تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818930369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه فرد موفقي باشيم


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: به اعتقاد روانشناسان، اشخاص موفق كساني هستند كه حقيقتاً خودشانند؛ باطناً آزادند و وارسته . اشخاص ناموفق و شكست خورده نيز كساني هستند كه حقيقتاً منكر خويشتن خويش هستند و شادي و نيروي حاصل از درستكاري و صداقت نسبت به خود را نپذيرفته اند.حال براي آنكه از احساس عزت نفس پايين كه مانع از موفقيت در زندگي است رهايي يابيد و تحولي بزرگ در زندگي خويش ايجاد كنيد و از عزت نفس بالايي برخوردار گرديد به بيان روش هايي براي افزايش عزت نفس مي پردازيم.


عدم ارزيابي خود با ديگران

هرگز خود را با ديگران ارزيابي نكنيد چرا كه هر قدر هم شما بخواهيد ارزيابي شما منطقي نيست. هرچيز قابل تصوري راجع به خود كه بتواند مورد ارزيابي قرار گيرد خود آدمي ناميده مي شود. خصوصيات شما مي تواند به دهها هزار شيوه مورد ارزيابي قرارگيرد.براي مثال ديگران مي توانند شما را با خصوصيات و ويژگي هاي خاص ارزشيابي نمايند كه مي تواند در زمينه هاي مختلف مثل هوش، ظاهر و توانايي هاي شما باشد و اين ارزيابي را مي توانند با كلمات "خوب و يا بد " انجام دهند.


احساس ضعف و يا كاستي هاي بشر

واقعيت آن است كه ما انسانها داراي ضعف هايي هستيم ، به همين دليل به سادگي نمي توانيم آنچه را كه دوست داريم انجام دهيم مثلاً تعدادي از ما قوي هستيم ، تعدادي در موسيقي مهارت داريم . عده اي آشپز ماهري هستيم و ... به هر حال اكثريت افراد نمي توانند در بيش از يك يا دو كار برجستگي و تبحر بسيار بالايي پيدا كنند. احساس شما در دستيابي به اهدافتان بسيار مهم است بنابر اين با اندكي تغيير احساس و نوعي ديگر مسئله را بررسي كردن ، متوجه تغيير در افكار خويش و به دنبال آن در رفتار خود خواهيد شد و به اهداف منطقي خود خواهيد رسيد.


بي اطلاعي

فقدان اطلاعات كافي نيز مي تواند عامل موثر براي موفقيت پايين باشد. اگر مي خواهيد خود را براي اشتباهات نبخشيد بي اطلاعي دليل كاملاً قانع كننده اي است. به هر صورت، سرزنش خود، عملي كاملاً مسخره مي باشد.البته اگر مايليد كه خود را سرزنش كنيد و اين كار را درست مي دانيد خوب انجام دهيد . اما به نظر روانشناسان هرگز براي بد انجام دادن كاري كه هيچگاه بهتر انجام دادنش را ياد نگرفته ايد، بي ارزش تصور كردن خودتان معنايي ندارد و قابل تصور نيست.


آشفتگي

آشفتگي خاطر و وضعيت زندگي، خيلي از مواقع مانع از موفقيت مي شود. اصولاً وقتي افراد بيشتر از خودشان متنفر شوند خطاي بيشتري را انجام مي دهند چون نسبت به خود احساس بدي دارند ولي مي خواهند خود را بيشتر تنبيه كنند. لذا اعمال غلط ديگري را نيز مرتكب مي شوند.


خودتان را بپذيريد

خود پذيري بهترين راه حل است. بهترين كار كه مي توانيد براي صفات خوب و يا بد خود انجام دهيد اين است اگر مي توانيد آنها را تغيير دهيد و يا اينكه در حال حاضر و يا براي هميشه آنها را بپذيريد. پس بهتر است از حالاخود و ديگران را همانطوري كه هستند بپذيريد و هيچگاه از خود و ديگران متنفر نباشيد و عشق ورزيتان نسبت به خود و ديگران متعادل باشد.

اعتماد داشتن

تا مي توانيد اعتماد رفتارتان را در زمينه هاي مختلف مثل اعتماد دوستي و اعتماد فرهنگي بالابرده و افزايش دهيد. براي اين امر لازم است اصول انضباط رفتاري را نيز رعايت كنيد كه اين اصول عبارتند از :1- كار را به تاخير نيندازيد 2- صبر داشته باشيد و استمرار كارها را پيشه كنيد 3- از تجربيات گذشته درس بگيريد 4- در قبال كارهاي درست به خود پاداش دهيد و در قبال كارهاي نادرست خود را جريمه كنيد.


برانگيختن احترام ديگران نسبت به خود

براي آنكه احترام ديگران را نسبت به خود برانگيزيد بايد قاطعيت داشته باشيد . بدون مهارت قاطعيت تقريباً غير ممكن است كه بتوانيد احساسات مطمئن خود پذيري داشته باشيد بنابر اين يادگيري مهارت قاطعيت براي شما و هر فرد ديگري ضروي به نظر مي رسد كه عبارتند از: 1 - پرهيز از خشم 2- پرهيز از احساس گناه 3- پرهيز از دلسوزي زياد 4- نترسيدن از تاييد نشدن .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن