تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816431344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزی برای ریحانه(روز زن)


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: ریحانه
فضا تاریک و وهم آلود و دل ها زنگار گرفته جهل و نادانی بود و در این میان، زنان گاه حتی از نفس کشیدن هم محروم بودند؛ چرا که یا آن ها را انسان نمی دانستند، یا مایه شور بختی و بدنامی به شمار می آوردند. از این رو، خورشیدی عالم افروز لازم بود که جهان را گرما و روشنی بخشد و خدا خواست که او بیاید؛ همو که پیامبر صلی الله علیه و آله بر دستانش بوسه می زد و بوی بهشت را در وجود نازنینش جست و جو می کرد. آری، فاطمه زهرا علیهاالسلام آمد که نمونه انسان کامل بود؛ دختری از تبار نور و پاکی، همسری عاشق و پاک باخته، مادری تاریخ ساز و نمونه و الگویی برگزیده برای همه زمان ها و مکان ها. آن بانوی عزیز که هرکس او را مقتدای خویش نمود، حریری از نور در بر کرد و الاهی شد.

زن، امانت الاهی
از سوی پیشوایان عالی قدر اسلام، زن مورد تکریم قرار گرفته است. مرد هم باید او را یک امانت خداوندی بداند و در راه رشد و تکامل مادی و معنوی او بکوشد. پیغمبر صلی الله علیه و آله در حال وفات خویش ضمن توصیه های مختلف فرمودند: «شما را به خدا زنان را در نظر داشته باشید؛ زیرا آنان یاوران و دمسازانی هستند که در کنار شما قرار دارند و شما آنان را به عنوان امانت خدا انتخاب کرده اید». هم چنین حضرت علی علیه السلام می فرماید: «زنان، امانتی هستند که نزد شما قرار دارند و بدین جهت، نباید در خصوص آنان آزار و سخت گیری روا دارید».

حفظ کرامت زن
کرامت و شرافت انسانی زنِ مسلمان باید همواره حفظ گردد. بزرگان دینمان نیز بر این مسأله تأکید فراوان دارند. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «هرکس همسری برمی گزیند، باید او را گرامی و محترم بدارد». نیز آن حضرت صلی الله علیه و آله می فرمایند: «بانوان را گرامی نمی دارند، مگر افراد کریم و بزرگوار، و برای آنان اهانت و ناراحتی فراهم نمی آورند، مگر افراد پست و فرومایه».

زن در قرآن
با مرور آیات قرآن، می توان دریافت که قرآن کریم دیدگاه های باطل درباره زن را نفی کرده است؛ این که زن عنصر گناه بوده و مرد در ذات خود از گناه به دور است، درست نیست. قرآن، داستان آدم را مطرح کرده، ولی هرگز نگفته که شیطان به وسیله حوّا آدم را فریفت؛ بلکه وقتی وسوسه شیطانی را به میان می کشد، ضمیر را به شکل تثنیه می آورد و می فرماید: «فَوسوس لَهُما الشیطان؛ شیطان آن دو را وسوسه کرد».

اسلام نجات بخش زنان
زمانی که دیدگاه مناسبی نسبت به زن وجود نداشت، اسلام اعلام داشت که زن، یکی از دو عنصر پدید آورنده انسان است و زن و شوهر مکّمل یکدیگرند. در حالی که بعضی اقوام دین دار بودن زنان را برنمی تافتند، اسلام مقرر داشت که زنان نیز مانند مردان به ثواب اعمال نیک می رسند. نیز در زمانی که هیچ یک از ملت ها زن را مالک چیزی نمی دانستند،اسلام برای زن استقلال اقتصادی قائل شد و وی را مالک درآمد خود دانست و فرمود: «مردان را از آن چه کسب می کنند بهره و نصیبی است و زنان را از آن چه به دست می آورند، بهره ای می باشد».

نقش زن در خانواده و اجتماع
مقام معظم رهبری درباره نقش زن در خانواده و اجتماع می فرمایند: «زن را به عنوان یک موجودی که می تواند مایه ای برای اصلاح جامعه یا پرورش انسان های والا بشود نگاه کنید. ... خانواده اگر چه از مرد و زن تشکیل می شود و هر دو در تشکیل و موجودیت خانواده مؤثرند، امّا آسایش فضای خانواده... به برکت زن و طبیعت زنان است. ارزش زن به این است که بتواند محیط زندگی خود را برای خود و برای مرد و فرزندان به یک بهشت، یک مدرسه، یک محیط امین، یک جایگاه عروج به معارف و مقامات معنوی تبدیل کند؛ و آن وقتی که وظیفه او ایجاب می کند، بتواند در سرنوشت کشور اثر بگذارد و در سرنوشت جامعه نقش ایفا کند. نقش او، نقشی کیفی است؛ هم خود او نقش ایفا می کند، هم با استفاده از جاذبه ای که خدای متعال در وجود زن گذاشته است، زنْ شوهر خود را در آن راهی که مطلوب است، سوق می دهد و پیش می رود».

گل یا قهرمان
مقام معظم رهبری، درباره نگاه ظریف دین به زن می فرمایند: «در داخل خانواده، از نظر اسلام مرد موظف است که زن را مانند گلی مراقبت کند. در حدیثی می فرماید: «زن گل است، نه قهرمان». این مربوط به میدان های سیاسی و اجتماعی و تحصیل علم و مبارزات گوناگون اجتماعی و سیاسی نیست، این مربوط به داخل خانواده است. اگر گل را گل بشناسند و برخورد گُلانه با آن بکنند، مایه زینت و مؤثر است. در ادامه حدیث فوق آمده که زن قهرمان نیست، باید دانست قهرمان لغتی است عربی که از کلمه ای فارسی گرفته شده و به معنای مباشر و سرکارگر است و در حقیقت، حدیث اشاره به این نکته دارد که زن در خانه تنها سرکارگری نیست که موظف به انجام امور خانه و کارهای آن باشد؛ بلکه بایستی او را در محیط خانه هم چون گلی با لطافت دید».

اجر معنوی زن به عنوان یک مادر
در روایتی از امام صادق علیه السلام چنین نقل شده است: امّ سلمه، همسر پیامبر صلی الله علیه و آله به ایشان عرضه داشت: ای رسول خدا؛ مردان همه خیرات را به چنگ آوردند، پس برای زنان چه سهمی است؟ حضرت در پاسخ فرمود: «چنین نیست. زن در هنگام بارداری، به منزله کسی است که روزها روزه دار و شب ها در حال عبادت است و با مال و جانش در راه خدا جهاد می کند. پس زمانی که وضع حمل می کند، مستحق پاداشی می گردد که به سبب بزرگی آنان هیچ کس توان درکش را ندارد...».

زن و حجاب
فلسفه حجاب، رساندن زن به مقام والای انسانی و سنگر مبارزه بر ضد دشمن است؛ چنان که زنان الجزایر و ایران، با حجاب خود بیش از هر سلاحی بر استعمارگران ضربه وارد ساختند. فرانتس فانون که انقلاب الجزایر را از نظر جامعه شناسی مورد بررسی قرارداده، می گوید: «هر چادری که دور انداخته می شود، افق جدیدی را که بر استعمارگر ممنوع بود، در برابر او می گشاید».

مظلومیت زن قبل از اسلام
پیش از ظهور اسلام، در تاریخ حقوقی زن در کلیه نقاط جهان دو دوره متمایز می توان یافت: اول دوره وحشی گری و بت پرستی که در این دوره، زن به هیچ وجه به عنوان انسان شناخته نمی شود، بلکه با نهایت خشونت با وی رفتار می کنند؛ دوم دوره تمدن های یونان، مصر، روم و ایران که در این دوره، افکار عالی مصلحان، موجب ظهور تمدن شده، زن از نظر مادی و فردی، کم و بیش جزو انسان ها به حساب آمد، امّا هنوز از نظر معنوی و اجتماعی او را انسان نمی دانستند و برایش شخصیت حقوقی قائل نبودند و از هرجهت تابع اراده مرد بود.

دیدگاه صهیونیستی راجع به زن
یکی از حربه های دشمن، تلاش برای جدایی جوانان، به ویژه دختران از کانون خانواده است. نگرش منحط به زن در غرب، باعث سوء استفاده بسیار زشت از زن در ادبیات و هنر غربی شده است. زن در نشریات، سینما، اماکن تفریحی و تجاری، نمایشگاه های لباس و تبلیغات بازرگانی، بازیچه ای برای رسیدن به پول بیشتر است. این مسائل موجب از هم پاشیده شدن خانواده و پیدایش فرزندان نامشروع می گردد. دیدگاه صهیونیستی نسبت به زن، باعث شده که امروز خطر بی بند و باری از خطر بمب های ویرانگر بیشتر باشد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن