تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804710644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشبه مناسبت هفته دولت؛نيم نگاهي به عملكرد سازمان جهاد دانشگاهي


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشبه مناسبت هفته دولت؛نيم نگاهي به عملكرد سازمان جهاد دانشگاهي
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ .


به گزارش خبرنگار موج، در 50 سال اخير سرعت پيشرفت و توسعه علم و فنآوري به گونه اي بوده كه يكسري معادلات البته غلط حاكم بر دنيا را عوض كرده. ارزش افزوده اي كه فنآوري هاي پيشرفته در قيمت تمام شده محصولات و خدمات ايفا مي كنند نياز به استعمار تقسيم كشورها تنها به بهانه به دست آوردن مواد ا وليه ارزان قيمت را از بين برده است.
بحث استعمار غيرمستقيم و كنترل توسعه علمي و فنآورانه كشورها در دستوركار قرار گرفته است. همه از عقب نگه داشتن عمدي كشورمان در قبل از انقلاب ناراحت بوديم، با پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام و دميده شدن روحيه خودباوري در ملت و بعد از تشكيل جهاددانشگاهي ايده تشكيل نهادي براي انجام كارهاي علمي و فنآورانه و اثبات اين كه جوان ايراني ما در به توليد علم و فنآوري هست شكل گرفت، و با صحبت امام (ره) مبني برلزوم تحول در دانشگاه هاي كشور و وقوع انقلاب فرهنگي، اين ايده با هدف استفاده از امكانات دانشگاه، در جهت گسترش تحقيقات و توسعه علم وفنآوري با هدف ايجاد روحيه خودباوري و حركت در جهت نيل به خود اتكايي جامعه و انجام فعاليت هاي فرهنگي و تربيتي در سطح جامعه و خصوصا براي آگاهي بخشي به نسل جوان به عنوان عنصر اصلي و زيرساخت توسعه و پيشرفت كشور و انجام آموزش هاي تخصصي مورد نياز جامعه در 16 مرداد سال 59 در قالب تأسيس جهاددانشگاهي توسط ستاد انقلاب فرهنگي شكل گرفت.
از مزاياي ويژه اين نهاد پيگيري كاربردي كردن توليد علمي و تحقيقات كاربردي تا مرز توليد فنآوري، تبديل فنآوري به خدمات و محصول و طي دوران بلوغ ارائه اين خدمات و توليد محصول تا كسب اطمينان جامعه از كاربران آن و سپس خارج كردن آن فعاليت از جهاد دانشگاهي است.
نهال نوجوان سال 59 امروز به درخت برومندي تبديل شده كه همه كشور از خدمات آن بهره مند شده و درحال گسترش فعاليت هاي خود به خارج از مرزهاي كشور مي باشد.
در چهار حوزه پژوهش و فنآوري، آموزش، فرهنگي و كارآفريني فعاليت و باداشتن 42 واحد دانشگاهي، 15 پژوهشكده، 1 دانشگاه، 7 مؤسسه آموزش عالي، 38 مؤسسه علمي – كاربردي، 110 مركز آموزشي كوتاه مدت، 17 سازمان، مركز و شركت دانش بنيان، 2 خبرگزاري بزرگ تخصصي، 2 پارك علم و فنآوري و 5 مركز رشد، بزرگ ترين نهاد تخصصي در حوزه توليدات علمي، فنآورانه، فرهنگي و آموزش هاي تخصصي هستيم.
حدود 20 درصد بودجه ما از بودجه عمومي دولت تأمين مي شود و همه ساله معادل اين مبلغ و بيشتر سرمايه گذاري فيزيكي و توسعه اي در جهاد دانشگاهي انجام مي گردد. عمده منابع اين سرمايه گذاري از طريق گرفتن وام از سيستم بانكي كشور تأمين مي شود.
بودجه دولتي جهاد دانشگاهي عموما صرف هزينه هاي پژوهشي شده و ارزش افزوده اي كه از محل كاربردي كردن نتايج تحقيقات و توليد فنآوري حاصل مي شود حدود 4 الي 5 برابر هزينه هاي تحقيقاتي انجام شده ا ست و از معدود سازمان هايي هستيم كه ارزش افزوده حاصل از هزينه هاي تحقيقاتي انجام شده بيشتر از هزينه هاي تحقيقات و حدودا مطابق استانداردهاي جهاني است.
توان جذب 3 تا 5 برابر بودجه هاي پژوهشي فعلي را داريم و هر چه قدر بودجه هاي پژوهشي سازمان بيشتر شود ارزش افزوده حاصل از فنآوري هاي بدست آمده بيشتر خواهد بود.
تعداد طرح هاي اختتام يافته در سال 86: 796 طرح كه 103 طرح از محل بودجه پژوهشي، 138 طرح از محل درآمدهاي واحدها و پژوهشكده ها و 555 طرح كارفرمايي بودند.
تعداد طرح هاي آغاز شده در سال 86: 975 طرح از محل بودجه پژوهش: 10 طرح از محل منابع داخلي: 175 طرح، كارفرمايي: 690 طرح.
درصد افزايش قراردادهاي كارفرمايي و خدمات پزشكي و مشاوره اي نسبت به سال 85: 7/15 درصد افزايش قراردادهاي كارفرمايي حدود يك درصد كه علت مي تواند: ركود اجراي پروژه هاي بزرگ كشور، علاقه به خريدهاي خارجي حتي در دوران تحريم، تأليف، گردآوري و ترجمه كتب در سال 86 برابر با 52 عنوان كتاب بوده كه نسبت به سال 85 ميزان 5/40 درصد رشد داشته باشيم. در زمينه مقالات 848 مقاله تدوين شده كه 306 عنوان آن در مجلات چاپ شده(227 مقاله در مجلات علمي – پژوهشي داخلي و 79 عنوان در مجلات خارجي) و 542 مقاله در گردهمايي ها و سمينارها ارائه شده است(231 مقاله در مجامع علمي خارجي و 311 مقاله در مجامع علمي داخلي)
درسال گذشته طرح «فنآوري توليد آلياژهاي مغناطيسي آمورف پايه كبالت به روش ذوب ريسي» موفق به كسب رتبه سوم تحقيقات كاربردي در جشنواره خوارزمي شد
طرح «طراحي و ساخت سيستم تعويض دنده الكترونيك براي خودرو» از مركز رشد جهاد دانشگاهي كرمانشاه رتبه سوم پژوهش هاي توسعه در جشنواره جوان خوارزمي را كسب كرد.
صرفه جويي ارزي حاصل شده در سال 86 از محل فنآوري هاي توليد شده در داخل حدود 60 ميليون دلار است كه همين مقدار 8/1 برابر بودجه دريافتي جهاد دانشگاهي از دولت است.
تعداد اعضاي شاغل در معاونت پژوهشي جهاددانشگاهي: هزار و 878 نفر كه 371 نفرهيأت علمي و هزار و 507 نفر كارشناس، تكسنين و اعضاي عادي هستند. درصد افزايش نيروي ا نساني در بخش هيأت علمي حدود 5/20 درصد و غيرهيأت علمي حدود 4/9 درصد و جمعا 5/11 درصد.
دستيابي به دانش فني طراحي الكتروفيلترهاي كارخانجات مس، كسب اين دانش باعث شد تا نسبت به حل مشكل طراحي نامناسب الكتروفيلترهاي كارخانجات ذوب مس خاتون آباد كه باعث مشكل بزرگ زيست محيطي در منطقه به علت سمي بودن غبار مس و جلوگيري از به هدر رفتن مواد با ارزش صنعتي شود. استحصال سالانه حدود يكصد ميليارد تومان مواد اوليه و كمك به افزايش توليد مس، عدم بروز ضايعه زيست محيطي و رفع وابستگي به منابع خارجي و استفاده از اين دانش در طراحي سيستم هاي غبارگير كارخانجات جديد از مزاياي دستيابي به اين فنآوري است.
نصب سيستم RDS روي فرستنده FM ديجيتال، تكميل سيستم هاي ميداني، فرستنده و عقد قرارداد ساخت حدود 54 فرستنده با صداوسيما
طراحي و ساخت سيستم DRM براي نصب روي فرستنده هاي راديويي آنالوگ و تبديل ارسال صدا از آنالوگ به ديجيتال براي افزايش كيفيت صدا و افزايش راندمان فرستنده ها.
با توجه به فراگيرشدن استفاده از فرستنده هاي راديو و تلويزيون ديجيتال، تلاش محققان در سرتاسر دنيا براي ابداع روش ه ايي است كه بتوانند ارسال صوت توسط فرستنده هاي موجود را از آنالوگ به ديجيتال تبديل كنند. اين تكنولوژي كه به DRM معروف است توسط كمپاني هاي مهم ساخت فرستنده هاي راديويي و تلويزيوني به دست آمده بود و اكنون نيز اين دانش توسط محققان جهاد دانشگاهي كسب گرديده است.
طراحي و ساخت كامل نرم افزاري و سخت افزاري تجهيزات كنترل دسترسي. با توجه به تبعات منفي نشاي از به كارگيري محصولات امنيتي خارجي در سازمان ها و مناطق حساس وجود سيستم هاي امنيتي داخلي امري ضروري است.
دستيابي به فنآوري تكثير گياه دارويي صبر زرد يا آلوئه ورا به روش كشت يافت.
گياه دارويي صبر زرد يا آلوئه ورا داراي كاربرد گسترده اي در صنايع دارويي، آرايشي و بهداشتي و صنايع غذايي است.
براساس اظهارنظر انجمن علمي بين المللي آلوئه ارزش تجارت جهاني محصول خام اين گونه گياهي حدود 125 ميليون دلار و ارزش محصولات نهايي توليد شده بالغ بر 110 ميليارد دلار است.
چون تكثيراين گياه به روش سنتي بذر يا پاجوش نمي تواند در كوتاه مدت گياه موردنياز جهت توليد تجاري را فراهم آورد و برداشت برگ پس از كاشت پاجوش 2 سال زمان مي خواهذ، لذا دانشمندان به دنبال روش هاي مختلف براي تكثير سريع آلوئه وراء هستند. دستيابي به دانش فني تكثير كشت بافت گياه آلوئه ورا توسط كشورهاي معدودي گزارش شده و اكنون اين دانش توسط پژوهشگران پژوهشكده گياهان دارويي جهاددانشگاهي كسب شده است. در اين روش ريزازديادي با استفاده از كادوس يا سلول هاي تميز نيافته غيرجنسي گياه و تمايزآن ها به گياه انجام مي شود.
مزاياي اين روش: سرعت تكثير، كنترل ژنتيكي گياه و تغييرنكردن خواص آن(در روش هاي پاجوش امكان آسيب گياه و تغييرات ژنتيكي در خواص آن هست)، كنترل آلودگي ها و بيماري ها در گياهان اقتصادي، جلوگيري از نابودي گياهان در حال انقراض، اين روش با موفقيت در تكثيرگياه آنفوزه نيز انجام شده است، دستيابي به فنآوري توليد آلياژ مس، نيكل، كرم، تيتانيوم براي صنايع استراتژيك(مس، تيتانيوم)، دستيابي به فنآوري توليد آلياژ و تيتانيوم از كنسانتره ايلمينت در جهت توليد تيتانيوم خالص(براي صنعت رنگسازي، براي استفاده آلياژي فولادي داراي تيتانيوم)، طراحي و ساخت دستگاه ESCM براي ساخت قطعات ويژه(شيرآلات صنايع شيميايي، دفاعي، توليد لوله بدون درز با استحكام بالا از فرم هاي تميز).
سازمان داراي سه سطح آموزشي عالي، علمي، كاربردي و آموزش هاي تخصصي كوتاه مدت است.
در حوزه آموزش هاي عالي داراي يك دانشگاه به نام دانشگاه علم و فرهنگ و 7 مؤسسه آموزش عالي است. تعداد دانشجويان آموزش عالي ما در نيم سال دوم سال 86 حدود 13 هزار و 843 نفرهستند. اين دانشجويان در 103 كد رشته كه شامل 35 رشته در مقطع كارداني، 35 رشته كارشناسي، 22 رشته كارشناسي ناپيوسته، 10 رشته كارشناسي ارشد و يك رشته دكتري به تحصيل اشتغال دارند.
در حوزه علمي – كاربردي داراي 38 شعبه درسراسر كشور است و تعداد دانشجويان شاغل به تحصيل در سال 86 24 هزار و 912 نفر مي باشد كه در 306 كدرشته تحصيل مي كنند.
در حوزه آموزش هاي در استان هاي كشور هستيم و تعداد فراگيران سازمان درسال گذشته 341 هزار و 197 نفر بوده كه از اين تعداد 90 هزار و 712 كارمندان دولت آموزش ديده اند و 250 هزار و 485 نفر به صورت آزاد آموزش هاي تخصصي را ديده اند.
در حوزه اشتغال و كارآفريني فعاليت هاي سازمان به چهار حوزه تقسيم بندي مي شوند كه عبارتند از: حوزه كارآفريني و توانمندسازي سرمايه هاي انساني: كارهاي انجام شده د رحوزه عبارتند از: برگزاري دوره هاي كارآفريني و مهارت هاي كسب و كار براي حدود 1900 نفر در 17 استان كشور، - برگزاري 10 دوره تربيت كارآفريني
برگزاري 15 دوره آشنايي با مفاهيم كارآفرين، ويژه مديران و كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي و صنايع و معادن، حوزه پژوهش اجراي دو طرح پژوهشي، شناسايي رويكردهاي جديد در توانمند سازي نيروي كار و طراحي الگوي مناسب براي ايران و طرح بررسي وضعيت موجود SMB ثبتي بر ICT و تجارت الكترونيكي و ارائه راهكارهاي مناسب براي حمايت و پشتيباني دولت از آنها، حوزه اطلاع رساني بازار كار
قديمي ترين پايگاههاي اطلاعاتي در حوزه اشتغال متعلق به جهاد دانشگاهي است بروز رساني اطلاعات دولت و تهيه نرم افزارهاي مورد نياز ساير حوزه هاي معاونت اشتغال و كارآفريني از فعاليت هاي حوزه اطلاع رساني در سال 86 بود.
4- حوزه ها همايش ها و نشست هاي علمي و تخصصي، در سال 86 سومين همايش دو سالانه اشتغال و نظام آموزش عالي كشور برگزار شد، برگزاري هفته كارآفريني در چند دانشگاه كشور استانهاي يزد و مركزي و دانشگاه علوم پزشكي، همكاري در برگزاري اولين همايش ملي كارآفريني ديجيتالي و همكاري در برگزاري سمينار بين المللي توسعه كارهاي موفق.
- فعاليت هاي سازمان در حوزه فرهنگ بر اساس 8 بند فصل كه عناوين و تعدادي از فعاليت ها را خدمت شما ذكر مي كنم.
1- فرهنگ و معارف قرآني: در زاهدان
الف: برگزاري بيست و سومين دوره مسابقات ملي قرآن دانشجويان
ب: توليد اخبار قرآني توسط خبرگزاري قرآني دانشجويان ايران و ايكنا به 17 زبان زنده دنيا
ج: برگزاري اولين دوره مسابقات ملي كتابخواني قرآني دانشجويان با حضور بيش از 36000 نفر از دانشجويان
- برگزاري اولين دوره انتخاب كتاب سال قرآن دانشجويان
2- سرفصل: امام (ره) وا نقلاب اسلامي
- برگزاري ششمين دو سالانه جشنواره پژوهشي، فرهنگي علمي و هنري طريق جاويد
- برگزاري سومين اردوي ملي طريق جاويد در مشهد مقدس با حضور 300 دانشجو
- برگزاري سومين دوره مشابقه ملي كتابخواني آفتاب در آيينه ويژه ترويج آراء و انديشه هاي حضرت امام
- برگزاري ويژه ترويج آراء و انديشه هاي حضرت امام
- برگزاري اردوهاي استاني طريق جاويد و كارگاه هاي آشنايي
3- مطالعات و بررسي هاي فرهنگي، اجتماعي و راهبردهاي روز آمد
- برگزاري اولين همايش نظر سنجي الكترونيكي كشور
- برگزاري جشنواره ملي افكار سنجي دانشجويان تبريز
- برگزاري نشست هاي تخصصي و كارگاههاي آموزشي بررسي اختلالات رفتاري جوانان، بررسي هويت ايراني جوانان و نشست هاي تخصصي بررسي آسيب هاي زندگي دانشجويي
4- توسعه فعاليت هاي اجتماعي دانشجويان
- برگزاري سلسله اردوهاي جهادي در حوزه سلامت و پزشكي
- برگزاري دومين جشنواره مهر باران ويژه معرفي و تقدير از گروههاي جهادي
- سلسله جلسات آئين دانشجوئي با عنوان سجاد ويژه آشنايي دانشجويان جديد الورود با زندگي دانشجوئي، طرح ملي ديدار با ستاره ها
- ايجاد صندوق هاي قرض الحسنه دانشجويان
5- تعميق انديشه و آگاهي اجتماعي، فرهنگي و سياسي دانشجويان
- برگزاري جشنواره هاي تقدير از پايان نامه هاي دانشجويي، پژوهش هاي برتر دانشجويي و كتاب سال دانشجويي
- انتشار 286 عنوان كتاب توسط سازمان انتشارات
- بررسي جلسات متعدد نقد و بررسي كتاب هاي فرهنگي و ادبي
6- معرفي و شناخت مواريث فرهنگ، ادب و تمدن ايراني- اسلامي
- برگزاري سومين اردوي علمي- فرهنگي ايران مرز پرگهر ويژه بازديد از صنايع مهم كشور كه بعد از انقلاب ايجاد شده اند.
-برگزاري سومين همايش ملي خليج فارس ، بازديد از موزه ها
-برگزاري جشنواره ملي تاريخ ايران در استان آذربايجان غربي
7- رشد و شكوفائي آفرينش ها و توليدات علمي، فرهنگي و هنري دانشجويان
- برگزاري كارگاه هاي كد اخلاق جهانگردي
- برگزاري فراخوان جشنواره عكس دانشجويان كش.ر
- برگزاري دومين دوره آفرينش هاي هنري قرآني با محوريت سوره فلق
- طرح ملي نكوداشت مقام استاد
8- طرح هاي سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي با طرح هاي بهار
- برگزاري جشنواره ملي بهار با هدف تبيين و پرداختن همه جانبه به اهميت موضوعي كه مقام معظم رهبري سال ها را با آن نامگذاري مي كنند.
- برگزاري 2 نشست استاني تحت عنوان نقش رسانه ها در تحقق اتحاد ملي و انسجام اسلامي
- برگزاري سلسله جلسات و كارگاه هاي هويت ملي ضامن اتحاد ملي و انسجام اسلامي
تعداد برنامه هاي اجرا شده: 5409 و تعداد دانشجويان و بهره مند 963174 است.
حوزه برنامه ريزي و ارتباطات
بيشتين وقت ما در سال گذشته مصروف برنامه ريزي و ارتباطات شد و انشاء الله در سال 87 و سالهاي بعدي شاهد ثمردهي اين فعاليت ها باشيم.
-در حوزه برنامه ريزي قدم اول تهيه سند چشم انداز فعاليت هاي جهاد دانشگاهي در افق 1404 بود. قدم دوم تهيه اهداف كمي 20 سال و سپس اهداف كمي 3 ساله و در نهايت تهيه برنامه چهارم توسعه جهاد دانشگاهي با معيارهاي قابل سنجش و اندازه گيري
-هم اكنون نسخه اول برنامه چهارم جهاد دانشگاهي تهيه شده و انشاء الله در يك رفت و برگشت مجوز بين دفتر مركزي جهاد دانشگاهي و واحدهاي پژوهشكده ها از نيمه دوم سال 87 قابل اجرا مي باشد.
-نكات برجسته در سند چشم انداز و برنامه چهارم توسعه جهاد دانشگاهي تشكيل قطب هاي علم و فناوري در كليه واحدها و پژوهشكده هاي جهاد دانشگاهي بر اساس توانايي مزاياي بومي استانها و نيازهاي ملي كشور است.
-صدور خدمات علمي و تخصصي جهاد دانشگاهي و انجام پروژه هاي مشترك تحقيقاتي با موسسات معتبر بين المللي از نكات شاخص ديگر در سند چشم انداز و برنامه چهارم توسعه جهاد دانشگاهي است.
-از نكات ديگر در سند چشم انداز جهاد دانشگاهي توسعه آموزشهاي عالي تخصصي در مقاطع كارشناسي ارشد و ديكر در همكاري متقابل دانشگاهها و موسسات آموزش عالي جهاد دانشگاهي و پژوهشكده هاي اين نهاد است.
راه اندازي كارشناسي ارشد و دكتري زيست شناسي تكويني بين دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهي و پژوهشكده رويان جهاد و استقبال بسيار چشمگير دانشجويان ممتاز از ادامه تحصيل در اين دوره ها از نمونه هاي موفق اين همكاري مشترك مي باشد.
-بين المللي كردن فعاليت هاي آموزش عالي جهاد دانشگاهي دائمي كردن شعبه در كشورهاي خارجي و جذب دانشجويان خارجي از اهداف ديگر آموزش هاي عالي در سند چشم انداز جهاد دانشگاهي است.
-بين المللي كردن فعاليت هاي آموزش عالي جهاد دانشگاهي دائمي كردن شعبه در كشورهاي خارجي و جذب دانشجويان خارجي از اهداف ديگر آموزش هالي عالي در سند چشم انداز جهاد دانشگاهي مي باشد.
-با توجه به تجربه موفق جهاد دانشگاهي در ارائه آ«وزش هاي تخصصي كوتاه مدت، برنامه ريزي براي جذب كارآموز خارجي براي دادن آموزش هاي تخصصي در هماهنگي با وزارتخانه هاي خارجه، كار و امور اجتماعي و ساير سازمان هاي مرتبط از اهداف ديگر سند چشم انداز فعاليت هاي 20 ساله جهاد دانشگاهي است.
-تجميع توانمنديها
-تجميع توانمندي هاي واحدها و پژوهشكده هاي جهاد دانشگاهي جهت انجام كارهاي سيستمي و پروژه هاي بزرگ كه در آنها هنوز به جارجي ها وابسته هستيم از فعاليت هاي انجام شده در سال 86 است.
-در حوزه مهندسي سه زمينه نفت، حمل و نقل ريلي و صنايع كاني غير فلزي حوزه هائي هستند كه جهاد دانشگاهي قادر است هم در زمينه كسب دانش فني انجام مهندسي هاي پايه و هم ساخت تجهيزات مورد نياز اين صنايع فعاليت هاي مناسبي را انجام دهد.
-در صنعت نفت و با حمايت رئيس محترم جمهور مذاكرات بسيار ارزنده اي را با وزير محترم نفت، مدير عامل محترم شركت ملي نفت و مدير عامل محترم شركت پالايش و پخش انجام داده ايم و در حال انعقاد چند قرارداد بزرگ براي ساخت چند محصول و توليد دانش فني براي اولين بار در ايران هستيم. برخي از اين پروژه ها عبارتند از:
1- طراحي و ساخت 5 دستگاه دكل حفاري نفت و گاز در خشكي
2- بررسي كاربرد ريز جلبك هاي توانمند در رفع آلودگي هاي نفتي
3- تصفيه بيولوژيكي پسماندهاي كارخانه گل روغني و دكل هاي حفاري
4- طراحي و ساخت UPS پر قدرت سه فاز
5- طراحي و ساخت ابزارهاي درون چاهي نفت
6- طراحي و ساخت اسكرابر براي حذف گازهاي گوگردي (SO2)
- در حوزه صنعت حمل و نقل ريلي شهري و بين شهري با توجه به اهميت و حجم كاربرد ايران در ايران و منطقه و همچنين صنايع كاني فلزي مذاكرات بسيار مفيدي را با وزارت راه، راه آةن، مترو، وزارت صنايع و شركت هاي تابعه آن انجام داده ايم و اميد داريم موفق به فعاليت هاي ارزنده اي در زمينه خودكفايي اين صنايع شويم.
- در حوزه علوم انساني و اجتماعي با توجه به اهميت بحث توسعه در كشور و لزوم ايجاد مراكز تفكر، مطالعه و مشاوره در اين حوزه و اهميت وجود چنين مراكز در نظام پل نوآوري كشور و ماهيت ميان رشته اي مباحث توسعه، تعميم به جهت دهي پژوهشي تعدادي از گروه هاي پژوهشي و مراكز خدمات تخصصي دانشگاهي به سمت مطالعات توسعه نموده و بزودي پژوهشكده مطالعه توسعه در جهاد دانشگاهي راه اندازي مي شود.
مهندسي مجدد ساختار تشكيلات جهاد دانشگاهي
فعاليت مهم ديگري كه لازم بود به آن پرداخته شود و در سال 86 شروع شود مهندسي محدود ساختار تشكيلات جهاد دانشگاهي و مناسب سازي آن با فعاليت هاي برنامه ريزي شده براي جهاد دانشگاهي بر اساس اهداف سند چشم انداز 20 ساله فعاليت هاي جهاد دانشگاهي مي باشد و تربيت و آموزش نيروي انساني جهاد به عنوان عامل اصلي اجراي برنامه هاي توسعه اي سند چشم انداز و روانسازي گردش كار و شفاف و مشخص بودن مسئوليت ها از جمله نكات مهم در اين باز مهندسي هستند.
پارك هاي علم و فناوري و مراكز رشد
كار ديگري كه در سال گذشته انجام شد گرفتن مجوز تاسيس دو پارك علم و فناوري براي استان هاي تهران و كرمانشاه و 3 مركز رشد بود. هدف از تاسيس اين پارك ها انتقال فناوري هايي است كه دروه بلوغ توليد نيمه صنعتي و يا صنعتي آنها در جهاد دانشگاهي به پايان رسيده و بايد از بدنه جهاد دانشگاهي جدا شده و به صورت حرفه اي به جامعه و صنعت ارائه شدند.
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن