تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816399503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علت۹۰ درصد زخم های اثنی عشر، عفونی است


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: یک متخصص گوارش، استفاده از مسکن ها را از عوامل شایع در ایجاد زخم معده و زخم اثنی عشر دانست و گفت: انواع و اقسام مسکن هایی که فرد به دلایل مختلف استفاده می کند از عوامل ایجاد زخم در معده واثنی عشراست.
دکتر حسین خدمت، فوق تخصص گوارش در گفت وگو با ایسنا، با متفاوت دانستن علل زخم معده و زخم اثنی عشر گفت: علت۹۰ درصد زخم های اثنی عشر، عفونی است. هلیکوباکترپیلوری میکروبی است که در معده مستقر شده و در مخاط معده تکثیر پیدا می کند و پس از چندین سال منجر به زخم اثنی عشر می شود.
وی در رابطه با آمار ابتلا به زخم اثنی عشر گفت: همه افرادی که دچار عفونت هلیکوباکترپیلوری هستند، مبتلا به این زخم نمی شوند، تنها حدود ۱۵ درصد مبتلایان به این عفونت، دچار زخم می شوند.
این فوق تخصص گوارش خاطرنشان کرد: انواع و اقسام مسکن هایی که فرد به دلایل مختلف استفاده می کند، مهمترین عوامل ایجاد زخم اثنی عشر هستند. این مسکن ها می توانند شامل آسپرین که برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی و همچنین برای رقیق کردن خون در سنین بالا به کار می روند و یا مسکن هایی نظیر بروفن، ایندومتاسین، دیکلوفناک، پیروکسیکام و غیره باشند که به مسکن های ضدالتهاب و غیراستروئیدی معروف هستند و در جهت تسکین درد استفاده می شوند.
دکتر خدمت گفت: زخم های ناشی از مصرف مسکن ها بیشتر در معده ایجاد می شوند، اما در اثنی عشر هم گاهی مشاهده می شود.
وی در مورد افرادی که مجبور به استفاده از مسکن ها هستند، گفت: برای این افراد استفاده از مسکن ها با حداقل دوز آن توصیه می شود. در مواردی که دوزهای بالاتر مسکن ها مورد استفاده قرار می گیرد باید حتما همراه آن داروهای کم کننده اسید معده استفاده شود. بنابراین چنانچه همزمان با مسکن ها، داروهای ضد اسید قوی استفاده شود، احتمال بروز زخم بسیار کمتر می شود. همچنین سایر داروها می توانند در ایجاد زخم موثر باشند، اما میزان ابتلا از این طریق کمتر است.
دکتر خدمت در ادامه سیگار را یکی دیگر از عوامل ایجاد زخم اثنی عشر معرفی کرد و گفت: مصرف طولانی هر نوع از دخانیات تاثیر جدی در بروز زخم ها دارند.
این فوق تخصص گوارش در ادامه در مورد زخم های معده گفت: میکروب، عامل حدود ۷۰ درصد زخم های معده است و در ۳۰ درصد باقی مانده، بیشترین احتمال استفاده از مسکن ها هستند.
وی افزود: میکروب هلیکوباکترپیلوری هم در معده و هم در اثنی عشر شایع ترین عامل ایجاد زخم است. در کشورهایی که به لحاظ بهداشتی پیشرفت داشته و عفونت ها کمتر شده است، در حال حاضر آمارهای جدید نقش هلیکوباکترپیلوری را در ایجاد زخم کمرنگ تر نشان می دهند، این در حالی است که آمار بروز و عوارض زخم ها کمتر نشده است.
دکتر خدمت در رابطه با افرادی که بدون استفاده از مسکن و یا ابتلا به میکروب هلیکوباکترپیلوری دچار زخم می شوند، گفت: این افراد بر اثر یک عامل ناشناخته به این بیماری مبتلا شده اند که در این موارد از زخم ها نمونه برداری می کنند. احتمال این که بدخیمی و یا سرطان مخصوصا در معده به صورت زخم خود را نشان دهد، وجود دارد. بنابراین اگر زخمی در معده باشد معمولا سعی می کنند نمونه برداری کنند زیرا ممکن است عامل درصدی از آنها سرطان معده باشد.
وی همچنین گفت: زخم های معده و اثنی عشر معمولا در مردان نسبت به زنان بیشتر است.
این فوق تخصص گوارش در پایان استرس را از عوامل تشدید کننده زخم های معده واثنی عشر دانست و گفت: عوامل عصبی در بروز اولیه زخم معده واثنی عشر نقشی ندارند ولی کسی که به بیماری زخم مبتلاست اگر در شرایط استرس شدید و طولانی مدت قرار بگیرد، پاسخ به درمان در این فرد کمتر می شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن