تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806345866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه مشترك ايران و بوليوي در پايان سفر مورالس به تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بيانيه مشترك ايران و بوليوي در پايان سفر مورالس به تهران


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:در پايان سفر رسمي «خوزه اوو مورالس» رئيس‌جمهور بوليوي به تهران، دو كشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بوليوي با صدور بيانيه مشتركي بر گسترش همكاري‌هاي دوجانبه و ارتقا سطح مناسبات ميان دو كشور تأكيد كردند.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز"به نقل از پايگاه اطلاع رساني رييس جمهور،متن كامل اين بيانيه مشترك به اين شرح است:
اوو مورالس آيما رئيس ‌جمهور بوليوي بنا به دعوت رسمي محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در رأس هيأتي عالي‌رتبه در تاريخ 11 شهريور ماه 1387 برابر با اول سپتامبر 2008 ميلادي از ايران ديدار كردند.
روساي جمهور دو كشور با توجه به روابط حسنه فيمابين، ضمن ابراز رضايت از روند همكاري‌هاي موجود، مذاكرات انجام شده در تهران را مثبت توصيف نموده و در خصوص موارد ذيل توافق كردند:
- روساي جمهور دو كشور در فضايي آكنده از برادري موضوعات مورد علاقه مشترك در زمينه‌هاي مختلف كه ايران و بوليوي را به هم پيوند مي‌دهد بررسي نموده و بر اراده خويش جهت پيشبرد روابط و پيگيري مشترك اجراي پروژه‌ها براي توسعه اقتصادي و رفاه ملت‌هاي هر دو كشور تأكيد نمودند.
- دو طرف بر تعهد خويش جهت مبارزه و انجام اقدامات سياسي مشخص عليه هرگونه امپرياليسم به منظور تضمين دستيابي به تعادل بيشتر و دمكراتيك‌تر كردن روابط بين‌الملل برپايه اصول عدالت، برابري، همبستگي و رفاه ملت‌هاي دنيا براساس اصل احترام به حق حاكميت، آزادي تعيين سرنوشت ملت‌ها و عدم دخالت در امور داخلي، تأكيد كردند.
- هر دو رئيس‌جمهور بر اهميت نزديكي روابط بين جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي عضو پيمان آلبا، كه بيانگر ايجاد اتحادهاي جديدي كه برپايه اصل احترام متقابل، همبستگي و مكمل بودن استوار هستند، تأكيد نمودند.
- رئيس‌جمهوري اسلامي ايران ضمن تبريك پيروزي رئيس‌جمهور بوليوي در همه‌پرسي اخير در اين كشور، آن را بيان آشكار و دمكراتيك ملت بوليوي در حمايت از عدالت اجتماعي و روند تغييراتي كه رئيس‌جمهور مورالس اجراء مي‌نمايند، توصيف نمود.
- هر دو رئيس‌جمهور اعتقاد دارند كه فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران با اهداف صلح‌آميز صورت مي‌پذيرد و ايران در اين راستا از هيچ تلاشي براي شفاف‌سازي و اعتمادسازي در خصوص برنامه هسته‌اي خود فروگذار نكرده است. لذا دخالت شوراي امنيت در اين موضوع هيچ توجيه حقوقي و فني ندارد و آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي تنها مرجع ذيصلاح براي رسيدگي به موضوعات هسته‌اي مي‌باشد.
- رئيس‌جمهور بوليوي بر حمايت خود از دولت جمهوري اسلامي ايران براي عضويت غير دائم در شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي مقطع زماني 2009 تا 2010 كه انتخابات آن در شصت و سومين اجلاس مجمع عمومي آن سازمان در اكتبر 2008 انجام خواهد شد، تأكيد كرد.
رئيس‌جمهوري بوليوي برگزاري اجلاس اخير وزراي امور خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران را به رئيس‌جمهوري اسلامي ايران تبريك گفته و آن را بيانگر عزم راسخ اعضاي اين جنبش در راستاي ايفاي نقشي سازنده در عرصه بين‌المللي و روابط جنوب – جنوب توصيف نمود.
- رئيس‌جمهور اوو مورالس آيما از رئيس‌جمهور محمود احمدي‌نژاد و مردم ايران به خاطر استقبال گرم از ايشان و هيأت عالي‌رتبه وي تشكر نموده و آن را بيانگر روابط برادرانه‌اي كه ميان جمهوري بوليوي و جمهوري اسلامي ايران وجود دارد، دانست.

اخبار مرتبط
• تأكيد روساي جمهور ايران و بوليوي بر تعميق و گسترش روابط دوجانبه
• مذاكرات مشترك روساي جمهوري اسلامي ايران و بوليوي
• استقبال رسمي دكتر احمدي نژاد از رييس جمهور بوليوي
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن