تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819505010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه يك كارشناس تغذيه براي روزه گرفتن حتما سحري بخوريد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توصيه يك كارشناس تغذيه براي روزه گرفتن حتما سحري بخوريد
علمي آموزشي. پزشكي . تغذيه . سحري
يك كارشناس تغديه توصيه كرد با توجه به اينكه سحري مهمترين وعده غذايي ماه رمضان است تمام افراد و بخصوص بيماران مبتلا به ديابت بدون سحري مجاز به گرفتن روزه نيستند.

كيانا معدنچي كارشناس تغذيه و رژيم‌هاي درماني در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا گفت وعده غذايي سحري بايد به گونه‌اي باشد كه مواد مغذي مورد نياز فرد طي روز را فراهم كند براي اين منظور در اين وعده غذايي بايد از كربوهيدرات‌هاي پيچيده همانند نان سنگك و نان سبوس دار و از مواد غذايي حاوي فيبر استفاده شود.

وي افزود نان سبوس دار خاصيت سير كنندگي و دير هضمي دارد كه با متعادل و طبيعي نگه داشتن ميزان قند خون احساس گرسنگي و ضعف را به تاخير مي‌اندازد اين كارشناس تغذيه در خصوص بيماران مبتلا به ديابت يادآور شد افراد و بخصوص بيماران مبتلا به ديابت در وعده غذايي سحر بايد از نوشيدني‌هاي حاوي كافئين‌هاي غليظ ؟ چاي غليظ ، نوشابه و غذاهاي پر چرب و سرخ شده خودداري كنند زيرا اين مواد باعث دفع املاح بدن و در نتيجه احساس تشنگي شديد مي شوند.

اين كارشناس تغذيه با بيان اينكه ميزان وعده غذايي سحر نبايد در حدي باشد كه فرد احساس سنگيني كند گفت فرد بايد با آرامش و بطور كاملا جويده غذا بخورد و بلافاصله بعد از خوردن سحري نخوابد.

معدنچي اضافه كرد خوابيدن بلافاصله بعد از خوردن سحري باعث احساس سنگيني و برگشت مواد از معده به مري مي‌شود كه براي پيشگيري از اين مشكل بهتر است حدود ‪ ۱۰‬دقيقه بعد از سحري پياده روي كرد.

اين كارشناس تغذيه يادآور شد يك نكته مهم ديگر در خصوص تغذيه ماه رمضان متعادل و متنوع نگه داشتن رژيم غذايي است به اينصورت كه با رعايت تنوع در مواد غذايي تمام مواد مغذي مورد نياز بدن شامل نان و غلات، سبزيجات، ميوه، لبنيات، گوشت، چربيها و كربوهيدارت‌هاي مورد نياز بدن تامين شود.

وي بر لزوم رعايت اصل تعادل نيز تاكيد كرد و گفت و حذف يك وعده غذايي نهار در ماه رمضان نبايد باعث شود كه او در ساير وعده‌هاي غذايي حجم فراواني از مواد غذايي را مصرف كند.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن