تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820480594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجتبي ذوالنوري: ـ مصلحت اين است كه دولت عوض نشود ـ تشكيلات كروبي نزديك به اصولگرايان است ـ احزاب اصلاحات خاتمي را فرشته نجات جبهه دوم خرداد مي‌دانند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مجتبي ذوالنوري: ـ مصلحت اين است كه دولت عوض نشود ـ تشكيلات كروبي نزديك به اصولگرايان است ـ احزاب اصلاحات خاتمي را فرشته نجات جبهه دوم خرداد مي‌دانند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اين‌كه " مشروعيت يك مسوول، به خصوص در طراز بالا، در جمهوري اسلامي و نظام ديني و ولايي به اذن و رضايت ولي فقيه است" گفت: در نظام ولايت فقيه اگر حمايت مقام معظم رهبري از روي رييس يك ركن يا قوه برداشته شود، آن شخص براي ماندن مشروعيت ندارد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حجت‌الاسلام‌والمسلمين مجتبي ذوالنوري طي سخناني در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله افزود: اگر كسي از ناحيه مقام معظم رهبري مورد غضب باشد و كارش مورد تاييد نباشد و ايشان آن شخص را براي آن كار صالح نداند، اذن تصرف در امور را ندارد. طاغوت مي‌شود. اگر هم دستگاه‌هاي ذيربط در پايين كشيدن آن مسوول وظيفه خود را انجام نداند، اين وظيفه مردم است كه به خيابان‌ها بريزند و آن شخص را به زير بكشند.

وي با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي هيات دولت اظهار كرد: حمايت‌هاي ايشان، جايگاه ولايت فقيه و حضرت امام(ره)، از همه اركان نظام است. ممكن است كسي بگويد مقام معظم رهبري از دولت آقاي هاشمي حمايت كرده‌اند و شخص ديگري هم مي‌گويد ايشان از دولت آقاي خاتمي هم حمايت كردند؛ در آن زمان حمايت‌ها يك جور بود و الان يك جور ديگر است. حمايت‌هاي ايشان از همه دولت‌ها مثل لطف عمومي خدا در ماه مبارك رمضان است؛ همه مشمول اين حمايت هستند ولي نوع حمايت‌هايي كه از دولت آقاي احمدي‌نژاد داشتند، حمايت خاص بود.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با تاكيد بر اين‌كه " مقام معظم رهبري از دولت‌هاي مختلف حمايت‌هاي لازم را داشتند" به بيان مثال‌هايي در اين زمينه پرداخت و گفت: ايشان در جلسه‌اي از راي اعتماد مجلس به دو كابينه دولت قبلي تشكر و حمايت كردند، البته در همان جلسه فرمودند كه اين مساله به اين معني نيست كه من همه وزرا را قبول دارم و نسبت به برخي از آن‌ها حرف جدي داريم. در جاي ديگري هم فرمودند كه من وظيفه خود مي‌دانم كه از همه اركان نظام حمايت كنم تا آن‌ها كار خود را به درستي انجام دهند.

وي ادامه داد: تا زماني كه كارد به استخوان نرسيده و نياز حتمي به جراحي نباشد و عوارض جراحي هم بدتر از آن مرض باشد، مقام معظم رهبري دست به جراحي نمي‌زنند. قطعا در نظام ولايي ولي فقيه جامع‌الشرايطي كه مورد تاييد امام زمان(عج) ، حكيم و مدبر است و شرايط هدايت امت اسلام را دارد مي‌سنجد كه اگر اين غده بماند تبعات كمتري دارد يا اگر جراحي شود.

وي با بيان اين‌كه " يك پزشك ممكن است تشخيص بدهد كه فلان عضو بايد عمل شودف ولي زمان براي انجام عمل مناسب نباشد" تصريح كرد: يك زمان ممكن است شرايط كشور براي عمل جراحي مناسب نباشد، براي مثال وقتي نسل جوان پشت سر گزينه‌اي هستند كه راي آورده است، اگر آن‌جا برخورد شفاف و قهري بشود نتيجه عكس خواهد داد؛ بنابراين نبايد همين‌جوري عمل كنيم.

ذوالنوري حمايت‌هاي عام مقام معظم رهبري را شامل همه دولت‌ها دانست و به بحث انتقادهاي‌ ايشان از دولت‌هاي مختلف نيز اشاره كرد و گفت: يك زمان مسير، مسير كجي است و مي‌دانند نظرمقام معظم رهبري هم چيست ولي وقتي با علم، مسير را كج بروند و تذكر خصوصي و شفاهي هم فايده‌اي نداشته باشد، در اينجا ايشان هم براي روشنگري مسير افراد و هم براي كد دادن به مردم و ايجاد يك فضاي مناسب اجتماعي، بحث‌هايي نظير دشمن‌شناسي، عوام و خواص، خودي و غير خودي، نفوذ، استحاله، تهاجم و شبيخون فرهنگي و نيز موضوعاتي كه آن‌ها مستمسك خود قرار داده بودند مثل آزادي، جوان‌گرايي و جامعه مدني را به عنوان موضوعاتي در بحث خود مطرح مي‌كردند تا باطن كار روشن و خطر نفوذ و نوع استفاده‌هاي دشمن بيان شود و تذكر لازم را هم براي برگشت و اصلاح مي‌دادند.

وي با بيان اين‌كه " كساني از آقاي خاتمي مي‌خواستند كه در مقابل رهبري بايستد" افزود: اين‌كه چنين اتفاقي نيفتاد به دليل هنر مقام معظم رهبري بود. اگر خاتمي رييس‌جمهوري نشد كه انقلاب، اهداف انقلاب و ارزش‌هاي انقلاب نياز دارد، اما مقام معظم رهبري نگذاشت وي رييس جمهوري بشود كه دشمن مي‌خواهد و اين هنر ايشان بود.

وي با اشاره ديگري به بيانات مقام معظم رهبري عنوان كرد: اين فرمايشات هم روشنگري داشت هم فضا را براي اصلاح و بازگشت دولتمردان فراهم و هم زمينه‌اي فراهم مي‌كرد كه اگر دولتمردان در مقابل اشتهاي بي‌پايان كساني كه اين‌ها وامدارشان هستند مقاومتي دارند و به سمت ارزش‌ها تمايلي دارند كه بمانند، بتوانند در اين فضا مقاومت كنند و از طرفي حمايت‌هاي ايشان حجت را تمام مي‌كند. ايشان در دوران طوفان‌زدگي كشور و جامعه به شكلي سكان كشتي انقلاب را در دست گرفتند و هدايت كردند كه آسيبي متوجه آن نشود.

وي اضافه كرد: در دوران گذشته NGOها را درست كردند، با هدف اين‌كه نشان بدهند مردم با نظام مقابله مي‌كنند و بدين ترتيب با پول دولت و نظام مخالف براي نظام درست مي كردند. ولي امروز دولت تحكيم پايه‌هاي ارزشي انقلاب، كاهش تشنج و افزايش بصيرت و تنش سياسي را مدنظر قرار داده است. جهت و هدف‌گيري دولت صددرصد درست است و اگر هم در جايي نتوانست و دچار اشتباهي شد، با يك تلنگر و اشاره بيدار مي‌شود ولي در دولت گذشته اين‌طور نبود.

وي ادامه داد: امروز دولت ما نيازي ندارد كه مقام معظم رهبري در تريبون عمومي نقدي داشته باشد؛ چراكه دولت مي‌خواهد در مسير ولايت، رهبري و ارزش‌هاي متعالي نظام حركت كند و اگر هم جايي اشتباه كرد، مي‌خواهد كه ايشان متذكر شوند و اين‌ها خود را اصلاح كنند.

ذوالنوري در ادامه با بيان اين‌كه " امروز تورم و فشار اقتصادي بالاست و مردم در تنگنا و مشكل هستند" تصريح كرد: در اين شرايط كه مردم تحت فشار هستند طبيعتا ممكن است نسبت به جو جامعه و دولت منتفد باشند، اينجا عقل سياسي، طبيعي و مادي حكم مي‌كند كه بزرگان يك مقدار به طور شفاف از دولت حمايت نكنند و با احتياط حركت كنند كه آسيبي متوجه‌اشان نشود، ولي مقام معظم رهبري با عقل مادي حركت نمي‌كند بلكه با بينش و تكليف و عقل الهي حركت مي‌كند. وقتي مي‌بيند دولت درست حركت مي‌كند، ولي حالا مشكلاتي هم هست، حمايت جاي خود و تذكر هم جاي خود.

وي بار ديگر به ديدار اخير اعضاي هيات دولت با مقام معظم رهبري اشاره كرد و با بيان اين‌كه " ايشان در آن جلسه در حمايت از دولت سنگ تمام گذاشتند" خاطرنشان كرد: اين حمايت، حمايت ويژه‌اي است و بيانگر موفقيت، جهت درست، ارزشي و دلسوز بودن دولت است.

به گزارش ايسنا وي در پاسخ به سوالي در ارزيابي از انتقادات رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام از برخي عملكردها گفت: فكر كنم اين حركت آقاي هاشمي رفسنجاني يك حركت سياسي محض است و احساس مي‌كنم كه منطق و انصاف پشت آن نيست و نتيجه آن سياستي است كه در بازار سياست مذموم است و زير سوال مي‌برند. آقاي رفسنجاني مي‌گويد در اوايل دولت آقاي احمدي‌نژاد، مقام معظم رهبري به من فرمودند كه انتقاد نكنيد و همكاري كنيد. حالا دوران مدار تمام شده است. در اينجا يا بايد بگوييم ماهيت دولت عوض شده و حمايت رهبري از آن برداشته شده است كه ديديم حمايت‌هاي ايشان از دولت نه تنها كم نشده بود بلكه بيشتر هم شده بود و يا بايد بگويم ايشان براي حمايت از دولت زمان تعيين كرده‌اند كه اين طور نيست و دوران مدارا به سر نمي‌رسد.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با تاكيد بر اين‌كه " بايد منصفانه نقد كرد" يادآور شد: در دوران سازندگي آقاي هاشمي رفسنجاني كارهاي بسيار بزرگي انجام شد كه نمي‌شود انكار كرد، ولي بايد به دو نكته هم توجه كنيم؛ اول اين‌كه سمت و سو به سمت اشرافي‌گري، شكاف طبقاتي و بي‌عدالتي بود، يعني هدفگيري و محور در دولت آقاي رفسنجاني عدالت اجتماعي نبود و از بستر عدالت فاصله گرفتيم. نكته دوم اين‌كه دوران فقر، محروميت و مظلوميت فرهنگ بود، يعني در لابه‌لاي سازندگي، فرهنگ اشرافي‌گري، سودجويي و پول‌پرستي رواج پيدا كرد.

وي هم‌چنين اظهار كرد: در دوران آقاي خاتمي كار بزرگ اقتصادي انجام نشد و تنها كارهاي نيمه كاره دولت آقاي هاشمي را تكميل كردند. دين ستيزي، فرهنگ زدايي، باز كردن قلاده سگ‌هاي غربي و به جان مردم انداختن آن‌ها و حاكم كردن آن‌ها بر امور مردم در زمان آقاي خاتمي اتفاق افتاد. ولي در دوران آقاي احمدي‌نژاد هم سمت‌وسو و جهت صد درصد درست بود و هم كارهاي بزرگي انجام شده است اگر بخواهيم پرونده اقتصادي دولت نهم را با دو دولت گذشته مقايسه كنيم يقينا پرونده آبرومندانه‌تر و سرفرازانه‌تري را پيش رو خواهيم داشت.

وي با بيان اين‌كه "نبايد همه چيز را با تورم بسنجيم" در عين حال وجود تورم در دولت نهم را تاييد كرد و افزود: ممكن است كسي بگويد اين تورم به دليل سياست‌هاي غلط اقتصادي است. بله ممكن است جايي سياست غلطي هم باشد ولي همه‌اش غلط نيست. ممكن است شخص ديگري بگويد تيم اقتصادي ضعيف بود. بله ممكن است مهره‌اي در تيم اقتصادي هم در جايي ضعيف عمل كند. ما كه معصوم نيستيم و اين مسايل هم در همه دولت‌ها عمومي است.

ذوالنوري در ارزيابي از دلايل افزايش تورم اظهار كرد: اين دولت خود را وارد عرصه‌هايي كرد كه دولت‌هاي قبل جرات وارد شدن به آن را نداشتند و اين عرصه تورم‌زاست، مثل حذف يارانه و سهميه‌بندي سوخت كه دولت آقايان خاتمي و هاشمي هم به دنبال آن بودند ولي وارد نشدند؛ چراكه به فكر انتخابات بعدي بودند و اين كارها در كوتاه مدت براي مردم مشكل ايجاد مي‌كند، ولي در دراز مدت منافع مردم را در پي دارد. اصل 44 قانون اساسي هم يكي ديگر از اين عرصه‌هاست كه با وجود حمايت‌ها بيشتر بيروني و خارجي در دولت آقايان هاشمي و خاتمي به دليل چراغ سبزهايي كه اين‌ها نشان مي‌دادند، ولي وارد آن نشدند، ولي آقاي احمدي‌نژاد وارد اين عرصه شد، با وجود اين‌كه در دوران وي خصومت خارجي‌ها با ما بيشتر شد.

وي توزيع سهام عدالت و طرح مسكن انبوه و ارزان قيمت را از جمله كارهاي ديربازده دولت برشمرد و عنوان كرد: اين مسايل تورم‌زاست، بار تورمي دارد، سيستم عرضه و تقاضا را به هم مي‌زند و محصول آن هم امروز وارد بازار نشده است كه موجب شكستن تورم شود.

وي تورم جهاني، گران شدن قيمت نفت و امضاي سه قطعنامه تحريم عليه ايران را به عنوان عوامل ديگر وجود تورم عنوان كرد وا فزود: در زمان دولت آقاي احمدي‌نژاد سه قطعنامه پياپي تحريمي عليه ما صادر كردند و اين‌طور نيست كه اين‌ها اثر نگذاشته باشد. اين‌كه دولت اثرات اين تحريم‌ها را به مردم نمي‌گويد از ويژگي‌هاي دولت اصولگراست. اين خصيصه اصولگرايي است كه خودش به روي مين مي‌رود و از آن برگ برنده براي تبرئه خود استفاده نمي‌كند. دولت مي‌داند كه مطرح كردن چنين مساله‌اي اثر رواني در جامعه دارد و به نفع مردم و جامعه نيست.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه در عين حال خاطرنشان كرد: قطعنامه‌ها بي‌تاثير نبوده است، ولي از طرف ديگر چيزي كه به دست آورده‌ايم را بايد ببينيم؛ امروز ما در بعد هسته‌يي، علوم استراتژيك، علوم بنيادي نمي‌توانيم از دنيا عقب باشيم. ما در برخي علوم و توليد بسياري از داروها در رديف كشورهاي اول دنيا هستيم. امروز فناوري هسته‌يي مثل سكوي پرش به ساير عرصه‌هاي فناوري و صنعت‌هاي ديگر است. نمي‌توانيم در اين مسايل از دنيا عقب باشيم، همان‌طور كه در فضا نمي‌توانيم عقب باشيم و بايد فضا را تسخير كنيم. امروز مي‌بينيم كه به لطف خدا هم ماهواره و هم سكوي پرتاب و ماهواره بر را خودمان مي‌سازيم اين انقلابي است كه در حال رخ دادن است و آن‌چه ما به دست آورده‌ايم صد برابر تحريم‌ها مي‌ارزد و جمهوري اسلامي، پاي آن ايستاده است.

وي با انتقاد از عملكرد دولت‌هاي پيشين در بحث هسته‌يي تصريح كرد: پروتكل الحاقي از لكه‌هاي ننگي است كه در دوران آقاي خاتمي بر پيشاني مردم زده شد و ما آن را يك‌طرفه پذيرفتيم. يكي از اهدافي كه دشمن در دولت قبل تعقيب مي‌كرد اين بود كه جاسوسان آمريكايي در غالب بازرسان آژانس به كشور بيايند و توان نظامي ما را بررسي كنند و ببينند آمريكا به ما حمله مي‌كند يا خير. اعماق اين لكه ننگ را نسل‌هاي بعدي متوجه خواهند شد كه مجلس ششم به سود دشمن چه كرد. ماموريت مجلس ششم اين بود كه قدرت چانه زني را از ديپلمات‌هاي ما بگيرد كه بر سر ميز مذاكره براي پذيرش پروتكل الحاقي قدرت چانه‌زني هم نداشته باشند. در آن دوران همه امتيازات را داديم و سه سال مساله هسته‌يي ما عقب افتاد ولي در بعد هسته‌يي اگر تحريم شديم اين تحريم مي‌ارزد.

وي خاطرنشان كرد: اتفاقاتي كه در دولت آقاي احمدي‌نژاد افتاد، اگر در دولت‌هاي گذشته مي‌افتاد، اگر آن دولت سقوط نمي‌كرد يقينا وضع هم بهتر از امروز نبود. حرف‌هايي هم كه امروز زده مي‌شود و اتفاقاتي كه مي‌افتد كار سياسي است و مقام معظم رهبري هم خيلي شفاف فرمودند كه طبيعي است كه در سال آخر دوره اول دولت‌ها تخريب آن‌ها شروع شود. يعني شفاف مطرح شد كه اين كارها خيز برداشتن براي دوره بعدي و كار سياسي است.

در ادامه اين سوال مطرح شد كه آيا افراد مسيحي و غير مسلمان وارد بهشت مي‌شوند؟ ذوالنوري پاسخ داد: افراد دو دسته مي‌شوند؛ يك عده كساني هستند كه علم پيدا كردند و به اسلام ايمان نياوردند كه عذر اين افراد به هيچ عنوان پذيرفته نيست و لو اين‌كه كارهاي خوب هم انجام بدهند. دين اسلام دين خاتم است، نقض اديان گذشته نيست ولي عمل به اديان گذشته هم پذيرفته نيست و اگر كسي عالما به آن‌ها ادامه داد، اهل نجات نيست. دسته دوم هم كه عالم نيستند، جاهلند كه خود اين‌ها دو دسته‌اند و خدا با هر كدام به نحو خاصي رفتار مي‌كند.

وي در پاسخ به سوالي درباره ضعف دولت اظهار كرد: من امروز بنا ندارم كه ضعف دولت را بگويم ولي اين‌طور نيست كه بگوييم هيچ دولتي هيچ ضعفي ندارد؛ چراكه هيچ كدام از ما انسان كامل به معني معصوم نيستيم. حتي معصومين ما هم بسياري از اوقات در امور اداره جامعه از معصوميت‌شان استفاده نمي‌كردند. در حكومتداري امامان معصوم هم ممكن است از علم غيب خود براي هر چيزي استفاده نكنند. در دولت آقاي احمدي‌نژاد هم ممكن است ضعف‌هايي باشد ولي كفه كارهاي خير با ضعف‌ها قابل مقايسه نيستند.

وي با بيان اين‌كه " سرعت دولت نهم بيشتر از دولت‌هاي قبل است" افزود: وقتي سرعت بالاتر مي‌رود، خطر هم بيشتر مي‌شود ولي آرامش واقعي بايد در اين سي سال انجام مي‌شد. تامل و آرامش بايد باشد ولي ضرورت هم وجود دارد كه كار سريع انجام شود و اين كاري است كه دولت آقاي احمدي‌نژاد انجام مي‌دهد. در بحث انتصابات برخي افراد به دولت اشكال مي‌گيرند كه برخي انتصابات ممكن است زودهنگام باشد. ايرادهايي هم وجود دارد مثل فريادي كه آقاي مشايي داشتند، كه البته من براي خودم توجيهي دارم كه چرا آقاي احمدي‌نژاد با ايشان برخورد نمي‌كند. وقتي آقاي احمدي‌نژاد قهرمان مبارزه با هولوكاست و اسرائيل است، قطعا نمي‌توانيم بگوييم آقاي رحيم مشايي را تاييد مي‌كند. حالا اين‌كه پشت صحنه چه مسايلي است من نمي‌دانم. درخواست ما اين است كه آقاي احمدي‌نژاد برخورد جدي نسبت به اين موضوع داشته باشند.

در ادامه سوالي مبني بر نقد يك‌طرفانه سياست‌هاي اقتصادي دولت از سوي ناطق نوري در تريبون‌هاي عمومي كشور مطرح شد كه ذوالنوري پاسخ داد: خب، كارشناس هستند و حرف مي‌زنند ولي نقد يك‌طرفه از هيچ‌كسي پذيرفته نيست.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه در ادامه با اشاره به وجود مشكلاتي در بخش مسكن اظهار كرد: فقط بحث عدم نظارت نيست، بلكه موارد ديگري هم دخيل هستند كه من به آن‌ها اشاره كردم. مسايل اقتصادي مثل يك بسته به هم پيوسته است با كارهايي كه آقاي احمدي‌نژاد شروع كرد اگر اصل 44 قانون اساسي اجرايي شود، بايد پيش‌بيني كنيم كه حتي در برخي حوزه‌ها تورم تا 50 درصد هم برود ولي چاره‌اي جز اين نداريم، ولي با اجراي اصل 44 كم كم تورم پايين خواهد آمد.

وي هم‌چنين در برابر سوالي مبني بر مخالفت با طرح مقابله مستقيم برخورد با مفاسد اجتماعي پاسخ داد: من تا به حال نشنيدم. اتفاقا در دولت آقاي احمدي‌نژاد از مفسدين اقتصادي و فرهنگي حمايت نمي‌شود، بلكه اقداماتي هم مثل طرح امنيت اجتماعي نيروي انتظامي انجام مي‌شود. امروز در اين دولت چنين كارهايي انجام مي‌شود ولي زياد در شيپور آن نواخته نمي‌شود.

هم‌چنين در اين جلسه اين سوال مطرح شد كه با توجه به حمايت‌هاي مقام معظم رهبري از دولت، چرا در جريان اصولگرا صحبت‌هايي از برخي افراد مثل قاليباف، باهنر و ناطق نوري به ميان مي‌آيد؟ و ذوالنوري پاسخ گفت: در آستانه انتخابات قرار داريم و برخي از اين موضع‌گيري‌ها متاثر از انتخابات است و مطمئن باشيد كه زياد خطا در آن نيست.

ذوالنوري درپاسخ به سوالي در ارائه نظر خود نسبت به آمدن سيدمحمد خاتمي، محمدرضا خاتمي و عبدالله نوري به عرصه انتخابات رياست جمهوري گفت: هيچ كدام از اين سه مورد روزنه و نقطه سفيدي براي شوراي نگهبان باقي نگذاشته‌اند كه بشود آن‌ها را تاييد صلاحيت كرد. اگر هم اين افراد بيايند مردم بار سوم اشتباه نمي‌كنند. انسان مومن از يك سوراخ چند بار گزيده نمي‌شود. بنابراين، اين‌ها نمي‌آيند، ولي اصلاح‌طلبان راهبردهايي دارند كه به دنبال تحقق آن‌ها هستند؛ راهبرد اول اين است كه معتقدند به هر قيمتي آقاي احمدي‌نژاد نبايد بيايد و اين اصل كار آن‌هاست و براي اين كه وي نيايد هم به برخي جبهه‌هاي خودي نظام چراغ سبز نشان مي‌دهند كه در بين آن‌ها تفرق و تشتت ايجاد كنند.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه ابراز عقيده كرد: اگر آقاي احمدي‌نژاد كانديدا شود هر كس ديگري كه به صحنه بيايد نه خدمت به انقلاب كرده است و نه به اصولگرايي؛ چراكه دولت آقاي احمدي‌نژاد كارهايي را شروع كرده كه مصلحت و منفعت كشور ايجاب مي‌كند كه در يك دوره چهار ساله ديگر به نتيجه برسد و آلان كار در مرحله‌اي نيست كه تغيير دولت داشته باشيم و مصلحت اين است كه دولت عوض نشود؛ لذا اگر دوستان خودي با شعار اصولگرايي وارد عرصه شوند، قطعا من خدمت به مردم، نظام وانقلاب را در آن نمي‌بينم.

ذوالنوري با اشاره به مطرح شدن رويكرد اعتدال درفضاي سياسي كشور اظهار كرد: از ميان احزابي كه در جبهه اصلاحات وجود دارند، برخي از آن‌ها مثل تشكيلات آقاي كروبي نزديك به اصولگرايان هستند، برخي كه اصلا لائيك و سكولار و برخي ديگر نيز ضدانقلاب هستند، اين‌ها براي تبرئه خودشان بحث رويكرد به اعتدال رامطرح كرده‌اند و يكي از راهبردهاي اصلي آن‌ها تاكيد بر روي اين خطوط است.

وي اضافه كرد: اگر هيچ كدام از اين‌ها اثر نكند، آقاي احمدي نژاد به صحنه بيايد، راهبردهاي متعدد دارند كه يكي از آن‌ها آوردن آقاي خاتمي به صحنه است. آن‌ها معتقدند اگر آقاي احمدي‌نژاد به صحنه بيايد، اشخاصي مثل كروبي و ديگران نمي‌توانند تنه به تنه او بزنند و فرشته نجات جبهه دوم خرداد را آقاي خاتمي مي‌دانند.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه در پايان اظهار كرد: اگر بخواهند اين كار را عملي كنند، هم بايد بتوانند دولت را تضعيف كنند و هم در تبرئه و تطهير آقاي خاتمي و ايجاد فضايي در جامعه كه شوراي نگهبان جرات رد صلاحيت آقاي خاتمي را پيدا نكند، تلاش ‌كنند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن