تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815412128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون سازمان تربيت بدني: بايددررشته‌هاي‌مدال‌آورسرمايه‌گذاري‌كرد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: معاون سازمان تربيت بدني: بايددررشته‌هاي‌مدال‌آورسرمايه‌گذاري‌كرد
هاشمي گفت: حضور و وجود رسانه ها فرصتي است كه در اختيار دست انداركاران ورزش قرار گرفته و آنها بايد از اين فرصت نهايت بهره را ببرند.
نشست خبري كيومرث هاشمي، معاون سازمان تربيت بدني و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني صبح امروز در سالن كنفرانس دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي برگزار شد.
در اين نشست كه با هدف بيان اقدامات و فعاليت هاي انجام گرفته از سوي سازمان تربيت بدني در المپيك 2008 پكن برگزار شد، معاونان سازمان نقطه نظرات خود را در اين خصوص بيان كردند.
هاشمي گفت: حضور و وجود رسانه ها فرصتي است كه در اختيار دست انداركاران ورزش قرار گرفته و آنها بايد از اين فرصت نهايت بهره را ببرند.
معاون سازمان تربيت بدني صحبت هاي خود را حول دو محور فعاليت هاي ورزش قهرماني كه با توجه به جايگاه و وظايفي كه براي اين حوزه تعريف شده است و المپيك كه بحث روز ورزش كشور است بيان كرد.
هاشمي با ابراز تشكر از همه افرادي كه در بخش هاي مختلف ورزش كشور را نقد مي كنند، گفت: نقدهاي كارشناسي را نجات دهنده ورزش كشور عنوان كرد. وي با بيان اينكه سازمان تربيت بدني از نقدهاي دلسوزانه كارشناسان در جهت پيشبرد اهداف ورزش استفاده مي كند.
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني در ادامه با تشكر از دكتر احمدي نژاد كه با حضور خود در كنار ورزشكاران هميشه مايه دلگرمي آنها بوده اند، افزود: در آستانه برگزاري مسابقات المپيك جانب آقاي احمدي نژاد در تدارك سفر به پكن است تا در مراسم افتتاحيه پارالمپيك حضور يابد. قطعا حضور ايشان در كنار ورزشكاران پارالمپيكي در ارتقا روحيه و توان آنها تاثيرگذار خواهد بود.
وي ورزش را يك پديده منحصربفرد خواند و گفت: توجه ويژه به مقوله ورزش نشان دهنده جايگاه ويژه آن است. زبان مشترك ورزش اين گستردگي توجه مردم را در اقصي نقاط جهان به خود جلب مي كند. اين فرصتي مغتنم است كه در اختيار ما قرار گرفته و بايد از آن نهايت بهره را ببريم.
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني با بيان اينكه "گاهي حرف زدن از ورزش قهرماني زشت تلقي مي شد"، گفت: زماني به ورزش با نگاه تربيتي نگريسته مي شد اما در ادامه با توجه به بيانات مقام معظم رهبري فضاي توجه به ورزش قهرماني در كشور ايجاد شد. زماني كه پرچم كشوري در دنيا به اهتزاز درمي آيد اين افتخار بزرگ براي آن كشور است. به ويژه براي كشوري چون ايران كه از هر طرف تحت فشار دشمنان است.
وي با بيان اينكه رويكرد سازمان تربيت بدني بصورت تركيبي به عنوان ابزاري براي سلامت و نشاط عمومي جامعه است و حتي در برخي رشته هاي ورزشي چون فوتبال به ورزش با رويكرد صنعتي نگريسته مي شود، گفت: در برخي رشته هاي ورزشي با هدف نخبه پروري در ورزش وارد مي شوند. اين فدراسيون ها بر اساس رويكردهاي مختلف براي خود برنامه ريزي مي كنند و ارزيابي ما از عملكرد آنها نيز بر مبناي همين مسائل است.سياست
هاشمي خاطرنشان كرد: ايران شرايط خاص خود را داشته و كشوري جوان است. با اين حال زير ساخت هاي ورزش در ايران محدود است. به همين خاطر در دولت نهم تلاش شده تا اين مقوله توسعه و گسترش يابد. از سوي دولت به سازمان تربيت بدني تكليف شده است در پايان فعاليت اين دولت سرانه ورزشي كشور به يك متر مربع برسد. اين مورد از سوي قانونگذار به تصويب رسيده و ما موظف به اجرا آن هستيم.
وي گفت: با كمك رئيس جمهور فضاي خوبي براي توسعه فضاي ورزشي ايجاد شده است و براي توجه به بحث امكانات و زير ساخت ها در كشورمان منابع مالي كافي نيست و بايد توجه بيشتر در اين خصوص مبذول شود. توجه و علاقه مردم در اين بين باعث مي شود تا به همه رويكردها در مقوله ورزش توجه كنيم.
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني تاكيد كرد: ما مي خواهيم در يك آن واحد به همه رويكردهاي موجود در ورزش توجه كنيم اما بايد توجه داشته باشيم رسيدن به اين هدف نياز به فرصت و زمان كافي دارد. در اين شرايط گاهي مي شود با ميانبرهايي بصورت مقطعي به نتيجه برسيم اما هميشه نتيجه بخش نيست.
معاونت سازمان تربيت بدني با تشريح فعاليت هاي اين سازمان در بحث نخبه پروري و ورزش قهرماني افزود: موفقيت در دوحه دليلي بر آن نبود كه در باد اين موفقيت خوابيده و گمان كنيم كه با مقام ششم آسيا به تمام آنچه مي خواستيم رسيده ايم. پس از اين موفقيت بارها از سوي سازمان تربيت بدني و كارشناسان ورزشي عنوان شد كه توان ما بيش از ششم آسياست و بايد همه دست به دست هم دهيم تا ضمن تداوم اين موفقيت جايگاه خود را در آسيا ارتقا دهيم.
وي با اشاره به نشست هاي كارشناسي سازمان تربيت بدني براي بررسي عملكرد كاروان ورزشي ايران در بازيهاي آسيايي به بيان نتايج آن پرداخت و گفت: يكي از مهمترين نتايج ما اين بود كه در بازيهاي المپيك و بازيهاي آسيايي ارتباطي وجود ندارد. يعني اينكه موفقيت در بازيهاي آسيايي مسلتزم موفقيت در المپيك نيست و بالعكس اگر در بازيهاي آسيايي موفقيتي حاصل نبايد به كسب نتيجه در المپيگ اميد نداشت.
هاشمي با اشاره به چگونگي توزيع مدال در بازيهاي المپيك گفت: در بازي هاي المپيك دو سوم مدالها در بين 10 كشور اول در پيشرفته در امر ورزش تقسيم مي شود. باقي مدالها نصيب ديگر كشورها خواهد كه تعداد آنها بين يك تا سه مدال، البته مدال طلا متغير است. در المپيك مشخص است كه كدام كشورها در كدام رشته ها مدال مي گيرند كه دستيابي به مدال در اين رشته ها براي ديگر كشورها دشوار و بعضا غير ممكن است. در اين بين هستند رشته هايي كه مدال هاي شان در هر المپيك به يك كشور تعلق مي گيرد. ما بايد سعي كنيم با سرمايه گذاري در اين رشته ها به مدال المپيك برسيم.
هاشمي در اين خصوص با طرح اين سئوال كه چرا ما نبايد از اين همه مدال سهمي داشته باشيم و تنها به دو يا سه رشته ورزشي براي مدال آوري در المپيك بسنده كرده ايم؟، گفت: اگر كشتي و تكواندو از جريان مسابقات المپيك خارج شوند، اگر يك ورزشكار نخبه چون رضا زاده پيش از المپيك مصدوم شود، حساب كار چه مي شود؟ در همين راستا در سازمان تربيت بدني كميته اي با نام كميته ورزش هاي پايه و پرمدال تشكيل شده است كه با حضور رياست و معاونان سازمان تربيت بدني، روساي فدراسيون ها و نمايندگان كميته ملي المپيك هر ماه برگزار مي شود. ماحصل جلسات اين كميته ساخت 21 پروژه ورزشي در اقصي نقاط كشور بوده است.
معاونت سازمان تربيت بدني برنامه محوري را از اصول كاري اين سازمان عنوان كرد و گفت: از مجموع 49 فدراسيون زير مجموعه سازمان تربيت بدني 38 فدراسيون برنامه پنج ساله دارند و بر مبناي آن برنامه هاي يكساله و تقويم ساليانه خود را تدوين مي كنند. ارزيابي ما از عملكرد فدراسيون ها نيز بر اساس همين برنامه هاست.
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني با بيان اينكه "استقرار نظام ارزيابي از فدراسيون ها همواره مورد سئوال بوده است و ارزيابي ها در اين زمينه ذهني بوده است"، افزود: ما بر اساس مديريت قهرماني و توسعه رشته هاي ورزشي 70 شاخص را تعيين كرده ايم كه بر اساس عملكرد فدراسيون هاي ورزشي مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
وي المپياد ورزشي ايرانيان را يكي از دستاوردهاي سازمان تربيت بدني در زمينه استعداديابي عنوان كرد و از احتمال برگزاري آن هر يك تا چهار سال يكبار خبر داد و اينكه شايد براي حضور در اين رقابت ها سهيمه هايي درنظر گرفته شود.
هاشمي از طرح سطح بندي فدراسيون هاي ورزشي خبر داد و سپس به تشريح عملكرد كاروان ورزشي ايران در المپيك پرداخت.

اين بودجه كفاف ورزش را نمي دهد
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني گفت: اگر من به عنوان معاون سازمان از ناكامي كشتي در المپيك انتقاد نكنم به اين رشته ورزشي ظلم كرده ام.
هاشمي در خصوص عملكرد كاروان ورزشي ايران در المپيك گفت: واقعيت اين است كه در المپيك نتيجه لازم را كسب نكرديم. در اين خصوص نبايد تعريف كنيم، بايد ايرداد ها را بگوييم كه اگر نگوييم تهديدي بزرگ براي ورزش كشور وجود دارد. بايد از اين تهديد فرصتي براي رشد و ايجاد اميد در جهت تحول ورزش كشور استفاده كنيم.
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني با انتقاد از افرادي كه شاخص ورزش قهرماني هر كشور را مدال المپيك عنوان كردند تاكيد كرد: مدال المپيك تنها يك شاخص از شاخص هاي موفقيت يك كشور در ورزش قهرمان است.
وي با بيان اينكه ايران براي اولين بار بدون وايلد كارت و با حضور 55 ورزشكار در ميدان المپيك حاضر شده بود تاكيد كرد: تعداد رشته هاي ما در المپيك از 9 به 14 رسيده بود. در برخي از رشته ها چون بدمينتون و تنيس روي ميز براي اولين بار درالمپيك شركت كرديم، بسكتبال ايران در المپيك 1945 در حسرت حضور در المپيك بود. موفق به كسب سهميه شد اينها نقاط مثبت ورزش قهرماني ماست و كارهاي خوبي كه انجام شده نبايد از كنار آن به سادگي گذشت.
هاشمي خاطرنشان كرد: چه كسي مي تواند حركت روبه رشد دووميداني را پنهان كند مگرما مي توانيم بگوييم بدمينتون ما ناموفق بوده است. در برخي از رشته ها ورزشكاران ما براي اولين بار حضور درالمپيك را تجربه مي كردند. با اين شرايط نبايد از آنها انتظار بيش از حد داشت. امسال براي اولين بار بانوان ايراني بدون وايلدكارت موفق به كسب سهميه شدند . خانم تكواندوكار ايراني در رقابت هاي المپيك مبارزات خوبي از خود به نمايش گذاشت كه جاي تقدير دارد. تيراندازي با كمان در ايران كمتر از 4 سال سابقه فعاليت دارد اما با اين وجود موفق به كسب دو سهميه شد. قايقراني ايران تا به امروز هيچ حرفي براي گفتن نداشت اما خانم هما حسيني بانوي محجبه ايراني علاوه بر كسب سهميه درميدان المپيك حضور پيدا كرد. تمام اينها نشان دهنده ارتقا سطح كيفي ورزش ايران و ديگر رشته ها به غير از كشتي ، تكواندو و وزنه برداري است.
وي در خصوص عملكرد ديگر رشته هاي ورزش كشورمان در بازيهاي المپيك گفت: در تكواندو از مجموع 4 سهميه المپيك براي اولين بار سه سهيمه كسب كرديم در اين بين هادي ساعي توانست در دو وزن بالاتر از وزني كه در آن موفق به كسب مدالهاي طلا و برنز المپيك شده بود موفق به قهرماني شود كه نشان دهنده قابليت هاي اين ورزشكار است. متاسفانه در زماني كه فدراسيون تكواندو از برگزاري ديدار انتخابي بين ساعي و كرمي خودداري كرد فشارهاي زيادي روي ما بود. از مجلس شوراي اسلامي نامه اي به سازمان تربيت بدني آمد، كارشناسان تحليل هاي مختلفي نوشتند اما ما به فدراسيون تكواندو و به انتخابش احترام گذاشتيم كه نتيجه اش قهرماني ساعي بود.
هاشمي با بيان اينكه سازمان تربيت بدني از تيم ملي تكواندو انتظار كسب تنها يك مدال داشته و آن نيز در كارزار پكن محقق شده است افزود: از تيم وزنه برداري نيز انتظار دستيابي به يك مدال داشتيم و با توجه به اتفاقي كه براي رضازاده افتاد دستيابي به اين هدف غيرممكن شد.
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني با ابراز رضايت از عملكرد تيم ملي دووميداني ايران درالمپيك گفت: دردووميداني از بين 7 نفر انتظار داشتيم احسان حدادي با توجه به ركوردهايي كه از خود بر جاي گذاشته بود مدال كسب كند اما به دليل مصدوميت، اين دووميداني كار جوان ازدستيابي به مدل ناكام ماند متاسفانه او از همه ما به علت اين ناكامي ناراحت تر است شايد اگر پرتاب خطاي حدادي يك متر آن طرف تر پرتاب مي شد او به مرحله نهايي راه پيدا مي كرد و به مدال مي رسيد.
هاشمي با انتقاد از عملكرد تيم ملي كشتي ايران در المپيك گفت: از مجموع 48 مدالي كه كشور ما در 14 دوره حضور در المپيك نصيب خود كرده بين 32 تا 33 مدال مختص كشتي بوده است كه 70 درصد مدال هاي المپيكي ايران را شامل مي شود با اين شرايط طبيعي است كه جامعه ورزشي ايران از ناكامي كشتي در المپيك ناراحت مي شود. ناكامي كشتي ضرورت خروج از اتكا به سه رشته كشتي، تكواندو و وزنه برداري را به اثبات رساند و اين كه بتوانيم رشته هاي مدال آور خود در المپيك را به حداكثر 10 رشته ورزشي برسانيم. دستيابي به اين هدف در دراز مدت ممكن است و ورزش قهرماني ما را به توسعه پايدار مي رساند.
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني با تاكيد دوباره بر اينكه در كشتي موفق نبوده ايم، گفت: نمي خواهم وارد علل عدم موفقيت كشتي در المپيك شوم و بررسي و اظهارنظر در اين خصوص را به خانواده كشتي واگذار مي كنم اما بايد بگويم ما از يزداني خرم انتظاري بيش از اين داشتم. انتظار داشتيم سوريان پس از سه قهرماني جهان در المپيك هم به مدال برسد و روند رو به رشد خود را ادامه دهد. ما تقوي را مدعي حضور در فينال مي دانستيم اما.... ما نبايد تعارف كرده و ناكامي كشتي در المپيك را كتمان كنيم. اگر من به عنوان معاون سازمان بگويم كشتي خوب نتيجه گرفته است به ورزش ظلم كرده ام، به كشتي ظلم كرده ام و به خودم ظلم كرده ام.
وي در اين خصوص گفت: من به عنوان يك كارشناس ورزشي اعتقاد دارم پس از انقلاب فدراسيون كشتي 10 تا 11 رئيس داشته است. از مجموع اين 11 نفر به جز يزداني خرم و تركان باقي روسا از خانوداه كشتي بوده و همه از بزرگان و افتخارآفرينان كشتي كشور بوده اند. اما عمق مديريتي آنها ميانگين اش كمتر از 2 تا 5/2 سال بوده است. اين نشان مي دهد كه كشتي نياز به يك وفاق و همدلي دارد. اين يعني در كشتي يك فكر حاكم نيست. خانواده بزرگ كشتي براداران خادم دارد، صنعتكاران، دبيرو برزگر دارد آنها بايد دور هم جمع شوند و بدون رودربايستي ضعف ها را بگويند تا مشكلات را حل كنيم. لازمه موفقيت در كشتي وفاق و همدلي كه من به عنوان معاون سازمان تربيت بدني حاضرم براي ايجاد اين فضا در كشتي پيشقدم شوم.
هاشمي با بيان اينكه اعتبارات اختصاص يافته به ورزش كفاف 49 فدراسيون و بيش از هشت هزار هيئت ورزشي را نمي دهد، با طرح اين سئوال كه ورودي هاي ورزش ما كدام سازمان ها هستند گفت: ورودي هاي ورزش ما وزارت آموزش و پرورش، وزارت كار، نيروهاي مسلح و... هستند اما در خروجي ورزش فقط سازمان تربيت بدني و تا اندازه اي كميته ملي المپيك ديده مي شود. متاسفانه در اين خصوص خلا داريم كه در آينده بايد جبران شود.

قله كشتي ايران قهرماني المپيك است
معاون سازمان تربيت بدني قله كشتي ايران را قهرماني در المپيك خواند و تاكيد كرد قهرماني در آسيا براي اين رشته ورزشي معنايي ندارد.
وي با بيان اينكه «بعيد مي دانم مسئولان كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني ناكامي ورزش در المپيك را به گردن هم بياندازند» ، گفت: نظام حقوقي وظايف هر كدام از نهادها را مشخص كرده است. با اين حال چه فرقي مي كند كه كدام نهاد مقصر ناكامي ورزش ايران است. نبايد به دنبال مقصر باشيم بايد راه درمان را پيدا كنيم. يافتن مقصر مشكلي را حل نمي كند.
هاشمي در اين رابطه افزود: اسم «المپيك» روي كميته ملي المپيك است. روشن است كه اين كميته تا چه اندازه در حضور كاروان ايران در المپيك نقش داشته است و ما نبايد در اين خصوص اظهارنظري داشته باشيم. آنچه مسلم است نتايج كاروان ايران در المپيك خوب نبوده است و ما پنجاه و يكم شديم. شايد اگر كشتي نتيجه مي گرفت عملكرد مان بهتر از اين مي شد. بدون شك دلايل اين ناكامي هم از سوي سازمان تربيت بدني و هم از جانب كميته ملي المپيك بررسي شده و نتيجه آن به استحضار عموم مي رسد.
معاونت سازمان تربيت بدني در پاسخ به خبرنگاري كه علت پرچمداري هما حسيني در مراسم افتتاحيه بازيهاي المپيك را جويا شد، گفت: اين مسئله در كميته ملي المپيك به تصويب رسيد . در اين خصوص از سوي مسئولان كميته ملي المپيك دلايلي آورده شد كه براي ما راضي كننده بود. ما قصد داشتيم ساعي پرچمدار كاروان ايران باشد اما به دليل آنكه مبارزات او در روزهاي پايان المپيك برگزار مي شد اين مسئله منتفي شد.
وي گفت: اگر پرچم ايران به آقايان داده مي شد با توجه به هجمه اي كه در خصوص كم توجه اي به بانوان در ايران وجود دارد شايد به نفع كشورمان نبود. به همين خاطر پرچم ايران به يك خانم محجبه، با وقار و متين داده شد تا پيشاپيش كاروان ايران از مقابل جايگاه ورزشگاه عبور كند. زماني كه خانم حسيني پرچم ايران را مي برد در ورزشگاه پكن همه نگاه ها به او بود كه با حجاب اسلامي پرچم كشورش را حمل مي كرد.
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني با بيان اينكه در بحث كلان كشتي ما موفق نبوده است، با تاكيد بر لزوم بررسي علل وقوع اين ناكامي گفت: در اين رابطه بايد كارشناسان اهل فن و خاك خورده هاي كشتي نظر بدهند. ما قطعا بر مبناي نظرات آنها در خصوص عملكرد كشتي ايران در المپيك به جمع بندي نهايي مي رسيم.
وي افزود: قله كشتي ايران قهرماني در المپيك است. قهرماني آسيا براي اين رشته ورزشي معنا ندارد. ما زماني مي توانيم بگوييم در كشتي موفق بوده ايم كه بتوانيم مدال المپيك كسب كنيم.
هاشمي در خصوص حضور ايراني هاي مقيم خارج از كشور در چارچوب تيم هاي ملي كشورمان گفت: قدم همه ايراني ها مقيم خارج از كشور روي چشم ماست اما حضور آنها در تيم هاي ورزشي بايد بر اساس اصول و چارچوب باشد. كشور ما قوانين خاص خود را دارد كه بر مبناي آن مي تواند به ايران آمده و فعاليت كنند. نمونه آن امين نيكفر است كه از آمريكا به پكن آمد و پس از پايان المپيك دوباره به اين كشور بازگشت.
معاون سازمان تربيت بدني با بيان اينكه مشكلات ورزش ايران موردي حل نمي شود، تاكيد كرد: بايد ورزش را توسعه دهيم. يك بار پيش مي آيد كه ما مي رويم به دنبال ورزشكار در خارج كشور و موردي هم هست كه ورزشكاران براي حضور در تيم هاي ايران راغب است. سازمان تربيت بدني به عنوان متولي اصلي ورزش كشور با مورد اول به هيچ عنوان موافق نيست. در اين خصوص رويكرد دولت براي ما مهم است كه تاكيد دارد از تمام استعدادها در امور مختلف استفاده شود كه ورزش را هم شامل مي شود.
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني پيرامون چگونگي حضور ارغوان رضايي، تنيسور ايراني مقيم فرانسه در تيم ملي تنيس كشورمان گفت: در اين رابطه چندي پيش با رئيس فدراسيون تنيس گفتگو كرده و به ايشان گفتم حضور اين خانم در تيم ملي ايران مستلزم رعايت شرط و شروطي خاص است.
هاشمي با بيان اينكه «اگر بحث وفاق در كشتي را بيان كردم منظورم دفاع از اين رشته ورزشي نبوده است» ، گفت: چرا خادم بايد پس از يك و نيم سال فعاليت در فدراسيون كشتي بايد از اين فدراسيون برود؟ چرا براي سيروس پور و صنعتكاران نيز اين سرنوشت تكرار شد؟ منظور من از وفاق جمع كردن اين بزرگان در كنار هم بود. آنها بايد دور هم جمع شوند، اختلاف سليقه ها را كنار بگذارند و از آن در جهت پيشرفت كشتي استفاده كنند.
وي بصورت غير مستقيم پاسخ يزداني خرم را كه خواهان حضور مربي خارجي در تيم ملي كشتي شده است را داد و گفت: كشتي ما توان قهرماني در المپيك را دارد. كشتي ما صاحب سبك است و نياز به سبك جديد و مربي ندارد.
معاون سازمان تربيت بدني پيرامون مشكلاتي كه كاروان ورزشي ايران در المپيك با آن دست به گريبان بود، گفت: در جلسات آقاي علي آبادي با روساي فدراسيون و كميته ملي المپيك در پكن بحث تهيه بليت براي ايرانيان حاضر در پكن مطرح شد. واقعا جاي سئوال داشت كه چرا بايد اميررضا خادم بدون بليت بماند. زماني كه خادم به آقاي علي آبادي زنگ مي زند و خواهان بليت مي شود طبيعي است كه رياست سازمان تربيت بدني از خود واكنش نشان دهد.
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني در ادامه گفت: كميته ملي المپيك يك نهاد غير دولتي است كه بر اساس قانون مستقل عمل مي كند. ما اگر با مسئولان اين كميته پيشنهادي مطرح كنيم دخالت تلقي كرده و مدعي مي شوند كه IOC را خبر مي كنند كه دولت در كارشان دخالت كرده است. با اين شرايط سازمان سعي كرده فضاي تعاملي را با كميته ملي المپيك ايجاد كند.
هاشمي تصريح كرد: ما در يك نظام اسلامي زندگي مي كنيم. زماني كه امام خميني (ره) مي گويد:«به جاي رهبر به من خدمتگزار بگوييد». من بايد بگويم خاك پاي مردم هستم. به عقيده من عذرخواهي چيز بدي نيست و خيلي هم خوب است. ما با وجود اينكه خيلي از اتفاقات در المپيك به سازمان تربيت بدني ربطي نداشت از مردم عذرخواهي كرديم. زماني كه احساسات مردم جريحه دار شده است وظيفه ما (مسئولان ورزش كشور) است كه از مردم عذرخواهي كنيم. در اين شرايط اگر مسئولان كميته ملي المپيك عذرخواهي نكردند با خودشان است.
وي گفت: در نشست اخيري كه با مسئولان كميته ملي المپيك داشتيم، آقاي علي آبادي از آنها خواست تا از مردم عذرخواهي كنند اما رئيس كميته ملي المپيك در پاسخ گفت:اگر من چنين كاري كنم مي نويسند رئيس كميته ملي المپيك در فلان تاريخ از مردم عذرخواهي كرد. زماني كه اين دوستان ديدگاهي اين چنيني دارند خودشان بايد پاسخگوي مردم باشند. همه ما حرف مردم را مي زنيم اما وقتي در عمل به مردم توجه نمي كنيم ابهام و سئوال به وجود مي آيد.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن