تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816651821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير اتاق فكر وزارت جهاد كشاورزي: پيشرفت در بخش كشاورزي نيازمند مجاهدت علمي است بايد كشاورزي را به‌عنوان بخش اقتصادي مورد توجه قرار داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دبير اتاق فكر وزارت جهاد كشاورزي: پيشرفت در بخش كشاورزي نيازمند مجاهدت علمي است بايد كشاورزي را به‌عنوان بخش اقتصادي مورد توجه قرار داد
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: كشاورزي و دامپروري

دبير اتاق فكر وزارت جهاد كشاورزي گفت: بايد كشاورزي را به عنوان بخش اقتصادي مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، امير عباس موذن در پنجمين كنگره ملي مهندسي ماشين‌هاي كشاورزي و مكانيزاسيون، تصريح كرد: به بخش كشاورزي به عنوان يك بخش اقتصادي توجه نمي‌شود چون بخش اقتصادي بايد مرتب در حال تغيير و توسعه باشد.

وي از ديگر راهكارهاي پيشرفت كشاورزي را توجه به حوزه‌هاي آموزش و پژوهش و جايگاه رفيعي كه اين حوزه در بخش كشاورزي دارد، دانست و تاكيد كرد: در حال حاضر عصر، عصر خلاقيت و فناوري است و بايد نخبگان و خلاقاني باشند كه در موقع لزوم بدون خطا كار را انجام دهند.

موذن افزود: بخش كشاورزي براي بيرون آمدن از چالش، افرادي جنگي و جنگنده مي‌خواهد و فقط در صورتي پيشرفت حاصل مي‌گردد كه در اين عرصه مجاهدت علمي انجام شود.

وي اظهار كرد: كشورهاي صنعتي با ايستادن در برابر موانع و موشكافي آن توانسته‌اند به چنين درجه‌اي در اين حوزه دست يابند.

مشاور وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه كار صنعتي، تحقيقي و اجرايي انضباط مي‌خواهد، اظهار كرد: ما نبايد با پاك كردن صورت مساله موانع را دور بزنيم و آنچه تا به حال مانع پيشرفت ما بوده است، عدم انضباط بوده است.

وي از ديگر عوامل پيشرفت كشورهاي صنعتي را در اين زمينه انجام دادن كارها به صورت گروهي دانست و افزود: با كار گروهي مي شود دقت و وقت را افزايش دهيم.

به گزارش ايسنا، دبير پنجمين كنگره ملي مهندسي ماشين‌هاي كشاورزي و مكانيزاسيون گفت: در رابطه با اجراي اين كنگره از نهادهاي كشوري در خواست كمك كرديم كه با بي مهري مسوولان مواجه شديم.

وي با بيان اينكه حدود 30 نفر از شركت كنندگاني كه مقالاتشان پذيرفته شده بود به دليل مسائل مالي در اين كنگره شركت نكرده‌اند، تصريح كرد: چرا بايد نهادهاي سرمايه‌گذاري در كشور از كنگره چيپس و پفك حمايت كند ولي هيچ حمايتي از اين كنگره‌ها صورت نگيرد؟

دبير پنجمين كنگره ملي مهندسي ماشين هاي كشاورزي و مكانيزاسيون گفت: اين كنگره در شرايطي كه چند ويژگي بارز از قبيل الكترونيكي كردن ثبت نام و دبيرخانه كنگره و همچنين افزايش ميزان شركت‌كنندگان كه به طور قابل توجهي چه از لحاظ كيفي و چه كمي دارد، برگزار مي‌شود.

وي تاكيد كرد: به خاطر تمايل مستمر با سازمان جهاد كشاورزي از همان بدو مشخص كردن محورهاي كنگره، توجه به مشكلات و چالش‌هاي بخش كشاورزي يكي از محورهاي اصلي كنگره شد. باتوجه به حضور بالاي محققان در نهايت 320 مقاله كه 200 مقاله به صورت پيوسته و 120 مقاله به صورت شفاهي است، ارائه مي‌گردد.

در ادامه مرتضي الماسي، دبير انجمن مهندسي ماشين‌هاي كشاورزي گفت: اينكه گفته شود فارغ التحصيلان مختلف كشاورزي در عمل چندان كارآيي ندارند، سخن درستي نيست و بايد شاخص‌هايي گذاشته شود تا با آن تاثير كارهاي مهندسان در زمينه اجرايي ارزيابي شود.

كرامتي، مديرعامل يكي از شركت‌هاي سازنده ماشين‌هاي كشاورزي نيز افزايش كميت فراوان محصولات كشاورزي، افزايش كيفيت محصولات، افزايش درآمد كشاورز و كاهش بهاي تمام شده توليد غذايي را از نتايج حاصل آمده از توسعه مكانيزاسيون عنوان كرد.

وي ضريب مكانيزاسيون در ايران را در سال جاري، 18/1 هكتار بر اسب بخار اعلام و تصريح كرد: براساس سند ملي توسعه مكانيزاسيون كشاورزي كشور ضريب مناسب مكانيزاسيون 6/2 اسب بخار در هكتار پيش بيني شده است.

كرامتي ابراز كرد: توسعه فرهنگ مكانيزاسيون در مناطق كشاورزي كشور از طريق آموزش و برگزاري سمينارها و بازسازي، نوسازي و خروج ماشين آلات فرسوده از راهكارهاي عملي به منظور توسعه مكانيزاسيون است.

انتهاي پيام
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن