تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816915016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگترين جشنواره هنري كشور در تهران برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بزرگترين جشنواره هنري كشور در تهران برگزار مي‌شود
فرهنگي. هنري. جشنواره. نشست
مديركل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، گفت:
بزرگترين جشنواره هنري كشور، ‪ ۲۴‬آذر ماه در تهران برگزار مي‌شود.

مجيد مصلحي، روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين جشنواره كه همان جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري است، در رشته‌هاي مختلف هنرهاي تجسمي، فيلم، نمايش، موسيقي، ادبيات و ... به مدت دو روز در تهران برگزار مي‌شود .

وي هدف از برپايي اين جشنواره را تسريع در روند توليد آثار، شناسايي و جذب استعدادهاي هنرمندان جوان ، ايجاد و تقويت جريان هنر اسلامي، انعكاس توانمندي‌هاي مراكز استان‌ها به ساير مراكز و گراميداشت سال نوآوري و شكوفايي ذكر كرد.

وي با اشاره به اين كه تهران، همه ايران نيست، اظهار داشت: اين گونه جشنواره‌ها را بايستي در مراكز استاني هم برگزار كنيم، چرا كه استعدادهاي فراواني در استان‌ها وجود دارد و اين افراد با كمترين امكانات و بدون بهره مندي از آموزش تاكنون توانسته‌اند كارهاي بزرگ هنري انجام دهند.

مصلحي يادآورشد: نخستين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني در سال ‪۱۳۸۵‬ با شركت ‪ ۷۰۰‬هنرمند پيشكسوت در تمامي رشته‌ها در شهر اصفهان برگزار شد.

وي افزود: در زمان حاضر، در ‪ ۲۹‬استان كشور بجز خراسان شمالي، داراي حوزه هنري هستيم، اين در حالي است كه تا سال ‪۱۳۸۰‬در بيشتر از شش مركز استاني، حوزه هنري نداشتيم .

به گفته مصلحي هم اكنون ‪ ۸۰‬سينما در اختيار حوزه هنري است و از اين تعداد شش سينما در تهران و بقيه در مراكز استاني واقع است.

وي با يادآوري اينكه هم اكنون، تهران مركز همه تصميم‌گيري ها شده است، خاطرنشان ساخت: ضروري است كه مراكز استاني را گسترش دهيم و شرايط و امكانات را در اختيار استان‌ها قرار دهيم و به همين سبب جشنواره آثار و توليدات استاني را به دليل گستردگي آن، در تهران كه داراي امكانات بيشتري است، برگزار مي‌كنيم .

وي همچنين از چاپ ‪ ۶۰۰‬عنوان كتاب با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامي در حوزه هنري خبر داد و افزود: بيش از ‪ ۵۰‬درصد اين كتاب‌ها به كوشش پژوهشگران استاني گردآوري شده است.

مصلحي، همچنين گفت كه با راه اندازي دفاتر ادبيات پايداري در مراكز استان‌ها تا پايان امسال،‪ ۶۰‬عنوان كتاب در زمينه ادبيات پايداري در اين مراكز توليد مي‌شود.

به گفته اين مقام مسوول، حوزه هنري با هيچ دستگاهي رقابت ندارد، بلكه مشاركت دارد و محلي براي حضور هنرمندان و شناسايي استعدادهاي جوان در بيشتر استان‌هاي كشور است و يكي از مهمترين هدف‌هاي برپايي اين جشنواره نيز شناسايي استعدادهاي جوان است.

در اين نشست خبري، احمد مرتضايي فرد دبير دومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني، يادآور شد: از جشنواره توليدات استاني به نام جشنواره بزرگ هنري ياد مي‌شود و اين امر از آن روست كه اين جشنواره در تمامي رشته‌هاي هنري برگزار مي‌شود و هنرمندان پير و جوان رشته‌هاي مختلف فرهنگي و هنري در يك مقطع زماني و در يك مكان جمع مي‌شوند و آثار خود را به نمايش مي گذارند كه اين امر در نوع خود، كم سابقه است.

وي يكي از مهمترين اهداف برگزاري اين گونه جشنواره‌ها را در كشور، ايجاد شور و نشاط در ميان هنرمندان اعلام كرد و افزود: در اين جشنواره برترين آثار هنري توليد شده در استان‌ها شركت دارند و در واقع بخش رقابت به پيش از جشنواره منتقل شده است.

مرتضايي فرد، تقدير از پيشكسوتان هنرمند، نقد و بررسي همه آثار ارايه شده، برپايي نمايشگاه كتاب و برگزاري كارگاه‌هاي مختلف را از برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره اعلام كرد.

وي خاطرنشان كرد: در بخش هنرهاي تجسمي اين جشنواره، هر استان مي‌تواند حداكثر پنج اثر را در ‪ ۱۰‬رشته هنرهاي تجسمي به جشنواره ارايه دهد.

وي افزود: در زمينه اكران فيلم محدوديت وجود ندارد، اما در مورد بخش نمايش، هر استان مي‌تواند يك اثر را ارايه دهد.

به گفته مرتضايي فرد، علاوه بر نمايش و عرضه توليدات استاني در اين جشنواره، به بخش شادي و نشاط نيز توجه شده است و در اين زمينه با توجه به اينكه زمان برپايي جشنواره ميان دو عيد بزرگ قربان و غدير قرار دارد، هر شب در محل تالار انديشه، موسيقي نواحي ايران در قالب برنامه‌هاي تركيبي اجرا مي‌شود.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن