تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816022068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقايسه خدمات تلفن همراه ايران و تركيه؛ هزينه مكالمه مشتركان اپراتور تركسل 300 تومان در دقيقه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مقايسه خدمات تلفن همراه ايران و تركيه؛ هزينه مكالمه مشتركان اپراتور تركسل 300 تومان در دقيقه
خبرگزاري فارس: هزينه مكالمه مشتركان سيم كارت هاي دائمي اپراتور تركسل با ديگر مشتركان اين اپراتور حدود 300 تومان در دقيقه و با مشتركان ديگر اپراتورها حدود 450 تومان است، اين درحالي است كه هزينه مكالمه در ايران حدود 45 ( همراه اول‌) تا 50 تومان (ايرانسل) است.


به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، تركيه از جمله كشورهاي همسايه ايران است كه انواع خدمات تلفن همراه در آن توسط سه اپراتور ارائه مي شود. در ميان اين اپراتورها تركسل با بيش از 35.4 ميليون مشترك تا ژوئن سال 2008 رتبه اول را در اختيار داشته است. اين اپراتور در ميان اپراتورهاي اروپايي از اين لحاظ در رتبه دوم است. در اين گزارش به مرور برخي خدمات اپراتور تركسل به مشتريانش مي پردازيم:

* آشنايي كلي

تركسل از سال 1994 پا به عرضه وجود گذاشت و سهام آن در تالار بورس استانبول معامله مي شود. جالب اينكه تركسل اولين شركت تركيه اي است كه سهام آن از 11 جولاي سال 2000 در تالار بورس نيويورك نيز عرضه شد. تركسل وعده داده كه تا قبل از پايان سال 2008 خدمات نسل سوم تلفن همراه موسوم به 3G را در اين كشور ارائه خواهد داد.
اين اپراتور تمامي شهرها و روستاهاي تركيه با جمعيت بيش از 3 هزار نفر را تحت پوشش دارد كه معادل 97.21 درصد كل جمعيت و 80.44 درصد از كل خاك اين كشور است. ترك سل با 587 اپراتور در 200 كشور جهان نيز قرارداد رومينگ منعقد كرده است.

* هزينه مكالمه

هزينه مكالمه مشتركان سيم كارت هاي دائمي اين اپراتور با ديگر مشتركان تركسل حدود 300 تومان در دقيقه و با مشتركان ديگر اپراتورها حدود 450 تومان است. هزينه ارسال هر پيامك نيز حدود 170 تومان است.

* هر MMS تنها 300 تومان

هزينه ارسال هر MMS از طريق اين اپراتور حدود 300 تومان است. البته در سايت اين شركت به اين نكته كه حجم هر MMS حداكثر چه مقدار مي تواند باشد اشاره اي نشده است.

* خدمات مختلف پيامك و تلفيق گوشي و رايانه

از جمله ابتكارات اين اپراتور طراحي نرم افزاري به نام AkıllıMesaj است كه به رايگان در اختيار مشتركان اين اپراتور قرار مي گيرد و با نصب آن بر روي گوشي ارسال پيامك و انتقال آدرس هاي گوناگون از نرم افزارهايي همچون outlook به گوشي آسان مي شود. كاربراني كه از اين نرم افزار استفاده كنند مي توانند در هر پيامك 459 كاراكتر را تايپ كنند و هر پيامك را براي حداكثر 1000 نفر ارسال كنند. نكته جالب آنكه افرادي كه از اين نرم افزار استفاده كنند در هر بار ارسال پيامك بايد تنها هزينه ارسال يك پيامك را بپردازند، چه اين پيامك را براي يك نفر ارسال كنند و چه آن را براي 100 نفر بفرستند.
سرويس جالب ديگر اين اپراتور سرويس بارگذاري دهها پيامك يا MMS تصويري به رايگان است كه مي توان آنها را به مناسبت هاي گوناگون ارسال كرد.
مشتركان اين اپراتور همچنين براي ارسال پيامك يا حتي email از طريق وب مي توانند از خدمات اينترنتي تركسل استفاده كنند. اين اپراتور در قالب سرويس TurkcellMesajlarım يك گيگابايت فضا و آدرس پستي الكترونيك به نشاني [email protected] در اختيار مشتركان خود قرار مي دهد تا براي تبادل پيامك و Email از آن بهره ببرند. پيامك هاي ارسال شده براي مشتركان تركسل هم بر روي گوشي و هم از طريق رايانه در اين آدرس هاي پستي قابل مشاهده است و مشتركان اين اپراتور از همين طريق مي توانند به پيام ها پاسخ دهند. 15 پيام اول ارسالي از اين طريق رايگان است و هزينه ارسال پيام هاي بعدي معادل يك پيامك است.

* مسنجر تركسل براي ارتباط ميان رايانه و گوشي

اين اپراتور نرم افزار مسنجري نيز عرضه كرده كه با نصب دو نسخه متفاوت آن بر روي رايانه و گوشي مي توانيد از طريق رايانه يا گوشي با دوستان و آشنايان در تماس باشيد و براي آنها پيامك يا MMS ارسال كنيد. همچنين با افزودن شناسه Bilgi Dostları به ليست دوستان خود در اين مسنجر مي توانيد به رايگان از وضعيت آب و هوا و اخبار ورزشي بر روي گوشي مطلع شويد. هزينه استفاده از اين سرويس در ماه حدود 8 هزار تومان است.

* سرويس ارسال پيام صوتي به 20 نفر در آن واحد

BasKonuş سرويس ديگر تركسل است كه با استفاده از آن ارسال پيام صوتي براي 20 نفر در آن واحد و بافشردن تنها يك دكمه ممكن است. در واقع با استفاده از اين سرويس گوشي شما به يك بي سيم مبدل مي شود. هزينه اين سرويس در ماه 9600 تومان است.

* سرويس تجميع پيام ها

تركسل به كاربراني كه دوست دارند فاكس ها، پيام هاي صوتي و email هاي خود را به صورت يكجا و در يك صندوق پستي دريافت كنند سرويس جالبي تدارك ديده است. مشتركان سرويس UniMesajCell يك آدرس ايميل و يك شماره سرويس دريافت مي كنند و تمامي سه پيام فوق الذكر براي آن آدرس ايميل ارسال مي شود. كاربران از طريق سايت اينترنتي اين سرويس قادر به ارسال فاكس و ايميل نيز هستند. هزينه استفاده از اين سرويس حدود 2800 تومان در ماه است.

* دسترسي آسان به اينترنت

تركسل با استفاده از دو استاندارد GPRS و EDGE امكان دسترسي كاربران خود به اينترنت را فراهم آورده است. هر چند اين شركت براي دسترسي كاربران گوشي هاي هوشمند بلاك بري و لپ تاپ به اينترنت نيز خدماتي ارائه مي دهد كه بررسي آنها از حوصله اين مقاله خارج است. به ادعاي تركسل در حالي كه دانلود يك فايل موسيقي 4 مگابايتي از طريق سرويس GPRS اين شركت در 10 دقيقه ممكن است همين فايل از طريق سرويس EDGE در كمتر از 3.5 دقيقه بارگذاري مي شود. با اين حساب به نظر مي رسد سرعت اتصال به اينترنت از طريق سرويس EDGE اين اپراتور معادل سرعت اتصال خانگي به اينترنت پرسرعت در ايران (128 كيلوبيت در ثانيه) باشد.
دريافت هزينه اتصال به اينترنت از طريق گوشي بر دو مبناي زماني يا حجمي ممكن است. قيمت بسته هاي حجمي يا ترافيكي 2، 10، 50، 150 و 1024 مگابايتي اين اپراتور به ترتيب حدود 2 ، 7، 15، 24 و 46 هزار تومان است. هزينه اتصال 1، 5 و 15 ساعته به اينترنت از طريق سيم كارت تركسل نيز به ترتيب حدود 7، 23 و 47 هزار تومان است.

* سرويس هاي اطلاعاتي، پرداخت ماليات و هزينه خريدها

تركسل انبوهي از سرويس هاي اطلاعاتي را به مشتركانش ارائه مي دهد كه از جمله آنها مي توان به يافتن شماره تلفن افرادي كه با شما تماس ناموفق داشته اند، بلوكه كردن پيام هاي ناخواسته، ارائه اطلاعات در مورد محلي كه در آن حضور داريد، ارسال پيامك حتي در زمان به همراه نداشتن گوشي از طريق تماس با يك شماره تلفن، دريافت پيامك در مورد خدمات متنوع تركسل، تهيه نسخه پشتيبان از اطلاعات گوشي، پرداخت ماليات با استفاده از گوشي، پرداخت هزينه خريدها با ارسال پيامك، دريافت پاسخ انواع سوالات در مورد خدمات عمومي از طريق پيامك از جمله اين خدمات است.

گزارش: احسان موحديان
منابع: ويكي پديا، .turkcell.com.tr، prnewswire.com
انتهاي پيام/
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن