تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816608886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معتبرترين ناشر علمي جهان، انتشار مجله‌ علمي ايراني را برعهده گرف�


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: /افتخاري ديگر براي جامعه علمي ايران/
معتبرترين ناشر علمي جهان، انتشار مجله‌ علمي ايراني را برعهده گرفت



رييس دانشگاه صنعتي شريف از انتشار مجله‌ علمي دانشگاه با نام «ساينتيا ايرانيكا» (Scientia Iranica) از سوي يكي از معتبرترين ناشران علمي بين‌المللي (انتشارات الزوير) خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دانشگاه صنعتي شريف از حدود 17 سال پيش به انتشار مجله‌ علمي «ساينتيا ايرانيكا» اقدام كرده است. اين دانشگاه تنها موسسه آكادميك كشور است كه سالانه بيش از 22 شماره مجله علمي به زبان انگليسي در زمينه‌هاي مختلف دانش و فناوري منتشر مي كند.

از ابتداي سال 2011، انتشارات معتبر بين‌المللي «الزوير» كه بيش از دو هزار و 500 نشريه علمي بين‌المللي را منتشر مي كند، توليد و نشر مجله «ساينتيا ايرانيكا» را بر عهده گرفته كه افتخاري براي جامعه ئعلمي كشور به شمار مي رود.

دكتر رضا روستاآزاد، رييس دانشگاه صنعتي شريف در نشست خبري اعلام انتشار اين نشريه علمي ايراني توسط انتشارات «الزيور» اظهار كرد: مجله‌ ساينتيا ايرانيكا از وزن و اعتبار بالايي برخوردار است به گونه‌اي كه به عنوان تنها مجله علمي در كشور توسط يكي از بزرگترين ناشران بين‌المللي به چاپ مي‌رسد.

وي با اشاره به اهميت افزايش سهم محققان ايراني در توليد علم دنيا به عنوان يكي از اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله تصريح كرد: در اين حوزه رسالتي براي دانشگاه تعريف شده كه سمبل احساس مسووليت در اين زمينه را انتشار مجله‌ «ساينتيا ايرانيكا» مي‌دانيم.

روستاآزاد با بيان اين كه دانشگاه‌هاي كشور در عرصه‌ داخلي و در بين كشورهاي فارسي زبان، رسالت ديگري دارند، عنوان كرد: انتشار مطالب و علوم مرز دانش در حوزه‌ كشورهاي فارسي زبان رسالت ديگر دانشگاه‌هاست كه دانشگاه صنعتي شريف تجلي آن را در انتشار مجله‌ فارسي زبان «شريف» نمايان ساخته كه به همراه مجله‌ «ساينتيا ايرانيكا» جزو مجلات علمي پژوهشي هستند.

وي در خصوص وظايف دانشگاه‌ها در حوزه‌هاي ترويجي علم گفت: فعاليت در حوزه‌ ترويج علم از ديگر وظايف دانشگاه‌هاست كه دانشگاه صنعتي شريف در بهار سال جاري درصدد چاپ اولين شماره مجله علمي ترويجي خود برآمد كه به همراه دو مجله‌ ديگر بتوانند مجموعه‌اي از تجليات احساس مسووليت و مسووليت‌پذيري دانشگاه را نسبت به جامعه ملي و بين‌المللي به اثبات برسانند.

دكتر ابوالحسن وفايي، سردبير نشريه‌ علمي «ساينتيا ايرانيكا» هم اظهار كرد: نشريه‌ علمي قلب تپنده‌ هر موسسه علمي است كه موجب پويايي آن موسسه مي‌شود.

وي افزود: مجله‌ ساينتيا ايرانيكا حدود 17 سال پيش به وجود آمد و خوشبختانه هميشه مورد حمايت روسا ومديران پژوهشي وقت قرار گرفته است و تنها مجله‌اي است كه سالانه 22 شماره در شش عنوان مختلف در الزوير به چاپ مي‌رسد.

وي با تشريح مجلات به چاپ رسيده در الزوير از كشورهاي مختلف تصريح كرد: كشور چين 26 مجله، عربستان 11 مجله، استراليا، كانادا و مصر هفت مجله، ژاپن چهار مجله، روسيه و برزيل دو مجله و بحرين، هند، كره جنوبي، ‌آرژانتين و آفريقايي جنوبي هر كدام يك مجله را به چاپ مي‌رسانند كه دانشگاه صنعتي شريف اين افتخار را دارد كه به عنوان تنها دانشگاه در دنيا 22 مجله سالانه در شش عنوان مختلف به چاپ مي‌رساند.

وفايي افزود: ساينتيا ايرانيكا توسط 15 ناشر در دنيا نمايه مي‌شود كه مهمترين آ‌ن اسكوپوس و از اين پس الزوير است.

سردبير نشريه‌ علمي ساينتيا ايرانيكا در خصوص فوايد چاپ اين نشريه در الزوير و مانند آن تصريح كرد: ارتقاي رتبه دانشگاه ناشي از چاپ اين مجله توسط يك انتشارات بين‌المللي و افزايش ايمپكت فاكتور (ضريب تاثير) مقالات ارائه شده در اين مجله و نهايتا افزايش مجدد رتبه دانشگاه ناشي از افزايش ايمپكت فاكتور مقالات از فوايد انتشار اين نشريه‌ علمي ايراني در عرصه جهاني است.

وي اضافه كرد: از چند هفته پيش تا كنون 45 مقاله دريافت كرده‌ايم كه با مقايسه با گذشته 52 درصد افزايش دريافت مقاله را شاهد بوده‌ايم و با وجود اين كه در گذشته مشتريان بين‌المللي حاضر به خريد اين مجله از دانشگاه بوده‌اند با مديريت خوب دانشگاه اين امر محقق نشد و اكنون شاهديم كه مجله‌ي ساينتيا ايرانيكا در سطح بين‌المللي و توسط معتبرترين ناشر بين‌المللي به چاپ مي‌رسد.

وفايي با بيان اين كه ساينتيا ايرانيكا جزو 2500 مجله چاپ شده توسط الزوير است، خاطرنشان كرد: تمام مقالات ارائه شده در اين مجله از موسسه‌ي DOI داراي شناسنامه هستند كه مي‌توان از طريق اين شناسنامه به راحتي به مقالات دسترسي پيدا كرد.

به گزارش ايسنا، وي در ادامه عنوان كرد: رويكرد ما به هيچ وجه رد كردن مقاله دانشمندان ايراني نيست چه بسا كه براي افزايش كيفيت مقالات ايرانيان و چاپ آنها در اين مجله حدود دو سال بر روي آنها كار كرده و آنها را مورد بررسي قرار مي‌دهيم. همچنين تمام مراحل چاپ مقاله در اين مجله مانند ويراستاري، تحليل مقاله، داوري و غيره توسط جوانان ايراني به انجام مي‌رسد كه درصدديم در آينده اين هيات تحريريه را حفظ كنيم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 441]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن