تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813087774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست نخست‌وزير انگليس براي بازنگري در روابط اتحاديه اروپا و ناتو با روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: درخواست نخست‌وزير انگليس براي بازنگري در روابط اتحاديه اروپا و ناتو با روسيه
خبرگزاري فارس: نخست‌وزير انگليس از اتحاديه اروپا خواست تا روابط خود را با مسكو به طور اساسي و كامل مورد بازنگري قرار دهد و ارتباط ناتو با روسيه نيز مورد ارزيابي قرار گيرد.
به گزارش خبرنگار فارس در لندن، در حاليكه يك روز به برگزاري اجلاس سران اتحاديه اروپا براي بحث درباره بحران اوستياي جنوبي باقي مانده است، نخست‌وزير انگليس با اظهار نظر درباره اين بحران، اتحاديه اروپا و ناتو را ترغيب كرد تا در روابط خود با كرملين بازنگري كنند.
اظهار نظر "گوردون براون" درباره روسيه كه در مطبوعات انگليس منتشر شده است، در زماني مطرح مي‌شود كه نگراني‌هايي در زمينه احتمال تصميم روسيه در قطع ارسال نفت و گاز به اروپا بر سر منازعه گرجستان وجود دارد.
نخست وزير انگليس درباره اين احتمال و نگراني انگليسي‌ها گفت: زماني‌كه روسيه بر سر موضوعي مانند اوستياي جنوبي ناراحتي دارد بايد با توافقي چند جانبه عمل كند، نه اينكه به صورت يكجانبه به زور متوسل شود.
گوردون براون در پيامي به مقامات روسيه افزود: اگر روسيه خواستار حضور يا تداوم حضور در برخي سازمان‌ها مانند گروه هشت، سازمان توسعه همكاري اقتصادي و سازمان تجارت جهاني است، بايد اين را بپذيريد كه برخورداري از حق حضور در اين سازمان‌ها با مسئوليت‌هايي همراه است.
وي تصريح كرد: ما مي‌خواهيم روسيه شريك خوبي در گروه هشت و ديگر سازمان‌ها باشد، اما اين كشور نمي‌تواند هر قانوني را برگزيند و طبق آن عمل كند، به همين علت من فردا در اجلاس سران اتحاديه اروپا اين مسئله را بيان خواهم كرد كه روسيه بايد تماميت ارضي گرجستان را بپذيرد.
نخست وزير انگليس گفت: روسيه بايد اين مسئله را قبول كند كه بر اساس مكانيسم بين‌المللي به اين درگيري‌ها رسيدگي شود، همچنين بايد نيروهاي خود را به مواضعي كه پيش از آغاز درگيري با گرجستان در آن قرار داشتند، بازگرداند.
براون افزود : اتحاديه اروپا بايد روابط خود را با مسكو به طور اساسي و كامل مورد بازنگري قرار دهد، ارتباط ناتو با روسيه نيز بايد مورد ارزيابي قرار گيرد و ما نيز بايد حمايت خود را از گرجستان و ديگر كشورهايي كه ممكن است با تجاوز روسيه روبرو شوند، تقويت كنيم.
نخست وزير انگليس با تأكيد بر لزوم بحث و گفتگو درباره مسئله انرژي در اجلاس سران اتحاديه اروپا كه روز دوشنبه برگزار مي‌شود، يادآور شد: ما بايد با سرعت بيشتري روابط خود را با ديگر توليد كنندگان نفت و گاز را برقرار كنيم.
بر اساس اين خبر، نخست وزير انگليس در روز شنبه با "ديميتري ميدويديف" رئيس جمهور روسيه تلفني گفتگو كرده است.
"منزيس كمبل" رهبر سابق حزب ليبرال دموكرات انگليس نيز در واكنش به بحران به وجود آمده بين روسيه و غرب گفت: من معتقدم منزوي كردن روسيه مي‌تواند پيامدهاي خطرناكي را به همراه داشته باشد.
وي افزود: ما بايد نارضايتي‌ خود را درباره عملكرد غيرقابل قبول روسيه به روشني به اين كشور نشان دهيم، اما اگر در انجام اين كار به روش و زباني عمل كنيم كه منجر به انزواي اين كشور شود، در آن موقع حل اين بحران مشكل‌تر خواهد شد.
رهبر سابق حزب ليبرال دموكرات انگليس خاطرنشان كرد: به عقيده من به علت احتمال پديد آمدن چنين پيامدهايي است كه وقتي افراد درباره اخراج روسيه از گروه هشت يا مسائلي اينچنين حرف مي‌زنند، بايد متوجه اين موضوع نيز باشند كه بيان چنين صحبت‌هايي چه واكنشي را از سوي دولت روسيه به دنبال خواهد داشت و در نظر بگيرند كه چه پيامدهاي احتمالي را در پي خواهد داشت.
انتهاي پيام/.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن