تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805714480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روباتها پيش بيني مي كنند!/كشف ارتباط فصلهاي پاييز و زمستان با افسردگي/كمبود شادي در زندگي احتمال مرگ زودرس را افزايش مي دهد/موفقيت دانشمندان در افزايش 45 درصدي عمر موش‌ها /جمجمه يك ماموت بسيار كمياب كشف شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: روباتها پيش بيني مي كنند!/كشف ارتباط فصلهاي پاييز و زمستان با افسردگي/كمبود شادي در زندگي احتمال مرگ زودرس را افزايش مي دهد/موفقيت دانشمندان در افزايش 45 درصدي عمر موش‌ها /جمجمه يك ماموت بسيار كمياب كشف شد
محققان موفق به ارائه سيستم كنترلي براي روباتها شده اند كه به آنها قابليت پيش بيني تغيير مسير راهنماي خود را مي دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ساينس ديلي، محققان موفق به ارائه سيستم كنترلي براي روباتها شده اند كه به آنها قابليت پيش بيني تغيير مسير راهنماي خود را مي دهد.

تحقيقات نشان مي دهد كه انسانها با استفاده از علائم و ضمير ناخود آگاه خود قادر به پيش بيني تغيير مسير افراد ديگر هستند. يكي از اين علائم چرخش سر به سمت چپ يا راست قبل از حركت به آن مسير است.

محققان يو اس ديويس با استفاده از اين علائم رفتاري سيستمي را ارائه دادند كه مي تواند در تعيين جهت حركت به روباتها كمك كند.

اين محققان از يك روبات معمولي براي تست اين سيستم استفاده كرده و مشاهده كردند كه دوربين روبات توانايي شناسايي علامتي را به عنوان هدف در روبات راهنما داشته و رايانه موجود در روبات اطلاعات هدف را با علائم رفتاري تطبيق مي دهد و به كمك اين تطبيق، اطلاعات رفتاري به روبات اعلام مي كند كه به سمت راست يا چپ حركت كند.

براي تشخيص جهت حركت، روبات تعقيب كننده به گونه اي برنامه ريزي شده بود تا بتواند نشانه هاي رفتاري روبات راهنما و پيشگويي هاي ممكن از حركات وي بر اساس سرعت و جهت حركتش را در نظر داشته باشد.

نتيجه نشان داد روباتهايي كه اطلاعات رفتاري آنها با تصميماتشان منطبق شده بود، در دنباله روي روبات راهنما موفق تر از روباتهايي عمل كردند كه علائم رفتاري به آنها منتقل نشده بود.. همچنين پيش بيني هاي به عمل آمده توسط آنها به واقعيت نزديك تر بود.

محققان معتقدند استفاده از روباتي كه توانايي حركت به دنبال افراد را داشته باشند براي عموم آسانتر بوده و كاربرد آن در زمينه هاي مختلف افزايش مي يابد.

نتيجه اين تحقيقات در ماه آگوست در IEEE منتشر شده است.

****كشف ارتباط فصلهاي پاييز و زمستان با افسردگي

محققان موفق به شناسايي تغييرات فصلي در فعاليتهاي شيميايي مغز شدند كه مي تواند عامل بروز افسردگي زمستاني باشد.

محققان كانادايي اعلام كردند، دليل بروز اختلالات عاطفي فصلي، كاهش تابش نور در روزهاي زمستاني و پاييزي است. اين اختلالات مي تواند سبب بروز فرسودگي، پرخوري، تمايل به خواب و افسردگي شده كه ساليانه بر روي هزاران نفر از مردم انگلستان نيز تاثير مي گذارد.

محققان بر اين باورند كه اين فرايند مي تواند بر اثر فعال سازي بيش از حد پروتئيني باشد كه عامل سروتونين را از مغز پاك مي كند.

براي اثبات اين موضوع دانشمندان دانشگاه تورنتو مغز 88 نفر در سالهاي 1999 تا 2003 را اسكن كردند. اين اسكن به گونه اي طراحي شده بود تا بتواند فعاليتهاي پروتئين حامل سروتونين را كه به سروتونين متصل شده و آن را از لابلاي سلولهاي مغز پاك مي كند ارزيابي كند. هرچه ميزان فعاليت اين پروتئين بيشتر باشد ميزان سروتونين موجود در مغز كاهش يافته و امكان بروز افسردگي در افراد افزايش مي يابد.

محققان پس از مشاهده نتايج اظهار داشتند كه نور مي تواند بر ميزان فعاليت اين پروتئين تاثيرگذار باشد زيرا فعاليت اين پروتئين در مغزهايي كه در فصلهاي زمستان و پاييز - فصل هاي كم نور سال - اسكن شده بودند به شكل بارزي با افزايش رو به رو شده بود.

، اين يافته ها مي تواند دلايل مهمي در درك تاثير تغييرات فصلي در سلامت فردي، بروز اختلالات عاطفي فصلي و ارتباط تابش نور با حالت روحي فرد و فعاليتهاي مغزي وي به حساب بيايد.

****كمبود شادي در زندگي احتمال مرگ زودرس را افزايش مي دهد

هم زمان بر اساس گزارش رويترز، تحقيقات نشان مي دهد احتمال وقوع مرگ در افرادي كه فاقد حس رضايت از زندگي هستند، بسيار زياد است.

طي تحقيقات به عمل آمده احتمال افزايش ميزان خطر مرگ در افرادي كه از زندگي خود ناراضي هستند، زياد بوده و علل بروز مرگ در اين افراد بيشتر بيماريهاي عروقي و عوامل بيروني از جمله خودكشي رخ ذكر شده است.

تحقيقات اخير كه توسط محققان دانشگاه توهوكو مبني بر بررسي تاثير عدم حس رضايت از زندگي بر ميزان خطر مرگ و مير صورت گرفته است، يكي از گسترده ترين تحقيقات در نوع خود به شمار مي آيد كه علل خاص بروز مرگ را نيز مورد آزمايش قرار داده است.

در طي اين بررسيها، محققان 43 هزار و 391 هزار نفر زن و مرد 40 الي 79 ساله ساكن در منطقه اوساكي را به مدت هفت سال تحت نظر گرفته و ميزان رضايت تمامي آنها از زندگي را مورد سوال قرار دادند كه جواب 59 درصد از آنها مثبت، 36.4 درصد از آنها نامشخص و 4.6 درصد از آنها منفي بود.

بررسيها نشان داد كه احتمال ازدواج، تحصيل، سلامتي، فشار عصبي پايين، عدم وجود دردهاي مزمن و توانايي فيزيكي در افرادي كه از اين حس محروم بودند، بسيار پايين بود.

در طي دوران 7 ساله تحقيق در مجموع احتمال مرگ در افرادي كه از حس رضايت از زندگي برخوردار نبودند 50 درصد بيشتر از افرادي بود كه از زندگي راضي بودند اين افراد 60 درصد به دليل بيماريهاي عروقي مانند ايست قلبي و 90 درصد به دليلي عوامل طبيعي جان خود را از دست دادند.

دليل مرگ 90 نفراز 186 نفري كه در طي تحقيقات بر اثر عوامل خارجي جان خود را از دست دادند، خودكشي ذكر شده است

****با يك عمر 125 ساله چطوريد؟
موفقيت دانشمندان در افزايش 45 درصدي عمر موش‌ها

هم زمان دانشمندان موفق به توليد موش‌هايي شده‌اند كه 45 درصد بيشتر از متوسط طول عمرشان، عمر مي‌كنند.

تصور كنيد كه بتوانيد حداقل 125 سال سالم زندگي كنيد، اين تصور شما با تلاش دانشمندان در آينده محقق خواهد شد.

دانشمندان با يك پيشرفت ژنتيكي مي‌توانند طول عمر انسان را افزايش داده و خطر بروز سرطان را از بين ببرند.

اين گروه از دانشمندان مركز ملي تحقيقات سرطان اسپانيا در مادريد مطالعات خود را روي موش‌هاي صحرايي انجام داده‌اند.

اين موش‌ها مي‌توانند 45 درصد بيشتر عمر كنند و هرگز به تومورهاي سرطاني مبتلاء نشوند.

اين دانشمندان مي‌گويند از آنجا كه ژنهاي مورد بررسي در اين آزمايش بين انسانها و موشها مشترك هستند، لذا مي‌توان آزمايش‌هايي مشابه را روي انسانها نيز انجام داده و از اين طريق طول عمر انسانها را افزايش داد.

دانشمندان با تزريق نسخه اضافي از سه ژن به داخل سلول‌هاي بنيادي موش‌ها به اين نتيجه دست يافته‌اند.

اين ژن‌ها موسوم به تلومراز، p53 , p16 نقش مهمي در طول عمر و نابودسازي تومورها ايفاء مي‌كنند.

****كشف روشي نوين براي تجزيه گازهاي گلخانه‌يي پيش از رسيدن به جو زمين

شيمي‌دان‌ها موفق به كشف روش جديدي شده‌اند كه به كمك آن مي‌توان انواع خاصي از گازهاي گلخانه‌يي را پيش از رسيدن به اتمسفر، تجزيه كرد.

در اين روش شيمي‌دانان عنصر فلوئور موجود در تركيبات كربني را مورد هدف قرار داده‌اند.

برخي از مهمترين گازهاي گلخانه‌يي دست ساز انسان در عين حال در زمره دسته‌اي از مواد شيميايي هستند كه بسيار به سختي نابود مي‌شوند و نيز مقاومترين موادي هستند كه وارد محيط زيست مي‌شوند.

دانشمندان در گزارشي كه در مجله ساينس منتشر شده اعلام كردند كه توانسته‌اند به روش خاصي اين گازها را وادار به واكنش شيميايي كرده و آن‌ها را به تركيباتي بي‌خطر و مطبوع تبديل كنند.

اين يافته راه را به سوي كشف شيوه‌اي نوين براي از ببين بردن و معدوم كردن چنين گازهاي زيان آوري هموار خواهد كرد.

با روش جديد، مولكول هيدروفلوئوروكربن به تركيبي تبديل مي‌شود كه ديگر گاز گلخانه‌يي نيست. اين تحقيقات از سوي دانشمندان دانشگاه برانديز در ماساچوست انجام گرفته است.

****جمجمه يك ماموت بسيار كمياب كشف شد

در همين حال پژوهشگران جمجمه فسيل شده يك ماموت بسيار نادر و كمياب را كشف كردند اين جمجمه تقريبا ‌٤٠٠ هزار سال قدمت دارد و در جنوب فرانسه از زير خاك بيرون كشيده شده است.

كشف جديد كه در منطقه «اوورگن» صورت گرفته مي‌تواند اطلاعات واضح‌تري درباره تكامل اين جانوران عظيم الجثه در اختيار دانشمندان قرار دهد.

معمولا در اكتشافات قبلي مشتي استخوان از اين جانوران پيدا مي‌شد و كشف جمجمه اين گونه كمياب در حالي كه دست نخورده و سالم باشد، اتفاقي بسيار نادر است.

ديرين شناسان تشريح كردند كه اين جمجمه‌ به خوبي باقي مانده متعلق به يك ماموت نر است كه حدود ‌٧/٣ متر ارتفاع داشته است.

دانشمندان اميدوارند با اين كشف «حلقه گمشده» در زنجيره تكامل ماموت‌ها را پيدا كنند.

محققان تخمين زده اند كه اين جانور در هنگام مرگ ‌٣٥ سال داشته است.

****وابستگي تعداد نامه هاي الكترونيكي ناشناس به حرف اول آدرس الكترونيكي

همچنين به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي، بررسي ها نشان مي دهد كه ميزان نامه هاي الكترونيكي ناشناس (Spam) كه به صندوق پستي افراد وارد مي شود به حرف اول آدرس الكترونيكي فرد بستگي دارد.

اين تحقيقات به وسيله ريچارد كليتون محقق دانشگاه كمبريج براي درك تفاوت ميزان دريافت نامه هاي الكترونيكي ناشناس (Spam) توسط افراد مختلف صورت گرفت.

وي اطلاعات به دست آمده از 550 ميليون نامه دريافت شده طي 1 فوريه تا 27 مارچ 2008 را جمع آوري كرده و مشاهده كرد اختلاف زيادي ميان سطح دريافت اين نامه ها توسط آدرسهاي مختلف وجود دارد.

وي اعلام كرد: ميزان ارسال و دريافت اين نامه ها ارتباط مستقيمي با حرف اول آدرسهاي الكترونيكي دارد. به اين معني كه فرستندگان اين نامه ها قسمت اول يك آدرس الكترونيكي كه از محبوبيت بيشتري برخوردار است، براي مثال يك اسم رايج (قسمت قبل از @) را به دامنه هاي ديگر نسبت داده تا بتوانند به آدرسهاي بيشتري دسترسي پيدا كنند.

تحقيقات براي مشخص كردن ميزان محبوبيت حروف نشان داد كه محبوب ترين آنها براي فرستندگان اين نامه ها حروف "A"،"M"،"S"،"R و"P" بوده كه 40 درصد از ميزان دريافت و حروف "Q"،"Z" و "Y" با كمترين محبوبيت 20 درصد از ميزان دريافت اين نامه ها را به خود اختصاص داده اند.

دكتر كليتون معتقد است در اين بررسي ها تناقض هايي نيز به چشم مي خورد كه نيازمند بررسي هاي بيشتري خواهد بود.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن