تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817360785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«محسن نامجو» عذرخواهي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: «محسن نامجو» عذرخواهي كرد
«محسن نامجو»، خواننده و آهنگساز آلبوم «ترنج»، كه به تازگي خبر شكايت از او به اتهام توهين به قرآن منتشر شده، با انتشار توضيح كوتاهي در وبسايت شخصي خود اعلام كرد: «اين موضوع توسط مراجع دولتي در سال گذشته با من مطرح شده بود و من متن توضيحي راجع به اين قطعه را به ايشان ارائه دادم كه هيچگاه چاپ نكردند. بزودي توضيح رسمي اينجانب راجع به اين قطعه در سايت اينترنتي خودم و سايت هاي خبري ايران ارائه خواهم داد تا هيچگونه شك و شبهه اي پيش نيايد.» دو روز پس از انتشار خبر شكايت «عباس سليمي»، از چهره هاي شناخته شده قرآني كشورمان، از «محسن نامجو» به اتهام توهين به قرآن كريم، «حميد نامجو»، برادر اين خواننده با انتشار نامه اي در مورد قطعه اي كه موجب شكايت مذكور از «محسن نامجو» شده، توضيحاتي ارائه كرد. به نوشته آفتاب نيوز; متن كامل اين نامه بدين شرح است:
در خصوص شكايت آقاي «عباس سليمي» در مورد يك قطعه موسيقي كه كلام آن حاوي آيات شريفه قرآن است، نكات ذيل را به اطلاع عموم مي رسانم:
1) اين قطعه موسيقي يك كار پژوهشي و بر اساس ايده تلفيق قطعاتي از موسيقي عرب با موسيقي ملل تنظيم گرديده است. در روز ضبط قطعه، اشعار عربي در خانه جا مي ماند و محسن جهت بررسي نتيجه كار، بطور ناخودآگاه و غيرعمد بجاي اشعار عربي مذكور به خواندن آياتي از قرآن كه از حفظ بوده اقدام مي كند. لازم به توضيح است كه محسن در دوران دبيرستان قاري قرآن بوده و اين آيات را از حفظ ادا كرده است.
2) بر اثر بي مبالاتي يا غرض ورزي افرادي ناشناس يك اثر پژوهشي كه صرفا در حد يك يادداشت شخصي بوده و هيچگاه جهت پخش يا انتشار ضبط نشده است سر از اينترنت درمي آورد و با وجود خواست سازنده، قطعه تكثير مي شود.
3) ديانت و تعظيم شعائر موسيقي در خانواده ما موروثي بوده و جاي شبهه ندارد. پدرم، برادر بزرگترم و محسن، قاري قرآن بوده اند و بيست سال پس از فوت پدرم، هنوز مادرم بر اداي نذري كه بر ذمه پدرم بوده اصرار مي ورزد. نماهايي از فيلم «آرامش با ديازپام »10 كه از منزل پدري ما فيلمبرداري شده گواه اين امر است. (گرچه طبق قانون اساسي هيچ شهروندي مكلف نيست كه ديانت و اعتقادات خود را اعلام و از آن دفاع كند، اما ايجاد اتهامي چنين سنگين ايجاب مي كند كه من بعنوان وكيل برادرم، توضيحاتي را ارائه كنم تا او به مظان اتهامي نادرست، هستي و نيستي اش بر باد نرود.)
4) انتشار بدون مجوز و بدون اذن صاحب اثر (آثاري مثل موسيقي، فيلم، كتاب، مقاله) و حتي انتشار فيلم هاي خصوصي زندگي ديگران گناهي است كه در جامعه ما قبح آن از بين رفته و هيچ كس براي آن شكايت به دادگاه نمي برد. در غير اينصورت به آساني نمي شد براي پژوهش هاي شخصي كسي او را در مظان اتهام قرار داد.
5) به هر تقدير برادر ارجمند آقاي «عباس سليمي» به دليل سوابق و تجارب طولاني مي دانند كه:الف-در كشورهاي عربي قرآن را به لحن ها و ريتم هاي متفاوت قرائت مي كنند و اين امر خصوصا در مصر بسيار بارز است. ب-موسيقي بيروني و دروني جز»لاينفك آيات شريفه قرآن است. اين موسيقي در سوره هاي مختلف تغيير مي كند و همين موسيقي امكان قرائت هاي متعدد را فراهم مي كند. ج-بسياري از ادعيه نيز موسيقي هاي جذاب و متفاوت با ريتم هاي تركيبي زيبايي دارند و به همين دليل لحن و فضا و ريتم خواندن دعاي كميل مثلا با دعاي جوشن كبير متفاوت است. آيا اگر موسيقي بيروني ادعيه در كنار هم در يك اثر قرار گيرند و تكرار شوند، آيا صفت چنين عملي سخيف است؟ د-آقاي «عباس سليمي» در مصاحبه شان فرمودند كه هر كسي صلاحيت قرائت قرآن را ندارد و نياز به دريافت مجوز و رعايت ضوابط است. آيا ايشان مطمئن هستند كه تمامي مسلمانان دنيا براي قرائت قرآن از نهادي مشخص مجوز مي گيرند. واقعا براي قرائت آن بايد از نهادي مجوز گرفت. احتمالا منظور ايشان صرفا آموزش قرآن، آن هم در كلاس هاي رسمي بود والا ما كه در مكتب خانه قرائت قرآن آموختيم.
6) محسن نامجو در گفتگوهاي خود با خبرگزاري هاي رسمي و روزنامه هاي كثيرالانتشار ايران، بارها اعلام كرده كه فردي مذهبي است و از خانواده اي مذهبي برآمده است. در اثبات اين مدعا مي توان به ترانه هايي كه براي امامان شيعه با عناوين «علي» (در مدح حضرت علي(ع)) و «ياس به زنجير» (در سوگ سالار شهيدان امام حسين(ع)) سروده و اجرا كرده است، اشاره كرد.
7) اينجانب به وكالت از برادرم صريحا تاكيد مي كنم كه اين امر، بدون نيت توهين، بدون قصد قبلي و صرفا بصورت خصوصي و شخصي بوده است. گرچه لحن هاي اجرا شده در آن قطعه شايد براي ما نامانوس باشد، اما اغلب اين لحن ها در كشورهاي عربي رايج هستند. بنا به موارد فوق مشخص است كه هيچ قصد قبلي متناسب با عناوين اتهامي در اين خصوص وجود نداشته و ندارد. كسانيكه «محسن نامجو» را از نزديك مي شناسند، او را آدمي مومن، معتقد به شعائر ديني و مذهبي، محجوب و مودب مي دانند كه تصور تعرض به اعتقادات ديني در مورد وي غيرقابل باور است. با وجود همه اين موارد براي رفع هرگونه شائبه بدين وسيله اعلام مي دارم كه «محسن نامجو» از بابت پخش غيرمجاز اين تجربه شخصي متاسف بوده و عذرخواه كساني است كه احساسات ديني شان جريحه دار شده است. «محسن نامجو» اطمينان دارد كه با توجه به توضيحات فوق، آقاي سليمي و ساير بزرگان با ديده خطاپوش به اين موضوع خواهند نگريست، چراكه تحمل اين اتهام ناروا فارغ از اينكه مجازاتي به آن تعلق گيرد يا خير، فراتر از توان و تحمل خود و خانواده اش است.
8) در خاتمه لازم به ذكر است كه «محسن نامجو» روز پنج شنبه 7 شهريورماه 87 يادداشتي را در سايت خود با اين مضمون گذاشته است: «اينجانب محسن نامجو از اخبار امروز مطلع شدم. اين موضوع توسط مراجع دولتي در سال گذشته با من مطرح شده بود و من متن توضيحي راجع به اين قطعه را به ايشان ارائه دادم كه هيچگاه چاپ نكردند. بزودي توضيح رسمي اينجانب راجع به اين قطعه در سايت اينترنتي خودم و سايت هاي خبري ايران ارائه خواهم داد تا هيچ گونه شك و شبهه اي پيش نيايد. خداوند همه ما را به راه راست هدايت كند.»
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن