تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815628376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش خشونت رفتاري با بازي هاي رايانه اي خشن/بالابودن خطر اعتياد به رسانه هاي الكترونيكي در كودكان بيش فعال


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: افزايش خشونت رفتاري با بازي هاي رايانه اي خشن/بالابودن خطر اعتياد به رسانه هاي الكترونيكي در كودكان بيش فعال
انجام بازي هاي رايانه اي بخصوص بازي هاي سرشار از خشونت و پرخاشگري علاوه بر اعتياد آور بودن رفتارهاي خشونت آميز را نيز در نوجوانان افزايش مي دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، روانشناسان دانشگاه ابرهارد كارلز توبينگن آلمان طي يك تحقيق كه برروي 1400 دانش آموز در مدت زمان دو سال انجام دادند ارتباط مدت زمان و ميزان استفاده از بازي هاي رايانه اي پرخشونت در دوران كودكي و واكنش آنها در دوران نوجواني در موقعيت هاي بروز مشكل آزمايش و برررسي كردند.

بنابر اين گزارش، نتيجه اين تحقيق نشان داد كه با افزايش استفاده از بازي هاي پرخشونت آمادگي بروز رفتارهاي مشابه آن در سنين 12 تا 14 سالگي افزايش مي يابد.

براساس اين گزارش، متخصصان معتقدند براي جلوگيري از بروز اين پيامدهاي منفي و كاهش بروز رفتارهاي خشونت آميز در جامعه هم والدين و هم اولياي مدرسه بايد از انجام چنين بازي هايي توسط كودكان جلوگيري كنند.

****بالابودن خطر اعتياد به رسانه هاي الكترونيكي در كودكان بيش فعال

متخصصان دريافتند كودكان و نوجوانان مبتلا به سندرم بيش فعالي و عدم تمركز بيشتر در معرض خطر اعتياد به رسانه هاي الكترويكي قرار دارند.

به گزارش خبرگزاري آلمان، به گفته متخصصان كلينيك روان درماني كودكان و نوجوانان برلين آلمان افراد مبتلا به سندرم بيش فعالي و عدم تمركز بيشتر جذب رسانه هاي الكتريكي مي شوند.

بنابر اين گزارش، بازي هاي آن لاين و چت كردن بسيار سريع كودكان مبتلا به اين عارضه را تحريك كرده و به خود جذب مي كند.

اين گزارش مي افزايد، افراد مبتلا به ADHS اغلب توسط محيط اطراف خود پذيرفته نمي شوند و طرد و محدود مي شوند و به همين دليل رسانه هاي الكتريكي براي اين افراد مجذوب كننده تر است زيرا آنها را سريعتر به موفقيت نزديك مي كند.

براساس اين گزارش، متخصصان معتقدند حمايت هاي اجتماعي از كودكان و نوجوانان مبتلا به اين عارضه مي تواند آنها را از خطراتي كه در نتيجه طرد شدنشان از اجتماع در معرض آن قرار دارند نجات دهد.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن