تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816930445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميراث فرهنگي فارس در سه نمايشگاه صنايع دستي شركت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ميراث فرهنگي فارس در سه نمايشگاه صنايع دستي شركت كرد
شيراز - خبرگزاري مهر : معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان فارس از شركت اين سازمان در سه نمايشگاه سراسري صنايع دستي در شهرهاي كرمانشاه، اردبيل و جشنواره تابستاني كيش طي مرداد ماه سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، بهمن فيزابي صبح امروز در جمع خبرنگاران هدف از شركت در نمايشگاههاي مذكور را معرفي توانمنديهاي صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان عنوان كرد و افزود: در اين نمايشگاهها كالاهاي صنايع دستي به صورت معرفي، عرضه و فروش در معرض ديد علاقمندان قرار گرفت و همچنين نحوه توليد صنايع دستي در كارگاه توسط هنرمندان به نمايش گذاشته شد.

وي گفت: در نمايشگاه سراسري كرمانشاه معاونت صنايع دستي فارس با پنج غرفه در رشته هاي معرق، عروسك سازي، لباس محلي، كاشي شيشه اي، قلمزني روي فلز و منبت شركت كرد و تعدادي از هنرمندان نيز به صورت كارگاهي نحوه توليد آثار هنري صنايع دستي را در معرض ديد علاقمندان گذاشتند.

معاون صنايع دستي ميراث فرهنگي فارس افزود: در نمايشگاه سراسري صنايع دستي اردبيل كه از 28 مرداد به مدت يك هفته برگزار شد نيز صنايع دستي استان فارس با سه غرفه شركت كرد و هنرمندان فارسي در رشته هاي هنري نقاشي روي بلور، خاتم، تراش سنگهاي نيمه قيمتي و انگشتر سازي آثار خود را به نمايش گذاشتند.

فيزابي با اشاره به حضور اين معاونت در جشنواره تابستاني كيش نيز اظهار داشت: در نمايشگاهي كه به همين منظور برگزار گرديده است نيز يك فضاي نمايشگاهي حدود 40 متر به اين سازمان اختصاص يافت و هنرمندان آثار خود را در رشته هاي چرم و خاتم به نمايش گذاشتند و اين نمايشگاه تا 9 شهريورماه برپا خواهد بود.

وي در بخش ديگر از سخنان خود در تشريح فعاليتهاي اين معاونت در مرداد ماه سال جاري گفتد: پوشش 75 صنعتگر، تاسيس سه فقره شركت تعاوني و صدور پروانه توليد هفت كارگاه صنايع دستي از جمله ديگر اقداماتي بوده كه ظرف مرداد ماه سال جاري در معاونت صنايع دستي ميراث فرهنگي فارس صورت گرفته است.

معاون صنايع دستي ميراث فرهنگي فارس افزود: آموزشهاي معاونت صنايع دستي ميراث فرهنگي فارس 25 شهرستان و 15 روستاي استان را پوشش مي دهد كه در اين راستا يك هزار و 162 نفر در 22 رشته هنري و در 22 مركز فعال و 99 كلاس آموزشي در حال فراگيري رشته هاي مختلف صنايع دستي و هنرهاي سنتي شامل ابريشم بافي، بافتهاي منسوخ شده، تذهيب، تراش سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي، چاپ روي پارچه، خاتم سازي، خوشنويسي روي چوب، رودوزي سنتي، ساخت و سازهاي سنتي، منبت، مينياتور، نقاشي روي چرم و ... هستند.

فيزابي متذكر شد : با راه اندازي اين دوره هاي آموزشي و كارگاهي رشته هاي منسوخ شده مانند گيوه دوزي، دولچه دوزي، شيشه درمه و زيراندازيها در حال احيا هستند.

وي همچنين در خصوص اعتبارات مصوب جهت اجراي طرحهاي عمراني اين معاونت در قالب طرح ايجاد توسعه و ترويج آموزش صنايع دستي در 25 پروژه گفت: در اين خصوص حدود 500 ميليون تومان براي امسال در نظر گرفته شده كه با توجه به نرخ تورم نسبت به سال گذشته 65درصد كاهش داشته است.
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن