تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 26 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799888134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طبيعيترين روش پرورش اندام


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:


طبيعيترين روش پرورش اندام


[تصویر: 0005935.jpg]

توجه و علاقه نسبت به ورزش زيبايي اندام «طبيعي» رو به ازدياد است. پرورش ماهيچههاي بدن براي بهدست آوردن انداميزيبا و حسي خوب بدوناستفاده از داروهاي گوناگون يا مواد غيرمجاز خطرناک روبهفزوني است. روز به روز تعداد بيشتري از مردان، با الهام گرفتن از اندامهاي عضلاني و محکم ورزشکاران حرفهاي و ستارههاي سينما، روانه سالنهاي ورزشي ميشوند تا شکمهايي عضلاني و بازوهايي زيبا پرورش دهند.
ديويد گروگن، از مربيان زيبايي اندام منطقه واشنگتن دي سي که در بسياري از مسابقات زيبايي اندام آماتوري پيروز شده، ميگويد: «متاسفانه، در بيشتر موارد، زيبايي اندام کارهاي تازه کار مسير غلطي را طي ميکنند؛ اشتباهاتي مرتکب ميشوند که ممکن است به نتايج مايوسکننده و همچنين مشکلات بلندمدت در رابطه با سلامتيشان منجر شود.»
ديويد گروگن، 39 ساله، ميگويد: «مردم بسيار مايلاند اندامي شبيه عکسهايي که در مجلات از زيبايي اندام کارهاي حرفهاي چاپ ميشود، داشته باشند ولي انتظارشان از تمرين در سالنهاي ورزشي به شدت غيرواقعبينانه است.»
او اضافه ميکند: «ديدن اين تصاوير در مجلات براي پسران جوان کاملا گمراه کننده است، زيرا باورشان ميشود ميتوانند با ورزش کردن شبيه آنها شوند. عکسهايي که در مجلات ميبينيد عکس فردي است که 12 هفته رژيم غذايي گرفته و ورزش سخت کرده که براي زيباتر به نظر آمدن آرايش و رنگ شده و آب بدنش را هم به کلي از دست داده است. بدن آنها فقط براي يک يا دو روز به شکلي ميماند که در مجله ميبينيد، يعني عکسي از دوران اوج آن فرد. غيرممکن است شخصي بتواند هر روز اين شکلي باشد.»
گروگن، که قدش 176 سانتيمتر و وزنش حدود 99 تا 102 کيلو در زمانهاي خارج از مسابقه و 88 کيلو در زمان مسابقات است، ميگويد: «در ضمن، حتي با پرورش اندام طبيعي، داشتن چنين ابعاد و اندازههايي بيشتر تصور است تا واقعيت. اگر اين زيبايي اندام کارها را ببينيد، متوجه ميشويد که اصلا آدمهاي درشت هيکلي نيستند. اگر کسي من را وقتي 86 کيلو هستم با لباس ببيند، حتما فکر ميکند هيکل من ايراد دارد زيرا تمام چربي بدنم را از دست دادهام و هيکلم کوچکتر از اندازه معمولي است ولي در زمان مسابقه، وقتي روي صحنه ايستادهايد و همه فقط به ماهيچههايتان نگاه ميکنند، به نظر بزرگ ميآييد.»
بزرگتر هميشه بهتر نيست

برخي از زيبايي اندام کارها پا در مسير اشتباه مصرف داروهاي شيميايي براي رسيدن به نتايج چشمگير ميگذارند. به گفته گروگن، رشته زيبايي اندام، بهخصوص در سطح حرفهاي و حتي بين آماتورها و جوانان به شکل بيرويهاي مملو از ترکيبات ناسالمي از استروئيدهاي تقويتي يا نيروزا، هورمونهاي رشد، از بين برندههاي چربي و ديگر مواد دارويي و شبه دارويي شده است زيرا همه ميخواهند عضلاتشان بزرگ شود، حتي زيبايي اندام کارهاي باتجربهتر.
طبيعي بهتر است

پرورش اندام طبيعي از مصرف دارو و مواد غيرمجاز اجتناب ميورزد و بدن را از راه تمرين و رژيم غذايي مناسب پرورش ميدهد. گروگن ميگويد: «زيبايي اندام کارهاي طبيعي از اين کارشان به خود ميبالند.» او اضافه ميکند: «اينها افراد معمولياي مانند من و شما هستند.»
نيل گروسمن، دندانپزشک 57 ساله اهل بالتيمور مريلند، ميگويد: «اغلب آدمها ديد اشتباهي نسبت به اشخاصي که وارد رشته زيبايي اندام ميشوند، دارند. تعداد افرادي که مدرک دانشگاهي دارند و وارد اين رشته ميشوند شگفتانگيز است.»
پرورش جسم و اندام از راه طبيعي شامل سه چيز است: ورزشهاي مقاومتي، ورزشهاي قلبي عروقي، و پشتيباني تغذيهاي.
گروسمن ميگويد: «موفقيت فردي که ميخواهد هيکل متناسبي داشته باشد که قوي به نظر آيد، مستلزم داشتن درک درستي از تمرينات ورزشي و تغذيه مناسب است.»
ورزشهاي مقاومتي گروههاي گوناگون عضلات را توسط ورزش با وزنه پرورش ميدهد، هم با استفاده از وزنههاي آزاد و هم با دستگاههاي وزنهبرداري. تمرينات ترکيبي که شامل بيش از يک مفصل و يک گروه از ماهيچهها است، از قبيل وزنهبرداري يک ضرب و وزنه برداري به حالت درازکش روي نيمکت، به علت افزايش نيروي عضلاني و آمادگي جسميکلي اهميت دارند. ورزشهاي تقويتي مجزا روي پرورش يک عضله خاص تمرکز ميکند و فقط يک مفصل را حرکت ميدهد، از قبيل استفاده از حلقهها براي قوي کردن عضله دوسر بازو ولي براي داشتن عضلاتي مانند عضلات زيبايي اندام کارها، وزنه برداري و ورزشهاي تقويتي به تنهايي کافي نيست. چربي بدن مانند لايهاي ساختمان عضلاني را ميپوشاند که ظاهري نرم و منحني شکل به عضلات بدن ميدهد. زماني که چربي بدن به حداقل کاهش مييابد، عضلات بدن به شکل کاملا برجسته به نظر ميآيند.
چربي بدن يک انسان معمولي تقريبا 20 تا 25 درصد وزنش است و اگر فرد چاق باشد اين درصد بيشتر است. چربي بدن ورزشکاري که تمرينات ورزشي مرتب انجام ميدهد ممکن است حدود 10 درصد باشد، درحاليکه يک زيبايي اندام کار حرفهاي چربي بدنش را تا ميزان 5 درصد کاهش ميدهد.
داشتن هيکلي متناسب

هرچه چربي بدن يک فرد کمتر باشد، بهتر ميتواند عضلاتش را به نمايش بگذارد. کاهش چربي بدن، که به آن «کاتينگ» نيز گفته ميشود، از راه ورزشهاي قلبي عروقي يا ورزشهاي هوازي (اروبيک) اغلب با دويدن روي تردميل و همچنين برنامه تغذيهاي دقيق و مرتب انجام داده ميشود.
به گفته گروگن، رسيدن به بهترين وضعيت جسماني را ميتوان از طريق صرف يک ساعت يا کمتر، سه يا چهار روز در هفته در سالنهاي ورزشي بهدست آورد. او ميگويد: «نبايد بيش از 45 دقيقه صرف برداشتن وزنه بکنيد. بدن شما توانايي تحمل بيشتر از 45 دقيقه را ندارد.»
يکي از اشتباهاتي که در ميان زيبايي اندام کارهاي تازه کار رايج است «ورزش کردن بيش از حد» و برداشتن وزنههاي سنگينتر از حد معمول است. برجستگي عضلات از راه ورزش دادن عضلات تا سر حد ممکن بهدست ميآيد، يعني توسط ايجاد «پارگيهاي بسيار ريز» در بافت. بسيار مهم است که فرصت کافي براي استراحت و تجديد نيرو به عضلات داده شود. در برخي موارد حتي تا يک هفته استراحت لازم است. بسياري از زيبايي اندام کارها اين مشکل را از طريق متمرکز کردن ورزشهاي تقويتي روي يک دسته از عضلات در هر روز حل ميکنند، يعني هر دفعه يک قسمت از بدن، يک روز قسمت پايين بدن و روز بعد قسمت بالا، يا يک روز سمت راست بدن و روز ديگر سمت چپ.
توجه به تغذيه

فوت و فن اصلي زيبايي اندام اين است که اول حجم عضلات را بهوسيله ورزشهاي تقويتي و اضافه کردن وزن افزايش دهيد، سپس چربي بدن را بدون از دست دادن حجم عضلات کاهش دهيد.
گروگن ميگويد: «اگر به تغذيهتان در حين انجام تمرينهاي ورزشي توجه نکنيد، همزمان با از دست دادن چربي بدن عضلهها نيز تحليل مييابند.» يک برنامه غذايي متنوع و متعادل مواد خام لازم را براي پرورش عضلات به بدن ميرساند. او اضافه ميکند: «موفقيت در اين رشته با عادتهاي تغذيهايتان رابطه مستقيم دارد. انجام تمرينهاي ورزشي سخت در سالن ورزش خيلي خوب است ولي اگر سوخت مصرف شده را دوباره به بدن بازنگردانيد، فقط وقتتان را تلف ميکنيد.»
زيبايي اندام کارهايي مانند گروگن اغلب رژيمهاي غذايي که خوردن ميزان کم کربوهيدارتها را توصيه ميکنند يا ديگر رژيمهاي غذايي مد روز شده و غيرمعمول را رد ميکنند. او ميگويد: «رژيمهاي غذايي دورهاي و مد روز شده اصلا منطقي نيستند. هر غذايي فوايد خودش را دارد. بدن شما به کربوهيدراتها احتياج دارد.»
گروسمن ميگويد: «هر زيبايي اندام کاري بايد نيازهاي انرژي روزانه بدنش را بر اساس مقدار فعاليتش محاسبه و رژيم غذايياش را متناسب با آن برنامهريزي کند». او اظهار ميدارد: «به عقيده من اين کار درست مثل يک معادله رياضي است.»
با اينکه تمام افرادي که پا در مسير رشته زيبايي اندام طبيعي ميگذارند به سطح شرکت در مسابقات حرفهاي نميرسند ولي شروع اين ورزش بهترين راه براي رسيدن به اندامي بسيار زيبا و داشتن حسي خوب نسبت به خود است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن