تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821029713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار كوتاه
عضو هيات مديره و معاون فني درآمد سازمان تامين اجتماعي:
بدهي معوقه مستمري بگيران شهريورماه پرداخت مي شود
اصفهان- خبرنگار ابتكار- دكتر فرخ ملكوندفرد عضو هيات مديره و معاونت فني درآمد سازمان تامين اجتماعي در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بدهي معوقه بازنشستگان تامين اجتماعي و مستمري بگيران با احتساب افزايش حقوق، در شهريورماه امسال پرداخت مي شود. وي گفت: امسال 18 درصد به حقوق بازنشستگان و مستمري بگيران اين سازمان اضافه شده است. ملكوند فرد با اشاره به سابقه 70 ساله اين سازمان در ارائه خدمات و حمايت از افراد تحت پوشش گفت: در حال حاضر بيش از 62 درصد جمعيت شهري، 40 درصد از جمعيت كشور و يك ميليون و 300 هزار خانوار مستمري بگير از مزاياي تامين اجتماعي برخوردارند. وي با اشاره به خدمات درماني ارائه شده به افزايش تحت پوشش اين سازمان گفت: هم اكنون 28 ميليون دفترچه بيمه درماني در كشور صادر شده و بيمه شدگان در قالب درمان مستقيم در 280 بيمارستان و واحدهاي درماني و در قالب درمان غيرمستقيم در 47 هزار واحد درماني طرف قرارداد، خدمات درماني دريافت مي كنند. عضو هيات مديره و معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي در ادامه با اشاره به پرداخت ماهيانه 480 ميليارد تومان انواع مستمري ها گفت: به طور ميانگين به هر بازنشسته حداقل 370 هزار تومان در ماه پرداخت مي شود كه اين رقم در سال حدود 19 هزار ميليارد تومان پرداخت مستمري بازنشستگي مي شود. وي افزود: حدود 40 درصد افراد كل كشور تحت پوشش تامين اجتماعي هستند كه بيش از 62 درصد از جمعيت شهري تحت پوشش خدمات و حمايت هاي اين سازمان قرار دارند. وي گفت: سياست سازمان تامين اجتماعي اين است كه كليه افرادي كه فاقد حمايت از صندوق خاصي هستند تحت حمايت قرار گيرند. وي ادامه داد: در حال حاضر بيش از 10 درصد منابع سازمان تامين اجتماعي از بخش سرمايه گذاري تامين مي شود. ولي ما عموما سعي مي كنيم از طريق گسترش جمعيت بيمه پرداز مصارف خود را بپردازيم. ملكوند فرد افزود: در مجموع، سازمان تامين اجتماعي 27 شركت را اداره مي كند و بيش از 90 درصد منابع، در بخش سرمايه گذاري مي شود. وي با اشاره به اجراي قانون بازنشستگي پيش از موعد در مشاغل سخت و زيان آور گفت: در سال جاري 150 هزار نفر بازنشستگي پيش از موعد در مشاغل سخت و زيان آور داشتيم. وي در ادامه با اشاره به ميانگين پرداخت حق بيمه توسط بيمه شدگان گفت: ميانگين مدت بيمه پردازي هر فرد 16/6 سال و ميانگين دريافت مستمري 32 سال است كه در حال حاضر سازمان تامين اجتماعي 2 برابر سال بيمه پردازي، مستمري پرداخت مي كند. وي افزود: تامين اجتماعي يك نهاد عمومي غيردولتي است كه سهامداري جز بيمه شدگان ندارد و بزرگترين رويكرد سازمان تحت پوشش قرار دادن تمامي مردم است. وي در ادامه گفت: افتخار سازمان بيمه تامين اجتماعي بيمه كارگران ساختماني است كه تصويب آن در مجلس هفتم صورت گرفت و اميدواريم با كمك مجلس هشتم پرداخت بيمه كارگران ساختماني، عملياتي شود. در پايان ملكوند فرد خبر از مساعدت معاونت فني و درآمد اين سازمان جهت برقراري بيمه خبرنگاران با كمك دولت داد و ابراز اميدواري كرد با تصويب هيات دولت پرداخت حق بيمه كليه خبرنگاران مشمول كمك دولت شود.

موافقت اصولي احداث 67 مجتمع بين راهي در فارس صادر شد
شيراز -مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان فارس از صدور موافقت اصولي براي احداث 67مجتمع خدماتي و رفاهي بين راهي در جاده هاي اين استان خبر داد. به گزارش مهر، احمد خواست خدايي در مراسم آغاز مجتمع بين راهي شهرستان مهر افزود: از اين تعداد 17واحد آن در حال طي مراحل عمليات اجرايي بوده كه در آينده اي نزديك به بهره برداري مي رسد.وي تصريح كرد: همچنين 41 مجتمع در مرحله استعلام قرار داشته و 9واحد نيز به بهره برداري رسيده است.مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان فارس با اشاره به مجتمع بين راهي شهرستان مهر نيز اظهار داشت: با توجه به اهميت ويژه جاده فيروزآباده به عسلويه مجوز ساخت چهار مجتمع خدماتي رفاهي بين راهي در اين منطقه صادر شده كه كلنگ دومين مجتمع آن در شهرستان مهر به زمين زده شده است.وي اعتبارات اين مجتمع را بالغ بر 10ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: مساحت مجتمع مذكور 10هزار متر مربع بوده و توسط بخش خصوصي نيز احداث مي شود.خواست خدايي تصريح كرد: در مجتمع بين راهي شهرستان مهر امكاناتي نظير مسجد، پارك كودك، رستوران، كارواش، سرويس بهداشتي، غرفه هاي تجاري، جايگاه سوخت و... برنامه ريزي شده است.شهرستان مهر در 500 كيلومتري جنوب شيراز واقع شده است.

تجهيز و نوسازي شاليزارهاي مازندران
ساري-اجراي طرح تجهيز و نوسازي شاليزارها در مازندران آغاز شد. مديرآب و خاك جهاد كشاورزي مازندران گفت: طرح تجهيز ونوسازي شاليزارهاي استان سالهاي گذشته اواخر پاييز و اوائل زمستان آغاز مي شد كه بدليل بارندگي و شرايط نامناسب اب هوايي اين طرح پيشرفت مناسبي نداشت اما با برنامه ريزي يك ساله و هماهنگي با كشاورزان براي نخستين بار در 17 سال گذشته اين طرح امسال سه ماه زودتر آغاز شد ه است .4 هزارهكتار از شاليزارهاي مازندران با80 ميليارد ريال اعتبار امسال تجهيز و نوسازي مي شود كه 3 هزار هكتار بيشتر از پارسال است.

زولبيا و باميه در آذربايجان شرقي ممنوع!
تبريز-معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي تبريز از ممنوعيت تهيه و عرضه زولبيا و باميه در آذربايجان شرقي خبر داد. بهلول حبيبي در گفتگو با خبرنگاران افزود: به منظور تامين سلامت و بهداشت مردم منطقه، براي نخستين بار در كشور توليد و عرضه زولبيا و باميه در آذربايجان شرقي ممنوع شد. وي اظهار داشت: با توجه به عدم رعايت اصول بهداشتي در پخت زولبيا و باميه، دانشگاه علوم پزشكي تبريز در اقدامي ابتكاري تهيه و عرضه اين نوع محصول را در سراسر آذربايجان شرقي به كلي ممنوع كرد. حبيبي ادامه داد: فرآيند پخت زولبيا و باميه به گونه اي است كه روغن مورد استفاده براي سرخ كردن اين محصول در طول مدت شبانه روز به طور مداوم مورد استفاده قرار گرفته و به شدت سرطان زا است. معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي تبريز تاكيد كرد: با توجه به اينكه به دلايل اقتصادي، امكان تعويض روغن مورد نياز براي سرخ كردن زولبيا و باميه براي قنادان ميسر نيست، پخت و عرضه اين محصول در ايام ماه مبارك رمضان به كلي ممنوع شده است.

آغاز عمليات اجراي 9 هزار واحد مسكن مهر در كردستان
سنندج -معاون اداره كل تعاون استان كردستان گفت: عمليات خاك برداري و تسطيح زمينهاي بيش از 9 هزار واحد مسكن مهر در استان كردستان آغاز شد. به گزارش مهر، بهنام فروتن در جلسه تامين مسكن استان اظهار داشت: در حال حاضر عمليات اجرايي تسطيح و خاك برداري زمينهاي مورد نياز بيش از 9 هزار واحد مسكن مهر در استان كردستان آغاز شد. وي ادامه داد: هم اكنون عمليات خاكبرداري زمين هاي مسكن مهر در شهرستان هاي سنندج، سقز، ديواندره و كارمياران آغاز شده و تا هفته آينده عمليات خاك برداري در شهرستانهاي بانه، مريوان و بيجار نيز آغاز خواهد شد.معاون اداره كل تعاون استان كردستان بيان داشت: تاسيس تعاوني جديد در استان كردستان متوقف شده و هم اكنون تلاش اين اداره ساماندهي و پيگيري مشكلات دريافت زمين و آغاز ساخت و ساز اعضاي تعاونيهاي ثبت شده متمركز شده است.

اجراي طرح نظارتي تشديد بازرسي در آذربايجان شرقي
تبريز-رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي با اشاره به آغاز ماه مبارك رمضان و لزوم نظارت و دقت بيشتر در تنظيم بازار استان گفت: طرح نظارتي تشديد بازرسي در استان به صورت گسترده اجرا مي شود. به گزارش ايسنا، صادق نجفي در همايش اصناف و بازرسان سازمان افزود: با داير كردن واحد نظارت و بازرسي در مجامع امور صنفي كار نظارت عملا به خود اصناف واگذار شده بود كه با توجه به گسترده بودن تعداد واحدهاي صنفي در استان با همكاري بسيج سازندگي 80 نفر از نيروهاي بسيجي به عنوان بازرس انتخاب و مورد آموزش قرار گرفته و از اين پس به عنوان بازرس در سطح بازار و مراكز خريد حضور خواهند داشت.

تهيه نقشه مناطق خطرپذير كرج
كرج-دبير كميته امداد و نجات كرج گفت: به منظور آمادگي در مقابل حوادث و بلاياي طبعي نقشه مناطق خطر پذير كرج آماده مي شود. به گزارش ايسنا، محمد منتظري در جلسه ستاد بحران شهرستان كرج اظهار كرد: ادارات مهم مرتبط با بحران در سطح شهرستان بايد شناسايي شوند تا در زمان وقوع حادثه از امكانات آنان استفاده شود. وي از برگزاري كارگاه هاي آموزشي مديريت بحران در سطح مديريت، معاونين و كارشناسان شهرستان خبر داد و افزود: شناسايي اماكن عمومي آسيب پذير و تهيه نقشه مناطق خطرپذير كرج از ديگر اقدامات در دستور كار ستاد بحران شهرستان است. واشقاني، معاون شهردار كرج نيز خواستار ساختاري شدن كميته هاي بحران شهرستان شد و ياد آور شد: پهنه بندي جمعيتي در سطح شهرستان بايد مشخص شود تا در زمان وقوع حادثه، شناسايي نقاط بحراني به آساني صورت پذيرد.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن