واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
جولیا در این سرزمین گرم و شرجی تربیت شده او لاغر است و 59 اینچ قد دارد. نمی*توان گفت که او خیلی زیبا است، چشمان خاکستری و دهان بزرگش به خوبی احساسات را روی صحنه می*تواند بیان کند. او در یک محیط هنرشناس رشد کرد و همین باعث شد تا ذوق و شوق هنری را از همان دوران کودکی نشان دهد. مادر جولیا بتی لو (Bett-lou) یک هنرپیشه و رازدار (منشی) کلیسا است و پدرش والتر به عنوان فروشنده جاروبرقی و نویسنده و هنرپیشه کار می*کرد. او یک برادر بزرگتر به نام اریک داشت و یک خواهر بزرگتر به نام Lisa زمانی که چهار سال داشت والدینش به خاطر مشکلات مالی از یکدیگر جدا شدند مادرش بتی در سمیرنا به همراه دو دخترش باقی ماند در حالی که والتر به سمت آتلانتا رفت و برادر بزرگتر را هم با خود برد. زمانی که جولیا 10 سال داشت پدرش به خاطر بیماری طولانی سرطان در سن 47 سالگی فوت کرد.
جولیا آرزو داشت دامپزشک بشود و علاقه ای هم به بازیگری داشت بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان در سمیرنا جولیا به خواهرش و برادرش در نیویورک پیوست تا به مدرسه تئاتر برود. اریک زودتر از او وارد صنعت سینما سازی شد سال 1978 یعنی یک سال بعد از آنکه پدرشان درگذشت، اریک در درام روانشناختی سلطان کولی ها به کارگردانی فرانک پیرسون ایفای نقش کرد و این باعث شد تا جولیا راحت تر بتواند به جرگه هالیوودیها بپیوندد تا جایی که چند سال بعد برادرش را پشت سر گذاشت، و اعتباری به مراتب چند برابر در میان سینماروها برخوردار شد.
جولیا رابرتز اولین فیلم خود را با عنوان قرمز خونی (1986) بازی کرد که به دلایلی تا 1989 اکران نشد سپس در چند کار تلویزیونی اواخر دهه 80 حضور پیدا کرد تا آنکه اولین نقش اساسی خود را در سال 1989 با فیلم رضایت بازی کند. این نقش باعث می*شود تا رلی بهتر به عنوان یک پیشخدمت پیتزا فروشی در فیلم پیتزای مرموز “Mystic Pizza” سال 89 به دست آورد که در آن با آنابت گیش و لیوتایلور همبازی بود البته مت دمون نیز که آن زمان نوزده سال بیشتر نداشت در فیلم بازی می*کرد. فیلم یک اثر قابل توجه در روند حرفه ای جولیا نبود اما کمک شایانی به او کرد تا در نقش شلبی یک مادر نگون بخت را در ماگنولیاهای فولادی به دست بیاورد و نامزدی اسکار که به دست می*آورد او را در کنار نام هایی چون شرلی مک لین و سالی فیلد قرار می*دهد. پس از این کار موفق در flat liners مرگ جویان (90) به همراه کیفر ساترلند بازی می*کند که یک کار زیبا بود درباره چند دانشجو که قصد دارند با علم پزشکی مرگ را به مدت کوتاهی تجربه کنند.
گری مارشال با کمدی رومانتیک زن زیبا سراغ او می*آید هر چند نقش دشواری بود اما ریچارد گر به عنوان یک همبازی کمک می*کند تا راحت تر از عهده آن بربیایید. نقش یک زن روسبی که در دام عشق یک میلیونر می*افتد و او را به عنوان چهره ای مستعد می*شناساند. سپس یک بازی مشترک با لیام نیسون در رضایتمندی (satisfaction) داشت. این بازی برای آنها موفقیت آمیز بود یک سال بعد او در “steel magnolias” در برابر نامزدش «دیلان مک درموت» در سال 1990 بازی کرد زمانی که فیلم «زن زیبا» (pretty women) روی صحنه آمد او از یک هنرپیشه با استعداد تازه کار به یک ******** استار تبدیل شد ناگهان همه جولیا را می*خواستند نشریات هر روز درباره او می*نوشتند سود باجه بلیط ناگهان مانند موشکی به آسمان رفت. همه دنیا از جولیا صحبت می*کردند.
جولیا تلاش بسیار کرد تا تیترهای روزنامه های پرتیراژ و صید عکاسان جهان شود بوسیله اسنادی که از ریزترین جزئیات زندگیش در اختیار آنان قرار می*داد.
به زودی نشریات پول زیادی برای عکسهایش پرداخت می*کردند.
او رکورد جهانی 10 میلیون دلار را برای فیلم “Mary Reilly” ثبت کرد. (در سال 1996) (به عنوان دستمزد)
درست مثل آدم هاى بى خانمان
والن تينو گاراوانى طراح مشهور «لباس و مد» در اروپا كه ايتاليايى است، آب پاكى را روى دست هاى جوليا رابرتز بازيگر زن سرشناس هاليوود ريخت و برخلاف آمريكايى ها كه وقت و بى وقت و گاه بيخود و بى جهت از برنده جايز اسكار تعريف مى كنند گفت اين زن به قدرى بد لباس مى پوشد كه شبيه به مردم بى خانمان و بى سرپناه نشان مى دهد و قيافه و حالت اش مثل هزاران «كارتن خواب» است كه در گوشه و كنار هر شهر مدعى تمدن در آمريكا ديده مى شوند.
از نظر گاراوانى ايراد بزرگ رابرتز اين است كه حداكثر مواقع با لباس هاى راحت و ساده و گشاد در مجامع ظاهر مى شود و به جاى اينكه هميشه با يك حالت رسمى در بين مردم حاضر شود، بدون هيچ تفكرى و آن طور كه راحت است، به صحنه مى آيد.
گاراوانى مى گويد: «هر روزنامه و شبكه تلويزيونى اى كه باز مى كنيد، مى بينيد رابرتز بى خيال و با لباس هاى مسخره اش در حال رفتن است. او همه را نااميد كرده است».
سال 91 اتفاق جالبی برای او می*افتد او درست سه روز پیش از مراسم عقد نامزدی اش را با
کیفر ساترلند به هم می*زند و با کمال ناباوری اعلام می*کند که می*خواهد با خواننده سبک کانتری لیل لوت ازدواج کند. فیلم های او در این سال ها به نوعی جنجال برانگیز بودند، اما هیچکدام آثار پرفروش و یا قابل اعتنا نبودند تا اینکه همراه با دنزل واشنگتن در پرودند پلیکان (93) ایفای نقش می*کند و با همان قالب موفق قلبی باز می*گردد و می*شود قهرمان آثار دراماتیک. سال بعد من عاشق دردسرم و بعد از آن با مری رایلی شکست را تجربه می*کند. اما این ناکامی*دیری نمی*یابد و در روز کریسمس سال 1998 نامادری (step mom) روی صحنه رفت و در تابستان سال 1999 او با دو اثر کمدی موفقی چون ناتینگ هیل (noting hill) همراه با هیوگرانت، عروس فراری (Runa) با ریچارد گرو (Richard) که ریچارد و جولیا، با هم همبازی شدند برای اولین بار از زمان زن زیبا.
تا اینکه در سال 2000 از راه رسید و با ایفای رل عنوان فیلم اثرگذار استیون سودربرگ با عنوان ارین براکوویچ (Erin Brocko Vich) برنده اسکار می*شود فیلم اقتباسی بود از یک داستان واقعی در فانتزی «مکزیکی» همراه با بردپیت بازی کرد. که در ماه مارس (مارچ) روی پرده سینما رفت که درباره زنی به همین نام، این زن بیوه ای بود که در یک مبارزه حقوقی به ستیز با جامعه بر می*خیزد و علیه فساد شرکت های بزرگ قد علم می*کند و در این مبارزه پیروز می*گردد. و همزمان با آن او سال 2001 همراه بیلی کریستال، کاترین زیتا جونز و جان کیوزاک در محبوبهای آمریکایی بازی می*کند. در حین ساخته شدن همین فیلم بود که با فیلمبرداری با نام دنی مور آشنا می*شود در حالی که همان رابطه چهار ساله اش با هنرپیشه کمتر شناخته شده بنیامین برات به پایان رسیده بود. در ماه ژوئن (جون) در معشوقه آمریکایی بازی کرد و فقط تا فرصت باقیمانده تا کریسمس در درام یازده یار اوشن “Ocean’s Eleven” همکاری مجددش با مت دمون پس از سالها بازی کرد و همچنین با بازیگرانی چون بردپیت و اولین همکاریش با جورج کلنی و دان چیدل بازی کرد. آن سال می*رفت که سال بزرگی برای جولیا باشد جولیا ممکن بود مدتی در هیچ فیلمی*دیده نشود اما دوباره قوی تر و بهتر از گذشته ظاهر می*شد. از اینجا به بانوی 20 میلیون دلاری هالیوود بدل می*شود که تاکنون کسی نتوانسته (در رده بازیگران زن) رکورد او را بشکند. بردپیت در «مکزیکی» حضور می*یابد.
جولیا دوباره در سال 2002 با سودربرگ در پیش قراول همکاری می*کند که علی رغم داشتن بازیگرانی چون مری مک کورماک و کاترین کیفر نمی*تواند به اندازه ارین براکوویچ سر و صدا به راه بیاندازد. اعتراف یک ذهن خطرناک در سال 2002 اثری بود از جرج کلونی و او به واسطه آشنایی و دوستی با او از میزان بالای دستمزد خود برای بازی صرف نظر می*کند تا کنار او سام راکول و دروبری مور ایفای نقش کند. سال 2003 در لبخند مونالیزا با بازیگران جوانی چون جولیا استایلز کریستین دانست و مگی کلیفهال همبازی می*شود و سال 2004 نیز در دنبال موفق یازده یار اوشن با عنوان دوازه یار اوشن بازی می*کند.
جوليا رابرتز بازنشسته مى شود
وی اعلام کرده بود براى هميشه از حرفه فعلى اش كناره مى گيرد تا بتواند وقت بيشترى را صرف تربيت فرزندان دوقلوى خود كند. او اخيراً كارهاى سينمايى اش را بر روى كاراكترهاى كارتونى در كارهايى چون «وب شارلوت» و «انت بولى» محدود كرده است.
حالا كه جوليا رابرتز از قضيه تولد فرزندان دوقلويش فارغ شده است و البته پا به سن ۴۰ سالگى هم گذاشته، حرف گذشته اش در خصوص خط كشيدن به دور سينما را نيز از ياد برده و بسيار وسيع و پركار به عرصه بازيگرى بازگشته است.
يكى از پروژه هاى جديد او بازى در فيلمى به نام «دانى يل حرف نمى زند» براساس رمانى از مارتى ليم باخ است. در اين داستان با دردسرهاى خانواده اى مواجه مى شويم كه قيوميت و نگهدارى از يك كودك غيرعادى و روانى را عهده دار مى شوند.
ولى اين تنها كار و طرح فراروى رابرتز نيست و قرار است او در كنار تام هنكس در فيلمى ديگر به نام «جنگ چارلى ويلسون» هم حضور يابد و اين هم براساس كتابى با همين نام نوشته جورج كرايلى است و البته كارگردانى را مايك نيكولز مشهور بر عهده خواهد داشت.
كافى است در نظر بگيريم رابرتز بازى در نمايش «۳ روز بارانى» اثر ريچارد گرين برگ را هم به تازگى در برادوى شروع كرده است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]