تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816655780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سهم گاز در سبد انرژی کشور افزایش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: خجسته مهر:
سهم گاز در سبد انرژی کشور افزایش می یابد



شانا _ گروه نفت: معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت گفت: سهم گاز در سبد انرژی کشور افزایش می یابد و استفاده از گاز به جای فرآورده از طریق تبدیلات متانولی به DME یکی از سیاست های جدید در بخش انرژی است.

محسن خجسته مهر در گفت وگو با خبرنگار شانا با بیان این که هم اکنون روزانه حدود 8 میلیون بشکه معادل نفت خام در کشور نفت و گاز تولید می شود، افزود: 28 درصد از این مقدار صرف صادرات می شود و 72 درصد بقیه در کشور به مصرف می رسد.

وی تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه به تدریج حجم فرآورده های نفتی از سبد انرژی کشور کاهش خواهد یافت و همسو با افزایش صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی، اقدام های موثری انجام خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، استفاده از گاز به جای فرآورده در سبد انرژی کشور از طریق تبدیل گاز به متانول، سپس DME برای تامین سوخت نیروگاهی، حمل و نقل و خانگی-تجاری، یکی از سیاست های جدید وزارت نفت برای تغییر سبد انرژی کشور است.

خجسته مهر با بیان این که بیش از 99 درصد سبد انرژی کشور از نفت و گاز است، اظهار کرد: در همین زمینه می توان از سوخت های اتانول، متانول و DME که سوختی تبدیلی و قابل ذخیره است، در سبد انرژی کشور استفاده کرد.

این مقام مسئول با بیان این که با همکاری وزارتخانه های مرتبط درصدد مدیریت تقاضای انرژی در کشور هستیم، افزود: در نظر داریم تا در سال 90ـ91 سوخت ارائه شده در کشور یورو 4 و 5 باشد.

رشد صادرات گاز کشور در سال جاری

معاون وزیر نفت با بیان این که برنامه سوخت رسانی امسال بر اساس نیاز کلی همه بخش ها در وزارت نفت تدوین شده است، افزود: نیاز مصرف کشور در زمستان امسال در همه بخش ها روزانه 667 میلیون مترمکعب گاز با احتساب صادرات خواهد بود.

خجسته مهر با بیان این که در سال جاری تراز صادرات و واردات گاز مثبت خواهد بود، اظهار کرد: صادرات گاز در سال جاری با رشدی 35 درصدی نسبت به سال گذشته، روزانه حدود 30 میلیون مترمکعب خواهد بود؛ چنان که رشد واردات نسبت به سال گذشته 32 درصد است.

به گفته وی، پیش بینی می شود زمستان امسال حداکثر مصرف بخش خانگی و تجاری حدود 422 میلیون مترمکعب در روز باشد.

خجسته مهر مصرف کنونی نیروگاه ها را 24 درصد، صنایع عمده 17 درصد و صنایع غیرعمده 3.5 درصد، سی.ان.جی 3.5 درصد از کل مصارف گاز کشور خواند.

معاون وزیر نفت در باره برنامه های وزارت نفت در بخش سرمایه گذاری اظهار کرد: در سالجاری حدود 41 میلیارد دلار در بخش بالادستی سرمایه گذاری خواهد شد که بر اساس بودجه سنواتی سال 90 بخشی از آن از محل منابع داخلی قابل تامین خواهد شد و بقیه آن از طریق سایر منابع مانند اوراق مشارکت،بیع متقابل و فاینانس تامین اعتبار می شود.

خجسته مهر افزود: 16.5 میلیارد دلار از مجموع سرمایه گذاری های وزارت نفت به طور قطع امسال در پارس جنوبی سرمایه گذاری خواهد شد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن