تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 2 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799960887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاثير خوش بيني در جلوگيري از بروز سرطان سينه/ كشف متاستازهاي سرطاني خاموش و جلوگيري از بروز سرطان با تغذيه درست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تاثير خوش بيني در جلوگيري از بروز سرطان سينه/ كشف متاستازهاي سرطاني خاموش و جلوگيري از بروز سرطان با تغذيه درست
محققان به يافته هاي جديدي در رابطه با بيماري سرطان از جمله تاثير خوش بيني در جلوگيري از بروز سرطان سينه، كشف متاستازهاي سرطاني خاموش و جلوگيري از بروز سرطان با تغذيه دست يافتند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان؛ محققان دريافتند برداشت مثبت از زندگي و خوش بودن از موقعيت مي تواند از بروز سرطان سينه پيشگيري كند.

بنابراين گزارش؛ برعكس اتفاقات ناخوشايند و بد مانند از دست دادن يك عزيز و يا طلاق و جدايي خطر بروز اين بيماري را افزايش مي دهد.

اين گزارش حاكي است؛ محققان طي يك تحقيق 622 زن زير 45 سال را مورد بررسي قرار دادند كه 255 تن از آنها مبتلا به سرطان سينه و 367 تن ديگر سالم بودند.

به گفته محققان نتيجه اين تحقيق نشان داد؛ برداشت مثبت از زندگي همراه با رضايت و خوش بيني احتمال بروز سرطان سينه را تا يك چهارم كاهش مي دهد و برعكس اتفاقات تلخ و غم انگيز مانند مرگ والدين يا همسر و اتفاقات غم انگيز متعدد ديگر در زندگي خطر بروز سرطان سينه را تا 60 درصد افزايش مي دهد.

محققان تاكيد كردند؛ البته زنان مبتلا به سرطان سينه با تشخيص اين بيماري در آنها نيز دچار احساسات منفي، افسردگي، ترس و غيره مي شوند.

* كشف متاستازهاي سرطاني خاموش

*محققان دريافتند؛ متاستازهاي سلولهاي سرطاني اغلب نه تنها در مراحل پيشرفته سرطان بلكه مي تواند در مراحل اوليه سرطان نيز بروز كند.

به گزارش خبرگزاري آلمان؛ به گفته محققان دانشگاه پزشكي «گراتس» اتريش، محققان تابحال تصور مي كردند كه تك تك سلولهاي سرطاني يك تومور بايد قدم به قدم و مرحله به مرحله تغيير كنند و راه خود را براي رفتن به يك ارگان ديگر جستجو كنند و در آنجا تكثير شوند، به هرحال احتمال متاستاز و انتقال سلولهاي سرطاني به قسمت هاي ديگر بدن در بيماراني داراي تومورهاي بزرگ سرطاني بيشتر از بيماران داراي تومورهاي كوچك تصور مي شد.

اين گزارش حاكي است؛ اما محققان دانشگاه پزشكي «گراتس» نشان دادند كه تومورهاي سرطاني كوچك هم مي توانند آماده استفاده شوند.

اين محققان طي تحقيق خود زير ميكروسكوپ الكتروني مشاهده كردند كه در كوچكترين تومور نيز تك تك سلولهاي تومور به مغز استخوان مهاجرت و متاستاز كردند و در آنجا در فاز استراحت باقي ماندند تا زمان فعاليت شان آغاز شود و سپس تحت شرايط خاص تك تك آنها شروع به رشد و بزرگ شدن كردند.

براساس اين گزارش؛ اينكه تحت چه شرايطي اين بزرگ شدن صورت مي گيرد هنوز مشخص نيست اما محققان دو راه را براي آن احتمال مي دهند يكي اينكه تومور اوليه سينگنالهايي براي رشد سلولهاي متاستاز شده به ارگانهاي ديگر ارسال مي كند و يا واسطه هاي شيميايي از اطراف سلولهاي سرطاني مهاجرت كرده اين كار را انجام مي دهند.

محققان معتقدند؛ با استفاده از اين يافته مي توان داروهايي توليد كرد كه مانع از ايجاد واسطه هاي شيميايي عامل رشد سلولهاي سرطاني متاستاز شده شوند و اين سلولها را مدت زمان طولاني در فاز استراحت نگه داشته و مانع از شروع رشد آنها شوند.

*جلوگيري از بروز سرطان با تغذيه سالم

متخصصان تغذيه دانشگاه «كلن» آلمان معتقدند؛ كساني كه مي خواهند خود را در مقابل بروز سرطان حفظ كنند، بايد تغذيه سالمي داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري آلمان؛ به گفته اين متخصصان با يك تغذيه مناسب، خطر بروز انواع مختلف سرطان تا 30 درصد كاهش مي يابد.

بنابراين گزارش؛ آنها داشتن تغذيه متنوع و سرشار از ميوه و سبزيجات را توصيه مي كنند.

اين گزارش حاكي است؛ كلم، انگور قرمز، مركبات، ماهي و سيب مهمترين مواد غذايي براي پيشگيري از سرطان هستند.

تحقيقات متعدد نشان داده است كه گوجه فرنگي از بروز سرطان پروستات، گل كلم خطر بروز سرطان روده را پيشگيري كرده و سير مانند يك ديوار دفاعي در مقابل مواد سرطان زا عمل مي كند.

براساس اين گزارش؛ گياهان مواد ثانويه اي دارند كه آنها را در مقابل آسيب ديدگي ها، راديكالهاي آزاد اكسيژن و واسطه هاي شيميايي حفظ مي كنند و اين خاصيت با مصرف شدن گياهان توسط انسان به او نيز منتقل مي شود.

محققان تاكيد كردند؛ مصرف پنج وعده ميوه در طول روز بسيار مناسب است و مي توان آب ميوه و سالاد را نيز جايگزين آن كرد، همچنين هفته اي يكبار مصرف ماهي بايد در برنامه غذايي خانواده ها قرار گيرد. در كنار تغذيه توجه به ورزش كردن و حفظ سلامت روحي اهميت زيادي در پيشگيري از سرطان ايفا مي كنند زيرا استرس شديد و مشكلات روحي مي توانند باعث تضعيف سيستم ايمني شوند./س
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن