تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816614098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توافقنامه گوگل با كمپاني گئوآي /ساخت ماهواره اي مجهز به سيستم هشدار در مورد حمله موشكي/پرتاب نخستين ماهواره اچ‌اي‌او-1 مجهز به سيستم هشدار درباره حمله موشكي/ پرتاب ماهواره جديد اروپا براي ده سپتامبر از فرودگاه فضايي روسيه تعيين شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: توافقنامه گوگل با كمپاني گئوآي /ساخت ماهواره اي مجهز به سيستم هشدار در مورد حمله موشكي/پرتاب نخستين ماهواره اچ‌اي‌او-1 مجهز به سيستم هشدار درباره حمله موشكي/ پرتاب ماهواره جديد اروپا براي ده سپتامبر از فرودگاه فضايي روسيه تعيين شد
ماهوار گئوآي-يك به زودي از ايالات متحده امريكا پرتاب مي‌شود همچنين گوگل اطلاعات تصويري و عكسهاي زمين را از ماهواره گئوآي-يك كه قرار است به زودي پرتاب شود دريافت خواهد كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري روسيه: گوگل توافقنامه اي را با كمپاني گئوآي به امضا رسانده است كه طبق شرايط اين توافقنامه اطلاعات تصويري و عكاسي اينترنت عظيم گوگل از ماهواره اين كمپاني يعني ماهواره گئوآي-يك دريافت خواهد شد.

طبق اين توافقنامه گوگل ناشر آنلاين انحصاري كتابخانه نقشه‌اي و گرافيكي خواهد بود.

به گفته مارك برندر معاون رياست شركت ارتباطات و بازاريابي گوگل ماهواره‌هاي جديد اطلاعاتي براي توسعه پروژه‌هاي گوگل مپس و گوگل ارث مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شرايط تامين مالي اين معامله فاش نشده است اما مشخص شده است كه اين ماهواره هزار كيلوگرم وزن دارد و از پايگاه هوايي نظامي واندربرگ ايالات متحده امريكا در ايالت كاليفرنيا پرتاب خواهد شد. اين ماهواره بايد در مدار زمين در ارتفاع 681 كيلومتري قرار گيرد. رزلوشن بالاي اين ماهواره امكان دريافت ابعاد تصاوير هدفهاي زمين را از 41 سانتي متري مي‌دهد.

اين در حاليست كه اين كمپاني حق چاپ ابعاد تصاوير مورد نظر و هدف را در بالاتر از 50 سانتيمتر دارد.اين ماهواره هر روز عكسها و تصاوير را با كيفيت بالا دريافت و ارسال خواهد كرد.

به گفته گوگل ماهواره گئوآي-يك قرار داد براي ساخت دومين ماهواره ويژه تعيين محل زمين موسوم به گئوآي-2 منعقد شده است كه كار ساخت آن بايد در سال 2011 تا 2012 به پايان برسد. ظرفيت رزلوشن ماهواره گئوآي-2 تا 25 سانتي متر افزايش خواهد يافت.

يادآورمي شود:‌در حال حاضر ظرفيت رزلوشن گوگل ارث 15 كيلوبايت متر در پيكسل است.

**** ساخت ماهواره اي مجهز به سيستم هشدار در مورد حمله موشكي

كمپاني طراحي تامين برنامه براي سيستم فضايي اكتشاف و تجسس مادون قرمز اس‌بي‌آي‌ار‌اس‌ را به پايان رساند.

به نقل از خبرگزاري روسيه اين سيستم شامل ماهواره‌هايي است كه در مدار بالا و بيضوي شكل مستقر مي‌شوند و براي كشف و شناسايي پرتاب موشكهاي بالستيك از روي تابش گرمايي آنها در نظر گرفته مي‌شود. در نتيجه تامين برنامه جديد سيستم مي‌تواند اطلاعات را سريعتر بدست آورد و با دقت آنها را ارسال كند.

مجموعه جزئي مستقر در روي زمين سيستم فضايي اكتشاف مادون قرمز از سال 2001 براي كشف و تجسس پرتاب موشكي، تجسس و شناسايي تجهيزات و تهيه اطلاعات تله متري به نفع نيروي هوايي نظامي ايالات متحده امريكا مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

كمپاني لاكهيدمارتين تعهد كرده كه تا پايان سال 2008 دو ماهواره اكتشافي مادون قرمز را براي استقرار در مدار بيضوي بالاي زمين و دو ماهواره ارتباطي را براي استقرار در مدار ثابت زمين بسازد و نيز سيستم زمين دريافت و بازسازي اطلاعات را گسترش دهد.

پيش از اين اعلام شده بود با وجود آزمايشات موفقيت آميز سيستم مادون قرمز به خاطر هزينه بسيار بالاي آن هنوز قطعي نيست و پرتاب نخستين ماهواره مجهز به اين سيستم به تعويق افتاده است.

*****پرتاب نخستين ماهواره اچ‌اي‌او-1 مجهز به سيستم هشدار درباره حمله موشكي

نيروهاي هوايي نظامي ايالات متحده امريكا صلاحيت استفاده آزمايشي از سيستم تجهيزات نخستين ماهواره اچ‌اي‌او-1 و اجزا زميني مربوط به آن سيستم هشدار درباره حمله موشكي را تاييد كرد.

سيستم دو مرحله اي SBIRS براي كشف و شناسايي سريع پرتاب موشك هاي بالستيك تعيين مسير پرواز آنها مشخص كردن واحد رزمي و هدفهاي ساختگي و دروغين، پيشگيري و تجسس در مورد هدف مورد نظر و نيز انجام تجسس در نمايش هاي فعاليت هاي نظامي در منطقه مادون قرمز در نظر گرفته شده است كار ساخت اين سيستم ها تازه در اواسط سالهاي نود آغاز شدو بايد در سال 2010 به پايان مي رسيد اما در اين لحظه تنها دوماهواره اين چنيني در مدار بالا و بيضوي شكل زمين قرار گرفته اند.

مدارهاي پايين زمين حدود هزار كيلومتري قرار گيرد. اما در اين لحظه كمپاني لاكهيدمارتين فقط سفارش دو ماهواره GEO را دريافت كرده است كه پرتاب آنها براي دسامبر سال 2009 در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ايالات متحده امريكا 5 ماهواره DSP سيستم هشدار در باره حمله موشكي را در اختيار دارد. ماهواره ها در مدار ثابت زمين مستقرند و امكان ثبت پرتاب موشكها را پس از 40 تا 50 ثانيه فراهم مي كنند و نيز خط سير پرواز آنها را در منطقه فعاليت تعيين مي‌كنند

سيستم ABIRS بايد جايگزين سيستم SEWS گردد. اين سيستم جديد كشف موشك را در كمتر از بيست ثانيه پس از پرتاب تامين مي كند و امكان تعيين هويت واحد رزمي و هدفهاي ساختگي را در محدوده منطقه مسير حركت موشك تعيين مي‌كند.

انتظار مي رود تا پايان سال جاري فرماندهي استراتژيك ايالات متحده آمريكا در مورد وارد كردن سيستم تجهيزات ماهواره اي HEO-1 به بخش فعال و پيشتاز نيروهاي مسلح تصميم بگيرد.

دوماه قبل نيز در مورد آزمايشات موفقيت آميز ماهواره اچ‌اي‌او-2 و بهره برداري آزمايشي از آن كه بايد در سال 2009 آغاز شود اعلام شده بود.

*******پرتاب ماهواره جديد اروپا براي ده سپتامبر از فرودگاه فضايي روسيه تعيين شد

ماهواره جديد اروپا موسوم به GOCE شكل هندسي زمين را به طور دقيق تر بررسي خواهد كرد.

خبرگزاري روسيه اعلام كرد:ماهواره جديد اروپا كه قرار است ده سپتامبر سال جاري ميلادي برابر با بيست شهريور از فرودگاه فضايي پلستسك واقع در منطقه آرخانگلسك در روسيه به مدار زمين پرتاب شود شكل هندسي زمين را بررسي و اطلاعات قبلي درباره آن را تصحيح خواهد كرد.

در اين ماهواره شش دستگاه شتاب سنج آكسلرومتر، ابزاري براي سنجش و اندازه گيري شتاب، نصب شده است.

به كمك آنها قرار است پروژكسيون بردار شتاب گرانشي در تمام سه محور مختصات در فضا اندازه گيري شود. با بدست اوردن نقشه ميدان گرانشي دانشمندان قادر به ارزيابي و محاسبه شكل هندسي دقيقتر زمين خواهند بود گرچه شكل هندسي زمين ديگر ژئو ديناميك نام گرفته است. آگاهي و دانش در مورد شكل هندسي دقيق زمين نه تنها به مشخص كردن ساختار دروني زمين كمك خواهد كرد بلكه براي بررسي ديناميك و جريان اتمسفر، جريانات و پديده اقيانوس ها نيز مفيد خواهد بود.

براي دستيابي به دقت لازم اندازه گيري بايد در فاصله به حد كافي كم براي ماهواره ها يعني در ارتفاع 260 كيلومتري صورت گيرد. در اين منطقه از مدار زمين فضاي خالي از اتمسفر وجود دارد كه حركت ماهواره را كند مي كند. دانشمندان براي حل اين مشكل به ماهواره شكل مناسب داده اند و ماهواره را به موتورهاي يونيك كم توان مجهز كرده اند.

اين ماهواره نخستين ماهواره در چارچوب برنامه ارث اكسپلولر است كه پرتاب مي‌شود و هدف آن بررسي اتمسفر ، بيوسفر، هيدروسفر و ساختار داخلي زمين مي باشد.

عمليات آماده سازي براي پرتاب ماهواره اروپاي با موشك حامل روكت در فرودگاه فضايي پلستسك در حال انجام است متخصصين آژانس فضايي اروپا شركت‌هاي تالس آلنيا، آستريوم و يوروكت ديگر كنترل و بازرسي هاي سيستم‌ها و تجهيزات اين ماهواره را انجام داده اند.ماهواره سوختگيري شده است و سري آزمايشات را در محفظه كيپ و نفوذناپذير به هوا و آب پشت سر گذارده است.

پس از آماده سازي ها و بازرسي‌هاي نهايي ماهواره ، موشك و بلوك پرتاب، ماهواره به موشك نصب خواهد شد و در تاريخ تعيين شده پرتاب و ارسال ماهواره به مدار زمين در نقطه محاسبه شده صورت خواهد گرفت.

پروژكسيون :‌تصوير و نمايش شكل‌ها و حالتهاي فضايي بر روي سطح.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن