تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815442120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين سيستم پيشرفته تنفس مصنوعي كشور در بيمارستان نمازي شيراز را


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: نخستين سيستم پيشرفته تنفس مصنوعي كشور در بيمارستان نمازي شيراز راه‌اندازي شد



سرپرست علمي بخش‌هاي مراقبت ويژه بيمارستان نمازي گفت: نخستين سيستم پيشرفته تنفس مصنوعي كشور با عنوان " تهويه مصنوعي هماهنگ با تحريكات عصبي" در بيمارستان نمازي شيراز راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، فريد زند افزود: اين يك سيستم جديد در دستگاه‌هاي تنفس مصنوعي است كه براي بيماراني كه در بخش مراقبتهاي ويژه بستري مي‌شوند و به استفاده از دستگاه براي تنفس مصنوعي نياز دارند، مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

زند ادامه داد: پيش از اين احتمال عدم هماهنگي در تنفس بين بيمار و دستگاه تنفس مصنوعي وجود داشت كه با راه اندازي سيستم جديد، بيشترين هماهنگي بين بيمار و دستگاه به وجود مي‌آيد.

وي اظهار داشت : به دليل ايجاد اين هماهنگي نياز به استفاده از داروهاي خواب آور براي آرام كردن بيمار به منظور هماهنگ شدن با دستگاه كاهش مي يابد.

زند در زمينه چگونگي فعاليت سيستم جديد،‌ گفت: تغذيه بيماران بستري در بخشهاي مراقبتهاي ويژه از طريق لوله انجام مي‌شود كه در روش جديد،‌ گيرنده‌هاي مخصوصي روي لوله‌هايي كه غذا به بدن بيمار مي رساند تعبيه شده كه وظيفه آنها ثبت فعاليت الكتريكي ديافراگم كه مهمترين عضله تنفسي بدن است و اطلاع به پزشك است.

وي افزود: بر اين اساس در هر دم و بازدم كه دستگاه بيشترين هماهنگي را با بيمار دارد متناسب با نياز بيمار اقدام به تنفس دهي مي‌كند.

زند اظهار داشت: در دستگاه‌هايي كه در روش پيشين براي تنفس مصنوعي دادن به بيمار مورد استفاده قرار مي گرفت‌، استفاده مي‌شد.‌ براي تشخيص دم و بازدم از فشار راه هوايي بيمار استفاده مي‌شد كه اين مسئله موجب ناهماهنگي مي‌شد.

زند بيان كرد: در حال حاضر براي درمان بيماراني كه در بخش مراقبتهاي ويژه عمومي بيمارستان نمازي شيراز بستري مي‌شوند امكان استفاده از سيستم تهويه مصنوعي هماهنگ با تحريكات عصبي (Neurally Adjusted Ventilatory Assist) وجود دارد.

وي افزود: كمك به آسايش و آرامش بيشتر بيمار در طول اقامت در بخش مراقبتهاي ويژه، كمك به جدا كردن سريع‌تر بيمار از دستگاه تنفس مصنوعي، كم شدن طول اقامت بيمار در بخش ICU و ترخيص سريع‌تر،‌ كاهش عوارض استفاده از دستگاه‌هاي تنفس مصنوعي مانند عفونت ريه و كاهش هزينه‌هاي مربوط به بستري بيماران در بخشهاي ICU از ديگر ويژگي‌هاي مثبت استفاده از سيستم پيشرفته تنفس مصنوعي در بيمارستان نمازي شيراز است.

زند گفت: با گذشت حدود 9 روز از آغاز فعاليت اين سيستم 4 بيمار با اين شيوه مورد درمان قرار گرفته‌اند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن