تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816310312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن روز فيلمنامه‌نويسان» با اهداي ققنوس بلورين به 5 نفر برپا مي‌ش


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: جشن روز فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران روز دوشنبه 2 خردادماه با تقدير از 5 فيلمنامه‌نويس و بدون انتخاب فيلمنامه‌نويس برتر برگزار مي‌شود.



[تصویر: A0155075.jpg]




به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست خبري جشن روز فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران صبح امروز از ساعت 11 با حضور «جابر قاسمعلي» رئيس كانون فيلمنامه‌نويسان و «حسين ايري» و «فرزانه شباني» اعضاي شوراي مركزي اين كانون در سالن سيف‌الله داد خانه سينما برگزار شد.
فرزانه شباني در ابتداي اين نشست گفت: زماني كه شوراي مركزي جديد شروع به كار كرد، كميته‌هاي رفاه، داوري و فرهنگي كار خودشان را آغاز كردند. من كه مسئول كميته رفاهي بودم، اولين كارم را ايجاد صندوق تعاوني قرار دادم و با تلاش دوستان توانستيم براي 38 نفر اعضاي اين صندوق از شهرداري وام بگيريم.
حسين ايري مسئول كميته فرهنگي فيلمنامه‌نويسان در ادامه گفت: در گذشته روز فيلمنامه‌نويس داشتيم ولي در اين 2 سال به دليل مشكلات و اختلافات وزارت ارشاد و خانه سينما شرايطي براي جشن گرفتن مهيا نبود. بنابراين برگزاري اين جشن با وقفه 2 ساله انجام خواهد شد.
وي افزود: جشن روز فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران قرار است با وقفه يك هفته‌اي از 25 ارديبهشت‌ماه، روز دوشنبه آينده 2 خردادماه از ساعت 19 در خانه سينماي 2 برگزار شود.
جابر قاسمعلي در ادامه بيان داشت: خيلي دير از سوي خانه سينما به ما اعلام شد، جشن روز فيلمنامه‌نويس را برگزار كنيد. براي برگزاري جشن اولين كمك را خانه سينما به ما كرد كه بايد از آقاي توحيدي و عسگرپور در اين خصوص تشكر كنم.
در ادامه باز هم نياز به كمك داشتيم كه اين بار آقاي پژمان لشكري‌پور معاون فرهنگي بنياد سينمايي فارابي به ما كمك كردند كه ايشان پيش‌تر هم به ما عنايت داشتند و جا دارد اينجا از آقايان ميرعلايي، لشكري‌پور و نجاريان تشكر كنم.

* چاپ كتابي درباره فيلمنامه به مناسبت سي‌امين جشنواره فجر

وي در ادامه افزود: قبل از عيد هم قراردادي با بنياد سينمايي فارابي در خصوص چاپ يك كتاب به مناسبت سي‌امين جشنواره فيلم فجر امضا كرديم. در اين كتاب رابطه اين بنياد و مقوله فيلمنامه بيان مي‌شود و قصد داريم زمان برگزاري جشنواره اين كتاب را روانه بازار كنيم.

* قرارداد نگارش 20 فيلمنامه با رويكرد توليد به سفارش بنياد سينمايي فارابي

قاسمعلي ادامه داد: كتاب ديگري هم براي معرفي يكي از فيلمنامه‌نويسان قديمي كانون به نام «فرهاد توحيدي» در دست تهيه داريم. همچنين قرارداد ديگري هم بين كانون فيلمنامه‌نويسان و بنياد سينمايي فارابي قرار است امضا‌ شود كه موضوع آن نگارش 20 فيلمنامه با رويكرد توليد توسط اعضاي كانون فيلمنامه‌نويسان است.
به گزارش فارس، حسين ايري در ادامه نشست در خصوص داوري جشن گفت: شيوه داوري ما در طول ساليان گذشته اين‌طور بود كه داوران ما در طول سال‌ به سينماها مي‌رفتند و فيلم‌ها را مي‌ديدند و درباره فيلمنامه‌ كارها نظر مي‌دادند؛ اما امسال به دليل وقفه 2 ساله برگزاري جشن، معرفي فيلمنامه برتر نخواهيم داشت.

* تقدير از 5 فيلمنامه‌نويس با اهداي ققنوس بلورين در جشن روز فيلمنامه‌نويسان

جابر قاسمعلي در ادامه اظهار داشت: امسال تصميم گرفتيم به جاي معرفي فيلمنامه برتر از 5 فيلمنامه‌نويس تقدير كنيم. همچنين براي اولين بار در طول عمر كانون فيلمنامه‌نويسان تنديس ققنوس بلورين را طراحي كرديم كه براي اولين بار در جشن روز دوشنبه رونمايي مي‌شود. اميدواريم اين تنديس در سال‌هاي آينده اين‌قدر اعتبار پيدا كند كه بتواند همانند جوايز ارزشنمد داخلي مورد توجه باشد.
رئيس كانون فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران در خصوص معيارهاي انتخاب 5 تقديرشونده گفت: معيار ما براي 4 نفر از اين تقديرشوندگان فيلمنامه‌نويس مستقل بودن است. تعبير من از فيلمنامه‌نويس مستقل اين است كه فيلمنامه‌نويس فقط فيلمنامه مي‌نويسد و به كار ديگري اشتغال ندارد. از 160 عضو حدود 50 فيلمنامه‌نويس، مستقل هستند.
وي افزود: شوراي مركزي پس از رايزني‌ها و بحث‌هاي مختلف 4 فيلمنامه‌نويس را به جهت مستقل بودن و يك فيلمنامه‌نويس را با معيار ديگري كه در روز جشن اعلام مي‌شود، انتخاب كرد. ويژگي مشترك همه اين 4 نفر حرفه‌اي بودن، مستقل بودن و نگارش براي سينماي ايران بوده است.
حسين ايري در خصوص مسائل مالي كانون فيلمنامه‌نويسان گفت: كانون واقعا به لحاظ مالي ضعيف است و اين هم شايد به اين دليل باشد كه به بي‌رحمانه‌ترين شكل ممكن به فيلمنامه‌نويسان ظلم مي‌شود. فيلمنامه‌نويسان كشور از 10 درصد حقوق خود هم محروم هستند. در حالي كه يك بازيگر ممكن است براي چند روز 100 ميليون تومان پول بگيرد ولي فيلمنامه‌نويس براي كار يك ساله 10 ميليون تومان هم نمي‌تواند بگيرد. در خصوص مسائل مالي، فيلمنامه‌نويسان خيلي خيلي عقب‌تر از آني هستند كه بايد باشند.

* اعضاي هيئت داوري جشن روز فيلمنامه‌نويسان

وي در پايان در خصوص اعضاي هيئت داوري گفت: حسين ترابي، كامبوزيا پرتوي، هوشنگ گلمكاني، حميدرضا حافظي، محسن دامادي، فريدون دانشمند، فرزانه شباني، مجيد فرازمند، حميدرضا گرشاسبي، مسعود احمديان و حسين ايري اعضاي هيئت داوري جشن را تشكيل مي‌دهند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن