تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815339501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دهه آينده دهه پيشرفت و عدالت است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دهه آينده دهه پيشرفت و عدالت است
رئيس جمهور، با بيان اينكه "مقام معظم رهبري، جهت را روشن فرمودند"، گفت: دهه آينده، دهه پيشرفت و عدالت است و اينها لازم و ملزوم همديگرند.
به گزارش شبكه خبر به نقل از واحد مركزي خبر، محمود احمدي نژاد، صبح امروز در "نشست هيئت وزيران با نخبگان" كه در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي در تهران برگزار شد، افزود: يك جامعه، زماني مي تواند سرافراز زندگي كند و براي ديگران الهام بخش باشد كه پيشرفته باشد.

رئيس جمهور افزود: زماني ما مي توانيم پيشرفت كنيم كه بر پايه عدالت متكي بر يكتاپرستي حركت كنيم و اگر عدالت نباشد، استعدادها به درستي شناسايي و شكوفا نمي شود.

احمدي نژاد گفت: ممكن است يك جامعه، در يك بخشي پيشرفت بكند و مي بينيم كشورهايي هستند كه به لحاظ بخشي از فناوري ها يا بخشي از موضوعات اقتصادي، كارهايي انجام داده اند و از دور هم خوش منظر است، اما وقتي كه وارد متن آن جامعه مي شويم، استقرار، آرامش، امنيت خاطر و شكوفايي حقيقي وجود ندارد و تنها استعداد عده اي شكوفا شده، اما همه استعدادهاي الهي انسان، در آنجا تجلي پيدا نكرده است.

رئيس جمهور، با بيان اينكه "انسان خيلي قدرتمند است"، افزود: هنوز چيزي از قدرت انسان بروز نكرده و تنها گوشه و شايد قطره اي از اين اقيانوس بروز كرده است.

احمدي نژاد زمان شكوفا شدن آن را زمان مستقر شدن عدالت كامل الهي دانست و گفت: ما بايد با روح عدالت و با حاكميت عدالت، پيشرفت كنيم و براي پيشرفت، نيازمند انديشه، توليد فكر، كار علمي و توليد فناوري هستيم.

رئيس جمهور افزود: رهبري عزيز، ديروز فرمودند ما به هيچ وجه از متوسط دنيا كمتر نيستيم و به نظر من، ايشان خواستند مراعات حال ديگران را بكنند؛ بدون ترديد، استعداد ايراني در رده اول استعداد جهان است و در اين شك نداريم.

احمدي نژاد گفت: نشانه هاي اين استعداد در طول تاريخ فراوان است و حال مي خواهيم كشور را بر پايه علم و فناوري بسازيم.

رئيس جمهور گفت: با نگاهي به كتاب هاي تاريخ كه نويسندگان منصفي آنها را نوشته اند، در مي يابيم هشتاد درصد علم، مديون كار ايراني هاست.

احمدي نژاد، با بيان اينكه "ملت ايران، در طول تاريخ، همواره پرچمدار علم و پذيراي كلام حق بوده است"، افزود: مهندسي، پزشكي، فرهنگ، الهيات، انسان شناسي، معرفت هاي ديني، شعر و ادب و هنر كشور ما، همه در اوج است و اين ريشه ماست و امروز ما هم، همين طور است.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه "بايد كشور را بر پايه علم و فناوري بسازيم"، يكي از لوازم اين كار را خودباوري دانست و گفت: براي تحقق خودباوري بايد به خلّاقيت الان و گذشته تاريخي كشور كه ريشه در عمق تاريخ، ايمان پاك و استعدادهاي درخشان دارد، نگاه بيندازيم.

احمدي نژاد، با اشاره به پيشرفت هاي ايران در بخش هاي گوناگون افزود: پيشرفت در صنعت داروسازي از هزار سال گذشته، مهندسي، پزشكي، جراحي هاي مختلف، نجوم كه هم اكنون "تقويم جلالي"، دقيق ترين تقويم جهان است، معماري، شهرسازي، زيبايي و هنر، سازه ميدان اصفهان، "نقش جهان"، "ايوان مسجد گوهرشاد"، پل ها و بناهاي هزار سال پيش كه هم اكنون هم از آنها استفاده مي شود، منحصر به فرد و بخشي از توانمندي ايراني هاست.

رئيس جمهور، با اشاره به مصاحبه با خبرنگار آمريكايي و ادعاي اين خبرنگار در كمك آمريكا به ايران از لحاظ فناوري گفت: آمريكايي ها 27 سال حاكم مطلق در ايران بودند و در آن دوران قبل از انقلاب، به استادان دلسوز، فرصت فكر كردن نمي دادند و ملت ايران، هم اكنون در رشته هاي مختلف علمي، از جمله نانو، بيو و هوافضا رشد كرده است و نيازي به كمك آمريكا ندارد و خودشان كشور خود را خواهند ساخت.

احمدي نژاد، با تاكيد بر اينكه "ساختن كشور، همان عبور از سنگلاخ هاست"، افزود: دولت موظف است همه امكانات لازم را فراهم كند، ولي ما هم بايد به لحاظ روحي، همه تلاش خود را داشته باشيم؛ چرا كه هر چه از دل سختي بيرون مي آيد، عميق و ماندگار است.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با تاكيد بر خودباوري براي ساخت كشور گفت:‌ امروز موج خودباوري در كشور برپا شده است و بايد با همكاري، دست به دست هم دهيم و ايران را بسازيم و اين كار شدني است.

احمدي نژاد، با اشاره به جايگاه نخست ايران در علم، اقتصاد، فرهنگ، هنر و سياست در كمتر از 400 سال قبل در جهان گفت: وقتي به آثار محققان و مستشرقان غربي مراجعه مي كنيم، مي بينيم آنها با چه حسرتي از جايگاه اول ايران در آن زمان و آباداني ايران ياد مي كنند.

رئيس جمهور با تاكيد بر اين موضوع كه "امروز نيز با همت جوانان مي توانيم ايران را به جايگاه گذشته خود برسانيم"، سرعت در رسيدن به اين جايگاه را خواستار شد.

احمدي نژاد، با اشاره به تنظيم سند چشم انداز بيست ساله كشور كه بر اساس آن بايد كشور در سال 1404 به جايگاه اول منطقه برسد و الهام بخش و الگوي ديگر كشورها باشد"، گفت:‌ اكنون با وجود برخي كسري ها در نظام اداري، فرصت مهياست و دولت تلاش خواهد كرد اين مشكلات را بر طرف كند، زيرا اعضاي دولت نيز خود جزء نخبگان جامعه هستند.

رئيس جمهور، با بيان اينكه "بايد تلاش كنيم با پرچيدن روش هاي قديمي و ارائه ساز و كارهاي جديد، نسل جوان و نخبه را به صحنه آوريم"، افزود: امروز نمي توان نسل جوان و نخبه را با ساز و كارهاي قديمي هدايت كرد و نياز به تحول داريم و من مطمئنم مي توانيم با همكاري دولت و نخبگان، زودتر از برنامه چشم انداز، به جايگاه و اهداف سند چشم انداز بيست ساله برسيم.

احمدي نژاد، با اشاره به بازتاب خوب پيشرفت هاي علمي كشور در خارج گفت:‌ بايد با سازوكارهاي جديد، اين حركت را تشديد كرد و يكي از اين سازوكارها كه بسيار مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب بوده، تشكيل بنياد نخبگان بوده است و بايد دقت شود جايگاه اين بنياد حفظ شود و از لوث شدن آن جلوگيري و بنياد، به مامني براي نخبگان تبديل شود.

رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه "اين جلسه، نقطه آغاز كار همكاري دولت با نخبگان است"، افزود: كميسيون هاي دولت به شدت به ياري نخبگان نياز دارد و بايد زمينه اين كار فراهم شود.

احمدي نژاد، زمينه سازي براي حضور نخبگان در جلسات كميسيون هاي تخصصي دولت و استفاده از نظرهاي آنان، ايجاد فضايي در وزارتخانه ها براي حضور و استفاده از ديدگاه هاي نخبگان و آگاه شدن آنها از تصميمات در حوزه هاي مختلف، برقراري ارتباط مستقيم بين نخبگان و اصحاب صنايع و جذب نخبگان در صنايع را به منظور كاهش فاصله اين قشر با صنعت و بررسي و رفع مشكلات اين حوزه را از مهم ترين اقداماتي خواند كه بايد وزيران و مسئولان به آن توجه كنند و گفت: وزيران و معاونان بايد هر چه سريع تر زمينه تحقق اين پيشنهادها را فراهم سازند.

رئيس جمهور با بيان اينكه "برخي كوتاه بين هستند و مي گويند به فكر داخل كشور باشيد"، گفت: داخل و جهان با هم هستند؛ تا شما داخل را نسازيد، نمي توانيد دنيا را مديريت كنيد و تا در مديريت دنيا وارد نشويد، نمي توانيد داخل را به طور كامل بسازيد و اينها با هم و همراه است و لازم و ملزوم همديگرند.

احمدي نژاد افزود: به اميد روزي كه مسئولان (نه فقط دولتي ها) به دنبال نخبگان باشند.

رئيس جمهور با اشاره به صحبت هاي برخي نخبگان از جمله نهادينه كردن كار حمايت از نخبگان و سپردن طرح هاي داخل به آنان افزود: اينها حرف درستي است و خوب است جلسات مشترك با نخبگان برگزار شود و اين تبادل نظر اتفاق بيفتد.

احمدي نژاد، همچنين با اشاره به سخنان برخي نخبگان براي حمايت معنوي و كرامت اجتماعي گفت: اين نيز حرف درستي است و راهكارهاي آن را بايد مشخص كرد.

رئيس جمهور همچنين نظرخواهي از نخبگان جوان و تعامل واقعي و عملياتي با آنان را نيز حرف درستي خواند و گفت: نقدهاي نخبگان را بگيريد كه من به شدت با آن موافق هستم.

رئيس جمهور افزود: جهاني سازي را همه شنيده ايد، بعضي ها فكر مي كنند جهاني سازي، ابداع دولت هاي غربي است و اينها آمده اند از اساس يك چيزي را طراحي كردند، براي اينكه دنيا را مال خودشان كنند و اين تصور، تصور غلطي است.

احمدي نژاد گفت: يك پديده بالاتر و عميق تر در جامعه بشري جريان دارد به نام جهاني شدن و اصلاً انسان جهاني است و تا افق نگاه جهاني نباشد، انسان به جايي نمي رسد و شكوفا نمي شود.

رئيس جمهور همچنين ابراز اميدواري كرد، اين جلسه آغازي براي ارتباط مناسب با نخبگان باشد.

رئيس جمهور در پايان با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دولت از جمله شهيدان رجايي، باهنر،‌ موسي كلانتري، قندي، چمران، سرلشكر فكوري، عباس پور، سليمي، فياض بخش، تندگويان، لواساني، سرلشكر نامجو و دادمان گفت: اينها ستارگان درخشاني هستند كه راه را به ما و همه نسل هاي متوالي نشان مي دهند.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن