تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806991960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از سيماهاي اردو، بوسنيايي، فرانسوي و كردي شبكه جهاني سحر در مضان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارشي از سيماهاي اردو، بوسنيايي، فرانسوي و كردي شبكه جهاني سحر در مضان
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

سيماهاي اردو، بوسنيايي، فرانسوي و كردي شبكه جهاني سحر، با ويژه برنامه‌هاي «بهار دل»، «رمضان كريم»، «اعجاز قرآن»، «ضيافت الله»، و «موسم پاكي» به استقبال ماه مبارك رمضان مي روند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سيماي اردوي شبكه جهاني سحر به همين منظور ويژه برنامه، «بهار دل» را تدارك ديده كه در ايام ماه مبارك رمضان پخش مي‌كند.

«بهار دل»، عنوان برنامه‌اي تركيبي است كه به تهيه‌كنندگي و كارگرداني مهدي حسين زاده بورنگي از

آيتم‌هاي متنوع و جذابي همچون بخش «احكام» برخوردار است. در اين آيتم، احكام ماه رمضان از زبان كميل راجاني، سلمان نقوي و ذاكر حسين طاهري كارشناسان مذهبي اين بخش بيان مي‌شود. در بخش «اخلاق» هادي رضوي، مسعود اختر رضوي و غلام حسين در مقام كارشناس مذهبي مباحثي همچون تقواي الهي، تهذيب نفس، صله ارحام، تكريم والدين، شكر الهي، شرايط استجابت دعا و آمرزش و غيره را مورد بحث و گفتگو قرار

مي‌دهند. بخش «بهداشت در رمضان» به موضوع تغذيه صحيح و بايدها و نبايدهاي آن در ماه رمضان مي‌پردازد و در نهايت بخش «كلينيك آرامش» با موضوع سلامت رواني در رمضان و اثرات روزه بر اين امر، ميهمان رمضان مخاطبان اردو زبان خواهد بود.

همچنين پخش ادعيه روزانه ماه رمضان، دعاي ابوحمزه ثمالي و افتتاح و نيز گزارش‌هاي مردمي در رابطه با آداب و سنن ماه رمضان و گزارش از مراكزي همچون نمايشگاه هاي قرآني، هنري و ... از كشورهاي هند، پاكستان و ايران و نيز پخش تواشيح، از ديگر آيتمهاي تشكيل دهنده ويژه برنامه «بهاردل» هستند. اين برنامه در طول ماه رمضان از ساعت 18 به وقت تهران روي آنتن مي رود.

در همين راستا، سيماي بوسني شبكه جهاني سحر نيز ويژه برنامه‌هاي «رمضان كريم» به تهيه كنندگي رامين بياني و «اعجاز قرآن» به تهيه كنندگي هادي افشار را آماده پخش كرده كه در شب‌هاي ماه مبارك رمضان روي آنتن مي‌برد.

ويژه برنامه «اعجاز قرآن» نيز با موضوع تفسير گزيده‌هايي از آيات قرآن كريم به روي آنتن سيماي بوسني مي رود كه طي آن گزيده‌اي از آيات كريمه قرآن به زبان عربي همراه با ترجمه زيرنويس آنها به زبان بوسنيايي، پخش و تفسير مي‌شوند. «اعجاز قرآن» از اول ماه رمضان هر شب ساعت 15 دقيقه بامداد به وقت تهران روي آنتن سيماي بوسني شبكه جهاني سحر خواهد رفت.

سيماي فرانسه شبكه جهاني سحر نيز به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان در نظر دارد برنامه تركيبي «ضيافت الله» را به تهيه كنندگي علي ميرباقري از اين سيما پخش كند. در اين برنامه با حضور حجت‌السلام مجتبي رحمتي، ابوالفضل خوش منش و ابراهيم سليمي كارشناسان مذهبي برنامه در جمع طلاب فرانسوي زبان، به شبهات و پرسش‌هاي ديني مطرح شده پاسخ داده مي شود. همچنين ابعاد و وجوه مختلف ماه مبارك رمضان همچون رمضان و تهذيب نفس، رمضان و تقوا و پرهيزكاري، رمضان و تمرين صبر و شكيبايي، رمضان و مهرورزي با مردم و رمضان ماه رحمت و بركت و... مورد بحث و گفتگو قرار مي گيرد.

پخش آيات قرآني و ادعيه مرتبط با ماه رمضان همراه با قرائت عربي و زيرنويس فرانسه آنها، از جمله

آيتم‌هايي است كه در قالب ميان برنامه در برنامه «ضيافت‌الله" پيش بيني شده‌است. علاوه بر آن در بخش ديگري با عنوان «احكام روزه»، احكام و مسايل شرعي مرتبط با روزه و روزه داري، همچنين مباحث بهداشتي مرتبط با ماه رمضان نظير تغذيه صحيح ماه رمضان و... توسط كارشناسان برنامه طرح و در مورد آنها بحث و گفتگو مي شود. اين برنامه در طول ماه مبارك رمضان هر روز ساعت 20 و 11 دقيقه به وقت تهران از سيماي فرانسه پخش مي‌شود.

«موسم پاكي» نيز عنوان برنامه‌اي است به تهيه كنندگي و كارگرداني مصطفي محمودي كه سيماي كردي شبكه جهاني سحر براي پخش در ايام ماه مبارك رمضان براي مخاطبان كرد زبان سيما در نظر گرفته است. در اين برنامه مباحثي همچون رمضان، آداب و فلسفه روزه و روزه داري، احترام به همنوعان، احترام به والدين، صله ارحام، تأثيرات معنوي روزه بر شيوه زندگي افراد و غيره مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

پخش گزيده حكايات عرفاني مثنوي معنوي مولانا از زبان راوي همچون داستان موسي و شبان و غيره همراه با تصاوير متحرك، بخش كارشناسي تغذيه و بهداشت روزه داري از بعد پزشكي، شرايط روزه داري براي مبتلايان به بيماريهاي خاص و غيره، حضور هنرمندان شاخص سينما و تلويزيون، نوازندگان و ورزشكاران در برنامه و بيان خاطرات جالب و شنيدني خود از ماه رمضان، پخش تواشيح و مدح رسول اكرم (ص) و اميرالمومنين(ع)(ويژه شب هاي قدر)، پخش موسيقي و برگزاري مسابقه اينترنتي مرتبط با ماه رمضان از ديگر آيتم هاي اين برنامه است.

اجراي «موسم پاكي» را سيد اسماعيل حسيني بر عهده دارد و اين برنامه در ماه رمضان هر شب ساعت 20 و 21 دقيقه به وقت تهران از سيماي كردي شبكه جهاني سحر پخش مي شود.

همچنين سيماهاي آذري و انگليسي اين شبكه نيز با ويژه برنامه هايي نظير «سحر نوراني»، «سفره احسان»، «رمضان ماه تزكيه نفس» و «ضيافت اللهي» ميهمان خانه‌هاي بينندگان خود در سراسر جهان خواهند بود.

سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر با ويژه برنامه‌هاي متنوعي كه براي ماه مبارك رمضان تدارك ديده، به استقبال ماه ميهماني خدا مي رود.

«رمضان، ماه تزكيه نفس»، يكي از اين ويژه برنامه‌ها است كه تهيه كنندگي آن را محمد شيخ حائري بر عهده دارد و در ماه مبارك رمضان هر روز ساعت 2 و 5 دقيقه بامداد از سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر پخش مي شود.

پخش ادعيه ماه رمضان، شرح و تفسير دعاي روز ماه رمضان، بحث و گفتگو پيرامون خانواده، شيوه تعامل بين افراد خانواده ، حق والدين بر فرزندان و بالعكس، سيره عملي و زندگاني حضرت علي(ع)(ويژه شبهاي قدر)، فضليت شبهاي قدر و اعمال مربوط به اين ايام، زندگينامه امام حسن مجتبي(ع) و شرايط حاكم بر دوران زندگاني آن حضرت(ويژه ميلاد اين امام همام)، استهلال و اعمال مربوط به عيد فطر، از جمله موضوعاتي است كه توسط حجت الاسلام و المسلمين سيد جواد قزويني(كارشناس اسلامي برنامه) مورد بررسي قرار خواهد گرفت. همچنين در اين برنامه، هر روز يك ميهمان خارجي از كشورهايي نظير كانادا، كويت، فرانسه و غيره حضور خواهند داشت كه در خصوص حال و هواي ماه رمضان، انواع غذاها و خوراكيها و آئين ها و سنت هاي ماه رمضان در كشورشان سخن خواهند گفت. اجراي اين برنامه را علي قنواتي و ابراهيم اخلاقي بر عهده خواهند داشت.

همچنين برنامه هاي روتين و زنده سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر با عناوين «حقيقت» و

«بيداري»، مباحث معارفي مربوط به ماه رمضان و فلسفه عبادت در اسلام همچون فضليت نماز، اهميت روزه و تأثير آن بر سلامتي جسم و روح و جايگاه روزه داري در اديان مختلف را دستمايه محتوايي خود در ماه مبارك رمضان قرار داده‌اند. ضمن آنكه اقدس كاربخش و عاطفه سادات دربندي تهيه كنندگان اين دو برنامه ، در مناسبت‌هاي شبهاي قدر و عيد فطر نيز موضوع برنامه خود را به بررسي سيره عملي و اهميت زندگاني حضرت علي(ع)، فضليت شبهاي قدر، آيين احيا و شب زنده داري، اهميت نزول قرآن در شب قدر، اهميت تعيين سرنوشت انسان در شب هاي قدر و گشايش و اعمال روز عيد فطر اختصاص خواهند داد كه با حضور كارشناسان اسلامي در استوديوي پخش برنامه و نيز ارتباط SNG با كارشناسان مذهبي در دفتر لندن، به گفتگو و مباحثه گذارده مي‌شود.

برنامه «حقيقت»، هرهفته روزهاي چهارشنبه و برنامه «بيداري» روزهاي يكشنبه ساعت يك و 20 دقيقه بامداد به وقت تهران از سيماي معارفي انگليسي پخش مي‌شود.

در كنار برنامه هاي مزبور، دو برنامه زنده «منشور ايران» و «افق» نيز به ترتيب بخش هايي از برنامه خود را به موضوعات مرتبط با ماه رمضان، اهميت قرآن و انس با قرآن كريم و همچنين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم كه در اين ماه برگزار مي‌شود، اختصاص خواهند داد. برنامه «منشور ايران» هر هفته روزهاي دوشنبه ساعت يك و 20 دقيقه و برنامه «افق» يكشنبه‌ها و پنج شنبه‌ها ساعت 2 و 15 دقيقه به وقت تهران روي آنتن سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر مي روند.

پخش سريال «امام علي(ع)» بازيرنويس انگليسي از يكم تا 21 رمضان هرشب ساعت 3 و 25 دقيقه بامداد، ادعيه روز ماه رمضان و پخش سخنراني‌هاي مختلف كه توسط سخنرانان مذهبي به مناسبت ماه مبارك رمضان ايراد شده است، از ديگر برنامه هايي است كه سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر براي ماه رمضان مخاطبان انگليسي زبان خود تدارك ديده است تا حال و هوايي معنوي و متناسب با اين ماه را براي ايشان فراهم آورد.

سيماي آذري شبكه جهاني سحر سه برنامه «سفره احسان»، «سحر نوراني» و «ضيافت الهي» را براي ايام رمضان مخاطبان آذري زبان خود تدارك ديده است.

«سفره احسان» به تهيه كنندگي رامين بياني در طول ماه مبارك رمضان هر روز ساعت 15 و 15 دقيقه به وقت تهران و با آيتم‌هايي نظير پخش ادعيه ماه مبارك رمضان و گزيده آيات قرآن كريم متناسب با اين ماه، تفسير موضوعي آيات كريمه قرآن، مصاحبه مردمي از شهرهاي جمهوري آذربايجان و خاطرات انديشمندان و علماي آذربايجان و استان هاي آذري نشين ايران از ماه رمضان، معرفي آداب و مظاهر رفتاري و نيز منش فردي و اجتماعي در اسلام همچون نيكوكاري و جلوه هايي از آن نظير بررسي آداب وقف و معرفي خيرين نيكوكار در قالب آيتمي با عنوان «چشم پنهان»، به آذري زبان هاي جمهوري آذربايجان عرضه مي شود.

«ضيافت الهي» نيز كه تهيه كنندگي آن را احمد رضا كريمي بر عهده دارد، ويژه افطار مردم جمهوري آذربايجان در نظر گرفته شده كه با محوريت موضوعي بررسي احكام ماه مبارك رمضان و پاسخگويي كارشناسان اسلامي به سوالات شرعي مخاطبان در خصوص اين ماه، در طول ماه مبارك رمضان هر روز از ساعت 19 تا 20 به وقت تهران به صورت زنده از سيماي آذري شبكه جهاني سحر پخش مي شود. آداب و نحوه روزه داري، مبطلات روزه، آشنايي با فضيلت ماه رمضان ، فضيلت احيا در شبهاي قدر و غيره از جمله مباحثي است كه با حضور حجج اسلام احمد زينالي، حبيب محمد نژاد، محمد رضا مصلح، محمود قربانلو و محسن خليجي مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت. از جمله آيتم‌هاي اين برنامه مي توان به شعرخواني شعراي ايراني و جمهوري آذربايجان در مدح حضرت علي(ع)، فضليت شبهاي قدر پخش تواشيح، دعاي روز ماه رمضان و اذان مغرب به افق باكو و غيره اشاره كرد.

همچنين سيماي آذري شبكه جهاني سحر، براي سحرهاي ماه رمضان، ويژه برنامه «سحر نوراني» به تهيه كنندگي امير هوشنگ دارايي را پيش بيني كرده كه در اين برنامه با حضور كارشناسان اسلامي مختلف به بررسي مباحثي همچون نقش و جايگاه مرجعيت شيعه و ولايت فقيه، بحث حكومت اسلامي، احكام و مسايل مربوط به رمضان، فضيلت شبهاي قدر و آيين احيا و شب زنده داري و غيره پرداخته مي شود.

پخش احاديث مختلف از ائمه اطهار(ع)، اوقات شرعي به وقت جمهوري آذربايجان، ادعيه سحر و روز ماه رمضان، مناجات هاي امير مومنان حضرت علي(ع) و حضرت سجاد(ع)، مداحي ذاكران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) همچون سليم مؤذن زاده اردبيلي و غيره از جمله آيتم هاي مختلف ويژه برنامه سحري سيماي آذري شبكه جهاني سحر است.

به نقل از روابط عمومي شبكه سحر، برنامه‌هاي افطاري و سحري سيماي آذري سال گذشته با استقبال گسترده مخاطبان اين سيما در جمهوري آذربايجان روبرو شد. برهان حشمتي، مدير سيماي آذري شبكه جهاني سحر علت اين موفقيت را ارايه مضامين ناب مذهبي و عرضه زلال و شفاف حقايق ديني مي‌داند كه مردم اين جمهوري به واسطه سالهاي حاكميت انديشه ماركسيستي بر كشورشان به اجبار از آن دور نگهداشته شده و با پيروزي انقلاب و نهضت ديني ايران اسلامي و برچيده شدن اتحاد جماهير شوروري سابق تشنه دريافتن حكمتهاي متعالي آن هستند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن