تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816237879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمی خواستم از نام بیضایی سوءاستفاده کنم!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: گفتگو با کارگردان «مرهم»: نمی خواستم از نام بیضایی سوءاستفاده کنم!


[تصویر: 10c2959f151bd7f34f9ed133370a68a3.jpg]










از توصیف بیضایی برای طراحی پوستر «مرهم» استفاده کردم اما نام وی را روی پوستر نیاوردم به خاطر اینکه دوست نداشتم به سوءاستفاده از نام این فیلمساز متهم شوم.
[تصویر: break.gif]










خوشبختانه طی روزهای اخیر فروش «مرهم» سیر صعودی داشته است و به طور متوسط روزی ۵ میلیون تومان فروخته است. این می تواند امتیازی باشد برای سینمای ایران که مخاطبان آن یک درام اجتماعی استاندارد را به عنوان فیلم مطلوب خود برگزیده اند. بخش دوم گفتگوی شبکه ایران با علیرضا داوودنژاد به بحث پیرامون بازی های اثرگذار فیلم و استفاده از توصیف بیضایی برای طراحی پوسترهای «مرهم» اختصاص یافته است.
در «مرهم» نه فقط در انتخاب بازیگر اصلی بلکه برای انتخاب بازیگران نقش های فرعی هم به دقت عمل کرده اید.
یکی از ویژگی های «مرهم» بازی های به شدت اثرگذار آن است. دلیل اصلی کیفیت بالای بازیگری این کار آن بود از همان زمان که ایده اصلی فیلم به ذهنم آمد یعنی سال ۱۳۸۶ تا یک سال بعد که بازیگران را انتخاب کرده و مدتی پس از آن که فیلمبرداری را شروع نمودم همواره به طور مرتب به تجزیه و تحلیل ذهنی کاراکترها می پرداختم ضمن اینکه با تمام بازیگران هم ارتباط مستقیم داشتم و به همین دلیل است که می بینید بازی های فیلم به شدت طبیعی از کار درآمده.

شاید به همین دلیل باشد که می بینیم بازی یک نابازیگر مثل کبری حسن زاده هم به شدت طبیعی از کار درآمده!؟
شاید باورتان نشود اما همکاری با گروه بازیگران این کار آن قدر چندجانبه شده بود که طی دوران فیلمبرداری گرفتار پشت صحنه زیادی نبودیم یعنی فضای پس از "دوربین صدا حرکت" چندان تفاوتی با فضای پشت صحنه نداشت یعنی تمام بازیگران به نوعی نقش های شان را زندگی کردند و در نهایت این زندگی است که در «مرهم» جریان دارد.

رضا داوودنژاد هم هرچند طی سالهای اخیر اغلب در نقشهای کمدی و غالبا شبیه به هم ظاهر شده اما در «مرهم» یک بازی کاملا متفاوت و دوبعدی ارائه می دهد و به خوبی می تواند شخصیتی را ایفا کند که در پس ظاهر ریلکس خود نگاهی تیزبینانه به وقایع دارد.
این مساله هم بدون شک به رابطه صمیمانه ای بازمی گردد که حین پیش تولید کار درگیرش بودیم. من از سال ۸۷ که بازیگران را انتخاب کردم تا ۸۸ که کار را کلید زدم، مدام راجع به نقشها با بازیگران صحبت کردم. رضا هم دقیقا طی همین پروسه بود که خیلی خوب نقش را شناخته و با کمک من دریافت چگونه باید به گونه ای اثرگذار این نقش را ایفا کند.

«مرهم» ساختاری شبه مستند دارد و شاید اگر بازیگرانی نظیر رضا داوودنژاد و طناز طباطبایی در فیلم حضور نداشتند، به سختی می شد فهمید که با یک درام بلند سینمایی روبه هستیم. این مستندگرا بودن سیر فیلم چگونه خلق شد؟
مستندگرا بودن لحن روایی «مرهم» هم کاملا عامدانه است. این روزها زیبایی شناسی دیجیتال به یک زیبایی شناسی عمومی بدل شده و از موبایل گرفته تا دوربین های نیمه حرفه ای دیجیتال به عنوان ابزاری برای تولید آثار سینمایی به کار می روند. من هم به عنوان یک سینماگر باید بتوانم با این نوع زیبایی شناسی کنار آیم چراکه حرکت در جهت استفاده درست از روش تصویربرداری دیجیتال نه تنها مستندگرا بودن کار را تقویت می کند بلکه می تواند عاملی باشد برای باورپذیر شدن بسیاری از اتفاقات درونی فیلم.

پس اینکه برخی سکانس های «مرهم» واقع گرایی آثاری را دارد که توسط ابزاری نظیر دوربین های موبایل خلق می شوند، بی علت نیست!
ببینید، دلیلی وجود ندارد که در استفاده از اله مان های مثبت یک تکنولوژی مقاومت نشان دهیم. موضوع فیلم های خانوادگی بخشی از واقعیت اجتماع پیرامونی است اگرچه از این ابزار هم بارها سوءاستفاده هایی صورت گرفته اما این وجهه منفی نباید باعث شود برای باورپذیر شدن فیلمهایمان به سمت استفاده از زیبایی دیجیتال نرویم. من هم در «مرهم» از این ویژگی استفاده کردم و خوشحالم که بازخورد کار هم مثبت بوده است.
در سینمای ایران کمتر پیش می آید که سینماگران برای طراحی پوستر فیلم وقت بگذارند و اغلب با کولاژ یکی دو چهره اول فیلم، یک پوستر دم دستی تهیه می شود اما «مرهم» به لحاظ طراحی پوستر هم کار متفاوتی است.
برای طراحی پوستر فیلم دقت زیادی کردم که پوستر بتواند فضای درونی فیلم را به خوبی منعکس کند. در این زمینه شیبان خاقانی طراح پوستر خیلی خوب ایده های مرا پیاده کرد. اگر دقت کنید در پوسترهای فیلم هیچ تاکید خاصی بر چهره بازیگران نکرده ایم و به جای آن کوشیده ایم فضای تلخ و در عین حال حقیقی فیلم را به پوستر تسری دهیم.

در پوستر «مرهم» به مانند آثار معتبر سینمای جهان یک جمله تبلیغی هم برای فیلم آورده اید. آن هم توصیف بیضایی درباره این فیلم که می گوید «در زندگی زخمهایی هست که نیازمند مرهم است».
بله، در بالای پوستر هم توصیف بهرام بیضایی درباره این فیلم را آوردم چراکه فکر می کردم هر جمله تبلیغی دیگری برای «مرهم» انتخاب کنم نخواهد توانست اثرگذاری توصیف زیبای بیضایی را داشته باشد.

پس چرا نام بیضایی را در کنار این توصیف زیبا نیاوردید؟
اسم بیضایی را نیاوردم شاید به خاطر اینکه دوست نداشتم به سوءاستفاده از نام این فیلمساز متهم شوم. همین حالا هم هستند بسیاری از دوستان که می گویند داوودنژاد با تاکید بیش از حد بر دیدگاه مثبت بیضایی درباره «مرهم» می کوشد برای فیلمش تبلیغ کند اما حقیقتا من چه هنگام ساخت «مرهم» و چه حالا که زمان اکران آن است، فقط و فقط به بالا بردن اثرگذاری فیلم بر مخاطب فکر می کردم نه این گونه مباحث حاشیه ای.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن