تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815367595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراكز ايتام در سوريه، از فرصت معنوي رمضان براي كمك رساني بهره مي‌برند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مراكز ايتام در سوريه، از فرصت معنوي رمضان براي كمك رساني بهره مي‌برند
. .

دمشق - سوريه از جمله كشورهايي است كه مانند ساير كشورهاي جهان داراي مراكز خيريه نگهداري و حمايت از كودكان يتيم و بي‌سرپرست است و مانند ديگر كشورهاي اسلامي از فرصت معنوي ماه مبارك رمضان براي كمك رساني ، بهره مي‌برد.

گرچه سطح درآمد در سوريه نسبت به ساير كشورهاي عربي پايين و قيمت اجناس و كالا بالاست، اما مراكز خيريه با كمك نيكوكاران در شرايط اقتصادي متفاوت، اهداف بلند انساني خود را تعقيب مي‌كنند.

اين افراد بر اين باورند كه لذت معنوي كمك به نيازمندان در ماه مبارك رمضان مضاعف مي‌شود و به همين دليل مومنين از اين فرصت براي اجراي عدالت استفاده مي‌كنند.

نيكوكاران سوري با هماهنگي مراكز خيريه كمك‌هاي نقدي و جنسي خود را در اين ماه مبارك در اختيار افراد نيازمند قرار مي‌دهند.

عماد عربي كاتبي مدير بخش سرپرستي كودكان جمعيت قوس قزح (رنگين كمان ) روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اگر عدالت اجتماعي در هر جامعه باشد ، خودبه خود فقر از آن جامعه رخت بر مي‌بندد.

وي افزود: افراد پولدار، صاحبان شركت ها، تجار و بازرگانان بايد بدانند هر قدر به ثروتمند شدن جامعه كمك كنند در واقع به افزايش سود و درآمد خود كمك كرده‌اند زيرا قدرت خريد جامعه بيشتر شده و بالطبع بيشتر خريد مي‌كنند.

كاتبي درباره جمعيت گفت : قوس قزح يك جمعيت غيردولتي ، غيرانتفاعي و مستقل است كه كار خود را در اواخر سال ‪ ۲۰۰۲‬ميلادي آغاز كرد.

به گفته كاتبي ، اين جمعيت ‪ ۱۴۵‬كودك و نوجوان زير ‪ ۱۸‬سال را را زير پوشش دارد.

وي خاطرنشان كرد: نوجوانان زير پوشش جمعيت بعد از رسيدن به سن ‪ ۱۸‬سال در منازل شبه مستقل اسكان مي‌يابند و ضمن اشتغال در بيرون از جمعيت تا سن ‪ ۲۳‬سالگي همچنان مورد حمايت قرار دارند.

وي ادامه داد: يكي از برنامه‌هاي اين مركز اعطاي كفالت يتيم به افراد خوشنام و داراي توان مالي است كه بر اساس آن هر فرد ماهانه از مبلغ ‪۳۰۰‬ ليره به بالا برابر با ‪ ۶۰‬هزار ريال ايران يك يتيم را تا سن ‪ ۱۸‬سالگي تحت تكفل مي‌گيرد.

كاتبي گفت : در اين جمعيت انواع خدمات پزشكي ، آموزشي ، پرورشي و اجتماعي به ايتام ارائه مي‌شود.

محمد محيوب هاشم مدير روابط عمومي جمعيت خيريه حقوق كودك نيز گفت :
ما بايد در امور خيريه از همنوعاني كه در اين زمينه صاحب تجربه هستند، ياد بگيريم و براي ارائه خدمات لازم ، بهترين روش را بكار بگيريم .

به گفته وي ، كمك به فقرا باعث افزايش رزق و روزي در جامعه و همچنين انبساط خاطر، صفاي دل ، گسترش شادي و افزايش روحيه آن جامعه مي‌شود.

وي درباره جمعيت گفت: در زمان حاضر، جمعيت مكاني براي نگهداري كودكان بي‌سرپرست ندارد بلكه ايتام تحت پوشش در منازل نزديكانشان نگهداري اما هزينه نگهداري آنان توسط جمعيت پرداخت مي‌شود.

اين شخص خير افزود: جمعيت سال گذشته ضمن تماس با ‪ ۳۵‬مدرسه در دمشق با ثبت نام ‪ ۱۷۷‬كودك يتيم و فقير در حال كمك رساني و اعطاي هدايا و ملزومات آموزشي و فكري به آنان است .

محمد هاشم ادامه داد: از جمله برنامه‌هاي جمعيت ، گفت وگو با وزارت امور اجتماعي به منظور دريافت يك قطعه زمين و ساخت دارالايتام است كه در حال پيگيري موضوع هستيم و انشاء‌الله بزودي به نتيجه خواهد رسيد.

وي تاكيد كرد: همچنين جمعيت در ماه مبارك رمضان كيف‌هاي پر از لوازم تحصيلي را در ميان ايتام توزيع مي‌كند.

به گفته محمد هاشم ، بازرسان جمعيت نيز به طور مداوم بر زندگي و رشد و نمو كودكان يتيم تحت پوشش نظارت دارند.

به گفته وي ، اين جمعيت در سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي تاسيس شد و متشكل از كميته‌هاي سازماندهي ، هماهنگي و روابط عمومي ، تربيتي ، بهداشت ، تبليغات و اطلاع رساني ، فرهنگ و علوم ، فعاليت‌ها و خدمات عمومي است .

بلقيس عوض رييس جمعيت زنان المبره دمشق هم گفت : مشكل فقر فقط به سوريه مربوط نمي‌شود، بلكه مشكلي جهاني است.

وي افزود: براي حل اين مشكل در جوامع اسلامي همه اعم از دولت ، موسسات اقتصادي ، تجار و حتي مردم عادي بايد دست به دست يكديگر داده و نياز نيازمندان را برطرف كنند.

بلقيس نقش خيرين در حل مسائل جامعه را اساسي دانست و گفت : اين افراد خير هستند كه دوشادوش حكومت و نهادهاي دولت به حل مشكلات كمك كرده و قادرند در ايجاد جامعه بدون فقر سهيم شوند.

به گفته بلقيس ، اين جمعيت در سال ‪ ۱۹۴۵‬ميلادي تاسيس شد و يكي از قديمي‌ترين جمعيت‌هاي خيريه در سوريه محسوب مي‌شود.

وي افزود: در زمان حاضر ‪ ۶۰‬كودك زير ‪ ۱۵‬سال در داخل مركز به طور شبانه روزي نگهداري مي‌شوند.

به گفته عوض ، ‪ ۳۵۰‬كودك يتيم و فقير از ‪ ۷۵‬خانواده ، خارج از مركز تحت پوشش كمك‌هاي جمعيت قرار دارند.

وي تاكيد كرد: به اين خانواده‌ها كمك‌هاي غيرنقدي و موادغذايي شامل برنج ، روغن ، مرغ ، گوشت ، چاي ، شكر، صابون و موارد مشابه به صورت ماهانه اعطا مي‌شود.

عوض ادامه داد: در ماه مبارك رمضان نيز علاوه بر اين كمك ، غذاي آماده در اختيار خانواده‌هاي مذكور براي افطار و سحر قرار مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: ما تا كنون از هيچ طرف دولتي كمك دريافت نكرديم و جمعيت با كمك افراد خير اداره مي‌شود.

عوض گفت : ايجاد يك مركز پزشكي تخصصي كودك و زن ، ايجاد آموزشگاه زبان خارجي و مركز رايانه‌اي براي كودكان ازجمله اهدافي است كه به دنبال آن هستيم و در تلاشيم با استفاده از كمك خيرين و حتي دولت اين مراكز را هر چه سريعتر راه اندازي كنيم .

مديحه العنبري رييس جمعيت روستاهاي كودكان سوريه (اس او اس ) گفت :
ماه رمضان ، ماه خير و بركت است . اين ماه فقط به روزه و نماز اختصاص ندارد بلكه ماه تقسيم احساس با ديگران است .

به گفته العنبري ، صدقه و كمك به نيازمندان يكي از ضروريات نه فقط در عرصه دين بلكه در عرف و موازين اخلاقي است . بايد آنقدر كمك كرد تا ديگر هيچ فردي احساس نياز نكند و اگر اين امر در يك جامعه رواج يابد به طور حتم خداوند درهاي رحمت را به روي مردم آن خواهد گشود.

العنبري درباره جمعيت گفت : اين جمعيت در سال ‪ ۱۹۸۱‬ميلادي تاسيس شد و اولين جمعيت از اين نوع در سوريه محسوب مي‌شود.

وي افزود: ما سه دارالايتام در دمشق و سه دارالايتام در حلب داريم كه در مجموع ‪ ۱۲۰‬نفر در آن نگهداري مي‌شوند.

العنبري تاكيد كرد: بخشي از هزينه‌هاي جمعيت با كمك‌هاي مردمي و خيرين تامين مي‌شود و از كمك‌هاي سازمان روستاهاي بين‌المللي كودكان بي سرپرست كه مقر آن در اتريش است ، نيز برخوداريم .

وي ادامه داد: افرادي كه در اين جمعيت پذيرش مي‌شوند از ‪ ۶‬تا ‪ ۱۴‬سال هستند كه بعد از سن ‪ ۱۴‬سال به مراكز نوجوانان انتقال يافته و تا سن ‪۱۸‬ سالگي كه سن استقلال در كار و تصميم‌گيري است ، تحت پوشش خواهند ماند.

محمد خير احمد الفوال جامعه شناس و استاد دانشگاه دمشق درباره خيرات و بركات ماه مبارك رمضان به خبرنگار ايرنا گفت : در ماه رمضان همه مردم اعم از فقير و غني از بركات اين ماه بهره مند مي‌شوند.

وي ادامه داد: فقير به نيازهاي مادي خود رسيده و ثروتمند با كمك به فقرا از بركات معنوي بهره مند شده و انبساط خاطر مي‌يابد.

الفوال با اشاره به عدالت خداوند و ضرورت گسترش عدالت در جامعه تاكيد كرد: اگر انسان مي‌خواهد فقر از يك جامعه زدوده شود بايد عدالت را رواج داده و ريشه ظلم و تبعيض را بر كند.

وي سكوت در برابر ظلم و بي‌عدالتي را عامل گسترش فقر دانست و كمك به مستمندان و تقسيم درست ثروت را از مهمترين عوامل مقابله با بي‌عدالتي و ظلم توصيف كرد.

الفوال گفت: براي مقابله با فقر بايد زمينه اشتغال را فراهم كرد، نبايد اين گونه فكر كنيم كه اگر مقداري پول يا كالا به يك فقير بدهيم مشكل حل مي‌شود. اين وظيفه همه اعم از دولت و موسسات خصوصي است كه زمينه كسب رزق حلال را فراهم كنند.

وي با اشاره به نقش خيرين در حل مشكلات جوامع ، امور خيريه را يكي از بهترين راهكارهاي مقابله با فقر به ويژه در كشورهاي عربي و اسلامي دانست .
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن