تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820564647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينماي بدون ستاره


واضح آرشیو وب فارسی:ایران اسپورت: سينماي بدون ستاره
سرمايه : در حالي كه هنوز چند روزي به برگزاري جشن خانه سينما زمان باقي است و مدت هاست حاشيه هاي آن فضاي كلي سينماي ايران را تحت الشعاع خويش قرار داده است، شامگاه دوشنبه دومين جشن سينماي مستند دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران در مجموعه فرهنگي - هنري آسمان با حضور محمدرضا جعفري جلوه معاون امور سينمايي، محمد آفريده مدير مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، محمدمهدي عسگرپور مديرعامل خانه سينما و جمع كثيري از مستندسازان برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم كه اجراي آن را جمشيد گرگين برعهده داشت، بخش كوتاهي از تاريخ سينماي مستند ايران به نمايش درآمد و امين تارخ دبير دوازدهمين جشن سينماي ايران به ايراد سخنراني پرداخت. او در ابتداي سخنان خود به اين نكته اشاره كرد كه نمي تواند خوشحالي خود را از مصادف شدن جشن با 11 شهريور ماه به عنوان روز مستند پنهان كند . «تارخ» البته به اين نكته نيز اشاره داشت كه نجابت، ذات سينما است اما سينماي مستند سينمايي ستاره ساز و ستاره پرور، سينمايي سرگرم كننده و قصه پرداز نيست، سينمايي مستقيم است و حقيقت جويي مبتني بر شرافتي اصيل، رنگ و بوي سينماي مستند به شمار مي رود.
وي همچنين با اشاره به نمايش فيلم هاي مستند اظهار داشت: «نظام توزيع سينماي داستاني ما خالي از اشكال نيست و آرزوي ما توليد، ارائه و شيوه مناسب توزيع براي سينماي مستند است كه مخاطب گم شده يا پيدا نشده، سينماي مستند را پيدا كند و آن را بيابد.»
اين بازيگر سينما به ارائه آمار آثار ارسالي به جشن سينماي مستند پرداخت و گفت: «232 اثر در قالب 9 هزار دقيقه به هفت صبور هنرمند سپرده شد كه با طي 17 روز 40 اثر را برگزينند و اكنون زمان اعلام راي آنهاست.» در ادامه اين مراسم گروه موسيقي داركوب متشكل از پيام رونق، دارا دارايي، اميد حاجي لو و همايون نصيري به اجراي موسيقي پرداختند كه اين اجرا با پخش تصاويري همراه بود و سپس نوبت به اهداي جوايز شامل تنديس طلايي و ديپلم افتخار رسيد. در بخش اهداي جايزه جشن سينماي مستند از دوازدهمين جشن سينماي ايران، نظام الدين كيايي، همايون پايور و هوشنگ آزادي ور روي صحنه آمدند و جايزه ديپلم افتخار بهترين طراحي صدا را به علي خطيبي نيا و محمد صالحي نوروزنژاد براي فيلم «تينار» اهدا كردند. اين فيلم همچنين ديپلم افتخار بهترين تدوين و بهترين فيلمبرداري را نيز دريافت كرد .
در ادامه مراسم «جمشيد گرگين» بيانيه هيات داوران را قرائت و نكات موردنظر هيات داوران را برشمرد: «طي فرآيند مسوولانه داوري، هيات داوران با حقايقي مواجه شد كه خود را ملزم به برشمردن آن كرد. ابراز علاقه و كشش به رشد كمي و كيفي مستند بي گمان نشان از استعداد و خلاقيت دارد كه سرمايه اي ارزشمند و شايسته است و بايد مورد همراهي قرار گيرد. كيفيت آثار به لحاظ محتوا و قالب و پژوهش نويدبخش جهاني شدن مستند سازان به ويژه مستندسازاني است كه در شهرستان ها هستند» در بيانيه هيات داوران با اشاره به حضور كمرنگ سيما در جشن آمده است: «حضور گسترده مركز گسترش سينماي مستند و تجربي و حضور بخش خصوصي قابل تقدير است و ما انتظار و اميد عميقي براي به نمايش در آمدن فيلم هاي مستند در چند سالن تهران داريم» در ادامه محمد تهامي نژاد (مستندساز، پژوهشگر و نظريه پرداز سينماي مستند) و علي دهباشي (نويسنده، محقق، دبير ماهنامه هاي كلك و بخارا و عضو انجمن ايران شناسان اروپا) به روي صحنه آمدند و جايزه ديپلم افتخار و تنديس طلايي بهترين پژوهش را به مهرداد زاهديان براي مستند «ميدان بي حصار» اهدا كردند و پس از اهداي اين جايزه محمدرضا جعفري جلوه مراسم را ترك كرد.
سپس ابراهيم مختاري و حسين خسروجردي جايزه ديپلم افتخار و تنديس طلايي بهترين كارگرداني فيلم مستند كوتاه را به روح الله مولوي براي فيلم «غريب تر از بهشت» اهدا كردند.
همچنين محمدرضا اصلاني و محمدرضا درويشي جايزه ديپلم افتخار و تنديس طلايي كارگرداني فيلم بلند مستند را به مهدي منيري براي فيلم «تينار» اهدا كردند.
اكبرعالمي جايزه ديپلم افتخار و تنديس طلايي بهترين مستند كوتاه را به ارد عطار پور براي تهيه فيلم «ميدان بي حصار» اهدا كرد. همچنين ديپلم افتخار و تنديس طلايي بهترين فيلم مستند بلند به محمد منيري براي فيلم «تينار» اهدا شد.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران اسپورت]
[مشاهده در: www.iransport.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن