تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820338200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاری نخستین جشنواره ويژه علوم انساني


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: نخستین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه علوم انسانی، آذر سال آينده برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اعلام اين مطلب به همشهري گفت: هدف از برگزاري این جشنواره دمیدن روح تازه در کالبد علوم و ایستگاهی برای نوآوری‌های علوم انسانی است.

محمدباقر خرمشاد افزود: در حال حاضر ايران در شرایطی قرار دارد که نیاز به فضای جدید تمدنی دارد و به همين منظور ارتقاي علوم انسانی در دستور كار معاونت فرهنگی وزارت علوم قرار گرفته است.

ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای علوم انسانی، راه‌اندازی جشنواره فارابی، کرسی‌های نظریه‌پردازی و تجدید نظر در دروس و سرفصل‌های علوم انسانی از جمله كارهايي است كه در اين زمينه انجام خواهدشد.

وي افزود: این جشنواره شامل 9 گروه زبان و ادبیات فارسی، تاریخ و جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، علوم اقتصادی، حقوق، علوم‌شناختی تربیتی و روانشناسی و رفتاری، فلسفه و الهیات و علوم قرآنی و تاریخ و باستانشناسی می‌شود.

وي، توسعه همه جانبه ايران را يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي ملي دانست و خاطرنشان كرد: حصول اين هدف مستلزم استحصال و كارسازي دانش توسعه‌اي متناسب با شرايط فرهنگي و اجتماعي جامعه ايراني است.

وي با بيان اين مطلب كه يكي از بنيادهاي تمدن سازي بحث علوم انساني است كه پرداختن به آن امري لازم و ضروري است، افزود: بايد تلاش شود تا علوم انساني كاربردي‌تر شوند و در اين راستا معاونت فرهنگي وزارت علوم در نظر دارد برنامه‌هاي مختلفي را اجرا كند.

خرمشاد اضافه كرد :با وجود اهميت و اولويت علوم انساني در فرايند برنامه‌ريزي توسعه، متاسفانه در تدارك برگزاري جشنواره‌هاي ملي و بين‌المللي در ايران، شاهد غفلت يا بي‌توجهي نسبت به اين حوزه مهم و تاثيرگذار بوده‌ايم و در حالي كه در حوزه‌هاي مختلف جشنواره‌هاي مختلف برگزار مي‌شود اما در حوزه علوم انساني هيچ جشنواره‌اي نبود كه پژوهشگران اين حوزه را معرفي و تقدير كند.

وي برگزاري جشنواره فارابي را يكي از مهمترين اقدامات فرهنگي دانست و گفت: توسعه و مسئله محور كردن پژوهش در علوم انساني، شناسايي، تكريم و پرورش نخبگان و پژوهشگران علوم انساني، پشتيباني و حمايت از تحقيقات بومي و كاربردي در حوزه علوم انساني و تشويق صاحب‌نظران خارجي به توجه علمي به مسائل ايران و اسلام از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره است.

معاون فرهنگي وزارت علوم، با اشاره به اينكه جشنواره فارابي همه ساله نسبت به معرفي پژوهش‌هاي برتر استادان و پژوهشگران در سه نوع پژوهش‌هاي بنيادي، توسعه‌اي و كاربردي اقدام مي‌كند، گفت: در جشنواره بين‌المللي يك بخش ويژه به محققان جوان اختصاص يافته است كه پژوهشگران كمتر از 35 سال سن را شامل مي‌شود. در اين جشنواره مراكز آموزشي و پژوهشي كارآمد و برتر در زمينه ايران شناسي ، اسلام‌شناسي، انقلاب اسلامي و آموزش زبان فارسي و همچنين ايران شناسان و اسلام‌شناسان غير ايراني معرفي و تقدير مي‌شوند.

همچنين مدیر اجرایی جشنواره فارابی گفت: در اين جشنواره از ایران‌شناسان و اسلام‌شناسان ایرانی و خارجی تقدیر خواهدشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و مقالات پژوهشی خود را در حوزه‌های مختلف علوم انسانی تا پایان مرداد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن