تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806598233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوش بايد به سياست هاي خود پايان د هد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بوش بايد به سياست هاي خود پايان د هد
يك روزنامه نگار سرشناس انگليسي در مقاله ايي انتقادي به شت سيا ست هاي "بوش" را زير سئوال برده و خواهان پايان بخشيدن به آن ها گشته است .
به گزارش باشگاه خبر نگاران ،پايگاه تحليلي ميدل ايست آن لاين در مقاله ايي به قلم "پاتريك سيل "روزنامه نگار شهير انگليسي و كارشناس ويژه امور خاور ميانه مي نويسد :"بلاياي موجود در عراق و افغانستان،بحران ايران و پاكستان و فراموشي فرايند صلح بين اعراب و اسراييل همگي ميراث سياست هاي نادرست "بوش"رييس جمهور آمريكا بوده اند واو مسئول حل بدبدختي هاي به وجود آمده براي مردم جهان مي باشد .

"سيل "در بخش آغازين مقاله اي خود مي نويسد :"اگر تمامي ملل نيز در انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا شركت نمايند ،به طور يقين "باراك اوباما "پيروز خواهد شد و البته آمريكا به ويژه در اروپا و جهان عرب بايد اعتبار و قدرت از دست رفته خود را به دست آورد و اين مسئله براي "اوباما "دشوار مي باشد .

البته درانتخابات آمريكا به خاطر عوامل پشت پرده اي بسياري كه در آن حضور داشته و نفوذ برخي از قدرت هاي استكباري ،نمي توان بر "اوباما" نيز حساب باز نمود ،اين در حالي مي باشد كه آخرين نظر سنجي ها حاكي از آن است كه مردم ايالات متحده اي آمريكا در سراشيبي سقوط قرار گرفته اندو هيچ فرصتي براي پوشاندن حماقت هاي هشت ساله اي "بوش" باقي نمانده است .

نويسنده با اشاره به ناكامي هاي "بوش "در هشت سال گذشته و ماجراي يازدهم سپتامبر مي نويسد :"چرا بايد چند فرد تحصيل كرده عرب با حمله هاي انتحاري و از دست دادن جان خود قصد ضربه به آمريكا را داشته باشند؟جواب اين سئوال براي سياسستمداران و كارشناسان آمريكايي در نحوه اي عملكرد"بوش" در منطقه خاور ميانه و جهان مي باشد .دلايل آن به شرح ذيل مي باشند :نيم ميليون سرباز آمريكايي در سال 1991 به بهانه اي نبرد با عراق و آزاد سازي كويت وارد منطقه اي خاور ميانه شدند .دوم به دنبال خروج ارتش شوروي سابق از افغانستان ،آمريكا هزاران مسلمان اين كشور را با سلاح به حال خود واگذار نمود .سوم اين كه بعد از نبرد اول خليج فارس ،عراق با سيزده سال تحريم و فشار شديد مواجه شد . چهارم اين كه آمريكا در برابر جنايت هاي وقيحانه اي رژيم اشغالگر قدس وتهاجم هاي هوايي بيشمار آن ها تنها صبر پيشه نمودو هيچ عكس العملي نشان نداد.

در ادامه اين مقاله نويسنده خاطر نشان ساخت :"آمريكا به جاي بازنگري در سياست هاي خود به دنبال حمله هاي 11 سپتامبر روبه ايجاد اصلاحات در جهان عرب آورد و حتي در عراق از قواي نظامي استفاده نمود .در اين جا بود كه ميليون ها نفر از اعراب سياست هاي بوش را "نبرد با اسلام "بر آورد نمودند.ماجراي "صدام حسين "و عدم وجود سلاح هاي كشتار جمعي نيز رسوايي ديگر براي" بوش" بود. در حالي كه اسراييل تهديد بالقوه ايي هسته ايي براي خاور ميانه بوده دولت بوش با وقاحت در سال 2003 به عراق حمله و بخاطر آن صد ها هزار نفر كشته و چهار ميليون نفر عراقي آواره شدند .اين نبرد خسارت هاي بسيسار شديدي را نيز بر پيكر ارتش آمريكا وارد و بنگاه هاي مالي آمريكا نيز ورشكستنه شدند .حال بايد "اوباما "با درك مسايل فوق سربازان عراقي را به آمريكا برگرداند .

"سيل "در ادامه به دخالت نيرو هاي آمريكايي در افغانستان پرداخته و مي نويسد :"هم زمان با تهاجم به عراق آمريكا به بهانه اي كشتن "اسامه بن لادن "و گروه "القاعده "وارد نبرد با افغانستان شد و در اين راه متحدين خود را نيز وارد ماجرا نمود .اين نبرد نيز توسط "ناتو "و سران آمريكا ناديده انگاشته شد در حالي كه پايتخت افغانستان زير حملات "طالبان" بوده ؛پاكستان بي ثبات گشته و نيروهاي هم پيمان آمريكا در حال كشته شدن مي باشندكه نمونه اي اخير آن كشته شدن يازده سرباز فرانسوي بود.

در ادامه اين مقاله نويسنده به "ايران "اشاره داشته و مي نويسد:يكي از مهمترين اشتباه هاي دولت بوش عدم توانايي در برقرار ارتباط سياسي با ايران بود .ارتباط سياسي بين دوكشور با خروج شاه سابق ايران بيش ازسي سال است كه قطع مي باشد و "بوش "به جاي جبران اين اشتباه با همان نياتي كه در راه حمله به عراق و افغانستان داشت در صدد حمله به جمهوري اسلامي بر آمد و سعي نمود اين كشور را نه تها تهديدي براي اسراييل بلكه براي تما مي جهان قلمداد نمايد .

نويسنده با اشاره به سياست هاي "اوباما" و شعار هاي انتخاباتي اش در قبال ايران مي نويسد:اوباما ،از امكان گفتگو با ايران باب سخن به ميان آورده و به نظر مي رسد اودرك نموده كه آمريكا بايد باب ارتباط بين كشور هاي جهان سوم و مسلمان از قبيل "ايران" را باز نمايد .

اين مقاله در پايان با اشاره به سفر هاي بي اثر "رايس"،وزير امور خارجه آمريكا به اسراييل و منطقه اي خاور ميانه و بد رفتاري مقام هاي صهيونيستي با اسراي فلسطيني و وحشي گري آن ها همگي را در نتيجه اي سياست هاي نادرست "بوش " دانسته و راه "اوباما " را براي بدست آوردن اعتبار دوباره براي ايالات متحده بسيار دشوار و طولاني بر مي شمارد .
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن