تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 15 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809590819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرهادي خبر داد:ايجاد اداره اي براي ثبت بين المللي اختراعات / اجراي پروژه نمايه سازي طرحها و مقاله هاي پژوهشي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فرهادي خبر داد:ايجاد اداره اي براي ثبت بين المللي اختراعات / اجراي پروژه نمايه سازي طرحها و مقاله هاي پژوهشي
رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران از مطالعه پروژه نمايه سازي طرحها و مقاله هاي پژوهشي خبر داد و گفت: صندوق حمايت از پژوهشگران كليه مراكزي كه دغدغه اين كار را دارند جمع كرده تا نمايه سازي سازي طرحهاي پژوهشي و مقاله ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر محمد فرهادي روز گذشته در نشست داوران و ناظرين طرحهاي پژوهشي در تالار علامه اميني دانشگاه تهران با بيان اين مطلب از نمايه سازي 200 مقاله در ISI طي دو سال اخير خبر داد و گفت: 20 درصد طرحهاي مصوب در صندوق حمايت از پژوهشگران كشور مربوط به پژوهشگران جوان (تازه هيئت علمي شده يا تازه فارغ التحصيل شده) است و مجريان 20 درصد پروژه هاي اين صندوق از ميان پژوهشگران زن هستند.

وي تاكيد كرد: صندوق حمايت از پژوهشگران كشور خاص اساتيد و محققان دانشگاهي نيست و هر ايراني محققي اعم از دولتي و غير دولتي، مقيم داخل يا خارج و دانشگاهي يا غير دانشگاهي مي تواند تحت پوشش صندوق حمايت از پژوهشگران كشور قرار گيرد.

دكتر محمد فرهادي به گسترش، توسعه و هدفمند شدن فعاليتهاي پژوهشي در كشور و سفارش پروژه هاي تحقيقاتي به عنوان دو زمينه براي ورود صندوق به عرصه تحقيقات اشاره كرد و گفت: صندوق حمايت از پژوهشگران كشور از اين پس سفارش دهنده پروژه هاي تحقيقاتي در 14 عرصه است.

رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران كشور به علوم انساني و هنر، علوم پزشكي و دامپزشكي، علوم و علوم زيستي، كشاورزي و منابع طبيعي و ميان گروهي به عنوان سر گروه هاي عرصه هايي اشاره كرد كه از اين پس توسط اين صندوق سفارش پژوهش داده مي شود.

وي از همكاري صندوق حمايت از پژوهشگران كشور با معاونت علمي رئيس جمهوري و بنياد ملي نخبگان خبر داد و گفت: فعاليتها طوري تنظيم شده كه فعاليتهاي صندوق با فعاليتهاي معاونت علمي و بنياد ملي نخبگان تداخل نداشته باشد و هيچ گاه دوباره كاري در فعاليتها ايجاد نشود و به نوعي تقسيم كار صورت گرفته است.

دكتر فرهادي از ارسال 200 پروژه تحقيقاتي از معاونت علمي و فناوري رئيس جمهوري به صندوق حمايت از پژوهشگران كشور تا اوايل امسال خبر داد و گفت: عمده اين طرحها از طرحهايي بودند كه از دانشگاهها به نهاد رياست جمهوري ارسال شده اند كه حدود 60 پروژه با دستورالعمل ها انطباق داشته و اعتبار به آنها اختصاص پيدا كرد.

وي از اعطاي كرسي پژوهشي به محققان برجسته و صاحب نام كشور كه داراي سوابق علمي تخصصي معتبر و صاحب برنامه پژوهشي راهبردي و داراي شناخت از نيازهاي جامعه هستند خبر داد و گفت: تصويب و اعطاي 10 مورد كرسي پژوهشي به ارزش جمعي سه ميليارد ريال در حوزه هاي گداخت هسته اي، مخابرات (رمز)، بايو متريالها، ساخت ايمپلنت ها و ... صورت گرفته است.

ايجاد اداره ثبت اختراع در صندوق حمايت از پژوهشگران كشور

فرهادي از شكل گيري اداره ثبت اختراع با حضور نيروهاي كارشناسي و تخصصي اين حوزه در صندوق حمايت از پژوهشگران كشور خبر داد و گفت: صندوق حمايت از پژوهشگران در صدد است امسال با جديت به موضوع ثبت اختراع در سطح بين الملل اهميت دهد و تا كنون 18 مورد اختراع در در سطح آمريكا ثبت اوليه شده و 9 مورد ديگر در دست اقدام است كه تا يك ماه ديگر تكليف آنها نيز روشن مي شود.

وي افزود: هر ساله اعتباراتي در رديف هاي صندوق حمايت از پژوهشگران كشور براي ثبت اختراع در سطح بين المللي ديده شده و هزينه هاي ثبت اختراع را بين 50 تا 100 درصد براي مخترعاني كه ثبت اختراعشان را از طريق صندوق انجام مي دهند تامين مي كنيم.

رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران كشور با بيان اينكه نزديك پنج سال از فعاليتهاي اين صندوق مي گذرد، يادآور شد: در اين عرصه 50 سال از آمريكا عقب هستيم اما بايد با پيدا كردن عرصه هاي تحقيقاتي مورد نياز كشورمان و سرمايه گذاري در آنها كه پيدا نيز كرده ايم، زمينه توسعه تحقيقات در كشور و توسعه پايدار را فراهم كنيم.

به گزارش مهر، فرهادي فراهم كردن زمينه تبادل اطلاعات پژوهشي، ايجاد ساختار و زمينه هاي مناسب جهت همكاريهاي پژوهشي، بسترسازي مناسب جهت توليد و انتقال تكنولوژي، حمايت از ثبت اختراع و اكتشاف و نتايج پژوهش، كمك به گسترش مرزهاي دانش و توليد علم، كمك به تجاري سازي نتايج پژوهش و تسهيل در بهره گيري جامعه از نتايج پژوهش را از اهداف صندوق حمايت از پژوهشگران دانست و ابراز اميدواري كرد، ساختار صندوق حمايت از پژوهشگران كشور بتواند در تحقق اين اهداف پاسخگو باشد.

رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران تركيب هيئت امناي اين صندوق را شامل معاون اول رئيس جمهوري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري، شش وزير علمي و توليدي دولت و هفت استاد برجسته كشور معرفي كرد و در تشريح سياستهاي مصوب هيئت امناي صندوق حمايت از پژوهشگران كشور به ارائه خدمات حمايتي به پژوهشگران، پژوهشگر محوري، ايفاي نقش نهاد پيوند دهنده بين پژوهشگران، ايجاد شبكه اطلاعاتي، حمايت از پژوهشهاي خوش آتيه، حمايت از فعاليتهاي پژوهشي منجر به نوآوري، مشاركت در تجاري سازي، تقويت شبكه زيرساخت پژوهشي، تهيه بانكهاي اطلاعاتي و تشكيل كرسيهاي پژوهشي اشاره كرد.
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن