تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814685848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايگاه اصلي منافقين در كنترل ارتش عراق


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: پايگاه اصلي منافقين در كنترل ارتش عراق
وزارت دفاع عراق اعلام كرد كه نيروهاي آمريكايي مسووليت كنترل اردوگاه اشرف، متعلق به سازمان مجاهدين خلق (منافقين) را روز شنبه نهم شهريور به ارتش عراق سپرد.
ژنرال محمد العسكري، سخنگوي وزارت دفاع عراق ضمن اعلام اين خبر گفت: «نيروهاي عراقي براي حفاظت از اين اردوگاه، مسووليت كنترل آنرا بر عهده گرفته اند و برخلاف شايعات، قصد تصرف اين اردوگاه را ندارند.»
قرارگاه اشرف، بزرگترين پادگان نظامي گروه تروريستي مجاهدين در عراق است. اين سازمان از دهه 60 خورشيدي و در زمان جنگ ايران و عراق در عراق مستقر شد.
اين قرارگاه و چند پادگان ديگر را صدام حسين، رهبر وقت عراق در اختيار مجاهدين قرار داده بود.
اوايل تير ماه گذشته، وزير دفاع عراق، ژنرال عبدالقادر جاسم العبيدي، در گفت و گوي با خبرگزاري «فارس» گفته بود كه در دولت عراق درباره اخراج اعضاي سازمان مجاهدين خلق از عراق تصميم گيري شده است.
او گفته بود: «براساس اين تصميم و بنا بر موازين حقوق بين الملل، اتباع كشورهاي ديگر بايد به كشور خود برگردند و در صورت عدم تمايل به اين امر بايد از طريق نهادهاي بين المللي اقدام كنند.»
وزير دفاع عراق با اشاره به «دشواري هاي ناشي از حضور مجاهدين در عراق» گفته بود: «اكنون حضور آنان بيش از آن كه براي ايران مساله ساز باشد براي عراق هزينه آفرين است.»
ژنرال العبيدي جزئيات بيشتر در اين باره را افشا نكرده بود و توضيحات بيشتر را به بعد از انجام مذاكرات با مقام هاي ايراني موكول كرده بود.
چند ماه پس از حمله آمريكا به عراق، ژنرال ريكاردو سانچز فرمانده نيروهاي زميني آمريكا درعراق اعلام كرد كه سه هزار و 856 نفر ازاعضاي سازمان مجاهدين در بازداشت نيروهاي تحت فرماندهي او هستند.
اين افراد كه پس از آن آمار دقيقي از تعداد آنان منتشر نشد خلع سلاح شده و در قرارگاه اشرف واقع در حدود 100 كيلومتري شمال بغداد تحت محاصره ارتش آمريكا بودند.
آمريكا موافقت كرده است كه كنترل مناطق عراق را گام به گام به ارتش عراق واگذار كند. اين توافق در چارچوب موافقتنامه امنيتي ميان دو كشور انجام شده است.
با خروج كامل نيروهاي آمريكايي از منطقه، يك يگان ويژه عراق كه هم اكنون در منطقه «الخضرا» در مركز بغداد مستقر هستند مسووليت حمايت نظامي از اين اردوگاه را برعهده مي گيرند.
سرتيپ «عبدالكريم خلف»، فرمانده مركز عمليات وزارت كشور عراق نيز دو ماه پيش با اعلام تشكيل يگان ويژه عراقي براي كنترل پادگان اشرف گفت: سازمان مجاهدين خلق ]گروهك تروريستي منافقين[ تنها سازمان خارجي حاضر در عراق است كه بيش از 3500 نيرو دارد. قانون اساسي عراق به هيچ سازمان يا گروهي اجازه استفاده از خاك عراق براي حمله به كشورهاي همسايه را نمي دهد.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن