تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804076604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امضای نخستین سند ترانزیت گاز با عراق و سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: معاون وزیر نفت به مهر خبر داد:
امضای نخستین سند ترانزیت گاز با عراق و سوریه/ جزئیات نشست گازی بغداد
معاون وزیر نفت با اشاره به توافق سه جانبه ایران، عراق و سوریه برای ترانزیت گاز، از امضای نخستین سند خط لوله گاز اسلامی با حضور وزیران نفت سه کشور خبر داد و گفت: بزودی قرارداد رسمی با یک مشاور بین المللی برای اجرایی شدن ساخت این خط لوله گاز امضا می‌شود.

جواد اوجی در گفتگو با خبرنگار مهر از توافق جدید سه جانبه گازی جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه برای تزانزیت گاز خبر داد و گفت: هفته گذشته با حضور مقامات سه کشور مذاکرات متعددی در خصوص انتقال و ترانزیت گاز طبیعی به میزبانی بغداد انجام شد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه با توافق سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه قرار است گاز فازهای پارس جنوبی از مسیر این سه کشور و سپس لبنان، دریای مدیترانه به اروپا ترانزیت شود، تصریح کرد: مطابق با توافق انجام گرفته هم اکنون نخستین سند رسمی قرارداد صادرات و ترانزیت گاز بین جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه آماده امضا شده است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه بزودی با حضور وزیران نفت و انرژی سه کشور تفاهمنامه قرارداد صادرات و ترانزیت گاز امضا خواهد شد، اظهار داشت: قرار است با ساخت یک خط لوله 5 هزار و 600 کیلومتری گاز فازهای پارس جنوبی به این کشورها و سپس شرکت های علاقه مند در اروپا عرضه شود.

این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت با یادآوری اینکه این خط لوله از ظرفیت انتقال روزانه 110 میلیون متر مکعب گاز طبیعی برخوردار است، یادآور شد: پیش بینی می شود برای ساخت این خط لوله به 5 تا 6 میلیارد دلار منابع مالی نیاز باشد.

اوجی همچنین با اشاره به مذاکرات انجام شده با یک شرکت خارجی برای تامین بخشی از منابع مالی این خط لوله گاز بیان کرد: بزودی قرارداد رسمی با یک مشاور بین المللی برای اجرایی شدن ساخت این خط لوله گاز امضا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خط لوله 56 اینچی گاز ایران، عراق و سوریه به طول بیش از یکهزار و 500 کیلومتر از عسلویه تا دمشق از ظرفیت انتقال روزانه 110 میلیون متر مکعب گاز طبیعی برخوردار است.

پیش بینی می شود پس از انجام مذاکرات فنی بزودی یک مشاور بین‌المللی برای اجرای این طرح بین المللی مورد استفاده قرار گیرد همچنین یک کنسرسیوم با حضور ایران، عراق، سوریه و مشارکت شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در ساخت خط لوله گاز تشکیل خواهد شد.

بر اساس برآوردهای انجام شده میزان نیاز گازی کشورهای در مسیر خط لوله تا افق 2020 میلادی در عراق روزانه 10 تا 15 میلیون متر مکعب، سوریه روزانه 15 تا 20 میلیون متر مکعب و لبنان بین پنج تا هفت میلیون متر مکعب است.

در صورت توافق سه جانبه امکان ساخت این خط لوله با سرمایه گذاری 2 تا 2.5 میلیارد دلاری در مدت سه سال وجود دارد.

از سوی دیگر با ساخت این خط لوله و انتقال گاز تا سواحل دریای مدیترانه امکان صادرات گاز ایران به کشورهای اروپایی متقاضی هم فراهم خواهد شد.

این در حالی است که سال گذشته وزیران نفت و انرژی ایران و سوریه برای صادرات گاز از مسیر ترکیه به توافق رسیدند و مقرر شد تا پایان سال 2011 میلادی روزانه سه تا پنج میلیون متر مکعب گاز طبیعی به این کشور صادر شود.

فعالیتهای صنعت نفت متوقف نشده است

مدیر عامل شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه با وجود تصویب کلیات ادغام وزارت نفت و نیرو، صنعت نفت و گاز همچون گذشته به فعالیتهای اجرایی خود ادامه می دهد، گفت: با دستور سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت قرار شده تمامی برنامه ها یا پروژه های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بدون کوچکترین وقفه ای ادامه یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه روز دوشنبه نشست شورای معاونان وزارت نفت در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد خاطرنشان کرد: سیاست گذاریهای صنعت نفت و گاز در قالب برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه سال 1390 ادامه می یابد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن