تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820663564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان ثبت احوال: تاكنون يك مورد جعل كارت شناسايي ملي گزارش نشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان ثبت احوال: تاكنون يك مورد جعل كارت شناسايي ملي گزارش نشد
اجتماعي. داخلي . قضايي. ثبت احوال كشور
حميد رضا آيت الهي رييس سازمان ثبت احوال كشور روز چهارشنبه تاكيد كرد كه تاكنون يك مورد هم جعل كارت شناسايي ملي با كاغذ مشابه گزارش نشد.

وي در حاشيه نشست خبري با خبرنگاران در تهران با بيان اينكه جعل شناسنامه هاي موجود با كاغذ فعلي امكان پذير است، گفت: كارت شناسايي ملي كه به عنوان جعلي استفاده مي‌شود، در مواردي عكس برداري شده و يا چاپ رنگي است.

آيت الهي افزود: وجود ‪ ۱۸‬مورد ضريب امنيتي روي كارت شناسايي ملي اين كارتها را غيرقابل جعل كرده است.

رييس سازمان ثبت احوال كشور گفت: ثبت آرم جمهوري اسلامي با رنگ سبز و سازمان ثبت احوال با رنگ قرمز در كارت شناسايي ملي در مقابل نور كاملا قابل تشخيص است.

وي تاكيد كرد: به همه دستگاههاي اجرايي سراسر كشور اعلام شده است كه اين سازمان آمادگي آموزش را دارد.

آيت الهي درخصوص صدور كارتهاي شناسايي ملي جديد گفت: سال گذشته به دنبال تغيير كارتها به كارت هوشمند بوديم و فراخوان تغيير طرح وفرم كارت نيز داده شد.

رييس سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه صدور كارت هوشمند نيازمند اعتبار بود جه است، گفت: پيشنهاد اين موضوع در مجلس شوراي اسلامي به تصويب نرسيد، اما سازمان ثبت احوال كشور عملياتي كردن آن را به صورت پايلوت در دستور كار قرار داده است تا با ارائه گزارش آن به مجلس شوراي اسلامي بودجه آن را در سال ‪ ۸۸‬دريافت كنيم.

وي ادامه داد: اين طرح به صورت پايلوت در استان قم اجرايي مي‌شود.

رييس سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه كارتهاي فعلي به صورت كاغذي است و جنس كارت‌هاي هوشمند جديد از پلاستيكي و پلي كربنات است، گفت:
كارتهاي جديد دراندازه كارتهاي اعتباري با بيش از ‪ ۱۰‬سال عمر است و امكان درج اطلاعات ليزري را نيز دارد .

آيت الهي در پاسخ به اينكه آيا رسيدن به ميزان ‪ ۱۰۰‬درصد صدور كارت ملي امكان پذير است؟، گفت: رسيدن به ‪ ۱۰۰‬درصد منتفي است چرا كه هر روز چهار هزار و‪ ۲۰۰‬نفر واجد شرايط جديد داريم .

وي همچنين درپاسخ به سووالي در خصوص اينكه سامانه پاسخگويي درخصوص كارت شناسايي ملي جوابگو نيست، گفت : شماره تلفن ‪ ۹۷۱۶۱۳۸‬با داشتن ‪ ۶۰‬خط ارتباطي پاسخگوي آخرين وضعيت و اقدامات درزمينه كارت شناسايي ملي است .
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن