تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805536382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
در گفتگو با كارشناسان مطرح شد؛ «محله محوري» حلقه گمشده هويت شهري مشهد

خراسان امروز: توجه به هويت شهري يكي از دغدغه هاي مديران و مسؤولان است، به اين دليل كه مردم هر منطقه همواره ميراث دار بخشي از آداب و رسوم و سنن خود هستند و همين امر بخش عمده رفتارهاي امروزي آنان را نشان مي دهد.
برنامه ريزي در جهت تنظيم رفتار و استفاده بهينه و توجه به نيروي انساني به عنوان يكي از مهمترين مؤلفه ها در عرصه هاي مختلف موجب شد برنامه ريزان به عقبه فرهنگي و هويت منطقه اي نگاهي ويژه داشته باشند.
در گفتگوهايي با كارشناسان حوزه هاي جامعه شناسي و پژوهشگران اجتماعي در خصوص بايدها و فعاليتهاي انجام شده در خصوص هويت مشهد مباحثي مطرح شده است.
كه توجه شما را به آن جلب مي كنيم.

توجه به همه جنبه ها
حسين بهروان،استاد دانشگاه با بيان اينكه هويت شهر را بايد در فضاي شهري، رفتارها، ارتباطها و نگرشهاي انسانها تعريف كرد، افزود: تحقيقات انجام شده نشان مي دهد مردم مشهد با وجود مركز استان بودن اين شهر «احساس فقر» بيشتري نسبت به اغلب كلانشهرهاي ديگر دارند.
وي گفت: نتيجه اين ذهنيت، احساس مجرميت نسبي است كه پيامد آن كنشهاي رفتاري همچون خساست، حسود بودن و نديدن موفقيت ديگران است.
به گفته بهروان اين نگرش ذهني سبب مي شود افراد در روابط با فاميل، مردم محله و شهر خود دچار مشكل گردند.
وي با بيان اينكه طبق پژوهشها 80 درصد مسافرت كنندگان به مشهد با انگيزه زيارت به اين شهر سفر مي كنند، گفت: اگر قرار است مشهد شهري خدماتي و گردشگري باشد بايد نقاطي كه توجه كمي به آن شده تقويت شود.
اين استاد جامعه شناس راهكار فراگيري مشاركت همگاني در مديريت شهري را از طريق آموزش دانست و گفت: از دوران كودكي و در جريان عمل اجتماعي كودك با بازي، كم كم ياد مي گيرد در اجتماع چگونه زندگي كند.

بحران بي هويتي در معماري
استاد جامعه شناسي دانشگاه فردوسي مشهد نيز در خصوص بحران بي هويتي در معماري شهري مشهد گفت: بخشي از اين موضوع از الزامهاي نوسازي است.
علي يوسفي با بيان اينكه در شهرسازي يك وضع مطلوب و يك واقعيت اجتماعي كه در عمل اجتماعي رخ مي دهد وجود دارد، گفت: شهر تصويري از اراده اجتماعي شهروندان و ديدگاه هاي فكري و فرهنگي آنها را منعكس مي كند.
وي با تقسيم فرهنگ به رسمي و غيررسمي گفت: فرهنگ رسمي آن چيزي است كه مي خواهيم باشيم و از طريق رسانه ها آن را تبليغ مي كنيم، اما فرهنگ غيررسمي آن چيزي است كه در جامعه ديده مي شود.
اين جامعه شناس تأكيد كرد: مشهد شهري با هويتهاي متفاوت به لحاظ سبك زندگي است، اما در پس چهره آرام آن نابساماني هاي اخلاقي وجود دارد كه يك وضعيت هشدار دهنده است.

معناي هويت با انسانهاست
پژوهشگر جهاد دانشگاهي مشهد هم با بيان اينكه هويت نه در شهر، بلكه با انسانها معنا پيدا مي كند، گفت: هويت اجتماعي از مناسبات انسانها بيرون مي آيد نه ساختمانها.
به عقيده احمدرضا اصغرپور نقطه پاياني همه هدفها براي رسيدن به هويت شهري بايد رسيدن به شهري باشد كه در آن شهروندان، راحت تر، خوشحال تر و در رفاه بهتر باشند، زيرا در اين صورت است كه هويت شهري مي تواند شكل واقعي بگيرد.
وي رسيدن به اين نقطه را نيازمند احصاء موضوعاتي خاص دانست و گفت: دخالت دادن شهروندان در مديريت شهر و محله يكي از روشهايي است كه مي تواند محله و شهر را براي افراد جلوه دهد.
وي با تأكيد بر اينكه آزاد گذاشتن به معناي بي قانوني نيست، گفت: شهرداريها بايد شرايطي را فراهم كنند كه افراد بدون آنكه نياز باشد فداكاري كنند، بتوانند در زندگي اجتماعي و شهري خود مشاركت كنند.

«محله» عنصري كليدي
استاد جامعه شناسي دانشگاه فردوسي معتقد است: احياي محله محوري و مفهوم شهروند كليد رسيدن به هويت شهري است و مديريت شهري بدون پرداختن به اين دو هويت موفق نمي شود.
به عقيده محسن نوغاني در تعريف هويت شهري توجه به چهار مقوله قلمرو جغرافيايي، فرهنگي، اجتماعي و تاريخي ضروري است.
وي با اشاره به مفهوم «محله» در ادبيات تاريخي ايران گفت: مفهوم محله با يك عنصر كليدي در تاريخ مشهد است كه مصداق آن محلات قديمي اين شهر مثل سرشور، عيدگاه و... است.
به گفته وي، «محله»، فضاي تعاملي است كه پايه هويت شهري را شكل مي دهد و از دل آن مفهوم شهروند شكل مي گيرد.
به عقيده وي، در حال حاضر قلمروهاي محلي در برابر تقسيم بنديهاي ناحيه اي و اداري شهرداري قرار گرفته، در حالي كه بازسازي هويت محله بايد فارغ از بازسازي اداري و بروكراتيك باشد.
اين جامعه شناس معتقد است: براي رسيدن به هويت شهري و احساس تعلق بايد دو مفهوم محله محوري و شهروندي را در كنار هم جلو برد و خوشبختانه در حوزه «محله محوري» نمادها، بافت، معماري و شخصيتهاي ملي مشترك هنوز باقي مانده است.
وي با مثبت ارزيابي كردن اقدام شوراي شهر مشهد در احياي نامهاي قديمي شهر گفت: اين اقدام يعني بازسازي روحي جمعي مشترك.

مشهد شهري با هويت معنوي
عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد نيز معتقد است: در يك بستر تاريخي به دليل ساخت مذهبي، مشهد توسعه خيلي سريعي يافته كه در طول تاريخ تأثير خود را بر اين شهر گذاشته است، در حالي كه شهرهاي ديگر كه يك جانبه توسعه يافته اند از چنين هويتي بي بهره اند.
نوروز نيمروزي گفت: اگر خواهان مشاركت شهروندان در مديريت شهري هستيم بايد زمينه هايي را كه پشتيبان اين عناصر باشد تقويت كنيم.
وي با بيان اينكه در كنار هويت پررنگ مذهبي مشهد، بايد هويتهاي ديگر را هم در آن تقويت كرد.
نيمروزي افزود: در سنت ايراني «مساجد» مي توانند كاركرد محله اي را احيا كنند، همچنان كه در گذشته چنانچه شخصي يك شب به مسجد نمي آمد، اهالي محله سراغ او را مي گرفتند.

آغداشلو: بي هويتي معماري مشهد رنج آور است

خراسان امروز:آيدين آغداشلو با انتقاد از بي هويتي معماري شهري مشهد گفت: معماري كنوني شهر مشهد بسيار نامناسب و رنج آور است.
استاد مطرح كشور در حوزه نقاشي و گرافيك افزود: اگر بناي بارگاه ملكوتي ثامن الحجج(ع) را از اين شهر بگيرند، با شهري بي هويت روبه رو مي شويم كه شايد هيچ فرقي با ديگر شهرهاي كشور نداشته باشد.
وي با اشاره به معماري منحصر به فرد حرم مطهر رضوي افزود: زيبايي هنري كه در حرم مطهر موج مي زند، نمادي از عشق و علاقه كامل هنرمندان ايراني به خلق هنر است.
وي رسيدن به مشهد شهر بهشت را يك آرزوي شريف دانست و خاطرنشان كرد: حتي اگر اين آرمان به طور كامل اجرا نشود، باز هم ايده متعالي است.
اين استاد نقاشي و گرافيك، مشاركت هنرمندان در خلق فضاي شهري كه متناسب با هويت مشهد باشد را ضروري دانست.

پيشرفت 83 درصدي پروژه تكميل بست شيخ بهاء الدين

خراسان امروز: معاون مديرعامل سازمان عمران و توسعه حريم حرم حضرت رضا(ع) از پيشرفت 83 درصدي پروژه تكميل بست شيخ بهاء الدين خبرداد.افشاري اظهار داشت: بست شيخ بهاء الدين با زيربناي بيش از 15 هزار مترمربع، حد فاصل خيابان خسروي نو و ورودي حرم مطهر قراردارد و بنايي به مساحت بيش از شش هزار مترمربع در سه طبقه در اين بست در حال احداث است.
وي با بيان اينكه به جز زيرزمين، ساير طبقات اين بست به بهره برداري رسيده است، خاطرنشان كرد: اين بنا با هدف ايجاد مكاني براي برگزاري نمايشگاه دايمي فعاليتها و فروشگاه عرضه محصولات آستان قدس رضوي، طراحي و اجرا شده است.افشاري تصريح كرد: در طبقه همكف اين بنا كه با ايجاد رواق در دو طرف آن و فضاي سبز تزئين شده است، 15 باب فروشگاه براي عرضه محصولات آستان قدس رضوي وجود دارد.
دو نيم طبقه اول بست نيز داراي 38 اتاق اداري است.وي ادامه داد: در طبقه زيرزمين كه محل برگزاري نمايشگاه دايمي آستان قدس رضوي است، فضاهايي براي ايجاد آمفي تئاتر، سالن نمايشگاه آزاد، سالن كنفرانس، 61 غرفه و چهار واحد اداري و بهداشتي اختصاص يافته است.
وي زمان آغاز اين پروژه را سال 80 عنوان كرد و افزود: تاكنون بيش از چهار ميليارد و 615 ميليون ريال براي اجراي اين پروژه هزينه شده است.

بهره برداري از اتوبوس سيار خونگيري در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: مدير پايگاه منطقه اي انتقال خون خراسان جنوبي در مراسم افتتاح اتوبوس سيار خونگيري گفت: اين اتوبوس با اعتبار يك ميليارد و 200 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني توسط پايگاه انتقال خون به بهره برداري رسيد.دكتر عاملي افزود: اتوبوس سيار خونگيري مجهز به تمام تجهيزات و شامل 6 تخت مي باشد.وي ادامه داد: اتوبوس سيار خونگيري در مواقع ضروري و نياز در كل استان آماده ارائه خدمات مي باشد.

معاون برنامه ريزي و توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: مشكلات فرهنگي با پول قابل حل نيست

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون برنامه ريزي و توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در جلسه مشترك شوراي فرهنگ عمومي استان خراسان شمالي و كار گروه فرهنگ و تربيت بدني گفت: ويژگيهاي فعاليتهاي فرهنگي در كشور اين است كه مسائل فرهنگي تنها با پول قابل حل نيست و نقش و تقاضاي مردم در فعاليتهاي فرهنگي ضروري و با اهميت است.يارمند افزود: زمان در اقدامهاي فرهنگي بسيار مهم است و مسائل فرهنگي به مرور درست مي شوند و به مرور نيز خراب مي شوند و نياز به آرايش و پيرايش دارند.
وي با اشاره به اينكه مسائل فرهنگي بايد به هنگام و سروقت انجام شود، گفت: اعتبارات بخش فرهنگي بايد به موقع اختصاص يابد.وي گفت: فرهنگ از هر چيز در كشور ضروري تر و پرارزش تر است به طوري كه قابل قيمت گذاري نيست.يارمند با اشاره به اينكه سرانه اعتبارات فرهنگ هر خانوار در سال 85، 95 هزار ريال بوده است، گفت: اين سرانه در سال جاري به بيش از 150 هزار ريال در ماه رسيده است كه در حوزه هاي مختلف فرهنگي هزينه مي شود.وي افزود: در سال 84 تنها 5/2 درصد بودجه عمومي كشور به بخش فرهنگ اختصاص يافته بود كه اين رقم در سال 87 به 4/4 درصد رسيده است و از رشد قابل ملاحظه اي برخوردار بود.
وي مهمترين چالشهاي بخش فرهنگ در كشور را نبود استراتژي واحد، وحدت نظر و برنامه جامع فرهنگي-سياسي اداره كردن فرهنگ، كم توجهي به آموزش و مديريت نيروهاي مورد نياز بخش فرهنگ، فقدان تعاريف روشن، آمار، اطلاعات، شاخصها و استانداردهاي بخش و نبود واحد مسؤول براي ارزيابي سالانه شاخصها، بي توجهي يا كم توجهي مسؤولان در برنامه ريزي و تخصيص اعتبارات، تعهد نهادهاي سياستگذار متولي بخش فرهنگ برشمرد.

افسري خبر داد؛ كسب رتبه دوم جشنواره خوارزمي توسط دانش آموزان خراسان رضوي

خراسان امروز- دلپذير: رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي با اشاره به كسب مقام دوم جشنواره خوارزمي توسط دانش آموزان اين استان گفت: از مجموع 4200 طرح ارايه شده توسط دانش آموزان خراسان رضوي براي شركت در جشنواره خوارزمي، 46 طرح برگزيده و به دبيرخانه جشنواره، ارسال شد و از اين تعداد 26 طرح رتبه برتر را ازآن خود كرد.افسري در مراسم تجليل از نخبگان جشنواره خوارزمي افزود: اين دانش آموزان منشأ خير و بركت و تحول و نوآوري در جامعه هستند و آينده علمي كشور به دست آنهاست.وي با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري بر پيشرفت علم و فناوري و تخصيص درصدي از بودجه كشور به اين مسأله خاطرنشان كرد: دولت نهم با تأسيس بنياد نخبگان گام ارزشمندي در زمينه توليد علم برداشته است.وي در ادامه از تأسيس ستاد تحول و نوآوري در وزارت آموزش و پرورش و به موازات آن ساماندهي اين ستاد در آموزش و پرورش خراسان رضوي خبرداد.
افسري پژوهش سراها را پايگاهي مفيد براي فعاليتهاي مطالعاتي در رشته هاي مختلف و حتي پژوهشهاي موردنظر براي جشنواره خوارزمي عنوان كرد و گفت: طي سالهاي اخير آموزش و پرورش خراسان رضوي تلاش زيادي براي تقويت و تجهيز پژوهش سراهاي سراسر استان انجام داده و سال گذشته بودجه بيشتري نسبت به سالهاي قبل از آن به پژوهش سراها اختصاص يافت، هر چند اين اعتبار تا حد استاندارد فاصله زيادي دارد.
وي تصريح كرد: متوليان فرهنگي كشور نقش مهمي در ايجاد نشاط، تحرك، شادابي و انگيزه در جوانان به ويژه دانش آموزان دارند و بايد اين مسأله را در اولويت اقدامهاي خود قراردهند.

پژمان مطرح كرد ؛ راههاي رسيدن به ايده مشهد «شهر بهشت»

خراسان امروز:شهردار مشهد گفت: عناصر برجسته فراواني در تاريخ گذشته مشهد وجود داشته اند كه از آنها غفلت شده است.
سيد محمد پژمان با بيان اين مطلب كه وجود بارگاه علي بن موسي الرضا(ع) در مشهد سبب شده بسياري مفاخر تحت تأثير خورشيد وجود بارگاه رضوي قرار بگيرند، افزود: غفلت از اين عناصر يعني بريدن از پيشينه گذشته كه خود موجب بي هويتي مي شود.
وي افزود: توجه به مفاخر امروز بايد از ديد تكثير آنها باشد به گونه اي كه خود شهروندان نمونه هاي جديد آنها را ببينند.
وي كليد رسيدن به اين تكثير فرهنگي را تكريم مفاخر ديروز و امروز دانست.وي راه رسيدن به پيوندهاي مشترك در مردم را ايجاد تعلقات مشترك دانست و گفت: مشهد به دليل مهاجر پذير بودن و تمايل به اقامت در آن، تنوع قومي دارد و به همين دليل برنامه هاي فرهنگي در شهر بايد به گونه اي باشد كه شهروندان به روحيه جمعي نزديك شوند.
پژمان با بيان اينكه در اهميت دادن به رخدادهاي تاريخي مشهد و موضوعهاي فرهنگي بايد به دنبال درسهايي براي امروز جامعه بود، اضافه كرد: آنچه در پرداختن به اين مسايل مهم مي باشد شناخت فلسفه حركت و آثار و نتايج آن است.
وي راه رسيدن به ايده مشهد «شهر بهشت» را اهتمام همه جانبه مسؤولان براي رساندن خدمات شهري به سطحي قابل قبول و توجه به فكر و اخلاق مردم دانست.
شهردار مشهد گفت: براي داشتن محيطي كه شايستگي عنوان «شهر بهشت» را داشته باشد بايد در كالبد فيزيكي شهر زيبايي ظاهري مشهود باشد.

استاندار خراسان رضوي در مراسم خداحافظي سركنسول عراق در مشهد:
ساخت گنبد امام موسي كاظم(ع)، افتخار مردم خراسان رضوي است

خراسان امروز: استاندار خراسان رضوي در ديدار با سركنسول عراق در مشهد گفت: ساخت گنبد امام موسي كاظم(ع)، افتخار مردم خراسان رضوي است.
محمدجواد محمدي زاده در مراسم خداحافظي ميثم شفيق قاسم، سركنسول عراق در مشهد با بيان اين مطلب افزود: بستر انجام كارهاي بزرگي در عراق فراهم شده است و سرمايه گذاران مشهدي اقدامات قابل توجهي در زمينه بازسازي عراق انجام داده اند.
وي با اشاره به عملكرد مثبت سركنسول عراق در مشهد، خطاب به وي اظهار داشت: در مدت حضور شما در استان شاهد توسعه روابط ميان خراسان رضوي و عراق بوديم.
وي با اظهار رضايتمندي از افزايش حجم زائران عراقي در مشهد گفت: طي يك سال گذشته حجم بالايي از زائران عراقي براي زيارت حرم حضرت رضا(ع) به شهر مشهد سفر كردند.
استاندار خراسان رضوي ساخت ضريح امام موسي كاظم(ع) و تحويل آن طي يك سال و توافق براي برگزاري چند نمايشگاه و چند جشنواره فروش كالا در بغداد را از ديگر دستاوردهاي فعاليت مشترك ميان استانداري خراسان رضوي و سركنسولگري عراق عنوان كرد.
وي با اشاره به افتتاح يك واحد توليدي لبنيات در نيشابور در دو روز گذشته گفت: اين كارخانه از توليدات باكيفيتي برخوردار بود و جاي خوشحالي بود كه بنا به گفته مسؤوليت آن كارخانه اولين مشتري صادراتي آنها كشور عراق بوده است و اين نشان از روابط تجاري خوب ميان استان خراسان رضوي و عراق دارد.
در اين ديدار ميثم شفيق قاسم، سركنسول سابق عراق در مشهد از خدمات استانداري خراسان رضوي براي بازسازي عراق تشكر كرد و افزود: با راه اندازي فرودگاه جديد نجف به زودي خط پروازي بين مشهد و اين شهر ايجاد مي شود.

بهره برداري از ميكسر صداي استوديوي راديويي در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: ميكسر صداي استوديوي راديوي صدا و سيماي خراسان شمالي با حضور مديركل پشتيباني فني سازمان صدا و سيما به بهره برداري رسيد.مديركل صدا و سيماي خراسان شمالي در اين مراسم گفت: با بهره برداري از اين ميكسر صدا استوديوي صداي خراسان شمالي قطع صدا به حداقل خود خواهد رسيد.
سيد حسين محمود زاده اظهار داشت: براي نصب و راه اندازي اين ميكسر صدا 600 ميليون ريال از محل اعتبارات سازمان صدا و سيما هزينه شده است.

امروز سينما پيروزي مشهد افتتاح مي شود

خراسان امروز: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد گفت: به مناسبت گراميداشت هفته دولت، سينما پيروزي مشهد امروز به بهره برداري مي رسد.
وي اظهار داشت: نياز مردم منطقه پيروزي به سينما يكي از محورهاي مورد نظر بوده كه با همكاري بخش خصوصي در اين منطقه سينما ساخته شد.
وي در ادامه افزود: اين سينما با هدف پركردن اوقات فراغت و رفاه حال شهروندان و ارايه خدمات فرهنگي آغاز به كار مي كند.وي تأكيد كرد: اين سينما در فضاي 300 مترمربع با يك سالن و ظرفيت 220 صندلي در منطقه بولوار پيروزي بازگشايي مي شود.
دبيري با اشاره به اينكه اين سينماي تازه ساز به سيستم صوتي دالبينگ مجهز است، گفت: اين سينما به تأييد سازمان نظام مهندسي، آتش نشاني، سازمان مسكن و شهرسازي رسيده است.وي همچنين گفت: آزمون انجمن خوشنويسان مشهد با حضور 592 شركت كننده برگزار شد.رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد اظهار داشت: در اين آزمون كه با حضور 592 شركت كننده برگزار گرديد 427 نفر هنرجو حضوري و 161 نفر به صورت متفرقه شركت كردند.
وي در ادامه تأكيد كرد: در اين آزمون 196 نفر در مقطع مقدماتي، 71 نفر در مقطع متوسط، 92 نفر در مقطع خوش و همچنين 121 نفر در مقطع عالي و 108 نفر در مقطع ممتاز حضور داشتند.

كلاه كركي خراسان شمالي مهر اصالت مي گيرد

بجنورد- خبرنگار قدس: كلاه كركي كه از توليدات بومي خراسان شمالي مي باشد به مرحله نهايي داوري راه يافت.معاون صنايع دستي استان در اين ارتباط گفت: صنايع دستي خراسان شمالي در دور اول مسابقات دريافت مهر اصالت با ارائه دو نمونه از توليدات بومي و اولويت دار صنايع دستي استان در رشته هاي جوراب كردي و كلاه كركي شركت نموده و پس از بررسي و اعلام نظر مسؤولان و كارشناسان معاونت صنايع دستي كشور، كلاه كركي اين استان براي شركت در داوري نهايي انتخاب شد.
علي عابدي گفت: دريافت كنندگان مهر اصالت از مزاياي شركت در وب سايت يونسكو و بازار فروش الكترونيكي شركت در نمايشگاه هاي بين المللي برخوردار مي شوند.عابدي افزود: دريافت كننده مهر اصالت از مزاياي ثبت در سازمان مالكيتهاي معنوي، دريافت گواهينامه بين المللي براي استفاده به عنوان يك ابزار تبليغاتي داراي كيفيت و اصالت در بازار جهاني و معرفي در بروشورها و كاتالوگهاي جهاني نيز بهره مند خواهند شد.شايان ذكر است، مرحله نهايي داوري 12 تا 17 مهرماه سال جاري با حضور نماينده يونسكو در اصفهان برگزار مي شود.

رئيس خانه كاريكاتور ايران: دوسالانه كاريكاتور ايران جزو سه جشنواره برتر دنياست

خراسان امروز:رئيس خانه كاريكاتور ايران گفت: دوسالانه كاريكاتور ايران جزو سه جشنواره برتر دنياست كه نظم در برگزاري آن، حضور كاريكاتوريستهاي مطرح دنيا از علل آن است.سيد مسعود شجاعي كه در جمع كاريكاتوريستهاي مشهدي سخن مي گفت، اظهار داشت: در دوسالانه كاريكاتوريستها 45 كشور شركت داشتند كه اين ميزان سال قبل در دوسالانه هشتم به 85 كشور رسيد و همه داوران آن كه تركيبي از كاريكاتوريستهاي خارجي و ايراني بودند، اذعان داشتند كاريكاتورهاي ايران به خصوص در كاريكاتور چهره و كميك استريپ از رشد فزاينده اي برخوردار بوده است.
وي با اشاره به رشد هنر كاريكاتور در شهرستانها و موفقيتهايي كه كاريكاتوريستهاي شهرستاني در عرصه هاي جهاني داشته اند، خاطر نشان كرد: اميدواريم انجمن صنفي كاريكاتور ايران هر چه زودتر مراحل ثبت خود را طي كند كه با تأسيس انجمن كاريكاتور ايران بخش اعظمي از مشكلات كاريكاتوريستهاي ايران به خصوص در عرصه فعاليتهاي مطبوعاتي برطرف شود.

بوستانهاي مشهد ميزبان نمايشهاي شهروندي

خراسان امروز: 5 نمايش در 5 بوستان مشهد اجرا شد.
نمايش «كلنگ» به كارگرداني حسني زاده در بوستان كوهسنگي، نمايش «شهروند نمونه» به كارگرداني جاه طلب در بوستان ملت و نمايش «قصه هاي ترافيكي» به كارگرداني طباطبايي در بوستان وحدت اجرا شد.
همچنين بوستان پرديس ميزبان نمايش «ميراث ماندگار» به كارگرداني جان فدا و بوستان لاله ميزبان نمايش «يك قصه قديمي» به كارگرداني عقلي خواهند بود.شايان ذكر است، دومين جشنواره نمايشهاي شهروندي در قالب نمايش ميداني توسط سازمان فرهنگي و تفريحي شهرداري مشهد و با مشاركت حوزه هنري خراسان رضوي، اداره هنرهاي نمايشي استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد از 17 مرداد آغاز و تا 10 شهريور ماه ادامه دارد.

برگزاريهمايش علمي كتابخانه هاي آموزشگاهي

خراسان امروز: نخستين همايش علمي كتابخانه هاي آموزشگاهي پوياسازي نظام آموزشي در فرآيند ياددهي و يادگيري ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي شود.
دكتر مهدي پريرخ، دبير علمي اين همايش در اين خصوص گفت: توجه به كتابخانه و نقش آن در آموزش كودكان و نوجوانان از ضروريات نظام آموزشي است و بايد كتابخانه به عنوان نهادي دانش گستر در نظام آموزشي داراي نقش مؤثر باشد.
وي با بيان اينكه تنها از طريق كتابهاي درسي نمي توان به دانش آموزان همه مطالب را آموزش داد، گفت: با توجه به سند چشم انداز 20 ساله كشور اگر نظام آموزشي به آموزش فنون اطلاع يابي و استفاده از اطلاعات به دانش آموزان توجه كند، تحقق چشم انداز آسان تر خواهد شد.
وي اظهار داشت: اين همايش بر سه محور كتابداري و اطلاع رساني، علوم تربيتي و روان شناختي و نشر كتابهاي غيردرسي تأكيد خواهد داشت.
مهلت ارسال چكيده مقالات به دبيرخانه تا 15 شهريور ماه جاري و براي كاركنان آموزش و پرورش 15 مهرماه تعيين شده است.

آغاز عمليات اجرايي ساخت فرهنگسراي شهر بهشت در قدمگاه

خراسان امروز: طي مراسمي با حضور مسؤولان شهرستان نيشابور و شهر قدمگاه عمليات اجرايي فرهنگسراي قدمگاه در زميني به مساحت 711 متر مربع در اين شهر آغاز شد.
شهردار قدمگاه با اعلام اين خبر گفت: با توجه به كمبود فضاي فرهنگي و هنري در شهر قدمگاه از سوي شهرداري و شوراي اسلامي شهر يك قطعه زمين براي ساخت فرهنگسرا در سه طبقه و با زيربناي 200 متر مربع اختصاص داده شد.
پژوهنده با اشاره به اينكه در اين بنا علاوه بر فضاهاي فرهنگي- هنري، كتابخانه و سالن اجتماعات نيز پيش بيني شده است، گفت: با احداث اين فرهنگسرا نياز شهر قدمگاه به كتابخانه نيز برطرف خواهد شد.وي قيمت زمين واگذار شده به اين منظور را پانصد ميليون ريال و پيش بيني اعتبار براي ساخت اين فرهنگسرا را حدود دو ميليارد ريال اعلام و ابراز اميدواري كرد؛ با حمايت دولت بويژه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و خيرين فرهنگ دوست طي دو سال آينده اين مجموعه فرهنگي هنري به بهره برداري برسد.
 پنجشنبه 7 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 419]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن