تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804133275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراي معارف سيما براي ساخت فيلم و سريال سوژه مي‌دهد توضيح پرويز فارسيجاني درباره‌ي رويكرد مذهبي سيما در سال نوآوري و شكوفايي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شوراي معارف سيما براي ساخت فيلم و سريال سوژه مي‌دهد توضيح پرويز فارسيجاني درباره‌ي رويكرد مذهبي سيما در سال نوآوري و شكوفايي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

در نشست خبري صبح امروز 11 شهريورماه، دبير شوراي معارف سيما همچنين به پرسش‌هاي خبرنگاران درباره سياست‌هاي اين دبيرخانه در سال نوآوري و شكوفايي، همكاري با شبكه‌ها براي توليد و پخش سريال‌هاي ماورايي، تعامل با مراكز استان‌ها و اداره امور بين‌الملل سازمان صداوسيما براي توليد موفق‌تر برنامه‌هاي معارفي و غيره و پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، پرويز فارسيجاني در اين نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا، درباره‌ي رويكردهاي جديد برنامه‌هاي معارفي سيما در سال نوآوري و شكوفايي خاطرنشان كرد: تغيير و تنوع در تمام برنامه‌هاي معارفي سيما را در سال نوآوري و شكوفايي پيش‌بيني كرده‌ايم كه سرآمد تمام اين تغييرات درهمين ماه مبارك رمضان است.

به گفته وي در فرم، محتوا و ساختار برنامه‌هاي ماه رمضان سيما در سال نوآوري و شكوفايي جذابيت‌هايي ارايه مي‌شود كه اين رويكرد با هدف رسيدن به اهداف سازمان صداوسيما يعني تعميق ايمان در بين مخاطبان خواهد بود.

فارسيجاني از توليد و پخش برنامه‌اي چون «فانوس» به عنوان اتفاق جديدي در ماه رمضان امسال ياد كرد و گفت: در سال جاري برنامه‌هاي احكام به شكلي جديد و با تنوع در قالب‌ها و موضوع به مخاطب عرضه مي‌شود.

وي بهره‌مندي از فرم‌هاي جديد و ساختارهاي جذاب در بستر دكورهاي متناسب را از ديگر ويژگي‌هايي دانست كه در سال نوآوري و شكوفايي در برنامه‌هاي ماه رمضان سيما اعمال مي‌شوند.

دبير شوراي معارف سيما اعلام كرد كه برنامه‌هاي كودك و نوجوان ماه رمضان سيما نيز با ساختار و محتوايي ويژه و جديد به روي آنتن مي‌روند.

فارسيجاني همچنين در پاسخ به پرسش ديگر ايسنا درباره توجه به بالابردن ذائقه مخاطب در عين حفظ ميل و نيازهاي او يادآور شد: دغدغه اصلي ما اين است كه براساس افق رسانه ملي حركت كنيم، در 23 هدفي كه در افق رسانه ملي آمده است توجه به نيازهاي عيني جامعه مطرح شده است. بنابراين در سيما و دبيرخانه معارف نيز اين موضوع به صورت جدي دنبال مي‌شود.

وي همچنين از اجراي طرح نيازسنجي ديني مخاطبان مختلف سيما در كشور خبر داد كه فاز اول آن در مركز تحقيقات سازمان صداوسيما به سفارش معاونت سيما به انجام مي‌رسد.

وي در عين‌حال كمك تمامي هنرمندان و برنامه‌سازان را با شبكه قرآن خواستار شد و گفت: در اين زمينه ما تجربه چنداني نداريم ضمن اين‌كه تمامي كشورهايي كه داراي شبكه قرآن هستند با مسايلي از اين دست مواجه هستند.

فارسيجاني درباره‌ي نتايج برنامه‌هاي شبكه قرآن در جشنواره‌اي چون نماز و نيايش گفت: معيار جشنواره نماز و نيايش معيار قضاوت نهايي نيست، چراكه اين جشنواره به فراخوان اعلام مي‌كند و ممكن است برخي شبكه‌ها كم‌تر شركت كنند.

فارسيجاني در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگر درباره ادامه‌يافتن موضوعات ماورايي در سريال‌ها و كمك اين دبيرخانه به فيلم‌نامه‌نويسان و كارگردانان براي ساخت راحت‌تر اين موضوعات در رسانه‌ي ملي خاطرنشان كرد: از امسال اين همكاري با شبكه‌هايي كه علاقه‌مند به تعامل بودند آغاز شده است و اداره كل پژوهش‌هاي سيما در اين زمينه كمك‌هايي را انجام دادند كه اميدواريم در عمل اجرايي شود.

فارسيجاني همچنين اعلام كرد بنا بر اين است دبيرخانه شوراي معارف سيما در حوزه برنامه‌هاي نمايشي و خصوصا تله‌فيلم و سريال سوژه‌هايي مذهبي و ماورايي را آماده كند و به شبكه‌ها و مركز سيما فيلم ارايه دهد.

به گفته وي تابه‌حال بيش از 100 سوژه توسط اين شورا آماده و قرار است به شبكه‌ها ارسال شود.

وي در پاسخ به پرسشي درباره تعامل بيشتر شوراي معارف سيما با شبكه‌هاي استاني و همچنين امور بين‌الملل سازمان صداوسيما خاطرنشان كرد: بحث استفاده از برنامه‌هاي معارفي شبكه‌هاي استاني به شيوه‌هاي مختلف در دستور كار ما قرار دارد ضمن اين‌كه قصد داريم از طريق هماهنگي با امور بين‌الملل سازمان صداوسيما از برنامه‌هايي را با هدف معرفي فرهنگ و آداب و رسوم مذهبي كشورهاي مختلف در ماه رمضان به روي آنتن بفرستيم.

فارسيجاني درباره رويكرد برنامه‌هاي ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته در پاسخ به پرسشي در اين ارتباط گفت: ما امسال احساس‌مان اين است كه در حوزه محتوا و ساختار توجه ويژه‌اي به مخاطب خواهيم داشت ضمن اين‌كه با توجه به تخصصي‌شدن شبكه‌ها اين ضرورت بايد تداوم پيدا كند.

دبير شوراي معارف سيما اعلام كرد: تلويزيون در سال‌جاري ماه رمضان برجسته‌تري نسبت به سال‌هاي گذشته خواهد داشت.

وي در پاسخ به پرسشي درباره پرهيز از ساخت برنامه‌هاي معارفي تكراري متذكر شد: در معاونت سيما مجموعه برنامه‌سازان تلاش‌شان بر اين است كه از سوژه‌ها و موضوعات جديد بهره بگيرند و آثار برجسته كشور و جهان را به شيوه مختلف در برنامه‌ها استفاده كنند، شوراي فيلم‌نامه هم به طور جدي سخت‌گيري‌هاي منطقي را اعمال مي‌كند تا سوژه‌هاي جديد و ناب در قالب فيلم و سريال ساخته شود.

فارسيجاني همچنين در پاسخ به پرسشي درباره افزايش موضوعات ماورايي در سريال‌هاي تلويزيوني و نتايج آن در بين مردم خاطرنشان كرد: مردم در تماس‌هاي مختلفي كه داشتند به شدت ابراز تمايل مي‌كردند كه درباره موضوعات ماورايي بيشتر بدانند، آنان به شدت علاقه داشتند رسانه توضيحات بيشتري در اين‌باره ارايه دهد، بنابراين از آن‌جا كه تلويزيون اولين كانال ارتباطي جوانان است وظيفه دارد مخاطبان را نسبت به موضوع موردنظرشان سيراب كند كما اين‌كه وقتي ساخت سريال‌هاي ماورايي در تلويزيون آغاز شد آرامش خوبي در جامعه به وجود آمد و مردم ديگر اين پرسش‌ها را مطرح نكردند.

دبيرشوراي معارف سيما در پايان درباره موضوع سريال «روز حسرت» شبكه اول خاطرنشان كرد: موضوع برزخ از آن مواردي است كه مردم سوالات بسياري درباره آن دارند. بنابراين ممكن است به بخشي از اين پرسش‌ها در طول سريال پاسخ داده شود و بخش ديگري را هم كه نمي‌توان نشان داد مي‌توان در گفت‌وگوها و مباحث كارشناسي پاسخ داد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 592]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن