تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815368543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ستارگان هالیوودی در قرعه کشی جام جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: مارادونا در قرعه‌کشی جام نوزدهم نیست
ستارگان هالیوودی در قرعه کشی جام جهانی


ورزش > فوتبال خارجی - مارادونا نامدارترین چهره ای است که به مراسم قرعه کشی جام جهانی دعوت نشده است

در شرایطی که 189 روز به آغاز نوزدهمین دوره جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی باقی مانده فردا شب در ساعت 30/20 به وقت ما در کیپ تاون قرعه‌کشی 32 تیم حاضر در این پیکارها برگزار می‌شود.
مربیان 32 تیم حاضر در جام‌جهانی نیز از نزدیک شاهد برگزاری مراسم قرعه‌کشی خواهند بود. انتظار می‌رود دو میلیارد نفر در سراسر دنیا این مراسم را از طریق تلویزیون به طور زنده مشاهده کنند. نلسون ماندلا نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی که اکنون 91 ساله است نیز از طریق ویدئو کنفرانس با حضار این مراسم صحبت خواهد کرد.

ژاکوب زوما رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی نظراتش را در مورد این رقابت‌ها که تابستان آینده در کشورش برگزار می‌شود، بیان کرد.

او در این باره گفت: «ما از صمیم قلب به تیم‌های راه یافته خوشامد می‌گوییم. آنها یک سفر طولانی به کشورما خواهند داشت، سفری که برای اولین بار به قاره آفریقا صورت می‌گیرد. وقتی ما به عنوان میزبان جام‌جهانی معرفی شدیم انگار که جام‌جهانی را فتح کرده‌ایم زیرا یک رویداد تاریخی بود.

تنها آفریقای جنوبی میزبان این رقابت‌ها نیست بلکه ما از طرف همه قاره آفریقا میزبان جام‌جهانی هستیم. بنابراین وقتی ما به کشورهایی که به جام‌جهانی راه پیدا کردند، خوشامد می‌گوییم، در واقع خوشامد گویی آفریقا به همه دنیا برای حضور در آفریقای جنوبی است. مطمئن هستم که آنها ناامید نخواهند شد. صعود به جام‌جهانی مسئله کوچکی نیست. صعود کردن یکی از بزرگترین چالش‌های این رقابت‌هاست. امروزه استاندارد فوتبال در قاره آفریقا بسیار بالا بوده و حتی با برگزاری این جام‌جهانی پیشرفت بیشتری نیز خواهد کرد.»

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی معتقد است که جام در پایان رقابت‌ها در اینجا خواهد ماند و اگر نماند از قاره آفریقا خارج نخواهد شد. این وظیفه 6 تیم آفریقایی حاضر در این پیکارهاست.

اجرای مراسم با شارلیز ترون!

دیوید بکام همراه چند چهره شناخته شده دیگر در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی حضور خواهند داشت. شارلیز ترون هنرپیشه اهل آفریقای جنوبی، به همراه ژروم والکه دبیر کل فیفا مراسم قرعه‌کشی را اجرا خواهند کرد.

ترون که در نوامبر سال 2008 به عنوان سفیر صلح سازمان ملل از طرف‌بان کی- مون دبیرکل این سازمان انتخاب شد دهمین سفیر صلح این سازمان بوده و فعالیت‌هایش پایان دادن به خشونت علیه زنان است.

ترون نهادی را پایه‌گذاری کرده که هدف آن آموزش بیشتر درباره ایدز در میان کودکان در آفریقا و خانواده‌های آنهاست. او تاکنون در مجموع ۴۸ بار نامزد دریافت جایزه‌های مختلف برای بازی در فیلم‌هایش شده که توانسته ۲۴ جایزه را به دست بیاورد و مهم‌ترین آن اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم هیولا در سال ۲۰۰۴ بود.

اسطوره‌های آفریقا هم هستند

ستاره‌های ورزشی مختلف از آفریقا نیز مهمان این مراسم خواهند بود. هایله گبر سیلاسی اسطوره دوو‌میدانی اتیوپی، ماخایا انتینی ستاره کریکت آفریقای جنوبی، جان اسمیت کاپیتان تیم‌ملی راگبی آفریقای جنوبی نیز در مراسم قرعه‌کشی حضور خواهند داشت در حالی که متیو بوث مدافع تیم‌ملی آفریقای جنوبی نماینده این تیم در مراسم خواهد بود.

برنده جایزه صلح نوبل هم می‌آید

از چهره‌های شاخص حاضر در این مراسم می‌توان از دسموند توتو برنده جایزه صلح نوبل، فرانتس بکن باوئر اسطوره فوتبال آلمان، میشل پلاتینی، اوزه بیو و روژه میلا نام برد.

مارادونا غایب بزرگ

گفته‌های توهین‌آمیز دیه‌گو مارادونا باعث شد تا فیفا او را به مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی دعوت نکند. یکی از سخنگویان فیفا هم خبر دعوت نشدن مارادونا در این مراسم را تأیید کرد و گفت: مارادونا در فهرست دعوت‌شدگان جایی نداشته و او اجازه حضور در این مراسم را نخواهد داشت.

عدم دعوت مارادونا از سوی فیفا به دلیل گفته‌های توهین‌آمیزش پس از پایان دیدار اروگوئه - آرژانتین از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی بوده است. مارادونا از 15 ژانویه 2010 با پایان یافتن محرومیتش می‌تواند دوباره تیم‌ملی آرژانتین را در رقابت‌ها همراهی کند. به تازگی شایعه‌هایی وجود داشت که مارادونا با وجود محرومیتش قصد دارد در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی شرکت کند. او به عنوان شخصیتی حقیقی حق رفتن به آفریقای جنوبی را دارد ولی نمی‌تواند در مراسم فیفا شرکت کند.

سیدبندی

سید‌بندی تیم‌های حاضر در جام‌جهانی به شرح ذیل است:

- سید1؛ آفریقای جنوبی، آرژانتین، برزیل، انگلیس، آلمان، هلند، ایتالیا و اسپانیا

- سید2؛ استرالیا، ژاپن، کره‌شمالی، کره‌جنوبی، هوندوراس، مکزیک، آمریکا و نیوزلند

- سید3؛ الجزایر، کامرون، غنا، ساحل عاج، نیجریه، شیلی، پاراگوئه و اروگوئه

- سید4؛ دانمارک، فرانسه، یونان، پرتغال، صربستان، اسلوونی، اسلواکی و سوئیس






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن