ‪۲۰۰‬ ليتر بر ثانيه است در حاليكه استاندارد مصرف در شبانه روز در دنيا ‪۱۵۰‬ ليتر تعريف شده اما در استان كرمانشاه اين رقم ‪ ۲۲۰‬ليتر در شبانه روز است.

وي ادامه داد: شرايط خشكسالي امسال اين نكته را بر ما ثابت كرد كه حتي در شرايط مناسب بارندگي نيز بايد به آب نگاه راهبردي داشته باشيم.

وي گفت: اكنون از نظر منابع مالي و اعتبارات در بخش ايجاد تاسيسات فاضلاب در شهرستانها مشكلاتي داريم و با توجه به زمانبر بودن اين پروژه‌ها و اختصاص سالانه ‪ ۱۲۰‬ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و استاني ، مي‌توان گفت اگر اين اعتبارات افزايش يابد سرعت عمل در اجراي پروژه‌ها نيز بالاتر مي رود.

وي اظهار اميدواري كرد، طرح آبرساني به شهر كرمانشاه از مصوبات سفر رياست جمهوري به استان كه طرحي درازمدت است به زودي وارد مرحله اجرا و عملياتي شود.

وي با بيان اينكه هم‌اكنون در استان حدود هزار و ‪ ۶۰۰‬كيلومتر شبكه توزيع آب شرب شهري داريم گفت: از اين حجم حدود ‪ ۵۰۰‬كيلومتر به اصلاح و تعمير نياز دارد و ما هر سال به طور متوسط ‪ ۶۰‬تا ‪ ۷۰‬كيلومتر از اين بخش فرسوده را مرمت و اصلاح مي‌كنيم.

وي از مشكلات كار در حوزه آبرساني شهري را تداخل كار اين شركت با حوزه‌هايي مانند گاز ، مخابرات و شهرداري عنوان كرد و افزود: گاه براي اجراي پروژه‌اي ، ماه‌ها و شايد بيشتر زمان لازم است تا با اين ارگانها هماهنگي و توافق لازم بدست آيد.

وي در خصوص شبكه‌هاي جمع‌آوري و دفع فاضلاب در استان گفت: از مجموع اين شبكه در استان حدود ‪ ۵۰۰‬كيلومتر باقي مانده است تا كار جمع آوري و دفع فاضلاب روي آن انجام گيرد كه از محل اعتبارات ملي اين كار دارد انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: براي محلاتي مانند جعفرآباد و شاطرآباد كه در زمره بافتهاي فرسوده مي‌باشند، اجراي عمليات جمع‌آوري و دفع فاضلاب را از محل فاينانس خارجي و اعتبارات بانك جهاني اجرا مي‌كنيم.

وي در خصوص رودخانه "لب آبشوران" گفت: از سال ‪ ۸۳‬كار ساماندهي و جدا كردن فاضلاب اين رودخانه را در دستور كار قرار داديم و تا پايان سال ‪۸۶‬ حدود دو كيلومتر از مجموع ‪ ۱۲‬كيلومتر طول مسير را ساماندهي كرديم.

وي گفت: امسال كار پاكسازي آبشوران را به طور كامل به شهرداري كرمانشاه محول نموديم و فعاليت ما در اين خصوص جلوگيري از ورود فاضلاب به اين رودخانه مي‌باشد.

وي گفت: در يكي دو سال اخير اين شركت توانسته است اقداماتي مانند تكميل فاضلاب شهرك صنعتي دورود فرامان با ظرفيت دو هزار و ‪ ۲۰۰‬متر مكعب در شبانه روز ، تكميل سيستمهاي حازم لجن شهر كرمانشاه ، بهره‌برداري از تصفيه خانه سرپل ذهاب با ظرفيت هفت هزار و ‪ ۲۰۰‬متر مكعب در شبانه روز و.. را به اتمام برساند.

وي گفت: عمليات تكميل تصفيه‌خانه شهر هرسين با ظرفيت ‪ ۱۳‬هزار و ‪ ۵۰۰‬متر مكعب در شبانه روز در حال اجراست و در آينده نزديك به بهره‌برداري خواهد رسيد.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن