تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806403124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعامل؛ واژه اي بي معنا در فوتبال ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آی تی ایران: تعامل؛ واژه اي بي معنا در فوتبال ايران


سرمايه ، پويان اميري: كلمه «تعامل» اين روزها زياد در فوتبال ايران شنيده مي شود. رسانه هاي ورزشي همگي از اين واژه صحبت مي كنند و مي كوشند تعاملي بين فدراسيون فوتبال و تيم ملي به وجود بياورند. ماجرا از آنجا شروع شد كه علي دايي سرمربي تيم ملي در يكي از مصاحبه هايش قبل از بازي با آذربايجان گفت: «بازيكنان ملي پوش حق ندارند تا پس از پايان بازي با عربستان اردوي تيم ملي را ترك كنند.»

اما مخالفت مديران و مربيان باشگاه ها با اين مساله خيلي زود شروع شد و هنوز چند ساعتي از اين مصاحبه نمي گذشت كه باشگاه ها اعلام كردند بازيكنان ملي پوش خود را در اختيار تيم ملي قرار نخواهند داد يا اينكه بعد از بازي با آذربايجان بايد اين ملي پوشان دراختيار باشگاه ها قرار گيرند تا آنها هفته پنجم ليگ را برگزار كنند. وقتي سازمان ليگ متوجه شد تهديد باشگاه ها جدي است و آنها به هيچ عنوان كوتاه نخواهند آمد، تصميم گرفت مسابقات هفته پنجم ليگ را لغو كند. جالب اينجاست كه عزيزمحمدي رئيس سازمان ليگ مي گويد: «ما خودمان تا حدودي مي دانستيم باشگاه ها با اين مساله مخالفت خواهند كرد، اما چاره اي نداشتيم و بايد هر طور بود مسابقات را برگزار مي كرديم. در نهايت وقتي پافشاري باشگاه ها را ديديم، به اين نتيجه رسيديم كه بايد با مديران باشگاه ها به تعامل برسيم.» اما بين تعاملي كه رئيس سازمان ليگ از آن صحبت مي كند با تعاملي كه در تمام دنيا مرسوم است، تفاوت هاي اساسي وجود دارد. در اكثر كشورهاي دنيا قانون فيفا به خوبي اجرا مي شود (به غير از چند كشور مثل ايران). در قانون فيفا آمده است كه باشگاه هاي فوتبال ملزم هستند در بازي هاي رسمي و دوستانه كه در روزهاي موسوم به روزهاي فيفا (فيفادي) برگزار مي شود ملي پوشان خود را 72 ساعت قبل در اختيار تيم ملي قرار دهند. اما در ايران اگر باشگاه ها بخواهند روي اين قانون پافشاري كنند، متهم به مخالفت با تيم ملي و سرمربي اين تيم مي شوند.
كريم ملاحي مديرعامل باشگاه صباباتري قم كه باشگاهش يكي از باشگاه هايي بود كه حاضر نبود بدون بازيكنان ملي پوش اش در ليگ حاضر شود، در اين باره مي گويد: «در ايران كلمه تعامل خاصيت خودش را از دست داده و ما مجبور هستيم هرچه فدراسيون و سرمربي تيم ملي مي گويند قبول كنيم. واقعاً اين زورگويي نيست؟ در هيچ جاي دنيا سابقه ندارد براي يك بازي از 14 روز قبل باشگاه ها بازيكنان خود را دراختيار تيم ملي قرار دهند. البته جواب حرف هاي آقاي دايي در برنامه تلويزيوني 90 هم بماند براي بعد. فعلاً تيم ملي احتياج به آرامش دارد و من نمي خواهم متهم به برهم زدن اين آرامش شوم.»البته كشمكش بين تيم هاي ملي و باشگاه ها تنها مخصوص ايران نيست، اما در جاهاي ديگر سعي مي شود به باشگاه ها كمترين خسارت وارد شود.به عنوان مثال مي توان به غرامت پرداختن فدراسيون هاي فوتبال به باشگاه ها به دليل مصدوميت بازيكنان در مقطعي كه در اختيار تيم ملي هستند، اشاره كرد. همين هفته قبل بود كه مشكل بزرگي بين باشگاه بارسلونا با فدراسيون فوتبال آرژانتين بر سر رفتن يا نرفتن ليونل مسي به المپيك به وجود آمد كه در نهايت با تعاملي كه بين دو سر قضيه به وجود آمد، مسي توانست در المپيك حاضر شود و مدال طلاي المپيك را نيز به دست آورد. محمدحسن انصاري فر مديرعامل باشگاه راه آهن در اين باره مي گويد: «در اروپا نيز اين معضل وجود دارد اما آنها با راهكارهاي مناسب اين معضل را تا حدود زيادي حل كردند. قانون 72 ساعت قبل از بازي هاي ملي شايد قانون كاملي نباشد اما در حال حاضر بهترين راه حل است. هر چند مربيان ملي هيچ وقتي براي كارهاي بدنسازي و تاكتيكي ندارند و فقط مي توانند هماهنگي بين بازيكنان را به وجود آورند اما در حال حاضر فوتبال حرفه اي شده است و بازيكنان حدود 60 بازي طي فصل انجام مي دهند و حتي مي توانند بيشتر از اين هم بازي كنند اما مهم درست استفاده كردن از اين بازيكنان است. اگر راهكارهاي مناسب و صحيحي در نظر بگيريم مي توانيم كاري كنيم كه نه باشگاه ها ضرر كنند نه تيم ملي.»
كاظم اوليايي مديرعامل پاس همدان در مورد تعامل فدراسيون و باشگاه ها مي گويد: «كلمه تعامل در ايران معني ندارد. مديران باشگاه ها پشت درهاي بسته براي خودشان تصميم مي گيرند و مديران فدراسيون نيز براي خودشان كار مي كنند و بعد هر كاري بخواهند مي كنند (اين مي شود تعامل در ايران).وقتي مسابقات قرار بود برگزار شود به ما چيزي نگفتند. اصلاً نگفتند شما مي خواهيد بازي كنيد يا نه و وقتي هم كه بازي ها لغو شد هيچ مشورتي با ما نكردند. متاسفانه برنامه ريزي در ايران وجود ندارد. باشگاه ها اگر براي تمام روزهاي خود برنامه ريزي كنند هم فدراسيون با يك دستور خيلي ساده كه از سوي سرمربي تيم ملي صادر مي شود، تمام برنامه ريزي هاي انجام شده را به هم مي ريزد. زورگويي هم حدي دارد...»
دليل فدراسيون فوتبال و علي دايي سرمربي تيم ملي براي لغو بازي هاي باشگاهي اين است كه تيم ملي رأس هرم فوتبال كشورمان است و بايد در تمام امور در راس قرار داشته باشد و بازي ايران و عربستان به حدي حساس است كه بازي ها به مدت 14 روز تعطيل باشد.مجيد بصيرت سرپرست تيم سپاهان در اين باره مي گويد: «درست است كه تيم ملي در راس هرم فوتبال ايران قرار دارد و تمام كارها بايد به جايي ختم شود كه تيم ملي موفق باشد اما اين هرم اضلاع و قاعده اي دارد كه باشگاه ها هستند و اگر آنها خوب نباشند، به طور قطع تيم ملي ضربه مي خورد. باشگاه ها و تيم ملي مكمل يكديگر هستند و هماهنگي بين آنها باعث مي شود فوتبال پويايي داشته باشيم اما در حال حاضر فقط منافع تيم ملي در نظر گرفته مي شود. ما براي فصل اخير بيشترين ضرر را ديديم. سپاهان تا آخر نيم فصل تمام بليت ها و هتل ها را رزرو كرده اما با اين برنامه ريزي فدراسيون همه چيز به هم خورده است. ما از مسوولان سازمان ليگ خواهش مي كنيم در ادامه مسابقات از هفته ششم به بعد ديگر به هيچ وجه برنامه مسابقات را بر هم نزنند و به باشگاه ها ضرر بيشتري وارد نكنند.»
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آی تی ایران]
[مشاهده در: www.itiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن