تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812789472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از فيلم جنجالي كوئن ها تا بدعت كيارستمي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: از فيلم جنجالي كوئن ها تا بدعت كيارستمي


ترجمه: بهاره مهرنژاد: بالاخره انتظار ها به پايان رسيد و قديمي ترين جشنواره سينمايي جهان چهارشنبه شب - 27 آگوست - در جزيره ليدو در ايتاليا كليد خورد. شصت و پنجمين جشنواره فيلم «ونيز» در حالي آغاز شد كه آخرين ساخته اتان و جوئل كوئن و با بازي ستارگان سينماي هاليوود در اولين سانس نمايش بخش خارج از مسابقه روي پرده رفت. كمدي سياه «پس از خواندن بسوزان» با بازي جورج كلوني، براد پيت، جان مالكوويچ، تيلدا سوئينتن، فرانسيس مكدارمند و ريچارد جنكينز درباره يك مامور اخراجي سازمان سياست كه خاطرات او به اشتباه دست دو كارمند يك باشگاه ورزشي مي افتد. آنها مي كوشند اين خاطرات را بفروشند، اما شرايط به هم مي ريزد و كنترل كار از دست همه خارج مي شود. آخرين ساخته برادران صاحب نام هاليوود در اولين نوبت نمايش خود چنان جنجالي آفريد كه منتقدان از آن به عنوان فيلمي تاثيرگذار بر سياست آمريكا نام مي بردند. جورج كلوني نيز در مصاحبه با خبرنگار روزنامه كوريره دلا سرا ضمن اظهار خرسندي از حمايت برگزاركنندگان جشنواره از نمايش «پس از خواندن بسوزان» و با اشاره به نمايش عمومي فيلم در آمريكا دو هفته بعد از پايان جشنواره «ونيز» گفت: «انتخابات آينده آمريكا با نمايش اين فيلم مسير ديگري را طي خواهد كرد.»

وي همچنين از آخرين ساخته برادران كوئن به عنوان فيلمي تلخ ياد كرد و افزود: «توليد اين فيلم در روزهايي كه سينماي آمريكا به دليل اعتصابات 14 روزه فيلمنامه نويسان دوران پرتنشي را مي گذراند بسيار جسارت آميز بود. به هر حال اين يك فيلم مستقل است كه سياست هاي فعلي دولت آمريكا را به سخره مي گيرد و با توجه به چنين مضموني بايد منتظر واكنش هاي مردم پس از اكران عمومي باشيم.»
برادپيت ديگر بازيگر اين فيلم نيز كه بيشتر ترجيح مي داد با خنده و شوخي از زير بار سوالات خبرنگاران شانه خالي كند، گفت: «پس از خواندن بسوزان» تصوير ساده و جسورانه اي است از كشوري كه در حال تغيير است و رئيس جمهوري كه به حماقت هايش فقط بايد خنديد.»
-
آغاز خوب شيرين

اما براي ايرانيان شايد مهم ترين خبر نخستين روز جشنواره نمايش فيلم «شيرين» جديدترين ساخته عباس كيارستمي بود. اولين فيلم به نمايش درآمده از ايران فيلم «شيرين» جديدترين ساخته عباس كيارستمي بود كه به مدت 92 دقيقه با زيرنويس انگليسي و ايتاليايي روي پرده رفت.«عباس كيارستمي» از ايران نيز كه با فيلم «شيرين» در جشنواره امسال ونيز حاضر است پنجشنبه 28 آگوست روي فرش قرمز حاضر شد و در حالي كه به درخواست عكاسان عينك مشهور خود را برداشته بود، عكسي به يادگار گرفت.
داستان جديدترين ساخته سينمايي كيارستمي كه مطبوعات ايتاليا آن را فيلمي كاملاً زنانه توصيف كردند، روايتي است متفاوت از داستان افسانه اي «شيرين» كه كيارستمي آن را با حضور 114 بازيگر زن سينماي ايران به همراه ژوليت بينوش بازيگر فرانسوي ساخته است. علاوه بر افتتاحيه در روزهاي پنجشنبه و جمعه نيز براي تماشاگران حاضر در «ونيز» نمايش داده شد. سايت سينمايي close up در نوشتاري «شيرين» را تجربه اي نامتعارف
از سينماي ايران دانست و نوشت:«كيارستمي در اين فيلم به ستايش نگاه پرداخته است. همراه شدن با بازيگراني كه به صورت صامت به تصويري خيره شدند كه تماشاگر از عكس العمل آنها و با خيره شدن به نگاه آنها مي تواند به ماهيت آن پي برد، تجربه اي است كه تنها در سينماي كيارستمي در دسترس است. «شيرين» روايتي رئاليستي است كه همچون ديگر آثار كيارستمي ساده، روان و سرشار از غنا و معنويت است. عدسي دوربين او اين بار نيز به فيلترهاي متنوع سينمايي، به نورهاي عجيب و مصنوعي و حتي به ريل و كرين و تراولينگ عادت ندارد و كادرش همچنان فاقد غلو و زياده گويي است.
برخلاف نشست خبري فيلم «پس از خواندن بسوزان» كه خبرنگاران سوالات پوچ و بي معني از «براد پيت» و «جورج كلوني» پرسيدند، در نشست خبري فيلم «شيرين»، «كيارستمي» مجبور بود درباره فيلم ديجيتالي تجربي خود، حتي به سوالات سياسي هم پاسخ دهد.
به گزارش ورايتي، وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از او خواست تا نظرش را درباره برنامه هسته اي و موضع رئيس جمهور ايران در قبال رژيم صهيونيستي بگويد، گفت: «ما به اينجا آمده ايم تا درباره سينما و عشق صحبت كنيم. من وارد مسائل سياسي نمي شوم.»
طبق برنامه جشنواره ونيز، «شيرين» امروز (جمعه) در نوبت سوم نمايش داده مي شود.
ديگر فيلمي كه در روز نخستين جشنواره به نمايش درآمد و توانست به مذاق منتقدان خوش آيد، فيلم «والنتينو؛ آخرين امپراطور» به كارگرداني مت تيرنر بود كه به زندگي والنتينو طراح لباس معروف اختصاص داشت. ترنر در اين فيلم با نگاهي موشكافانه به ابعاد زندگي والنتينو دلايل برتري او در صنعت مد پرداخته بود. در نخستين روز جشنواره همچنين فيلم مستند pa-ra-da ساخته «ماركو پونته كورو» به نمايش درآمد. اين فيلم كه در بخش افق ها روي پرده رفت روايت زندگي كودكان يتيمي بود كه به عنوان دلقك هاي خياباني به كار مشغول بودند. پونته كورو در اين مستند نحوه نجات آنها از اين خيابان گردي را به نمايش درآورده بود. طبق اعلام سايت رسمي جشنواره در بخش افق ها در روزهاي آينده دو فيلم از سينماي ايران به نمايش درخواهد آمد. بهمن معتمديان كارگردان جوان ايراني با فيلم «خستگي» و رامين بحراني ديگر كارگردان جوان ايراني مقيم نيويورك با فيلم «خداحافظ سولو» در اين بخش حضور خواهند داشت.
-
يكشنبه خوب نادري

همچنين اميرنادري كارگردان پرآوازه ايراني با فيلم «وگاس» كه ابتدا «روياي لاس وگاس» نام داشت از ديگر كارگرداناني است كه از آمريكا براي به دست آوردن شير طلايي به رقابت با 20 فيلم ديگر به ونيز آمده است. فيلم «وگاس» پنجمين فيلمي است كه امير نادري بعد از خروج از ايران و در آمريكا ساخته است.«وگاس» با الهام از يك داستان واقعي ساخته شده و قصه خانواده فقير آمريكايي است كه با پسر خردسالشان در حاشيه شهر لاس و گاس زندگي مي كنند. آخرين ساخته نادري از فردا (دهم شهريور) به مدت سه روز در دو نوبت روي پرده خواهد رفت.
بابك كريمي تدوينگر ايراني و مشاور جشنواره فيلم ونيز در گفت وگو با دويچه وله درباره تازه ترين فيلم نادري گفت: «امير نادري با فيلم جديدش، وگاس كه در جشنواره ونيز حضور دارد به تكامل جديدي رسيده است.»
كريمي درباره تازه ترين ساخته نادري گفت: «وگاس فيلمي ا ست كه نتيجه يك تجربه 15 ،20 ساله شخصي مثل نادري در نيويورك است. فيلم هاي ديگر كه به اصطلاح فيلم هاي در راه بودند، كامل نبودند. براي همين است كه ما نبايد اين فيلم ها را به عنوان قدم بعدي مثلاً «دونده» يا «آب، باد، خاك» ببينيم. سيري بود كه تمام شد. ما بايد فرض كنيم كه نادري شخص جديدي است كه از اول شروع به فيلمسازي مي كند و بايد به بلوغي جديد برسد كه اين همين فيلم «وگاس» در ونيز است.»
شصت و پنجمين دوره جشنواره بين المللي فيلم ونيز با اعطاي شير طلايي جشنواره به آرمانو اولمي ، فيلمساز شهير ايتاليايي، به خاطر يك عمر فعاليت پرثمر سينمايي وي در روز شانزدهم شهريور به پايان مي رسد. سازمان دهندگان ونيز فيلمساز سرشناس ايتاليايي را هنرمندي لقب دادند كه براي تاباندن نور بر شرايط انساني راهي داستان هايي تازه روايت كرده است. اولمي شير طلايي افتخاري خود را به خاطر تاثير عميق آثارش بر سينماي نوين امروز دريافت مي كند. اولمي 76 ساله كه سال 1988 براي فيلم «افسانه الكلي مقدس» برنده شير طلايي بهترين فيلم ونيز شده از گرفتن جايزه افتخاري شصت و پنجمين دوره اين جشنواره معتبر ابراز خوشحالي كرد و گفت: «از آنجا كه من بازنشسته ام و ديگر فيلم نمي سازم، اين جايزه مي تواند من را بسيار خوشحال كند و لذت گرفتن آن را كاملاً بچشم.» شناخته شده ترين فيلم اولمي همچنان «درختي با كنده هاي چوبي» درباره زندگي يك روستايي اهل منطقه لومباري در اوايل قرن بيستم است كه نخل طلا بهترين فيلم جشنواره كن را در سال 1978 براي وي به ارمغان آورد. آرمانو اولمي همچنين سال 2005 فيلم «بليت ها» را به همراه عباس كيارستمي و كن لوچ كارگرداني كرد.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 504]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن