تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806753603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از پاره كردن بلیت تا اعتراض طرفداران انگلیسی پدرخوانده به «جدایی �


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: پس از اكران نوروزی چهار فیلم، فضای دو قطبی سیاست به عالم سینما آمد و پس از بحث تحریم «اخراجی ها 3» كه با واكنش شدید ده نمكی و دوستانش همراه شد، موجی از حملات از سوی رسانه های حامی ده نمكی صورت پذیرفت و جالب آنكه ده نمكی و شریفی نیا حداقل در ظاهر توصیه به دیدن «جدایی نادر از سیمین» می كردند. در این میان اما دروغگویی های فراوانی صورت پذیرفت تا به قول عده ای مقابله به مثل با هواداران جدایی نادر از سیمین شود؛ كذابی هایی كه پاسخی به آنها داده نشد و مهم ترین آنها اعتراض طرفداران خارجی «پدرخوانده»، به جایگاه این فیلم در بانك بین المللی اطلاعات سینمایی (IMDB) بود. به گزارش سرویس فرهنگی هنری «آینده»؛ با اكران دو فیلم سینمایی پرمخاطب جدایی نادر از سیمین و اخراجی ها، جنگ تبلیغاتی سنگینی درگرفت و برای نخستین بار "رقابت سیاسی" در صحنه فرهنگ پیگیری شد؛ هرچند این رقابت نابرابر بود اما در كنار آن رفتارهایی كه طرفین در پیش گرفتند، قابل پذیرش نبود. كپی غیرمجاز اخراجی ها با همه مضامین خارج از اخلاقش حركت درستی نبود، كما اینكه این حركت در خصوص علی سنتوری نیز صحیح نبود، چرا كه اگر این رفتار باب شود و در قبال دیگر فیلم ها نیز رقم بخورد، آنچه در نهایت آسیب می بیند، سینمای ایران است. اما در مقابل رفتارهایی نیز صورت پذیرفت كه كاملاً ناجوانمردانه بود.
عدم دعوت جدایی نادر از سیمین به برنامه هفت، در حالی كه این برنامه جدا از موفقیت تاریخی در جشنواره بین المللی فیلم برلین به عنوان یكی از سه فستیوال برتر سینمایی جهان، در جشنواره بین المللی فجر نیز سیمرغ ها را شكار كرده بود از نقاط ابهام برنامه هفت بود كه استقلال این برنامه را خدشه دار می كند. این در حالی است كه برخی رسانه ها ادعا كردند مسئولان این فیلم تحسین شده به دعوت پیاپی برنامه هفت، پاسخ منفی داده اند و ترسیده اند به این برنامه بروند! پیگیری های آینده اما حكایت از این داشت كه خبری از این "دعوت های پیاپی" به برنامه هفت نبوده و این خبرسازی ها صرفاً برای توجیه غیبت سوال برانگیز فرهادی و فیلمش در رسانه ملی است.
دومین موضوعی كه به این فیلم بسته شد، تشویق برای خرید و پاره كردن بلیت های این فیلم بود؛ دروغی كه آن قدر خنده دار بود كه نگارندگانش با لفظ شنیده شده در برخی نقاط تهران از آن یاد كردند و از آدرس دادن مشخص طفره رفتند. در هر حال آنچه مسلم است، حتی افراطی ترین طرفداران یك فیلم دلیلی نمی بینند بلیت یك فیلم را خریده و پاره كنند، در حالی كه می توانند این بلیت را به شخصی بدهند. البته در مقابل ادعاهای جالبی هم در خصوص اخراجی ها مطرح شد كه همچون همین بلیت پاره كردن شبیه داستان بود و از آن جمله استخدام كارگر برای توزیع سی دی نسخه كپی شده اخراجی ها 3 در سطح شهر بود كه یك نفر هم در این زمینه دستگیر نشد و حتی اعلام نشد دقیقاً در كدام نقطه شهر این اتفاق رخ داده است!
در این اوضاع كه برخی جریانات تلاش كردند چنین القاء كنند فیلم اخراجی ها با همه سبكی اش مقابل خارجی ها ایستاده و از مملكت دفاع می كند و در مقابل جدای نادر از سیمین مورد توجه عوامل بیگانه و در خدمت عوامل شوم خارجی است(!) و از این طریق یكی را بكوبند و دیگری را بالا بیاورند، این فیلم یك باره مسیر صعود در رده بندی بانك بین المللی اطلاعات سینمایی (IMDB) را در پیش گرفت. این رشد به آنجا رسید كه جایگاه جدایی نادر از سیمین با نمره ای نزدیك به 9، از پدرخوانده و بسیاری از آثار شاخص سینمای جهان نیز بالاتر رفت و یكی از دلایل این واقعه نیز دادن بالاترین امتیاز (10) به این فیلم از سوی كاربران فارسی زبان بود. این رفتار كه تا حدودی احساسی بود، برای عده ای خوشایند نبود و بنابر این متوسل به دروغی برای تخریب این اتفاق شدند.

[تصویر: 55(10).jpg]

این آغاز متنی بود كه مملو از توهین به ایرانی بود:
«Tell me something,
Are you among those Iranians
Who lately join IMDB website
and Vote for "Simin, Nader, A Separation" the highest rank (10)?
Is this the same as your "Persian Gulf" issue?
"Keep the name, leave it trashy and tame?"...» و البته در ذیل متن انگلبیسی، ترجمه اش آمده بود كه بخشی از ترجمه اش با حذف بسیاری از عبارات توهین آمیز، آمده است:
«ببینم، شما هم به تازگی عضو وبسایت IMDB می شوید و به فیلم جدایی نادر از سیمین "تا عددی كه امكان دارد!" (10) رای می دهید؟ این موضوع هم مثل همان "خلیج فارس" تان است؟ "اسمش را داشته باشید، ولی خودش و ساحلش را به گند كشیده باشید؟" ایرانی؟ وطن پرست؟ ....؟ بفرمایید! اگر می خواهید فرهنگ و هنرتان را با این كار ثابت كنید، بفرمایید! جدا، چه چیزی از این بهتر و حقیقی تر؟ آقای تحصیل كرده! آشنا با اینترنت! ....! ....

شما تنها تعدادی ... هستید. كه با ... خودتان، هر انسانی در آن سوی دنیا را هم به گمراهی می كشانید! ای ویروس! آسكاریس! تروجان! مگس!... شما دلقك های مضحك واقعا فكر می كنید. این فیلم، فیلمی است كه در ژانر درام بالاتر از فیلم "پدرخوانده" و هزاران فیلم دیگر قرار بگیرد؟ بگذارید به شما بگویم من در مورد فیلم های ایرانی چی فكر می كنم: این فیلم یا هر فیلم ایرانی دیگر تنها دارای مضمونی است مربوط به مسائل و مشكلات لعنتی و روابط غریب و خارج از عرف داخل ایران، ریشه در تفكراتی سنتی و متفاوت، كه برای عوام آن سوی مرزها كاملا نامانوس، غیر قابل درك و تعریف نشده است!

و این از بدبختی شماست كه فكر می كنید هر چیزی كه برای شما ایرانی ایزوله، با ذهنی ایزوله و بسته، جالب جلوه كرد، به همان اندازه هم، خارج از این مرزهای دوروبرتان جذابیت دارد! چرا؟ چرا این وبسایتی كه تا بحال كم و بیش بر اساس واقع گرایی افراد از سراسر دنیا پیش رفته است را نه از روی احساس، نه با بی منطقی، نه با بی عقلی، بلكه با بی اعتباری خودتان بی اعتبار می كنید؟

چرا؟ واقعا چرا شما مغز... های ... نمی توانید مثل هر انسان دیگری اهل این كرهء خاكی رفتار، و در قبال آن احساس مسئولیت كنید؟ در جایی كه هزاران یوزر هستند كه دلیلی نمی بینند به فیلمی حتی یك رای غیر واقعی دهند، شما ملخ های مهاجم چطور به خودتان اجازه می دهید اینطور همه چیز را مثل خودتان بی ریشه كنید؟

در آخر... اگر شما در آن تابوت های پرنده می میرید یا در تصادفات رانندگی جاده ای، اگر دوروبرتان همه چیز غیر واقعی و دروغ، آمارها بی منطق و اشتباه، اگر ویزای فلان كشور را نمی گیرید، یا آن جا شما را مو مشكی خطاب می كنند و...، یا هر جا، به هر شكلی به شما می گویند استحقاق خیلی چیزهای دیگر را ندارید... بدانید در این دنیا برای هر چیزی كه اتفاق می افتد سلسله دلایلی وجود دارد، و عدم درك شما به هیچ وجه دلیلی بر بی انصافی و بی رحمی دیگران بر شما نیست! و...»
و این ناراحتی طرفداران خارجی پدرخوانده باعث شد رسانه هایی كه تا پیش از این مدعی بودند همیشه ناراحتی خارجی ها از ایرانی ها اتفاق خوبی است و بالعكسش اتفاق تلخی است، این بار از ناراحتی خارجی ها، ناراحت شدند و دست به تنظیم اخباری زدند كه "وای! دیگر فكر كنیم بهتر از این نمیشد آبروی ایران رو برد!"

البته قطعاً هركس حق دارد به هر فیلمی امتیازی كه دوست دارد بدهد و این اقدام غیرمعمولی نیست و شیوه رده بندی IMDB نیز از روشی تبعیت می كند كه یك فیلم در صورتی كه جایگاه پایین تر شایسته اش باشد، به مرور زمان به جایگاه اصلی اش باز می گردد كما اینكه این فیلم پس از این مدت طولانی با بیش از ده هزار رای و كسب نمره 8 در رده بندی 250 فیلم، به رده 227 آمده و اگر بر رای هایش افزوده نشود، ممكن است حتی از لیست نیز خارج شود. فرمول رده بندی در این 250 فیلم نیز به گونه ای است كه این رای ها به مرور تاثیرش را از دست داده و این را تقریباً همه مطلعین می دانند و مشخص نیست یك منتقد سینمایی خارجی چطور این مسئله را نمی دانسته است.
estimate
[font=Arial, Helvetica, sans-serif][/font]
[font=Arial, Helvetica, sans-serif][/font]R = average for the movie (mean) = Rating v = number of votes for the movie = votes m = minimum votes required to be listed in the Top 250 currently 3000 C = the mean vote across the whole report currently 6.9 [font=Arial, Helvetica, sans-serif][/font]با انتشار این اخبار، در میان پیام های گذاشته شده در صفحه جدایی نادر از سیمین، خبری از متن این منتقد خارجی نبود و مشخص نبود بسیاری از منتقدان خارجی كه به رفتار ایرانی ها اعتراض كردند و سایت های مدافع اخراجی ها و مهاجم جدایی نادر از سیمین، به عنوان نمونه همگی تنها این متن رو مورد استنا قرار داده اند، كجا هستند؟!

در ادامه پیگیری های «آینده» نشان داد، این نوشته متعلق به یك وبلاگ نویس ایرانی در وبلاگش تحت عنوان «احمق ایرانی(!)» است كه در گفت و گو با آینده ایرانی بودنش را تایید كرد. این شخص كه در نوشتن پست های وبلاگش به خودش هم توهین كرده، پس از این جریان سازی كه علی الظاهر به صدا و سیما هم رسیده و حتی رسانه های رسمی كشور نیز بدون آنكه بدانند از كجا مطلب را می خوانند، به نقل این مطلب پرداخته اند، واكنش نشان داد؛ واكنشی كه دروغ سوم علیه اخراجی ها را افشا كرد، اما رسانه هایی كه به درج خبر اول پرداخته و آبرویشان در خطر بود، ترجیح دادند سانسورش كنند. این وبلاگ نویس در بخشی از یادداشتش كه پاسخی به یادداشت توهین آمیز قبلش بوده، نوشت: «ایرینین ایدیت بودن چگونه است؟: زندگی در میان مشتی كلاغ سیاه كه حاصل خلاقیت و ذهنیت تو را می دزدند، و آن را به نفع خود مصادره می كنند از طریق تكثیر آن با ایمیل، یا چاپ در هزاران وبسایت و فروم و وبلاگ... بدون ذكر نام و مرجع، و با درج تغییرات مورد نظر، تا یك عده بر اساس نوع بیماری ذهنی خود از آن برداشت های بی سر و ته و مضحك كنند و از روی آن حقیقت، برهان و خبر بسازند، كه بعد از افزودن مقدار زیادی نمك و فلفل و ادویهء مربوطه معجونی سر سفره سرو می شود كه در اینترنت، روزنامه و حتی تلویزیون بازتاب پیدا می كند كه:
...
اعتراض كاربران سایت آی ام دی بی به كاربران ایرانی!
اعتراض انگلیسیها به هواداران فیلم ایرانی!
چگونه جنبش سبز آبروی ایران را می برد!
اعتراض منتقدان آمریكایی سینما به كاربران ایرانی!

شما هم میوفتی دنبال كامنت در وبسایت آی ام دی بی، اما مسلم كه هیچ چیز در آن جا پیدا نمی كنی! ابعاد این سرقت ادبی هم آنقدر بزرگ است كه به عنوان یك كاربر ساده نمی توانی بفهمی، چیزی را كه حق داری بدانی: كه یكی به اسم "ایرینین ایدیت" آن را نوشته است و او نه انگلیسی است، نه منتقد فیلم از هالیوود، نه حتی عاشق پاپ كورن! او تنها یك "ایرانی لعنتی" عصبانی و دیوانه است، دچار نوعی تهوع مزمن!...

انكار شده از یك طرف و رانده از سوی آن طرف دیگر، در جامعه ای دو قطبی كه جلوی چشمان آدم هایش را خون یا به رنگ سبز گرفته است یا به رنگ قرمز، او اندازه .... هم اهمیت نمی دهد تعدادی مضحك قلمی خنده اور نوشته اش را چطور رفته اند برداشت كرده اند یا از سر نخبگی كشف رمز! و حاصل باورها و تفاسیر نوع خودشان را مخاطب چه گروهی قرار داده اند و چه گروهی به خود گرفته اند! شما در ذهن خود حقایق را 0 و 1 محاسبه می كنی. افراد را تنها یا مذهبی یا غیر مذهبی، یا خودی یا غیر خودی، می بینی با انگشتان اشاره گر و نگاه تهدید كننده ات از من جوابی روشن می خواهی: با مایی، یا با دشمن ما؟! اینطور نیست آقای ....؟...

...بعد از این شناسایی تاریخی هم هیچ گروهی شهامت این را ندارد كه به منبع نوشته لینك داده، اشاره و عطف كند! نه آن هایی كه با یك خبر سازی ساده، و حماقت گروهی دیگر بهره برداری خودشان را كرده اند می توانند به فردی اشاره كنند كه از روز اول، افكارش را مسدود و موجودیتش را انكار كرده اند، نه آن هایی كه حقیقت برایشان سنگینی و تلخ كامی شدید دارد و آنقدر صلب و عصبانی اند كه متنفرند از اینكه "ایدیت" را ایرانی خطاب كنند! اینطور نیست آقای...؟

تو یك ....ی كه بعد از روشن شدن موضوع ترجیح می دادی من را آنجا ببینی در حال پوسیدن مثل یك لاشه، تا اینكه با بیزاری شاهد این باشی كسی به ایرانی بودن نویسندهء حقیقی ماجرا پی ببرد، تو چوب بر هایی را دور و برت داری كه ریشهء هر چیزی را بخواهی بزنی و هر علف هرز دیگری را در سایت ات رشد دهند!.... من شخصا آن پست را نوشتم، و البته كه شدیدا از این همه حماقت و سبك مغزی پیشتازانهء این روزهای عدهء زیادی از مردم عصبانی بودم! رسانه نبودم یا مثل خیلی ها جو رسانه بودن به من دست نداده بود كه بخواهم به فارسی پرطمطراق بنویسم! حتی نمی توانم به طور حتم بگویم كه حتما با زبان فارسی فكر كرده ام!»
حال آیا آقایانی كه این سه دروغ را ردیف كردند و به زعم خودشان جریان سازی كردند، حاضر خواهند شد، دروغ بودن اخبارشان را هم بنویسند یا همچنان خودشان را به آن راه خواهند زد؟ پاسخ روشن است، آنها سكوت می كنند و به روی خودشان نمی آورند، چه دروغ هایی برای تخریب به یك فیلم و بزرگ كردن دیگری نوشته اند و وای بر مردمی كه تصور می كنند، این عده، اشخاص صادقی هستند.
منبع: آینده نیوز





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 384]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن